Частни училища -информативно - дискусионна тема- 65

  • 37 117
  • 780
# 645
Мерси, заблудих се, че съм в темата за седмокласниците. Simple Smile
Виж целия пост
# 646
Детето ми е в ПУК от тази година. Имах абсолютно същите притеснения по това време миналата година. Абсолютно не съжалявам, че я записах. Прекрасни и мили учители, които децата много обичат. Натоварването не е никак голямо. Имат съвсем малко домашни за уикенда, които са по- скоро за да добият рутина. Обратната връзка е страхотна. Учителите са много проактивни и нямат против  директно да им се задават въпроси ако нещо те притеснява.

Здравейте,
Детето ми е прието на ранен прием в Св. София.
Преди да го заведем там бяхме на ден на отворените врати, както и четохме доста (от суха статистика с числа за успехите им на НВО, така и мнения тук). За съжаление последните 10+ теми основно коментарите са от хора, чиито деца са преминали през училището преди години, само тук-там са мнения на родители с деца в начална степен (вкл. ПУК). Бих искала да попитам за актуални отзиви - най-вече за ПУК. Колебанията ми са дали натоварването няма да е прекалено за детето ни (и да знам, че всичко е индивидуално и няма универсален отговор), но все пак това ще е 6-годишно дете, което до скоро е било в (държавна) детска градина, в която много се играе, а “ситуациите” (както наричат в момента учебните занимания), не са били кой знае колко и като количество, и като трудност. Имало ли е родители, които са срещнали трудност в адаптацията на детето от детска градина към училищен формат? Естествено, че има нормални сътресения свързани с промяната и прочие, но все пак… знам ли, задавам си въпросите дали не избързваме? Да, знам, че това далеч не е тема на тук дискутираните неща, но все пак го вкарвам в разговора.
Прочетох мнения, че агресия и булинг не се толерират, но мненията бяха от преди 5+ години. Какво е положението в момента? Далеч не живея с мисълта детето да расте под похлупак и да не се среща никога с лошо отношение, отхвърляне и т.н. Ясно е, че трябва да се научи да се справя със ситуации, хора, и т.н. Но някак не ми се ще да е когато е на 6-7.
Благодаря предварително за всяко споделено мнение по въпросите ми.
Виж целия пост
# 647
Joss, изобщо не го мислете, ами се записвайте. След опит с още 4 частни училища, смело мога да твърдя, че това се оказа най-хубавото училище за нас.  И съвсем не пишат предимно хора с деца, завършили преди години, едното ми дете още е там.
Също така е доста балансирано откъм натоварване. Да, в сериозните часове си се учи, но имат доста разтоварващи занимания и междучасията там са най-дълги в сравнение с предишните места

П.С.Относно т.нар. "индивидуален подход"...ако някъде ви го обещават, да знаете че ви лъжат 😁 На повечето по-лежерни места той се изчерпва с това "Ами като не му се учи, да прави каквото иска." И така децата изостават от съучениците си, а и не само. Ама тези училища ги устройва, защото с тези знания после трудно ще се преместите някъде, където все пак се учи, да не говорим за Света София.
Виж целия пост
# 648
Аз съм с две деца в СС (2-и клас и ПУК), също бих ви дала съвет да записвате смело.

Изключително съм доволна, и двете деца са щастливи, писала съм и по-подробно назад из темите. С ръка на сърцето мога да кажа, че таз тегоба с домашните, за която всички говорят още не съм я усетила, ама нека доближим 7-и клас пък ще видим Grinning

Баткото сяда и пише домашни в петък след училище (имат само за уикенда) по своя воля, за да са му свободни изцяло събота и неделя. Дори не ги проверявам, казала съм му, че неговите домашни са негова отговорност, ако има нужда от помощ, да каже.

Малката чат-пат носи нещо за вкъщи, т.нар самостоятелна работа, и нея я свиквам като брат ѝ. С тях възрастен да сяда докато се пише домашно не се е случвало. Ако имат неясноти - питат.

Децата ми са много различни като характери и бих казала, че индивидуалните им особености се отчитат.

Учителите са прекрасни!
Виж целия пост
# 649
Тези училища, от които децата ги местят заради открити пропуски (визирам алтернативни, прогресивни и тн). Защо смятате, че стават тези пропуски? Предполагам, че е индивидуално, но все пак… Дали на детето не му се учи и никой не се тревожи, дали учителите пропускат материал или не го преподават като хората, дали не си правят труда да проверят кой колко е разбрал…
Аз имам спомен от моето училище по това време. Учителите нямаха любов към материала, който преподават, на децата не им пукаше, че не учат и изкарваха тройки и двойки, а аз си учех чинно до 7-8 клас. И после ме тресна пубертета и няма да коментирам.
Виж целия пост
# 650
Комбинация от фактори е според мен, основният от които е нехомогенната среда в класа. Ако събереш на едно място деца с много различен потенциал за учене, с много различна нагласа към ученето, различно отношение и очаквания на семейната среда, няма как да поддържаш високо ниво. Като добавиш към това и някоя алтернативна концепция като "учене чрез игра", "без натиск", "индивидуален подход" или липса на ясна концепция и/или слабо ръководство, картинката става пълна. "Индивидуалният подход", "учене според темпото на детето" и т.н, на практика означават, че учителят ще се води по най-зле справящите се и нивото на преподаване и изискванията ще са съобразени с тях, за да могат всички да се справят. Практически невъзможно е при гурпово обучение, каквото е училищното, учителят да преподава на различно ниво на отделните деца, да им дава различни по сложност задачи, да ги изпитва върху различен материал, да се съобразява с темпото на всеки. Отделно мотивацията на учитлите е пряко свързана с мотивацията на учениците. Вижте т.нар. елитни гимназии - водят класациите по всички ДЗИ. И това е обусловено още от приема, а не защото там преподават извънземни учители - има и добри, и не толкова добри, че и къси клечки. Но в тези училища са събрани деца, които ще преодолеят и слабо ръководство, и къси клечки, просто защото те принципно си учат, имат цели и амбиции, средата е като цяло хомогенна и дърпа напред. Това не означава, че не можеш да се справиш и развиеш и от кварталното училище /аз съм жив пример за това Joy /, но е по-трудно.
Виж целия пост
# 651
Аз моето го преместих от ФЛ, защото наистина не им преподаваха. Когато ученикът е в училище по 8-10 часа, какъвто беше случая, нямат учебници в общия случай, а няма и време, кога да си научи? Не мога да преподавам и то на френски 15 предмета. Тогава и други установиха същото и от 80 ученика випуск сега са останали под 30. Не може да плащаш крупни суми годишно, детето преуморено и стресирано, а и нищо не знае.
В алтернативните училища сигурно е същото, но без стреса. Децата спокойни и щастливи, но нищо не знаят и ги местят. При нас поне до определен етап всичко си беше наред. Може би и сега ще го стегнат тоя лицей и пак ще стане добро училище, системата не е толкова лоша, просто поредица от лоши обстоятелства, плюс пандемията ги закараха на дъното.
Виж целия пост
# 652
Много е модерно да се търси вина в алтернативните и прогресивни подходи и то от хора, които изобщо си нямат представа за какво говорят. Иначе, съм съгласна със санака, че става въпрос за деца с различен потенциал и различна нагласа за учене. Както и за отношението на самите родители към процеса на обучение. Учителят е един. Той преподава и на тези, които имат високи резултати и на тези, които са някъде по и под средата. Т.н. академични училища си избират модел ученици и гонят всеки, който се отклони от този модел. Така работят в хомогенна среда и с деца, които биха постигнали подобни резултати навсякъде просто защото са дисциплинирани, мотивирани и разполагат с амбициозни родители. Въпросът е какво правим с всички останали деца, които също трябва да ходят в училище и да се образоват доколкото това е възможно с любезното съдействие на откровените идиоти от МОН. Ако всички училища бяха като СС, едни 60 процента от децата щяха да са изгонени и нямаше да стигнат и до 4 клас. Т.н. алтернативни или лежерни училища дават шанс на всички деца. В училището на детето ми има деца, които съвсем спокойно биха се справили в СС или в което и да е математическо училище. Има и прекрасни учители, които работят с тези деца. Но работят чудесно и с деца, които академичните училища биха изгонили. И наистина бих помолила да кажете какво разбирате под алтернативно и прогресивно училище и да цитирате поне един метод на работа в такова училище преди да лепите някакви измислени етикети и да цитирате резултати от НВО, подплатени с доволно количество частни уроци за “затвърждаване”.
Виж целия пост
# 653
Maniuni, така зададен въпроса предполага, че само в т.нар алтернативни училища (кои са точно те, аз не знам, под този знаменател тук май слагат голяма част частни училища) има деца с пропуски. Например Питагор за какво училище се смята, там схемата е 10 ч. МАТ, 9-10 ч. БЕЛ и май толкова английски, във форума пишат хора за техни деца с пропуски в това училище.
Второ кой родител какво е смятал за пропуски, когато е решил да премести детето си от дадено училище, е много индивидуално и до каква степен това се дължи на способностите на детето да усвоява материал също. Така че обобщаващ отговор на въпроса ви е невъзможен.
Виж целия пост
# 654
Питагор има правилни цели, но много лош мениджмънт, което води до липса на способни учители и в крайна сметка формира агресивна среда.
Виж целия пост
# 655
Да, това имам предвид. Ние бяхме в "алтернативно", в което целите и философията на училището бяха ценни за нашето семейство, но осъществяването им пълен провал. За всяко училище е важно ръководството да има способностите и желанието да създаде необходимата организация, включваща различните участници в процеса, така че да може да се осъществят тези цели. Ако ръководството е неспособно поради липса на умения и експертиза, няма как да стане това дори и с добри учители.
Виж целия пост
# 656
Един добър учител не би се задържал на такова място.
Все пак и тези хора си имат амбиции, авторитет, а и искат да се чувстват добре, полезни, адекватни на работното място.
Виж целия пост
# 657
Проблемът с липсата на качествени учители и изобщо на учители става все по-сериозен. Просто не завиждам на училищата, които сега набират персонал. И да, всеки би предпочел утвърдено място с традиции пред едва прохождащо такава. Особено пък ако има и лоши отзиви от напуснали колеги.
Виж целия пост
# 658
Моите наблюдения са, че учители има, качествените обаче са кът. Понеже имам известен поглед донякъде за държавните училища, то нещата стоят доста особено. Университетите бълват доста кадри, защото много хора искат да станат учители (напоследък заплащането е добро, работливото време е добро, уикенди, ваканции, празници, константни увеличения и т.н.). За съжаление много голяма част от тях не стават за тази работа. Да си учител не е просто да знаеш добре материала и да идеш да го изрецитираш. Да си добър учител пък съвсем. Да не отварям дума пък колко неграмотни учители има. В много училища позициите са заети с хора в пенсионна възраст, които обаче още работят под протекцията на директорите. Както знаете последните са някак несменяеми, защото няма мандатност, и откарват цял живот на тази позиция. Трябва да дойде нов човек, че да разчисти кошера. Обикновено новите директори махат старите учители, които освен всичко останало (стари разбирания и подходи), тежат неимоверно на бюджета на самото училище, и привличат нови кадри. Нови обаче далеч не значи качествени (както споменах по-горе). А много директори дори предпочитат да наемат все още незавършили учители, тъй като на тях пък им се заплаща още по-малко. Някои дори ги наемат от септември до юни на временни договори, за да не им плащат лятото.
Иначе съм съгласна с мнението на Санака. Когато децата са селектирани и “материалът”, с които работи един мотивиран учител от частно училище, то много ясно, че резултатите няма да са като в ДУ, където просто правят каквото могат общо взето.
Виж целия пост
# 659
На отворените врати в Българско школо звучеше като наистина да се обръща индивидуално внимание на всяко дете и да се гонят цели за самото дете. Но там изглежда, че учителите стоят по-настрана, дават им материал и ги оставят да се упражняват повече сами. Да си помагат едно на друго. Да си търсят сами нужната информация.  Методът е интересен за мен, но накрая какво ще стане и дали това дете наистина няма да има пропуски, трудно е да се каже. Може би има деца, за които такъв тип учене е много подходящ и биха стигнали по-далече, отколкото с традиционния. И тук вече се чудя дали действително успяват в това, което представят и ако да, дали моето конкретно дете ще се учи по-добре с единия или с другия метод.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия