Екскурзия до Рим. Впечатленията!!

Най-накрая и аз да седна да напиша няколко реда за нашата екскурзия. Ние бяхме 30.04- 4.05. Искам да споделя относно трансфера от летището една особеност. Полетът на Wizz е много рано и директните автобуси за Термини още не работят. Ние използвахме градския автобус до първата спирка на метрото и оттам е ясно. Аз исках хотелът да не е около Термини, защото там е шумно и мръсно и винаги около гарите не можеш да усетиш духа на града. Случайно попаднах на Anfiteatro Flavio B&B. Оказа се страхотно попадение. Прилично място за спане с невероятно местоположение за 137 евро. Извън сезона цената е около 70 евро. Накрая на улицата на хотела е Колизеумът. Районът е пълен с малки ресторантчета и магазинчета. В другия край на улицата се излиза на Via Nationale- главна улица с магазини. Относно бюджета мога да споделя, че за храна сме харчили около 70 евро на ден. Отделно са входа за музеите и транспорта, който не е скъп. Според мен минимум престой като за първи път е 4 пълни дни, в които да обикаляш до изтощение. Освен споменатите вече забележителности, мога да подчертая Съкровищницата на Св. Петър. Не видях някой да е споменал, а си заслужава специално внимание.
Пиците са страшно разочарование. В южна Италия и Малта са несравними. Но другите храни бяха ненадминати. Препоръчвам да не се пести от това, защото си е кулинарен туризъм.
Беше страхотно преживяване за нас. Натрупването на вековете е смайващо и се чувстваш много особено. Бих казала прашинка във времето и едновременно с това не се подтискаш, защото градът продължава да е все така витален. Изобщо не мога да сравня Рим с никой друг град, защото е уникален. (Била съм многократно в споменатия Лондон и други места по света).
Благородно завиждам на всички, които им предстои запознанството с Вечния град и съм готова да помагам с каквото мога.
Illit от ровичкане 2 дни из нета за хотели около Термини установих, че на адреса на хотела, който е ползвала  kopche - Via Milazzo 3 има цели 5 хотела на едно!  #Crazy
Запазих вече билети на Wizz Air, който пристига в 6:50 италианско време. margarithen инфото ти е ценно в случая. Може ли малко по подробно да обясниш кой е градския рейс, от къде се хваща и кога, къде и на какво точно се прехвърляш? А и билетчета за транспорта от аерогарата от къде се взимат и цените какви са там? Sorry за многото (тъпички) въпросчета, но искам да съм подготвена и да не се лутам като муха без глава! Simple Smile
нашият полет също беше в 6 сутринта и не исках да рискувам с шатъла и си взехме такси за 100 евро  до летището. 15 мин. след нас пристигна и  шатъла. Разписанието му е съобразено с поетите на Wizzair, но аз не исках да рискувам, въпреки уверенията на служителите.няма полет без осигурен шатъл, това можете да  го проверите още от тук или там на място .
А за наколкото хотела на един и същ адрес- така е в Рим-  в една сграда, на всеки етаж е различен хотел- е, по 10-на стаи,разбира се.но различна категория.
 Shocked Цената на такситата от и за аерогарата до центъра е фиксирана от общината и е 30 евро! За 100 евро или трябва да е лимузина или да си на другия край на града. Абсолютно съм сигурна, че в 7 часа сутринта няма шатъл. Първият е в 8.30 ч. Градският автобус спира пред аерогарата и струва 1 евро + 1 евро за куфар. Отива до първата спирка на метрото.
Поправиха ме- 120 евро. Микробус- за 4 човека с 4 куфара и 4 чанти ръчен багаж. В неделя. На Великден.
Няма да споря с теб за разписанието, но попитах в офиса и ми казаха,че на всеки час има или по-малко даже. в 5 мисля,че беше първият и аз прецених, че не може да стигне до летището за по;овин час, а то  толкова рано- за 20 мин. пристигнахме., а автобусът дойде 10 мин. след нас. От Виа Марсала се хваща.Така или иначе, това те могат да го проверят на място още като пристигнат
Eто сайта на фирмата.Можете още оттук да се информирате и резервирате.

сигурна си, ама не си права
ползвахме шатъл в 5.30 сутринта от хотела до летището.
Става дума за пристигането, явно не се е разбрало добре. Мисля, че е логично първите автобуси да са от града. За обратния полет нищо не мога да кажа, защото ние бяхме с вечерен такъв.
На летището има голяма табела с разписанието на шатълите- оттам ми е информацията, а и от това, че всички пристигащи питат за тях, а в 7:15 такъв не се виждаше.
ние си го резервирахме по интернет
kopche - Via Milazzo 3 има цели 5 хотела на едно!  #Crazy
Незабравке, скоро ще сменяш титлата си, май. Wink
Сега сериозно.
Ако пак прочетеш, какво съм написала, ще видиш, че никъде не съм казала думичка за Via Milazzo. Wink
Гърба на Термини и сътоветно стаята, в която ни настаниха от Рубино хотел е на самата

Via MARSALA.
Хотелът по адрес е наистина на via Милацо, но настаняването не беше в същата сграда, а на още по-челно място. На главната улица.
Но това, че има 5 хотела на един и същи адрес, въобще няма да те изненада, като видиш на място на какво викат хотел. Wink
Всеки етаж от съответната сграда/кооперация е направено за хотелско ползване. За това е така.
На 2-рия етаж беше Рубино хотела-там е административното настаняване, така да се каже.
На 5-я етаж е хотел Планет и т.н. Simple Smile

За транспорта>
Такова нещо-"няма автобуси в  това време или толкова рано" -няма! Naughty
Шатълите са абсолютно съобразени с полетите на Чампино и шатъли има винаги. 6 вро е цента в една посока. 2-у посочен билет е 11 евро.
Абтобусът до Ананина е точно- ни повече ни по-малко- 1 евро. автобусът е на авобусната спирка на летището и чака всеки пристигащ самолет. Т.е. винаги си има.
От Ананина, която е 1-та спирка на метрото се купува билетче -от всяка сергия за вестници, а може тук и веднага карта да си купите. Билетчето за метрото до Термини е точно 1 евро- за 75 мин. важи. от там вече е лесно. Hug
Относно шатълите> още нещо.
Нашият беше в 4:30ч. сутринта, за полета ни в 7:20ч.
Даже, ако не се лъжа още пазя билета-на него има разписание за шатъла. Общо взето е на всеки час, пак казвам-всичко е съобразено с полетите и шатълите безпроблемно са точно на летището за всеки един полет. Това лесно може да се попита и прочете на самия билет още при купуването му. Wink
Това което ни беше още по-удобно в дена на отлитане, е че шатъла ни тръгваше на 10 метра от хотелчето ни по-нагоре по улицата. Laughing
Относно шатълите> още нещо.
Нашият беше в 4:30ч. сутринта, за полета ни в 7:20ч.
Нашият полет беше в 7 за Букурещ...и аз не повярвах,че шатълите са съобразени с полетите и не исках да рискувам,затова си извикахме такси. А спирката на шатълите беше на 100-на метра от  хотела.И 10-15 мин, след като пристигнахме на летището, дойде и шатъла.Имаше един промеждутък от 2 часа, в който нямаше шатли, но явно тогава и полети няма.
Ние си бяхме запазили такси с агенцията, от която наехме апартаментите. Излезе ни общо 110 евро в двете посоки - от аерогарата до апартамента и после при напускане пак до Чампино. 4 души се возихме (5 с шофьора). И това е от значение, вероятно.

Същото в двете посоки, но 114 евро за 4-ма души с багажа, НО в едната посока беше на връх Великден, а в обратната в 5.15 сутринта. И в двата случая има по-висока ставка.

Шатъла го наехме и платихме от този сайт: http://www.shuttledirect.com/en/php/airport_shuttle_direct.php
Да, и ние пристигнахме късно вечерта, имахме 1 час закъснение на полета и ни чакаха, а на връщане също в 5.00 ч. сутринта ни взе таксито.
Само още нещо ми хрумна да добавя - често срещам тук, че се пише за хотел около района на Термини - на мен лично тази част на Рим ми е най-неприветлива (ако може въобще да се каже така за Рим!). Стори ми се мизерийка малко и пълно с мургавели, та аз лично не бих наела нещо там. Само мнение си изказвам.
На мен понеже целия Рим ми се видя мизерия, не  ми направи особенно впечатление. Гледах д е комуникативно мястото. от гарата на 100 м. ни беше хотела- не ми се е налагало да се разхождам навътре в района. Но ако отида втори път,/да не се заричам,че кракът ми мяма да стъпи там повече/ не бих отседнала там. при това за 140 евро на вечер.