Консултация с логопед - 2 тема

  • 90 353
  • 308
# 240
благодаря за съвета, с времето опитах някои трикове и мисля, че има подобрение при Реа, правим забавни игрички с повтаряне на думи при друга интонация и имаме малък напредък. за жалост всичко при малките деца бързо омръзва и трябва да се измислят нови приоми. Laughing
Виж целия пост
# 241
Здравейте,дъщеря ми е на 3г и 3м и все още не може да произнася буквата "в",а иначе говори добре казва всички букви (вкл "р" ,"л","з","щ"). Опитвам се да и покажа как да мести езичето, но не постигаме успех.Дали да изчакам или да я заведа на логопед.Има ли някакви упражнения за изговаряне на този звук и дали има някаква връзка с това ,че все още понякога иска да пие вода от бебешкото си шише с твърд накрайник.
Виж целия пост
# 242
Здравейте, синът ми е на 2 г и 7 м и бих искала да ви опиша как е в говорно отношение, и да ви попитам дали ви се струва, че има забавяне или да изчакаме още няколко месеца.
...........


Като цяло е добре това, че вече образува и използва изречения, както и въпроси. На тази възраст е добре вече да се фокусира вниманието на детето върху повече детайли. Например кучето, да не е само бау-бау, а детето да може да назовава опашката на кучето, мустаците на котето, ушите на заека, човката на пилето..., както и действия като: кучето лае, котето спи, патето плува...
Надявам се, че покрай присъствието на бебето не се изкушавате да говорите на бебешки език, защото за вашите деца е важно да слушат думите в правилната им форма и да им служите за модел за подражание. Много е важно да играете с детето и целенасочено да го подбуждате да показва картинки от книжки или някои играчки, да научавате кратки римувани стихчета и песнички. Ако все пак сравнявайки го с неговите връстници мислите, че детето изостава потърсете логопедична консултация на живо.


Здравейте, бебето ни е хипотрофно, на 4 м е, но е родено 3 седмици преди термина 2300 г. ................

Обърнете се към специалистите от център  Пумпелина. Те са достатъчно компетентни да работят с малки бебета.

Здравейте,дъщеря ми е на 3г и 3м и все още не може да произнася буквата "в",а иначе говори добре казва всички букви (вкл "р" ,"л","з","щ"). Опитвам се да и покажа как да мести езичето, но не постигаме успех.Дали да изчакам или да я заведа на логопед.Има ли някакви упражнения за изговаряне на този звук и дали има някаква връзка с това ,че все още понякога иска да пие вода от бебешкото си шише с твърд накрайник.

Ще ви обясня за звук "В", но все пак е добре да си отидете при логопед, за да сте сигурни, че детето разпознава звука на фонологично ниво. Освен това специалистът ще огледа зъбките на детето и артикулаторния апарат и ще провери до колко детето произнася правилно другите звукове.
Ще ви е от помощ едно по-голямо огледало, на което да се виждате с детето. Важно е първо да му покажете, че горните зъбки лекичко се подпират върху долната устна. След това без да озвучавате покажете как въздухът излиза през зъбките. Чува се звук ФФФФФФ. Сложете ръчичката и пред устата ви за да усети силата на въздушната струя. Тук съвсем спокойно може да обясните, че това е буква "Ф", да я покажете как изглежда и да покажете картинки с тази буква: фенер, фар, фиба, фокусник....
След това го направете по-интересно като разкажете за сестричката на тази буква - буквата "В". Те много си приличат, защото са близначки и когато казваме звук "В" и звук "Ф" позицията на зъбките, устните и езика са абсолютно еднакви, НО...буква В е много гръмогласна и иска всички да я чуват, за това тя има глас. В този момент изговаряте дълго ФФФФФФФФФФ като редувате без да променяте положението на зъбите върху устните със звук ВВВВВВВВВВВВ.
Успех! Все пак специалист ще ви помогне по-добре, поне само да ви постави звука, а вие в къщи да си го автоматизирате.
Виж целия пост
# 243
 HugБлагодаря   bouquet
Виж целия пост
# 244
Здравейте  сега видях темата и реших да питам нещо-имам син на 2 год. 6мес думите който казва са много малко /баба,мама, буа(кола),кака.тате и 2 имена/чудя се дали не сме закъсняли с ходенето при специалист или просто трябва да изчакам още,иначе е много контактен и разбира всико коеъо му се казва,ходи и на ясла.Мерси предварително.
Виж целия пост
# 245
Лиляна, препоръчвам да се върнете назад и да прочетете предната страница. Там съм писала за едно детенце, голямо колкото вашето.
Виж целия пост
# 246
И аз с поредния въпрос, подобен на предните, но разликата е че моя син е по-малък на 2г и 1м. Казва почти всички по-гореизброени думи, но не ги свързва в изречения - никакви. Според джи пи то трябвало да изчакаме до 3г, но аз си се притеснявам.
Та моят въпрос е - да посетим ли логопед и къде?
Благодаря за отговора!
Виж целия пост
# 247
... моя син е по-малък на 2г и 1м. Казва почти всички по-гореизброени думи, но не ги свързва в изречения - никакви. ...

 Напълно ли сте сигурна, че детето не свързва думите в изречения? Все пак е едва на две и трябва да помислите какви изречения имате нагласата да чуете. Те по-скоро биха звучели така: Тати пи. (тати спи) Кола ляма (колата е голяма) Кака ааага. ( Каката бяга) Ако казва единични думички, ако назовава предмети и обекти, ако имитира животни, разбира словесните ви команди и използва думички като "дай", няма, искам, да, не, ако имитира вашата реч, едва ли има причина да се тревожите.
Виж целия пост
# 248
... но аз си се притеснявам.
Та моят въпрос е - да посетим ли логопед и къде?
...
... моя син е по-малък на 2г и 1м. Казва почти всички по-гореизброени думи, но не ги свързва в изречения - никакви. ...

 Напълно ли сте сигурна, че детето не свързва думите в изречения? Все пак е едва на две и трябва да помислите какви изречения имате нагласата да чуете. Те по-скоро биха звучели така: Тати пи. (тати спи) Кола ляма (колата е голяма) Кака ааага. ( Каката бяга) Ако казва единични думички, ако назовава предмети и обекти, ако имитира животни, разбира словесните ви команди и използва думички като "дай", няма, искам, да, не, ако имитира вашата реч, едва ли има причина да се тревожите.
Да, и освен това могат да се оценят още много невербални умения, които имат пряко или косвено отношение към ранното езиково развитие и комуникативни умения. Ако притеснението ви не отмине скоро, не чакайте третата година и не го сравнявайте с връстници и съседчета, а с диагностика на живо. Целта на такива консултации не е само да се каже - "има ли му нещо на детето", а да даде информация на родителите за всичко което ги тревожи и което се сетят да попитат. Логопедът може да ви ориентира и как да стимулирате потенциала на детето и да ви разясни взаимовръзката с психичните процеси, които са базови за развитието на езиковите функции.
Виж целия пост
# 249
Разбира команди, казва дай и айде, не, да има някаква комуникация, но въобще не прави изречения - никакви.
Благодаря за съветите, а да ме насочите към добри специалисти, ако е възможно!
Виж целия пост
# 250
Обърнете се към специалистите от център  Пумпелина

Виж целия пост
# 251
Скарлет, и аз бях сигурна, че моя син не прави изречения, ама логопеда ни каза, че дълбоко се заблуждавам  Wink (нашата терапия е на английски) и "неща" като Hello Cat и Bye-bye Cat си се броят за изречения. Слагането на 2 думи заедно е първата стъпка.  Ако му харесва да повтаря след теб в книжката може да сочите картинки и ти да му казваш вместо пчела, куче, слон, трева или там каквото му показваш да му показваш и казваш по 2 свързани думички и да ги повтаря след теб. Или да криете примерно кученцето с кърпа и като го показеж да казваш "има куче" и да го скриваш "няма куче" или "чао-чао куче" и въобще да си измислиш такива "простички" съчетания от думички и да му ги подаваш. Не е необходимо да са истински изречения, по скоро да проумее,че може да свързва думичките... дори и неща като еко-беко(ежко бежко) кака мими, мама Мони, тати Димо....
От тази гледна точка е ужасно полезно да направиш консултация с логопед - защото той може да те научи как да подходиш към детето за да го стимулираш  да ги свързва.  Т.е. да помогне на теб. Все пак това, че сме майки не ни прави автоматично научени как да се справяме с развитието на речта на децата си.  И тук не става въпрос толкова за самите деца - а за нас самите, че винаги има какво да научим от специалистите. Hug което да приложим върху децата си.
Виж целия пост
# 252
Деси, благодаря за съвета. Вчера според мен за първи път свърза две думи - дай вода, беше дай да, може и да е нещо. Ще посетим логопед, а аз ще му подава такива фрзи.
Виж целия пост
# 253
Здравейте дами!
До скоро си мислех, че детето ми няма проблем с речта, но когато ти повторят нещо сто пъти започваш да се вглеждаш и да мислиш, че може би не си прав. Свекърва ми /която е страхотен човек, та не го казвам с лошо чувство/ от известно време насам не спира да ми "обръща внимание", че Мишо/три годинии половина/ заеква. Детето проговори на две години и три месеца направо с изречения и почти винаги се е позапъвал на някои места, ако е развълнуван или бърза. Имал е/ и сега има моменти/, в които изобщо не заеква. В градината, когато сме навън, на гости или общува с непознати хора не заеква изобщо- речта му е гладка без грам препятствие. В къщи обаче, в поне 20% от общуването/+баби и дядовци/ запъва обикновено на междуметията/да;на;за/ и доста се измъчва, но поне за сега не се отказва да се доизкаже. Свекърва ми се притеснява, защото тя като ученичка е заеквала страшно много и това много я е тормозило и  й е струвало доста усилия да спре. Съпругът ми от малък и до сега, когато е много развълнуван също леко заеква, но е незабележимо на практика и никога не го е чувствал дискомфорт или проблем  Rolling Eyes.
Аз доскоро също не смятах, че детето ми има проблем, защото от бебе много обича да му се чете/и четем по много/ и смятах, че просто не може да се изкаже така както иска, но вече не знам.
Предварително благодаря за мнението ви!

п.п. таткото на Мишо е капитан и го няма по четири- шест месеца/тогава заекването се усилва/ Confused /реших, че може да е важно/
Виж целия пост
# 254
Катюша, не отлагай посещението при логопед. Пращам ти на лични тел. на Зорница Вълкова, която има кабинет във Варна.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия