На море в Гърция 2024 - III

Ние сме купували само на място без резервация (по времето, когато за West Ferry вече беше задължителна по телефона или през онлайн формата), но това преди доста години, тъй че не вреди да им звъннеш или пишеш, като наближи.
Eos, пуберите с таксите за чадърите на кой плаж на Крит са? Планували сме с малкия острова за края на септември и да съм подготвена...

Здравейте:) тук от днес забрули яко вятър, отидохме до плажа да видим какво е положението, децата реваха защото пясъка ги набрули яко, отнесе ни един пояс и се върнахме. Гледахме че минава един циклон и вятъра над цял Крит ще е между 30 и 40 възела (60-80 км/ч) целия уикенд. И май ще разглеждаме градчето следващите дни. Моите амбиции да обикаляме някои от по-известните плажове леко се осуетиха, като видях колко пътуване по завои има, на чашките деца им е зле по завоите.
Чудя се дали тези екскурзии с лодка които предлагат навсякъде са подходящи за деца? Ще се радвам някой да сподели как протичат екскурзиите- има еднодневни и полудневни, които съчетават плажовете Елафониси, Кедродасос и Виенна, но ми е леко притеснено заради малките деца.
Нещо, което много ме подразни е, че на плажа двама младежи събират такси, първия ден беше късно следобед и ми казаха че билетите са в шефа му. Вчера в 18.30 същия дойде, казах му че искам бележка- след малко дойде неговия колега-15-6 г пъпчасал пубер и ми показа кадова бележка за 10 евро (а аз платих на другия 15). Днес рано сутринта минах по плажа и на съседните локации с чадъри имаше табели че цената е 7 или 8 евро ( а аз два дни плащах по 15). Изобщо този тарикатлък доста типичен за България много ме подразни, аз от него бягам а ето и че тук попаднах. Днес бях готова да му вдигна як скандал на пубера, но се прибрахме, заради вятъра.
Иначе общо цените са по- ниски отколкото в северна Гърция. Порциите са огромни и всичко е много вкусно:)

На Pachia ammos. Според мен абсолютно се пробват, ама аз утре като стигнем ще ги оправя👿

Тук има пожар, съвсем близо до нас, мирише много силно, доста се притесних.. дано да го овладеят, но вятъра е брутален:(

ПП хора, евакуираме се, пожар огромен баш до нас, всичко в къщата стана в пепел, сто пожарни и хеликоптер дойдоха.. хазяйката вика отивайте в други край на града за два часа и ще се чуем. Ама на мен ми е свито сърцето..
Eos, много неприятно. 🫤Пиши после как са се развили нещата. Имате ли възможност да се преместите в друга част на острова?
Eos, стискам палци пожарът да приключи до минути!
Стискам палци бързо да се овладее ситуацията!❤️
Ако се наложи разбира се че ще се изместим на север, ние летим на 9.07 обратно към София. Но намирането от днес за днес апартамент за 5 човека няма да в лесно, нито евтино.. но ще разглеждам, дайте предложения за локация близо до Ханя:)
Децата много се уплашиха и реваха, цялата ни яка веранда беше покрита с черни сажди като тръгнахме. След още час ще чуя хазяйката да видим какво ще каже…
.. но ще разглеждам, дайте предложения за локация близо до Ханя:)
Като Дарацо - много близо до Ханя, хубави плажове в близост.
Eos, силно стискам палци да овладеят пожара и да си довършите безпроблемно почивката. Но все пак - първо гледайте да сте в безопасност.
Blue Heart Най-накрая успях да ви догоня и прочета. Та заветно Запис Simple Smile

Този морски сезон за съжаление, започна доста късно. Поради една или друга причина нямах друг избор и морската ни премиера беше еднодневен плаж на Неа Ираклица. Ударението било друго, голям резил ;д. Бях се наплашила от негативните коментари за Северната част на южната ни съседка, но нямаше нищо негативно, пък бяхме и съботно. Явно съм извадила късмет. Границата минахме леко, времето беше страхотно, а водата беше чист и кристален чай . Отърсила се от зимата и събудена за нов живот Blue Heart Градчето беше почти безлюдно за моите стандарти, но след 10 години на Приморско представите ми са доста изкривени.
Малко снимки:
Скрит текст:

Съжалявам, че са такива мънички.

Тази година бях планирала да осъществя моята "йонийска мечта" и по план във вторник трябваше да пътуваме към Корфу, ноо лоши хора ме урочасаха и планът пропадна. Искрено ви завиждам съфорумци , че имате коли и шофьори, сега осъзнавам какъв лукс е това. В понеделник ще мисля схеми, дойде ли шефкада и сега съм цяла на тръни. Каквото такова но Йонийско море ще го прегърна. Живот и здраве, обещала съм си Simple Smile)
Върнахме се, пожарът е потушен, има пожарни на пост за през нощта, също багери копаят пред мястото на пожара. Просто силния вятър супер усложнява ситуацията.видяхме хеликоптера, който направо се подместваше при порива на вятъра. В къщата всичко беше в пепел, особено банята, мих я основно за да може да се изкъпят децата…но просто нямаше накъде да тръгваме тази вечер. Аз мисля, че ако спре вятъра в понеделник, каквото са прогнозите, ще можем да си доизкараме подобаващо почивката.
Eos, миналата гидина бяхме в Сталос, близо е до Ханя и плажът е ок. До него са Агиа Марина и Платаниас. Като последното е най-оживено.
Eos, много неприятно преживяване, дано всичко приключи и да си доизкарате хубаво. Като си спомня миналата година изкарахме цял месец на Крит( от средата на юни до средата на юли) ни вятър , ни пожари видяхме. Единствено на Кедродасос се получаваше така от пясъка и ние стояхме във водата. Като те четох се замислих къде може да не е ветровито, но при нас нямаше никъде вятър и не мога да преценя, обиколихме целия остров( освен около Сития- там явно си духа постоянно, защото дърветата бяха изкривени с променен растеж, от постоянните ветрове).
Здравейте, много моля за информация. Попаднах на темата и се надявам да има някой, който знае. Планирам почивка в Гърция за поредна година, но прочетох за новия климатичен данък от тази година. Доста четох и не можах да си отговоря този данък само в хотелите ли се заплаща? Винаги почиваме в къща, наета през букинг. На едно място прочетох само за хотелите различни звезди, на друго, че и за къщи се заплаща. Някой запознат може ли да ми помогне с информация. Не сме малко хора и няма да е никак ок да отидем там и да ни посрещнат със задължението за този данък, за който никъде в резервацията не пише. Много благодаря предварително на отзовават се и се извинявам за нахлуването в темата!
Добро утро от северното крайче на Аморгос!
И тук подухва, но хич не съм за жалене, имайки предвид последните публикации и кадрите от Серифос, които гледах снощи.
Ще разказвам.Relaxed
Щом е през Букинг, вижте си резервацията - в информация за цената има разбивка какво включва. Сега погледнах моята резервация за частен апартамент в Кавала, един от компонентите е - Такса за околна среда. 😃