Помощни училища- какво мислите за тях?

  • 109 197
  • 392
# 375
Леле, какви чудеса се случват в някои помощни училища.
 При нас присъствието на родител е желателно, дори няколко майки стоим и си ги чакаме пред стаите, защото в междучасията никой не ги наглежда, никой не ги качва или сваля от кабинетите. Да не говорим, че в петък госпожата по математика се беше върнала от някакъв споделен опит в чужбина, и беше толкова развълнувана да обяснява как се случват нещата там, че изобщо не влезе в час. След 15 мин. намина класната и отиде да я викне, но аз вече бях решила да си тръгвам с детето, защото беше последен час и нямаше защо да си губя времето повече.
 Повечето учители са хора с опит и подход, правят всичко по силите си, но за междучасията явно няма персонал.
 В начален курс нещата са идеални, но от там нататък започваш да си задаваш въпроса - Защо изобщо го водя? По-големите деца са по-съхранени интелектуално, но не стоят в час, обикалят коридорите по всяко време. По-малките или са от домове и интернати, или са тежки случаи, за които се иска допълнителен персонал.
Виж целия пост
# 376
Като са ми разказвали родители, че ги взимат връщат, не може да влизаш вътре - голям ужас изпитах, защото така не може да се контролират нещата, дали нещо се преподава на децата или си е само дневен център за да ги гледат

Не съм си и помислила, че и такъв ужас може да стане на някое дете.

В нашето помощно се допускат родители, а също и всеки път ми се разказва подробно точно какво е правило детето. И аз бих изпитала ужас, ако го давам и после ми го връщат без обяснения.
При нас нещата са доста съвременни - децата седят в кръг в класните стаи, има сензорна зала, една от преподавателките изкара курса за сензорни терапевти, за който доста се писа в този форум, така, че стаята ще се ползва напълно адекватно; а също често се организират хипотерапия, канистерапия, имат отбор по крикет, имат музикотерапия, арт-терапия.
4-то ПУ явно са специалисти в усвояване на пари и имат лъскава материална база, но не мебелите се грижат за децата, а хората. И аз изпитвах  страх да не намеря закостенели изкукуригали лелки, но за моя радост видях млади, усмихнати и лъчезарни хора. Обстановката е човеколюбива и с децата се отнасят добре. Насърчават се техните умения и таланти - има няколко дечица, които пеят направо вълшебно. Други рисуват, трети са добри в спорта и тн.
Кое е това помощно училище??? Моят син е на 8 г. невербален, аутист. В момента е в въпрсосното 4-то ПУ и съм притеснена, един път, че нямам контакт с учители освен по телефона, и втори път от 15 септември няма нищо писано в тетрадките, никой нищо не обяснява. Взимат ги, връщат ги с бус и единственото което казват- Детето е добре.........  newsm78 Искам да го преместя!! Препоръчайте ми училище, моля ви!
Виж целия пост
# 377
http://shesto-pomoshtno.eu/

Елате да се запознаете. Няма бус, но имате контакт с учителите и лично ще Ви казват какво е правило и какво не е правило детето.
Виж целия пост
# 378
Като са ми разказвали родители, че ги взимат връщат, не може да влизаш вътре - голям ужас изпитах, защото така не може да се контролират нещата, дали нещо се преподава на децата или си е само дневен център за да ги гледат

Не съм си и помислила, че и такъв ужас може да стане на някое дете.

В нашето помощно се допускат родители, а също и всеки път ми се разказва подробно точно какво е правило детето. И аз бих изпитала ужас, ако го давам и после ми го връщат без обяснения.
При нас нещата са доста съвременни - децата седят в кръг в класните стаи, има сензорна зала, една от преподавателките изкара курса за сензорни терапевти, за който доста се писа в този форум, така, че стаята ще се ползва напълно адекватно; а също често се организират хипотерапия, канистерапия, имат отбор по крикет, имат музикотерапия, арт-терапия.
4-то ПУ явно са специалисти в усвояване на пари и имат лъскава материална база, но не мебелите се грижат за децата, а хората. И аз изпитвах  страх да не намеря закостенели изкукуригали лелки, но за моя радост видях млади, усмихнати и лъчезарни хора. Обстановката е човеколюбива и с децата се отнасят добре. Насърчават се техните умения и таланти - има няколко дечица, които пеят направо вълшебно. Други рисуват, трети са добри в спорта и тн.
Кое е това помощно училище??? Моят син е на 8 г. невербален, аутист. В момента е в въпрсосното 4-то ПУ и съм притеснена, един път, че нямам контакт с учители освен по телефона, и втори път от 15 септември няма нищо писано в тетрадките, никой нищо не обяснява. Взимат ги, връщат ги с бус и единственото което казват- Детето е добре.........  newsm78 Искам да го преместя!! Препоръчайте ми училище, моля ви!

www.3pu-bg.com
Виж целия пост
# 379
Елате да се запознаем и сама ще прецените къде вашето дете ще се чувства добре.
Виж целия пост
# 380
Елате да се запознаем и сама ще прецените къде вашето дете ще се чувства добре.

Преди рекламираха 4-то, сега 3-то... Странна работа...
Виж целия пост
# 381
Няма лошо да рекламират, лошото е, че често си оставаме само с едната гола реклама, която няма нищо общо с действителността.
Виж целия пост
# 382
Елате да се запознаем и сама ще прецените къде вашето дете ще се чувства добре.

Преди рекламираха 4-то, сега 3-то... Странна работа...
Не е реклама, а покана да обиколите помощните училища и да направите своята преценка. Съжалявам, ако е прозвучало като реклама. но пък какво лошо има да кажеш на глас:"Ние работим добре, елате и се уверете."
Виж целия пост
# 383
Гледахте ли новините тази вечер по бтв? Герб се върнаха на власт и продължават от там до където бяха стигнали - помощните училища ще бъдат закрити. Какво ще правим?
Да припомня, че аз съм против закриването на помощните училища. В Германия има такива, в Холандия - също. За други държави не съм се интересувала. Защо ТРябва да се закрият тези училища? Освен, ако ни трябват парцелите им или искаме да приберем децатат вкъщи?
Мислех си за "Шоуто на Слави" - там всеки проблем представен има решение - положително. Съгласни ли сте да пишем?
Виж целия пост
# 384
Току що една приятелка публикува това в профила си във фейсбук, психоложката на училището я нарекла мърша, а после се извинила за думите си:

Днес изгониха дъщеря ми от Трето помощно училище "Едуард Сеген" , заради интервюто ми по битиви от оня ден...
Да, репортажа беше ужасно по-различен от интервюто и от това, което казах на Теодора Трифонова и на което акцентирах относно проектозакона за образованието и наложителните реформи на помощните училища, но пък не съм казала и дума против конкретно 3-то ПУ и персонално против преподавателите там. А не го направих, защото проблемът е преди всичко системен и после всичко останало. Пък директорката и подчинените й от вратата ме вдигнаха на балон, че съм ги "плюла", цитирам. Няма да разказвам детайли от селската препирня, която спретнахме , кофти беше само, че половин час докато ми крещяха, децата в класните стаи седяха сами, самообучаваха се , и слушаха нещо като даскалбрадър...
И днес ми е любим ден.
Защото вече съм абсолютна 1000-процента убедена, че т.нар. "помощни училища" са всичко друго, но не и такива...
 "Изгониха" означава, че след като не успях да ги убедя, че не съм изрекла и дума обидна , претенциозна и каквато и да огорчителна за училището и за тях персонално, директорката ми каза, цитирам"Ами изчакайте да ви напиша отпусното тогава"..
Ето и въпросния репортаж:
http://btvnovinite.bg/article/bulgaria/obshtestvo/obrazovatelna- … toklasnicite.html
Виж целия пост
# 385
Аз гледах репортажа и недоумявам на какво точно се се обидили от училището. Rolling Eyes Отделен въпрос е на какво акцентират журналистите и какво  следва от това.
Виж целия пост
# 386
Герб се върнаха на власт и продължават от там до където бяха стигнали - помощните училища ще бъдат закрити. Какво ще правим?
Да припомня, че аз съм против закриването на помощните училища.
Ти си против и вероятно имаш дете със СОП. Против са и други родители, чиито деца са в ПУ. Но има и други родители на деца със СОП които са "за" закриването/преобразуването им - такива, чиито деца са в ПУ и такива, чиито деца са в общообразователни училища.

Вчера прочетох, написаното като коментар в материал за изгоненото от ПУ момиче от майка на дете, което мисля е в масово училище:
"Тези кочини наричани помощни училища веднъж завинаги трябва да изчезнат в този им вид, защото не са никакви образователни институции, най-малкото защото дипломата , с която завършват възпитаниците им не е равностойна на тази от масово училище ..."  

Тази майка, както и майката на изгоненото дете, са участвали в разработването на проектозакона. Вероятно участват и сега в работни групи и сигурно знаят нещо за Центровете за личностно развитие, което ние не знаем и което не е написано в проектозакона. Ами като е така, да отворят нова тема или да пишат тук в тази тема или в другата "Преобразуват помощните училища". Или ще стане същото като преди две години - ще публикуват проекта и ще кажат, че е подкрепен от няколко НПО на деца със СОП. Или още по-лошо - ще продължи обсъждането в комисията по образование, чийто шеф е вече вносителят - бившият зам.министър на МОН, М. Дамянова. И който възразявал срещу нещо, възразявал, който искал яснота, искал.

Някои от вас знаят, че при миналото обсъждане група майки на деца със СОП, чиито деца бяха основно в масови училища атакуваха комисията с искания за отмяна или промяна на някои текстове и за ясно формулиране на концепцията за Центровете. Сега вероятно никоя от тези майки няма да има мотивация и енергия да го направи отново. Така че, от интерес за всички майки на деца със СОП, чиито деца са в ПУ е да обсъдят състоянието им и да изпратят становище до комисията по образование - какво искат - закриване, запазване, промяна, преобразуване в Центрове и ако искат последното - ясно формулиране на статута им.  
Виж целия пост
# 387
На мен също ми се иска да прочетат повечето хора закона и да има по-голямо обсъждане. При предишното внасяне сме отбелязали някои неща, които смущават. Наистина има деца с различни потребности. Но пък сега се внася закона, който ще работи доста години. Въпроса дали да има, или да няма помощни училища е основен и ще промени съдбите на семействата, за това си заслужава да има активност и да се търсят срещи със заинтересовани структури. Сега промените за децата със СОП са направени от 3-4 човека, което не е достатъчно за да сме спокойни, че закона е разгледан от всякъде.

От друга страна много е смущаващо, ако изнесените случаи са само за постигане на целите. Дали е така? В този форум ми се случва сигурно за 3-4 път да се въодушевиш за нещо и после да разбереш, че си бил "употребен за фикс идеите на някой".

Констанца, а какво стана със смущаващите членове за децата с аутизъм, дали още си седят?

Виж целия пост
# 388
Констанца, а какво стана със смущаващите членове за децата с аутизъм, дали още си седят?

Ето два от тях:
Чл. 192. (1)   По изключение и ако целите на образованието не могат да бъдат постигнати по друг начин, за подкрепа и обучение на деца и ученици с интелектуални затруднения, с множество увреждания, със сензорни увреждания и с разстройства от аутистичния спектър в детските градини и в училищата по чл. 37, ал. 1 и чл. 38, ал. 2, т. 1-3 може да се организират специални групи.

Чл. 193. (1) За подпомагане обучението на деца и ученици с интелектуални затруднения, с множество увреждания може да се организират и паралелки и групи на деца и ученици от детските градини и училищата по чл. 37 в центровете за подкрепа
за личностно развитие и в социалните услуги в общността.

А мъглата  около т.нар. Центровете за личностно подпомагане си е все така гъста и ако не се приемат ДОИ и не се гледат в зала едновременно със закона, Пу и РЦ наистина ще бъдат закрити, но на много места няма да има центрове.

Опитвам се да поразбутам майките с надеждата да осъзнаят, колко решителни са тези седмици или месеци до приемането на новия закон за години напред - и за децата, които са сега в ПУ, и за тези, които са в масови училища и ДГ, но нещо не се получава.

Погледни в този фейсбук https://www.facebook.com/groups/Autism.Advocate.Bulgaria/?fref=nf
Вероятно е да бъде пусната петиция и подаден сигнал до Комисията по дискриминация, но не познавам хората от това сдружение и не знам дали ще осъществят замисъла си. Освен това във фейсбук е трудно да се направи обсъждане. Мислех си тези дни за теб, дали би пуснала нова тема подобно на тази през 2012г. Разбира се, че бихме могли да продължим и там, но не ми се иска да е под това заглавие, а и да носи наследството от предишната. Ако го направиш, ти обещавам да формулирам предложенията за промени и мотивите за това, като ползвам материалите от 2012г. и някои нови документи.  Hug
Виж целия пост
# 389
Ние в нашето ПУ писахме едно писмо, беше доста добре структурирано и ставаше въпрос точно за закриването на ПУ. Скоро, преди 2-3 седмици беше.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия