На море в Гърция 2024 - III

За навигация без мобилни данни ползваме Here WeGo и се справя добре. Трябва предварително да си свалите картата на Гърция.

Миленка, чакам с нетърпение снимките и разказите!

Намерих време най-накрая да пиша за Меганиси. Хванахме обедния ферибот в последния момент, тръгват точно на секундата. За кола, 2 възрастни и 2 деца ни излезе 18 евро в посока. Билети не могат да се запазват предварително, бях им писала предишния ден, но ми върнаха, че места има винаги и направо да се качваме на кораба. Един човек от екипажа обикаля палубата с билети и касов апарат, плаща се на него. Пътуването е кратко и приятно, докато разгледаме всички малки островчета по пътя и беше време да слизаме. На Скорпиос се строи много активно, видяхме сновящи строителни камиони и багери, вижда се и голяма сграда, която прилича повече на хотел.

На ферибота с нас имаше основно сърби, които бяха без коли и направо по бански, запътиха се директно към плажа до пристанището - Спиля. Ние предварително бяхме гледали плажовете на острова, оказа се, че на Лимонари тази година няма кантина, затова тръгнахме към Фанари, който беше вторият ни избор. Пътят върви точно по крайбрежието и на всяко малко заливче имаше закотвена яхта. Спряхме за малко във Вати:

Скрит текст:

Пътят до Фанари минаваше покрай пристанище, на което нямаше плаж, но пък за сметка на това имаше две пълни таверни - там видяхме най-много хора на едно място за целия остров. Лодките също бяха много, вероятно обядващите идваха от тях.

На Фанари имаше не един, а цели три бийч бара един до друг. Всеки беше с по 10-12 чадъра общо и два от тях изглеждаха с чисто нови шезлонги. Цената на всички беше 10 евро за комплект, без значение на кой ред. Децата бяха и доста гладни вече, затова направо се метнахме на първия бар, където чадърите бяха най-плътни и изкарахме там повече от два часа. Нямаше сърби, само гърци и няколко англоговорящи, но половината шезлонги бяха празни. Храната беше вкусна, а от персонала много любезни. Като видяха, че сме с две деца, ни предложиха да си вземем и две столчета:

Водата беше уникална, топла и супер прозрачна. На два метра от брега имаше цели пасажи с риби, които изобщо не се притесняваха от хората. Синът ми направо се размаза от удоволствие, защото в скалите на края на плажа намери октоподи и скариди, плуваше сред големи риби, а от бийч баровете бяха оставили за общо ползване няколко падъл борда:

Скрит текст:

Последният ферибот от острова към Нидри тръгва в 18:30. Аз се бях объркала, че е в 18:00 и затова в 17:40 се строихме на пристанището. Вече имаше колона за ферибота, а зад нас се наредиха още коли, затова преценихме, че е по-добре да не местим нашата кола и да се разходим пеша. Оказа се, че има пряк път със стълби от пристанището към Спартохори. За 10 минути стигнахме до селото, пътеката беше сенчеста и приятна, а отвсякъде миришеше на бор и смокини. В селото почти нямаше хора, но сигурно вечер излизат, защото таверните се приготвяха, работеха и две кафенета:

На връщане фериботът се напълни, сърбите по бански отново се качиха и огласиха целия кораб. Много ни хареса Меганиси и ако се върнем за 2-3 дни, изобщо няма да ни омръзне. Беше по-удачен вариант за кратко време вместо Кефалония, защото доста си попътувахме, но пак си беше почивка Simple Smile
Привет! Ние сменихме Лутра с Геракини, че по-близо и сме тук от два дни. За сега съм с добри впечатления. Много тихо и спокойно, няма навалици,  дълъг пясъчен плаж с хора през 10 метра.  Само дето има водорасли по дъното и аз леко се стресирам да не стъпя отгоре им 😝
Въпрос: някой,  който познава района, може ли да препоръча  по- хубав плаж?
На около 30 км започват добрите плажове, след Никити и в двете посоки - и на запад, и на изток.

Deviant Art, много хубавко!
Доколкото съм чела, без да претендирам, че е вярно, има забрана за ползване на WAZE в Гърция, и глоби има. Ще поровя да намеря къде го четох. Ние си ползваме навигацията на Гугъл, макар че има трески за дялане, върши работа.
Малко снимков материал от Парга.

Скрит текст:

Още от София бяхме решили да пропуснем градският плаж, но и на място щяхме да вземем същото решение!

За това всички сме на път за Алонаки!

Точно под заведението има 15-20 чадъра, а от двете им страни е голяма свободна зона.

Скала :

Саракинико :

На лявата половина на плажа имаше чадъри, а дясната бе свободна зона. Сета беше 10е.

На круиза :

Скрит текст:

За една седмица толкова. Живи и здрави септември пак.
Здравейте! Предстои ни почивка в Ставрос. За пръв път ще ходим в Гърция на море с децата. Някой ходил ли е скоро там, къде ще ни препоръчате за плаж и как е ситуацията с чадърите на плажа? Има ли драстични разлики в цените от предишната година?
За заведенията- в Неа Ираклица има 5 заведения на кръст, на нас доста ни допадна
Στου Σαρρή, то си е на пристанището и се вижда морето.
Много ти благодаря за препоръката! Heart Simple Smile Заведението, Στου Σαρρή, наистина се оказа страхотно! С много хубава гледка и перфектно обслужване. А храната определено беше чудесна – мъжът ми си поръча морски специалитет и каза, че е превъзходен – един от най-добрите, които е ял. Аз пък заложих на бургера им и, макар че изглеждаше леко неугледно, смело мога да кажа, че беше един от най-вкусните бургери, които съм пробвала в живота си. Simple Smile Облизахме си пръстите. Накрая ни почерпиха с обилен десерт. Grinning Наливната им бира, Johnnies' май се казваше, също беше супер добра! Beer

Заминаваме в неделя към Парга и не успях да се подготвя много - ще съм благодарна за препоръка на места за хапване ...
Писала съм назад в темата, че много ни допадна Sodia – после бях попаднала и на друга препоръка за същата таверна, та пробвайте я. Simple Smile
Днес в Перамос е облачно, но топло. Преди малко пръсна и леко дъжд. Ходихме на Коо. За първи ред не разбрах условията за ползване, въпреки че момичето, което настанява, говори български 😁 Втори и назад - 10Е и консумация. Фрапето е 6.50, носят го с вода, сода 5, клуб-сандвич е 10Е, но е по-голям от този на Аммос. Дъщерята ходи на водния парк - 7Е за 30 мин., 10- за час и 25Е - за цял ден.
Снощи вечеряхме в Apomero. Хубава тераса до плажа, вода, хляб и диня- комплимент, вкусна храна,  но на мен почти навсякъде тук ми е много вкусно😃
Интересна нова линия - доколкото видях, ежедневна:
Лаврио-Кеа-Китнос-Серифос-Сифнос-Милос

Тръгва от 4 юли, дано се задържи.
Здравейте, относно навигацията нашият личен опит е в полза на Google maps. И този колаж напълно описва ситуацията при нас:

На отиване към Каламици, Ситония от Варна продължихме с Waze след границата и сега на връщане отчитаме като грешка. 😆 На отиване(неделя) с Waze над 6 часа от Маказа до Каламици, включващо ужасяващо задръстване в голяма жега в Ставрос. Не разбрахме защо висяхме толкова там. Отделно минахме и през някакви планински пътища след Ставрос с мноооого завои. С две думи много неприятно ни прецака Waze. 😆
На връщане Google ни даде съвършено друг маршрут,  много по-добър път и въобще не преминахме през Ставрос. 4 часа до Маказа от Каламици. Днес и времето е с нас, облачно  и прохладно беше, разминахме се с градушките(лилаво) и мълнии(жълто), които се движеха около нас в района. Друго се пътува така.

До неделя ще се мобилизирам да поразкажа за кратката ни почивка. Изключително много благодаря за насоките.
Поздравявам ви със снимка на един от плажовете на Диапорос. Ако правилно разпознахме от картата Olive beach. Бяхме само ние и още 1 лодка за около над час, приказно самотно беше. Водата беше супер топла и плитка спрямо водата на плаж Каламици. Определям дневната разходка с лодка около острова като черешката на тортата за цялото семейство.
Пускаме и Google, и Waze главно за градско, за да се ориентираме за улици и адреси. Не съм забелязала някакви несъответствия във второто приложение.
По пътищата използваме пътеуказателните табели и хартиена карта.
И аз съм го чела някъде това. Считало се за антирадар, а те са забранени в Гърция.
А как разбират, че ползваш/си ползвал waze?

За мен google maps и sygic са най-куците приложения за маршрут. Ако има най-дълъг и нелогичен път, те точно него показват. Но тъй като се возя съм оставила шофьора да си избира. За мен остава удоволствието да кажа: "Казах ти."
Откакто google maps прекара кемпера през на хората маслиновата овощна градина, вече ползваме, както писах, Here WeGo, която се внедрява заводски в автомобили с марка Mercedes и BMW.
Ние ползваме предимно Waze.
 Показа ни и наличие на полиция, така си беше. Не знаех, че е забранена. Ще си я гася ако ни спрат, щом казвате 😊