детето на ДГ в група с по-големи

  • 1 564
  • 31
днес ми предложиха синът ми да тръгне на градина в група с предния набор.
И сега размишлявам..първосигнало не одобрих идеята...

Мисля, че има и други деца, записани по този начин.
Моля ви, разкажете защо записахте детето си с по-големи деца и как му се отразява това.
Виж целия пост
# 1
Аз записах Дариа миналия март, началото на април, когато беше на 1 г. и 10-тина месеца. В градината беше най-малката /нейния випуск дойде през Септември/ и на практика беше с предишния випуск.

От тогава, та и до сега тя обича да стои главно с най-големите /тези на 4-5 годинки/ и да си играе с тях. Не мисля, че й се отрази отрицателно или пък положително /ако не броим това, че учи с тях буквите/. Големите деца много си играеха с нея и й обръщаха внимание.

Заради това, че беше най-малка и до сега й викат "Дариа-бебето", нищо че вече има и по-малки от нея.
Виж целия пост
# 2
Отразява и се много добре.В момента е 3-та група ,а е за 2-ра по набор.Да ,ама като тръгна на Д.Г.,беше на 2г.и 9м.и в 1-ва група .Просто нямаше по-малка такава.Няма никакъв проблем нито с децата ,нито с материала.Единственият проблем в момента е ,че през септември тази групичка ще са в предучилищна,а след това в 1-ви клас.Така че трябва да решим ,или 2г.да кара 3-та група или по-рано на У-ще.
Виж целия пост
# 3
Isa, синът ми също предпочита да играе с по-големите. Особено с каките )))
Моите притеснения идват от това, че той е дребчо за възрастта си и при по-големите разликата ще е очевадна.
В главата ми се въртят разни картини как ще го пренебрегват, как ще го бутат и ще му викат:"ей,малкия"  Rolling Eyes
Той е много общителен, но въобще не е агресивен, не може да отстоява интересите си..
Страх ме е,че може да му се насади някакъв комплекс за ръста

Единственият проблем в момента е ,че през септември тази групичка ще са в предучилищна,а след това в 1-ви клас.Така че трябва да решим ,или 2г.да кара 3-та група или по-рано на У-ще.
за това също си мислех.
Виж целия пост
# 4
Само ще спечели детето. Ще се развие по-бързо, отколкото ако е в група с връстници - имам предвид в умствен план. Големите ще го дърпат напред.
Развитието на децата винаги трябва да бъде изпреварващо.
Виж, обратният вариант е много неприемлив - да тръгне с по-малки деца. Тогава те ще го дърпат назад.
Виж целия пост
# 5
Koгато записвах големият ми син за градина ми казах,че ще има места за следващата чак или ,ако искам,може веднага,ама в смесена група(за деца,които са заедно с по-голямо братче или сетриче или по-малко).Имаше дечица с по 3 години разлика почти.Аз го записах,уж временно,ама бях много доволна за двете години там.Когато отиде в предучилищната група(тя в неговата градина е отделно)веднага оцених,че всичко,което ме е притеснявало, е в негов плюс.Наистина много "дръпна",както са се изразили тук някои майки.А имаше и още едно предимство-от опита с децата,които бяха там по" двойки",че даже и по "тройки",той и другите,дето бяха сами,пропищяха света да имат сестрички или братчета и сега,като си има братче е много внимателен и добър с него.
Виж целия пост
# 6
По причините споменати от Иса и Рада започна в група с по-големи.
Можех да я преместя следващата година, но тя се адаптира добре и ми се стори неуместно.

Мисля, че "проблемът" изглежда голям, но само в очите ти.
Съгласна съм с кака Сийка.

Пожелавам много приключения и добри приятели на бъдещия малък градинар  bouquet
Виж целия пост
# 7
И аз се чудих по този въпрос.Моят син е роден през март т.е. когато тръгне на градина ще бъде на 3,5г.Мислех да го пусна по-рано,но се отказах.И без това в днешно време децата учат до n-ти клас,защо да му ограбвам детството още от сега!Това е лично мнение и не го натрапвам на никой.
Виж целия пост
# 8
ALEX2000, добър довод си дала накрая Simple Smile
Как' Сийке, а може ли това да се приеме като прекалена родителска амбиция?

Мисля, че "проблемът" изглежда голям, но само в очите ти.

точно, защото осъзнавам, че проблемът май е в моя хард, се засилих и пуснах темата.
..и като ти казвам, че все до теб стигам...има нещо тука-съдбата нещо...(и старинен сандък имам Wink)
Виж целия пост
# 9
Как' Сийке, а може ли това да се приеме като прекалена родителска амбиция?


За мен не е. Понякога е въпрос на избор на родителя, понякога се налага от обстоятелствата.
Да не говорим, че в нашата образователна система периодично се правят такива експерименти. Винаги завършват с положителни за децата резултати. Била съм свидетел какъв интелектуален скок, в сравнение с връстниците си, осъществиха деца, започнали ДГ на 3 години в смесена група с 6 годишни деца. Когато самите те вече бяха 6-годишни, бяха на светлинни години в развитието си спрямо останалите групи на тази възраст.
В гимназията имах съученици, които бяха започнали училище на 6 години, пак в някакви експериментални класове. По нищо не личеше, че са по-малки от нас останалите, които бяхме тръгнали на 7.
Аз самата съм карала 2 години предучилищна - първата с по-големи деца, втората - с набора си, за да тръгна навреме на училище. Сега се чудя, дали нашите не сгрешиха, оставяйки ме "да си поиграя още 1 година"...  Thinking
Виж целия пост
# 10
Отразява и се много добре. В момента е в предучилищна група, а би трябвало да е в 3-та група. Справя се много добре с материала, няма никакви проблеми. Догодина пак ще е предучилищна група и ще и бъде още по лесно. Wink
Виж целия пост
# 11
Това се отразява много добре!Щерката е с по-големи деца в група,и добре се справя.Старае се детето!
Виж целия пост
# 12
Не е съвсем по твоя въпрос, но Ще споделя своя опит пък може да ти е от полzа.
Тук групите в детските градини са смесени от 3 до 6 години, ниЩо че примерно в градината има 5 групи и спокойно могат да ги сформират така, че децата да са на една въzраст. Не го правят_ такава им е тактиката. И аz в началото като теб бях доста объркана и скептично настроена, нали съм свикнала от моето време да си се влачим наборчетата zаедно от яслите та почти до пълнолетие Wink Сега мога само да кажа, че съм приятно иzенадана, дъЩеря ми много "дръпна" напред откакто е там. Самият факт, че по_големите могат неЩа, които тя не може много я нахъсва и тя да се научи да ги прави. Например да танцува или пее като тях, да се научи на определена игра, zа да играе с тях, а не само мемори и пъzели с останалите 3 годиШни и т.н. А и някакси учи теzи неЩа по_лесно от големите деца, отколкото от въzпитателките.
Единственият проблем при вас, според мен, е това как Ще стане с тръгването на училиЩе. Ще можете ли да го пуснете с таzи група или Ще повтаря последната година в градината? Тук тръгването на училиЩе не се усеЩа така осеzаемо от групата, zаЩото тръгват само 5_6 деца, а на тяхно място идват оЩе толкова нови и така основната група не се променя иzведнъж, а постепенно се обновява.
При всички положения няма да му навреди Simple Smile
 
Виж целия пост
# 13
Моят син беше точно така- тръгна си в първа група с набор 1999 г. и с тях си завърши в предучилищната група. Сега е от 6- годишните в първи клас, в момента го приключваме. Чувства се супер, и без друго и така си е най- едрият, пък и по успех е първи в класа, поне за сега. Знам, тъй като се пишат оценки редовно за наша, на родителите, сверка на часовниците. Когато играе на площадката приятелчетата са даже още по- големи- от ІІ до VІ клас, той винаги е обичал да играе с по- големи.
За малтретиране в ДГ не е и ставало въпрос- че кой смее да бута големия добродушен Коко?
Все пак всичко си е строго индивидуално, зависи изцяло от детето. Аз нито съм "за", нито съм "против" това, тъй като отговорът не е и не може да бъде еднозначен за всички.
За 6- годишните, които тръгват на училище с предходния набор- от нормативна гледна точка няма проблеми за това. Проблемите ги създават в практиката предимно директорките на ДГ, някои държат на т.нар. от тях "чисти групи", което е безсмислено, ако едно дете е готово с материала. За мен така изкуствено се задържа развитието му. Какво ще прави едно 6- годишно дете две години в подготвителна група? Ако това дете чете и пише, пък и смята събиране и изваждане поне до 10, да речем? За мен направо е престъпление това дете да се спира и забавя изкуствено.
Виж целия пост
# 14
За 6- годишните, които тръгват на училище с предходния набор- от нормативна гледна точка няма проблеми за това. Проблемите ги създават в практиката предимно директорките на ДГ, някои държат на т.нар. от тях "чисти групи", което е безсмислено, ако едно дете е готово с материала. За мен така изкуствено се задържа развитието му. Какво ще прави едно 6- годишно дете две години в подготвителна група? Ако това дете чете и пише, пък и смята събиране и изваждане поне до 10, да речем? За мен направо е престъпление това дете да се спира и забавя изкуствено.
  Защо ли не се сещам за директорка,която да спира децата да не ходят в у-ще!? При тоя бой пред вратите на ДГ ,ако зависеше от директорките всички като "това дете чете и пише, пък и смята събиране и изваждане поне до 10," ще бъдат ученици от септември.Но решението КОЙ,КОГА И КЪДЕ ще ходи на училище зависи от родителите.  bouquet
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия