Национална ПЕТИЦИЯ за промени в детското здравеопазване!!!

  • 45 657
  • 159
# 105
бройте и мен Peace
Виж целия пост
# 106
Подпис  5181

Виждам че от 2 год. е петицията, а нещо постигнато ли е?
Виж целия пост
# 107
 Simple Smile И аз съм ЗА!!!! smile3529
Виж целия пост
# 108
Подписах я!  Peace
Виж целия пост
# 109
 Peace
За най- милото ни!!!
Виж целия пост
# 110
Подкепям и аз  Peace.
Виж целия пост
# 111
Подкрепям идеята. Подписах се и аз
Успех Peace
Виж целия пост
# 112
Осигурените ще могат да избират на кого да предоставят част от здравните си вноски през следващата година, а от 2011 г. на практика ще има конкуренция на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК). Това съобщи здравният министър д-р Божидар Нанев на семинар за журналисти в Русе.   По думите му реформата на здравната система включва пакет от мерки, които ще бъдат приложени едновременно през следващите месеци.

Като начало здравното министерство държи цялата здравна вноска от 8% да бъде използвана за здравни плащания. Досега мотивът това да не се случва е, че системата е нереформирана в частта си за болнични услуги. Затова паралелно с увеличаването на средствата за здраве ще върви преструктуриране, продажба и вливане на клиниките. Идеята е броят им, който е около 430, да бъде намален, а на пациентите да бъде оказвана медицинска помощ на едно място, по подобие на големите болнични комплекси в Западна Европа.

Самата здравна реформа започва с четири стъпки за промяна в Закона за здравното осигуряване, които да регламентират работата на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК), плащането на вноски, оздравяването на системата и достъпа на частни фондове до осигуровките.

Предложението на здравното министерство е вноските да се приравнят като задължения към здравен данък. Ако пациентът не се е осигурявал повече от 6 месеца, няма да може да ползва здравна услуга. "Връщането" обратно в системата ще става по-трудно – след като плати всички дължими за прекъсването вноски плюс глоба или след глоба в размера на здравните вноски за 36 месеца. Пациентите ще бъдат длъжни да декларират, че са се осигурили за здраве, по същия начин, по който това става за приходите. Работодателите, които не са внесли здравни осигуровки, ще могат да бъдат спирани на границата и да им бъде забранено да пътуват в чужбина, ако промените бъдат гласувани от парламента. По този начин според изчисленията на здравното министерство в системата ще влязат около 1 млрд. лв. ресурс от над 1 млн. неосигурени.

Здравното министерство предлага да се олекоти структурата на управление на здравната каса, като Събранието на представителите бъде намалено от 36 души в момента на 25. Държавата ще участва с 13 представители, единият от които ще е председателят на Националния осигурителен институт. Работодателите, пациентите, общините и синдикатите ще имат останалите 12 гласа, като два от тях ще са запазени за пациентските организации.

Има две идеи за разширяване на правомощията на директора на здравната каса – да бъде избиран от парламента или от общото събрание. Здравното министерство ще се заеме директно с медицинския контрол и с това дали пациентите са лекувани по съответните стандарти. Така контролът ще излезе от рамковото договаряне между Българския лекарски съюз и НЗОК. 

Болничното преструктуриране ще започне с нова акредитация на лечебните заведения през следващата година – агенцията за това първоначално ще бъде към здравното министерство, а след това ще бъде независим орган, според предложените от екипа на здравното министерство промени. Агенцията ще проверява болниците за изпълнение на медицинските стандарти, за осигуреност на лечебното заведение с лекари и за качество. Така здравната каса няма да бъде длъжна да сключва договори с всяка болница, ако тя не предоставя качествени услуги.  Паралелно с това ще се преструктурират болниците.

Идеята е всички специализирани болници и диспансери във всяка област да се обединят във високо технологични лечебни заведения, каквито са препоръките на Световната банка. В шестте региона на страната по здравна карта ще има по една такава болница. По думите на зам.-министъра на здравеопазването д-р Валерий Митрев в момента в България има три лечебни заведения, които отговарят на тези критерии - в София, Варна и Пловдив. Областните болници ще продължат да изпълняват своите функции, а голяма част от общинските болници ще бъдат преобразувани в хосписи, клиники за долекуване, за грижи за застаряващото население и др., каквито липсват в момента.

Междувременно ще бъдат остойностени медицинските дейности и ще бъде напълно ясно коя услуга колко струва. Първоначалната идея е чрез частен здравен фонд да се доплащат консумативите и услугите, които здравната каса не покрива, лекарствата, изборът на екип. За да се стабилизират частните здравни фондове, които в момента са 21 и имат премиен приход за общо около 30 млн. лв. годишно от доброволни вноски и за да могат да управляват задължителни вноски, те ще трябва да увеличат капитала си на минимум 3 млн. лв., да изградят мрежа в страната и да свържат информационните си системи с НЗОК, НОИ и агенциите за медицински контрол.

от - http://dnevnik.bg/bulgaria/2009/09/20/787442_reformirana_zdravna … _ima_prez_2011_g/
Цитат
Виждам че от 2 год. е петицията, а нещо постигнато ли е?


не. лошото е че и идеи няма какво да се прави, а и тези който ги има са с пожелателен характер... тъжно.

Виж целия пост
# 113
И аз се се подписах. Стискам палци.
Виж целия пост
# 114
Подкрепям и подписах!
Виж целия пост
# 115

Здравейте tonev -
това което прочетох ми хареса, но мисля че има някой моменти в него, които не разбирам  #Crazy.
Преди няколко дни си коментирахме в къщи нещо хипотетично:
Какво ще правят, тези които отиват да работят в чужбина и след това се завръщат в България.
Следва ли да доплащат здравни осигуровки щом са се осигурявали там?!?
Нещо не ми се вързва. От раждането до смъртта сме задължени да плащаме за услугите на НЗОК и ако само  6 месеца не плащаме щели да ни глобяват. Не е ли малко прекалено?!?
Има хора, които все още не вярват в здравната система и не искат да дават пари за нея /не говоря от наше име - чувала съм разговори на тази тема/ Защо се набляга на това като на задължителен данък?!?
Не би ли следвало държавата да направи, така достъпни услугите за ползване и преференциите на Здравно осигурените много добри за да ги накара сами да пожелаят да се осигуряват.
Защото прави  впечатление Днес и Сега в реално време за моята бременност, която е нормална доста от нещата, които трябва да плащам или доплащам... т.к. здравната каса не ги покрива?!!
Години наред плащаш здравни осигуровки, а когато ти се наложи отново трябва да вадиш пари от джоба си за манипулации???
Мъжете също плащат данък Безработица и Майчинство/а те не раждат/ Защо жените им да не се ползват от това?!?
Доста въпроси се насложиха ...
Аз не мога да отговоря на тях ... Не знам дали вие можете да отговорите ...
Приятен ден!
Виж целия пост
# 116
tonev, и аз ще се включа с въпроси, защото пускате този пост. Аз съм хронично болна и в пенсия по болест. С моята диагноза нямам шанс да се излекувам, мога само да се влоша. Кой частен фонд би ме приел при моето състояние? Доколкото си спомням бяха откраднати сведения за хората и със сигурност ще бъдат използвани, за да не се мине някой частен фонд и да приеме болен. Не вярвам на частните фондове! Не вярвам и на държавното осигуряване! Сега държавата ме осигурява като пенсионер, но какво от лечението ми ще се поема от здравната каса занапред? И не оставя ли държавата всички болни на произвола на съдбата без никаква здравна грижа? Питам, защото четох само за задълженията на здравноусигуряващите се, но нищо за правата им, не че някога сме имали права....
Виж целия пост
# 117
Аз  се  подписах   преди  време.И  какво  от  това.Децата  ми  когато  се  разболеят  си  е  направо  ходене  по  мъките.Тази  петиция  кога  ще  бъде   представена  на  вниманието  на   съответните   органи.Да  аз  съм  за  промените,но  кога  ще  стане  това.Искренно  се  надявам  да  е  близките  2-3  год.
Виж целия пост
# 118
поста по горе е цитат от в. Дневник и е част от програмата на сегашното правителство. мой е само последният ред. и е отговор на въпроса на деДесто:
Подпис  5181

Виждам че от 2 год. е петицията, а нещо постигнато ли е?
Цитат
не. лошото е че и идеи няма какво да се прави, а и тези който ги има са с пожелателен характер... тъжно.

практически всеки човек над 35 г е болен от поне едно хронично заболяване дори ако не го знае - и какво от това? не си спомням някой в холандия, дания, германия или франция да са го върнали от болница... случи се само веднъж с една англичанка в франция и то не я върнаха а я поканиха да си плати лечението във реномирана френска болница... за една година бяха осъдени и болницата и фондът и УК и Франция... платиха и лечението и времето което е загубила ... а при нас тук се обсъжда да се въведе регламентирано доплащане??? все едно да въведем регламентирано плащане на катаджиите или на служителката на гишето за "обслужване на едно гише" в общината.... това си е регламентиране на обира...
@ клодия - с идеите на новото правителство нещата се връщат на ниво 2002г... за съжеление пълна безидейност цари... днес има някакво раздвижване приличащо на слепец в тъмното... никой в БГ няма никаква идея какво да се прави.... единственият шанс е някой от ЕС /слава богу лисабонският договор влезе/ да ни начука канчето... макар че това ще означава че освен за лечение на децата ни ще си платим и глобата за това че то не е качествено, но май само това е начинът нещата да помръднат... иначе ще стане като с H1N1 - ще броим труповете на децата си... ама то смърта на едно дете е трагедия на 15/1000 е статистика....

айде нещо от ахат за довиждане - http://vbox7.com/play:35688ac6 дано качеството е добро че нямам колонки тук.


Виж целия пост
# 119
Цитат
Проектът за промени в закона за здравното осигуряване, внесен за обсъждане от доктор Лъчезар Иванов, депутат от ГЕРБ, е твърде спорен и противоречив. Той не решава основните проблеми на здравноосигурителната система.

Пороците на системата се възпроизвеждат

в проекта за здравна реформа:

- Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) с поделенията си в цялата страна остава абсолютен монополист в задължителното здравно осигуряване. Както и да се променят ръководните й органи, тя по същество е държавна бюрократична организация. Здравните вноски на гражданите потъват в нея и се обезличават. Те са по същество данък, който платците се стремят да избягнат. Контролът на здравната каса върху количеството, качеството и цените на медицинските услуги (дейности) си остава формален, бюрократичен и неефикасен.

Независимо кои органи и как ще го осъществяват, той няма да спре разхищенията и злоупотребите. Защото не може да замени липсващия реален контрол на потребителите. Допълнителното доброволно или задължително осигуряване чрез лицензирани частни здравноосигурителни дружества, при ниския жизнен стандарт на преобладаващата част от населението, ще си остане ограничено и няма да компенсира порочната система на НЗОК.

- Обявеният в проекта "свободен" и "равен" достъп на гражданите до медицинските услуги е заблуда. При високото ниво на медицинската наука и технологии потребностите от качествени медицински услуги са по същество безгранични. Уравновесяването на търсенето и предлагането, както и досега, ще става чрез явни или косвени и негласни лимити за специализирани медицински услуги, болнично лечение и зъболекарска помощ. При ограничените възможности на допълнителното осигуряване превишението на търсенето над предлагането ще води до образуване на опашки и корупционни плащания ("под масата") за пререждане или по-качествено лечение.

- Здравноосигурителната система според проекта ще продължи да се основа на принципите за солидарността и социалната справедливост. Каква социална справедливост и солидарност се постига, когато хората, водещи здравословен живот и полагащи системни грижи за здравето си, плащат огромните разходи за лечение на тези, които постоянно разрушават своето здраве с преяждане, алкохол, цигари, наркотици, екстремни спортове и забавления? И защо лицата с висока квалификация и интензивност на труда трябва да правят многократно по-големи вноски в НЗОК в рамките на долната и горната граница на осигурителния доход, получавайки същите медицински услуги?

Не е ли ясно, че такава здравноосигурителна система противоречи на човешката природа и на стоково-еквивалентните отношения? Че тя води до непреодолими противоречия в интересите, укриване на доходите, злоупотреби, отслабване на стимулите към труд и отговорността за собственото здраве? Защо трябва да се разпиляват огромни средства за издръжката на един безполезен бюрократичен апарат, натоварен с непосилната задача да преразпределя личните доходи на гражданите и да контролира от тяхно име целесъобразното им използване?

Има ли алтернатива

бюрократичната  здравноосигурителна система?

Такава алтернатива съществува. Тя е известна от някои публикации и от опита на отделни държави, като Сингапур например.

Ако правителството на ГЕРБ наистина има волята да изпълни своите програмни намерения за провеждане на либерална икономическа политика и за ограничаване на бюрокрацията, корупцията и престъпността, то би могло да разработи и внесе в Народното събрание нов закон за здравното осигуряване. Той може да включва следните основни положения:

Първо, задължителните здравни осигуровки (6% или 8%) се внасят от наетите лица и работодателите (в съотношение 50:50) по капиталови Лични медицински сметки (ЛМС) в лицензирани частни здравноосигурителни дружества.

Второ, титулярите на ЛМС използват натрупаните по сметките средства само за заплащане на своите (и на семейството) разходи за доболнична и болнична медицинска помощ, лекарства и други цели, свързани с възстановяване и поддържане на здравето им. Или ако желаят, си купуват предложени от осигурителното дружество пакети за медицински услуги. Остатъкът по сметките се наследява.

Трето, консултативен съвет към министерството на финансите установява начините за остойностяване и пределни цени на основните медицински дейности. В тези рамки здравните заведения обявяват своите ценоразписи.

Четвърто, средствата за здравните осигуровки на недееспособните и несамостоятелните лица (в процент към минималния осигурителен доход) се акумулират в НЗОК чрез установен в закона за бюджета процент към общите му приходи или към постъпленията от акцизите. В случая се прилагат принципите на солидарността и социалната справедливост. От НЗОК се субсидира и високоспециализираната медицинска помощ.

Пето, повечето болници без университетските се приватизират или се превръщат в хосписи за долекуване. Останалите държавни болници се самоиздържат.

Ефектът от реформата

на здравноосигурителната система:

Осигурените по ЛМС лица са най-силно заинтересувани да декларират фактическите си доходи (до горния праг на осигурителния доход), за да разполагат с повече средства за заплащане на медицинските услуги и лекарства. Те имат реална възможност свободно да избират осигурителното дружество, личния лекар и болничното заведение, а също да контролират чрез парите количеството, качеството и цената на получените услуги.

Усилва се интересът, отговорността и грижите на хората за собственото им здраве и за водене на рационален начин на живот.
Изчезват главните предпоставки за корупция, злоупотреби и разхищения в здравните заведения. Конкуренцията ще ги принуждава да повишават качеството и ефективността и да предлагат обосновани цени.

Ако под натиска на користни интереси истинската реформа на здравноосигурителната система бъде отложена и подменена с козметични промени, деструктивните процеси ще се засилят и могат до доведат до крах на системата. Отговорността ще бъде на управляващите.

*Авторът е професор по икономика и бивш член на управителния съвет на БНБ


някаква идея от в дневник...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия