една задачка и малко въпроси?

  • 13 274
  • 31
Привет дами!   bouquet
Ей тук си седим ние с щерката и си решаваме задачки. Тя е в 3-ти клас и аз съответно купих Сборник със задачи за 3-ти клас на Просвета.
Та там има следната задача:

560:7*8=?

Е, питаме се после с мъж ми, кой знак е с приоритет, че инак задачата има 2 отделни и съвсем различни решения. Та как се процедира, моля припомнете ми. Това е цялата задача. Няма скоби, няма забелжка... нищо.
Много благодаря.  Grinning

П.П: После бих ви попитала и за решението на още една задача, ако позволите, разбира се  Laughing
Виж целия пост
# 1
Според мен е:
560:7+8= 80+8=88
560:7-8= 80-8=72

Когато няма скоби действията деление и умножение са с приоритет пред събиране и изваждане.

Това е решение, в случай, че звездичката обозначава липсващ знак, но после като се замислих действие умножение ли е изразено с тази звездичка?

Ако е така двете действия са равнопоставени и се извършват последователно и не виждам две решения.

Виж целия пост
# 2
tchara, знака е за умножение, а не събиране или изваждане.


Шани, до колкото си спомням умножение и деление са с еднаква тежест, т.е. би трябвало да има скоби, ако някое от тях трябва да се направи преди другото. В този смисъсл, може би задачата има 2 решения - 10 и 640 Rolling Eyes
Виж целия пост
# 3
Шани  ето какво каза големия син, който е 4 кл. Задачата се решава така - 560 се дели на 7 и се получава 80, после 80 се умножава по 8 и се получава 640. Действията са равнопоставени и се извършват последователно!

Дай ни още задачи! Аз не съм спец, но сина......
Виж целия пост
# 4
tchara, знака е за умножение, а не събиране или изваждане.


Ами аз отначало помислих, че звездичката обозначава липсващ занак, както има такива задачки където звездичката обозначава липсващи числа. Ама после се замислих, че защо ще пита Шани ако е толкова просто и затова си помислих, че може и да е умножение. Но тогава, за да има решение 10, трябва да се поставят скоби, а май в условието го няма това. Нещо в условието е сбъркано май...
Виж целия пост
# 5
Ами то много задачки имат по няколко решения Thinking Специално тая мисля, че се решава последователно - т.е. по ред на действията - първо деление, после уможение и така.
Моята щерка голяма и тя е в трети клас. Скоро се борих мнооого време с една задача за домашно и сега мисля да ви изпитам и вас . Аз лично не се преборих  Embarassed - изнервих се и я зарязах  #2gunfire
Ей я на и нея:
Намислих си три числа. Всяко следващо е два пъти по-голямо от предходното, а сбора им е 49. Кои са намислените числа?
Виж целия пост
# 6
x + 2x + 4x = 49
7x = 49
x = 7
значи първото число е 7
второто - 14
третото  - 28
Виж целия пост
# 7
Това ми напомня за една дискусия в един друг форум (сега не мога да я издиря) за "2+2*2"  Joy
Там ако знаете колко варианта бяха предложени ...
А хем бяха големи хора, програмисти ...
Виж целия пост
# 8
отговор е 640 защото
560:7*8=80*8=640

това е действие от втори ред и се кара наред без приоритет.


Написа го синът ми
Виж целия пост
# 9
Това ми напомня за една дискусия в един друг форум (сега не мога да я издиря) за "2+2*2"  Joy

Първо сложните действия се извършват, после простите. Напр. когато има големи скоби - първо те се отварят, после малките. Умножение и деление преди събиране и изваждане.

Вярно е и нещо друго - има вече задачи, които учителите трудно решават, пък какво остава учениците! Объркаха ги тези деца и това си е!
Виж целия пост
# 10
И аз си спомням че по приоритет бяха: уможаване и делене (равностойни), събиране и изваждане (равностойни).
Май е 640 Thinking - трябва да е по ред, щом са равностойни по сила умножението и делението.
Виж целия пост
# 11
отговор е 640 защото
560:7*8=80*8=640

това е действие от втори ред и се кара наред без приоритет.
Peace
И аз мисля, че това е решението.
Виж целия пост
# 12
Тук някой се е интересувал от същото:
http://www.math10.com/forumbg/viewtopic.php?t=346
Виж целия пост
# 13
x + 2x + 4x = 49
7x = 49
x = 7
значи първото число е 7
второто - 14
третото  - 28
Да, и аз това намерих в крайна сметка, ама ме озори малко. Па какво остава за 9 годишни деца ooooh! ooooh!
Виж целия пост
# 14
WILD Cat, задачката е изключително лесна. Мисля, че е точно за 9-годишни. Hug
Виж целия пост
# 15
Шани, ние миналата година учихме, че ако няма скоби първо се извършва действие умножение. Така, че моята би решила  задачата с вариант = на 10.

Обаче се зачетох из нета и там попаднах на следното правило :
ако участват операции с еднакъв приоритет израза са изпълнява отляво надясно

Така, че май ще трябва да преосмислим и ние ученото миналата година.....
Виж целия пост
# 16
Шани, сега направих консулт с нашата госпожа  Simple Smile Та тя ми вика, че делението в тази задача трябва да е първо. Даже ми каза, че ако има задача, където да има само деление и умножение без скоби и умножението е сложено на първо място, то тази задача би била сгрешена.
А миналата година други правила важаха. Странна работа  ooooh!
Виж целия пост
# 17
Шани, хайде синът ми чака втората задачка.
Виж целия пост
# 18
Първо делим, после полученото умножаваме по 8. Действията се извършват последователно.
Така решава задачката и Excel. Wink
Виж целия пост
# 19
Mомичета благодаря.   bouquet
Аз леко съм сменила реда на запис на задачката  Blush:
Значи задачата е
560:8.7=

макар, че то принципа е важен. Утре ще поискам лично класната да каже, кое е 1-вото действие, в случая.
Инак щерката се оправдава с това, че тъй като са учили само 3-цифрено делено на 1-цифрено, тя по друг начин, освен този:
560:8.7= 70.7=490
не могла да я реши.
Демек още не са учили, че 560:56=10.  ooooh!
Ох, мацки сбърквам се с новите схеми и системи на обучение и да ви кажа, това вече се отразява на децата.  Tired
====================================================================

Ето ви новата задачка:

Ученик прочел за 3 дни книга, която имала 253стр. Първия и втория ден прочел общо 158стр., а втория и третия ден - 181 стр. По колко стр. на ден е чел ученикът?

Аз я реших със система, но децата в 3-ти клас още не са учили такова нещо. Моля, подскажете.
Виж целия пост
# 20
253 - 158 = 95 страници, прочел 3-я ден
253 - 181 = 72 страници, прочел първия ден
158 - 72 =  86 втория ден

За предната, дейтвително,когато има операции с еднакъв приоритет, то те се извършват последователно.
По принцип, логиката на щерка ти  /че не са учили деление с двуцифрено число/ е желязна, но следващия път, задачата може да е само с действия събиране и изваждане и тогава няма да успее да я приложи  Wink
Виж целия пост
# 21
253 - 158 = 95 стр третия ден

253 - 181 = 72 стр първия ден

253 - (95+72) = 86 стр. втория ден

Проверка 72 + 86 + 95 = 253 стр.

Мъжът ми и той все със система ги решава. А навсякъде трябва да има стр.
Виж целия пост
# 22
Мъжът ми и той все със система ги решава.

защо може да е лесно, като може да е трудно Wink

Мерсиииииии  Grinning
Виж целия пост
# 23
Шани, сега направих консулт с нашата госпожа  Simple Smile ... Даже ми каза, че ако има задача, където да има само деление и умножение без скоби и умножението е сложено на първо място, то тази задача би била сгрешена.

Със сигурност не сте се разбрали правилно с госпожата. Не може да има преподавател по математика дето да твърди такова нещо.
Всъщност ако умножението е на първо място реда на изпълнение е без значение. А защо е така?
Виж целия пост
# 24
Шани, сега направих консулт с нашата госпожа  Simple Smile ... Даже ми каза, че ако има задача, където да има само деление и умножение без скоби и умножението е сложено на първо място, то тази задача би била сгрешена.

Със сигурност не сте се разбрали правилно с госпожата. Не може да има преподавател по математика дето да твърди такова нещо.
Всъщност ако умножението е на първо място реда на изпълнение е без значение. А защо е така?

Ами тя не е преподавател по математика, а по всичкология  Simple Smile Нали все пак преподава от първи до четвърти клас. И точно това бяха нейните думи. Ако срещнем задачи, които да опровергават думите и ще искаме пак консултация  Simple Smile
Виж целия пост
# 25

По принцип, логиката на щерка ти  /че не са учили деление с двуцифрено число/ е желязна,

Искам да ви предупредя, че за съжаление децата дълго решават задачите с подобна логика или гледат кое число е по-голямо - значи него ще делим и т.н. А резултатите  - верни. Внимавайте!
Виж целия пост
# 26
Искам да ви предупредя, че за съжаление децата дълго решават задачите с подобна логика или гледат кое число е по-голямо - значи него ще делим и т.н. А резултатите  - верни. Внимавайте!

Защо "за съжаление" и "Внимавайте!" ? Shocked

Логиката е не само желязна, но и правилна. Особено щом резултатите са верни. Така трябва да се решават задачите - по най-лесния възможен начин - с мислене. Все пак целта не е децата да се научат да делят, а да мислят. Деленето на който му трябва ще го усвои. Но мисленето се учи много трудно...
Виж целия пост
# 27
x + 2x + 4x = 49
7x = 49
x = 7
значи първото число е 7
второто - 14
третото  - 28
Да, и аз това намерих в крайна сметка, ама ме озори малко. Па какво остава за 9 годишни деца ooooh! ooooh!
Чакай сега - на мен ми костваше 2 секунди решаване на ум. Не мисля че е сложна за 29 годишни деца. Това пък е възможно най-елементарната задача.
Виж целия пост
# 28
x + 2x + 4x = 49
7x = 49
x = 7
значи първото число е 7
второто - 14
третото  - 28
Да, и аз това намерих в крайна сметка, ама ме озори малко. Па какво остава за 9 годишни деца ooooh! ooooh!
Е, исках 9 годишни да напиша де.
Чакай сега - на мен ми костваше 2 секунди решаване на ум. Не мисля че е сложна за 29 годишни деца. Това пък е възможно най-елементарната задача.
Виж целия пост
# 29
Шани, сега направих консулт с нашата госпожа  Simple Smile ... Даже ми каза, че ако има задача, където да има само деление и умножение без скоби и умножението е сложено на първо място, то тази задача би била сгрешена.

Със сигурност не сте се разбрали правилно с госпожата. Не може да има преподавател по математика дето да твърди такова нещо.
Всъщност ако умножението е на първо място реда на изпълнение е без значение. А защо е така?

Ами тя не е преподавател по математика, а по всичкология  Simple Smile Нали все пак преподава от първи до четвърти клас. И точно това бяха нейните думи. Ако срещнем задачи, които да опровергават думите и ще искаме пак консултация  Simple Smile



Това, което казва учителката не е вярно, със сигурност. 3 * 4 : 4 =? -това според нея е невъзможно, така ли?
Вярно решение:
12:4=3
Грешно решение 3*1=3
Виж целия пост
# 30
Шани, сега направих консулт с нашата госпожа  Simple Smile ... Даже ми каза, че ако има задача, където да има само деление и умножение без скоби и умножението е сложено на първо място, то тази задача би била сгрешена.

Със сигурност не сте се разбрали правилно с госпожата. Не може да има преподавател по математика дето да твърди такова нещо.
Всъщност ако умножението е на първо място реда на изпълнение е без значение. А защо е така?

Ами тя не е преподавател по математика, а по всичкология  Simple Smile Нали все пак преподава от първи до четвърти клас. И точно това бяха нейните думи. Ако срещнем задачи, които да опровергават думите и ще искаме пак консултация  Simple Smile



Това, което казва учителката не е вярно, със сигурност. 3 * 4 : 4 =? -това според нея е невъзможно, така ли?
Вярно решение:
12:4=3
Грешно решение 3*1=3

Такива задачи и аз мога да измисля. Не е там работата. Въпроса е дали в математиката по принцип има такова правило. Според нашата учителка има. Аз за сега нямам мнение. Все още нямаме задачи от типа умножението преди делението без скоби.
Ще поживеем и ще видим  Simple Smile
Виж целия пост
# 31
Вярно решение:
12:4=3
Грешно решение 3*1=3

Защо 3*1=3 да е грешно?
Точно това имах предвид като казах, че когато умножението е първо, реда на изпълнение е без значение. И двата начина винаги ще дават един и същ верен резултат.
И това май прави записа с умножението на първо място по-правилен или поне по-логичен (защото не води до грешни резултати), но както казва Летисия това не е достатъчен аргумент...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия