Днеска ходих да разглеждам едно Монтесори училище , понеже търсим на малкия прискуул. До сега съм разгледала към 10 прискуула, имам да разгледам още 3 в следващите дни.
Поканиха ме да гледам 1 час какво правят децата. Събрани са в група от 3 до 6 години заедно, с един преподавател ( максимум 14 деца, но те няма толкова, бяха 9 ). Всичко, което видях много ми хареса, но сега след като се върнах и прочетох пакета с документи, които ми дадоха имам някои въпроси, за които естествено ще питам и самата преподавателка, но пък тя чак утре работи, а аз трябва до вторник да реша, но ми се искаше да чуя и майки с опит, които са минали от там.
Всичко звучи много добре, притеснява ме обаче как ще се справи едно двуезично дете там. Затова и ми е интересно да споделите опит дали детето имаше трудности с езика след посещения там. Става въпрос за 1 годишен договор ( независимо дали ходи или не детето се плаща за цяла година, като препоръчват и киндергартен да кара там и после направо в 1-ви клас), всеки ден по 3 часа сутрин. Преподавателкта каза, че са имали деца, които въобще не са говорели английски и пак са напреднали, но аз и не очаквам от нея да ми каже друго, затова ми трябва опит на майки, чиито деца говорят 2 езика.
Как се справиха вашите деца или децата на познати след това в първи клас?Имаха ли затруднения?
Другото нещо, което ме притеснява е, не се ли отегчават големите деца по-късно и подготвят ли ги достатъчно за 1-ви клас? Да не се окажем в необрано лозе 1-ви клас?
Освен тези ми съображения, реално мисля, че на Калин такъв тип среда много ще му допадне като образование, но и не искам после в 1-ви клас да се чувства зле.
Ако имате опит, положителен или отрицателен, споделете!!!