ШКОЛА ИВАНОВИ или къде да подготвят децата ни за кандидатстване след 7 клас

  • 24 219
  • 80
# 60
извинявам се, но се записвам и аз.
И питам - тази школа има ли филиал някъде по Младост?

Няма, само на едно място е.
Виж целия пост
# 61
За Иванови нищо не мога да кажа, нямам нито наблюдения, нито информация.

Дъщеря ми от 6-ти клас ходи в школа "Софроний". Това й е единствената форма на извънкласни занимания. Аз съм много доволна. Препоръчвам я горещо. Много добре се грижат за децата. Имат индивидуален подход, което е много важно според мен.

Прити сме в Американския колеж и след кратко колебание решихме, че ще я запишем там. Но през Юни ще я накарам да се яви на общите изпити най-вече за да се тества тя самата.



Виж целия пост
# 62
Наскоро се разрових да видя дали тази школа още съществува и попаднах на този форум. Радвам се, че мога да споделя моя опит с Иванов и неговата т.нар. "Школа за шампиони" с вас, с надеждата да не допускате грешката на моите родители Simple Smile
Сега съм студент в Германия и преди 6 години посещавах школата му. Тогава имаше голяма популярност и майка ми реши да ме запише. За школата научи от нейна приятелка, чийто син изкарал 2 седмици там и се махнал след това. Интересното е, че информацията за тази школа винаги е ставало апокрифно (убеден съм, че тя беше нелегална, а може и да е още такава) и Иванов винаги пита кой го е препоръчал. Та майка ми реши да ме пробва с уговорката, че ако не издържам ще ме отпише. Все още не мога да си го обясня защо, но тогава издържах. Бях дете преливащо от енергия и не се оплаквах. А натоварването беше наистина много. Всяка събота и неделя (включително и ваканциите) от 8 сутринта до 4 следобед, както и 2 пъти седмично (после го направиха 1 път) в тясната гарсониера на Иванов в Хаджи Димитър. За всяка седмица се плащаше по 50лв и вкупно родителите ми платиха към 2000лв за целият ми курс там. Това бяха много пари и сега като си правя равносметката виждам, че въобще не си е заслужавало.
Методът на Иванови е основно зубренето. Аз, а и надявам се всеки родител, ни би бил съгласен детето му да бъде учено на зубрене, а не на разсъждаване. Но да речем, че това може да се пренебрегне, за сметка на заветната гимназия. Не всяко дете може да зубри. Аз лично нищо не научих по литература там, макар и да имах над 5 по повечето съчинения. Всичко беше преписване, нагласяне и натъманяване от неговите свитъци. Накрая, макар и да бях писал същата тема 1 седмица преди реалния изпит (случайно или не не знам) изкарах 4,88. По математика си мислех, че има някаква полза. Там обучението беше същото - назубряне на примерни и основни задачи с цел те да бъдат възпроизведени на изпита. И сценария от литературата за мен се повтори - макар да знаех всичко, аз изкарах едва 5,35 на един лесен и нормален изпит.
Базата на школата беше отвратителна (151 СОУ). Зимата нямаше парно, чиновете бяха отвратителни. Човек си мисли, че за всичките тия пари Иванов трябва да е супер богат. Не знам какво ги правише парите, но той зимата караше един стар Трабант (защото пежото му не палеше), обличаше се като клошар (жена му също), не се бръснеше, къпеше или режеше ноктите. Държеше се адски арогантно със всеки, дори със родителите и това поведение го предаваше и на курсистите в т.нар. рекапитулации всеки ден. На успелите ученици всеки трябваше да ръкопляска, а на провалилите се да вика силно "У-у-у!". Крещеше, викаше, караше се. Даже е разплаквал ученици. Всичко това се отразява на детето. Аз бях сред онези, които бяха за хвалене и тогава не осъзнавах, колко грешно е това. Почваш да си мислиш, че си нещо повече от останалите и се самозабравяш. Това лично ми развали характера за известно време.
Майка ми много искаше да вляза в Немската гимназия и след като се видя, че няма да стане тя ми развали настроението и аз почнах да си мисля, че светът е свършил с това, че аз не съм влязал там. Приеха ме обаче по второ желание в Испанската гимназия (която не бих заменил за нищо за Немската) и после си изкарах едни щастливи години там. Но "повредата" която Иванов ми нанесе, аз не успях да отстраня до 10 клас. Заради неговия подход аз чак преди завършване успях да се науча да разсъждавам, а не да преписвам и зубря по литература, нещо, което едно дете трябва да усвои в 6-7 клас. Имам и чувството, че този 7. клас ми е нанесъл и други вреди в социално-психологичен план. Аз нямах време за социални контакти, игри, забавления, прекъснах връзка с някои приятели и бях малко изолиран. А някои мои съученици изкараха доста по-високи резултати от мен или само със самоподготовка или с нормален курс веднъж седмично за 3 часа в СМГ. Те се бяха научили да мислят, а аз да преписвам и зубря.
След като разбрах каква ми е грешката, което както написах беше чак 10. клас, всичко ми потръгна. Но вредите си ги усещам и днес.

Затова моята равносметка и съвет са следните:
Школа Иванови е едно социално и образователно зло, което никое дете не заслужава. Ако детето ви е умно, то ще се справи с изпитите, ако не е толкова - нужна му е малко повече работа, но определно не и прекалено много. Ученикът трябва да има време и за почивка, и за спорт, и за забавления, защото това допринася за неговото израстване. Макар и сега форматът на изпита да е сменен, мен ме съмнява Иванов да е променил стила си.
Вместо да записвате детето си там преценете от каква подготовка има нужда. Ако то е достатъчно зряло може и само да се справи с изпита. Ако не е, поработете с него, вие бъдете неговия частен учител. Ако нямате време за това, запишете го на някой лек курс (в СМГ имат добри курсове по математика например), който да е веднъж седмично и просто го възпитайте да е конструктивно във ученето си и да се старае да разбира нещата. Няма по-добра помощ от родителя за изпитите след 7. клас, защото детето не е на интелектуалното ниво да прецени само как да учи и кое е добре за него.

Надявам се да съм ви бил полезен и дано се вслушате в думите ми. Не бъдете като моите родители, които и до ден днешен си мислят, че Иванови бяха страхотна инвестиция...
Виж целия пост
# 63
sredjo , това , което с голямо търпение  smile3529 изчетох е много тъжно , но не за Иванов и школата му , а за самият теб ! Всичко , което си написал говори само за едно - проблемът си е в теб и в никой друг , и така както ми се струва е все още наличен .

Странна ми е тази агресивна смелост и нетипичното желание да се правиш на "спасителят в ръжта " , но все пак имай впредвид , че има деца / и родители / , които са на противоположното мнение - както за методите на обучение , така и за "визията " и поведението на Иванови и цялостната атмосфера на въпросните курсове.

... и все пак - желая ти успех в нелекия път на себепознаването , и забрави за миналото , то явно те травмира!
Виж целия пост
# 64
Здравейте!Бих желала да се включа и аз по темата за школа Иванови,която не оправда очакванията ни за супер подготовка на ученици.Явно витаят някакви митове за пълна успеваемост.Не искам да изпадам в подробности,но синът ми е в 6-ти клас и е СМГ възпитаник.Преподаването по математика е доста мудно и в никакъв случай не води до научаване на нещо повече,от материала изучаван в училище/бих казала,че даже не може да им предаде хъса да участват в състезания/.Преподаването по литература съвсем го няма.Децата пишат някакви преразкази,но няма кой да ги оцени и да каже на какво ниво е подготовката им.Пълна загуба на време и пари от страна на родители и ученици.Явно г-н Иванов е насочил цялото си внимание към частното си училище и оставил школата на самотек.
Виж целия пост
# 65
Чудя се  newsm78 какво прави синът ви в тази школа , щом учи в СМГ ? Rolling Eyes
Виж целия пост
# 66
Иванов може да бъде много плют, в повечето случаи с основание. Аз лично многократно съм искала да не го видят очичките ми повече, но в този момент си казвах, че става въпрос за детето ми и изваждах везната. От едната страна слагах всичките негативи на Иванов, които съвсем не са малко , от другата страна, това на което учи и научи детето ми, израстването в нея и нещо, което не виждам кой частен учител би ми осигурил - желание за учене, амбиция да е най- добрата, да успее, да загърби компа и да го ползва почти само за учебни цели   и т.н.
Е, когато става въпрос за детео ми и изграждането му като характер и когато виждам, че е в положителна насока, преглъщам, задавящи ме хапове като: отвратителни тоалетни, неприятна база, понякога студ през зимата и не искам да продължавам, защото ще Ви призлее. НО истината е, че му простих всичко и даже съм му благодарна.
Прочетох за наранени психики, съжалявам, че така са се повлияли тези деца. Аз следях непрестанно детео си и откривах само положителни промени Praynig Hug Не съм му разгадала още формулата. В много случаи си казвах, че ако мен ме подложат на това сигурно не бих издържала и непрестанно питах детето иска ли да го махна от там. Отговорът е бил винаги КАТЕГОРИЧНО НЕ. Дори изпитах ужас, когато ми заяви, че ако не я приемат в АК, остава при Иванов. Интересното е, че не само тя е на такова мнение, а доста от децата в училището го предпочитат пред елитните гимназии.
Сигурно не е за всяка психика, но раадвам се, че при нас повлия само положително и аз винаги ще го защитавам. Това е най-малкото, с което бих могла да изразя благодарността си към него
Виж целия пост
# 67
Аз  съм чувала от децата ми за тази школа, а и току що проверих уеб сайта им.

Честно да ви кажа имам чувството, че много строго ги държат - направо като концлагер. Виждам, че публично на уеб страницата слагат провинените?!?! и заслужилите.. Хубаво ако детето ти е умно, добро, възпитано, ама ако е от палавите...имам усещането, че ще го налагат с колани.

Може би, за някои деца - родители този метод работи. Обаче, мен ме дострашава от такива изпълнения. В моя дом не се крещи, не се налагаме и не се наказваме за провинения. Определено в такава школа не бих си записала децата. Те имат шанс да растат и да се развиват в 21 век, да комуникират с връстници от цял свят, да играят невероятно реални компютърни игри, да гледат телевизия на 4 различни езика... да четат книги от разностранни автори, и да пишат по форуми в най-различни държави..

Не мога да им причиня това да ги запиша в школа, където ако не зазубрят някакъв си преразказ за баба ти Илиица ще ми го изтипосат на уеб сайта, че и с име и фамилия .. мисля че мога да ги науча да мислят малко по-свободно, а и оценявам учители, които не са толкова соц в убежденията си.

Но то си зависи от детето, от родителите, а и от средата!! Ако се борите с чалги, наркотици, побоища и раздори около вас, и детето попива като суха гъба, естествено че ще го запишете в такава школа..поне да зазубри нещо....
Виж целия пост
# 68
Определено не ми се спори, но ако някога са зубрели темите, защото са били 30 конкретни теми, то сега нещата са различни. Няма как да зазубриш тестове, задачи или преразказ на непознат текст.
В началото на годината зазубриха граматични правила, които прилагаха с примери след това през цялата година ,с цел да не допускат пунктуационни грешки. За разлика от другите у-ща се научиха да пишат не само преразказ, а и съчинение -разсъждение. Правиха много проекти. С дететоми вече мога да говоря като с възрастен и се радвам, че изказва разумни и завършени съждения без да вмъква "ами" , "ъъъ" и т.н. Не съм търселя сериозна езикова подготовка в седми клас, считайки че натоварването е особено голямо, за да се набляга и на език, но никой не ме питаше - в събота се яви на В1 по английски, а през април защити А2 по немски.
Много от мненията са от стари времена
Виж целия пост
# 69

Но то си зависи от детето, от родителите, а и от средата!! Ако се борите с чалги, наркотици, побоища и раздори около вас, и детето попива като суха гъба, естествено че ще го запишете в такава школа..поне да зазубри нещо....


Отдавна не бях попадала на толкова атавистичен коментар !!! ooooh! ooooh!
Интересно , родители с твоето мислене къде си записват децата и какво им "причинява" вашата семейна среда ???

ross - абсолютно подкрепям твоята гледна точка !
Виж целия пост
# 70
боже господи, докъде сме стигнали ние родителите в амбициите си!! Като попрочетох тук там някой неща по темата, защото синът ми е 6 клас, направо се ужасявам какво сектанство вече е настанало в нашето образование. Как е възможно децата да се делят на такива, които са се подготвяли при Иванови и ...всички останали. И децата в немската гимназия да обсъждат във форума си тази тема като членове на елитен клуб или орден. Не ме разбирайте погрешно, нямам нищо против школата конкретно, макар че за себе си съм преценила, че тя в никакъв случай не става за моето дете - не защото е тъп, а защото е бунтар и ако получи първата доза обидни думи това ще го демотивира, а не обратното. Но просто останах с впечатление, че се предава и на децата някакво неоправдано самочувствие, което те демонстрират, а и техните родители, че са възпитаници на тази точно школа, като че ли говорят за оксфордския университет, а това ми звучи вече малко като избиване на типично наши български комплекси - колко съм велик - детето или аз (за детето) съм при Иванови. Абсолютно съм съгласна обаче и с факта, че колкото по поулярен става някой като учител, школа и т.н., толкова повече към него се насочват всякакви "елементи", имам предвид амбициозни родители на не толкова способни (да не казвам истинската дума), които си въобразяват, че това е панацея. Да, ама не, както казваше един журналист навремето.....
Така че аз не съм нито за", нито "против" Иванови, а против това което вече се превръща кандидатстването след 7 клас, като не се изключвам изобщо от общата истерия, впрочем. Но това просто не ми харесва - на какво подлагаме себе си и децата си заради товаи откога преди самите изпити. Както е тръгнало след няколко години школа Иванови - като новатори, а след тях и другите ще открият  и  раздел - обучение на ембрионите на бременни майки, за да е сигурно, че - как беше израза на този господин - са хванали влака на успеха за след 7 клас. Направо ме хваща страх. Но пък еха, това си е направо неоткрита ниша за БГ бизнес, ха, ха. Някоя майка бизнесменка и го предоставям безплатно да се възползва от него преди Ивнови, Веди, Меди и пр.
Иначе споделям като всяка майка амбициите по отношение на своето дете, но имаме познати, страшно амбициозни, с дъщеря страшно амбициозна - френски, английски, балет, цигулка, тенис, (незнам как и на футбол не я записаха - така, за обща култура, да усвои и някой друг фалцов удар), немска гимназия, след 10 клас - нямала какво повече там да научи - хоп в Лондон, еееееееееееееееее, а дъщеря им не прилича на 17 год, а на някаква лелка - нямаше детство изобщо това момиче и като говориш с нея, все едно говориш с някакъв възрастен човек - то са пози, то са амбиции, то е чудо. Всичко това го пиша не за да злобея, изобщо не, даже напротив винаги се възхищавам на амбизиозни деца, но ми се струва, че при някой деца и родители това вече май става зависимост , в смисъл на наркомания.
Ех че дълго стана, но простете ми, просто това което изчетох по форуми, сайтове и други подобни, за да се подготвя и аз като "амбициозна" майка на бъдещ седмокласник направо ме потресе искрено.
 
Виж целия пост
# 71
До голяма степен си права. Грешиш за две неща. Едното е, че вече дойде времето, в което децата искат да крият , че са учили при Иванов. Защото в мига , в който споменат, че са учили или учат там, се натъкват на негативно мнение за тях. Ние вече се сблъскахме с този проблем и детето непрестанно ме пита, защо всички останали ученици и учители мразят Иванови и Евростар. Другото е, че обидните думи ги има, но при нас за година и половина там, не ни се е случило да ги отнесем  Laughing, освен когато изпаднахме във словесна схватка с Иванов, като разбра, че ходим на допълнителна подготовка за АК. Но това беше между него и мен. При детето това повлия дотолкова, че не можеше да понесе мисълта - че ако не я приемат, ще изпитва срам от съученици и учители, след като всички вече разбраха, че тя се готви и допълнително за там.
Аз съм на принципа, че е хубаво да опиташ от всичко, за да можеш да се бориш в този живот. Година -две там, според мен са каляване на характера, особено когато детето през цялото време е знаело, че ако иска да бъде преместено от там - няма проблем.
И от толкова обсъждане на Иванов и системата му, аз, ако бях страничен наблюдател, щях да си кажа: ужас-казарма, че и по-лошо. Не са чак толкова черни краските. Но има и друго, броят на децата там нараства и качеството спада. Така си мисля аз. Не могат да обхванат всички. Радвам се, че това не повлия при нас, но като цяло според мен нивото е тръгнало надолу.
Виж целия пост
# 72
Считам, че мнението на бг мама относно истериите и амбициите на родителите се доближава до реалността, дотолкова доколкото тази група родители са "най-шумни" и съответно създават клиширания образ на родител на 7-класник. Аз също хвърлям око на форума на НЕГ, а имам и непосредствени наблюдения/дъщеря ми учи там/ и не мога се съглася, че съществува нещо като елитен клуб на училите при Иванови. Съвсем нормално е и те да защитават или отхвърлят за методите му /за справка http://forum.91neg.com/index.php?showtopic=5586/.
По темата - за всяко дете си има начин на подготовка. Родителят е този, който най-добре познава детето си и знае коя подготовка е най-ефективна и как може да го мотивира и стимулира . Има деца, на които предлагания при Иванови метод дава наистина много добри резултати, при други - не. Всичко е строго индивидуално.
Виж целия пост
# 73
Ne moga da povqrvam 4e ima roditeli, koito si pra6tat decata na tova "U4ILI6TE"....
I o6te pove4e prodyljavat da pylnqt djobovete na toq nagyl, grub, al4en, lujliv i bezhaberen 4i4ka...
Reputaciqta tu idva nai ve4e ot deca, zau4eni ot nego da u4at vsi4ko naizust!
Milost nqmate li kym decata si?
Виж целия пост
# 74
Няма да обяснявам за престоя си там. Ще кажа само едно- при Иванови няма място за лигльовци.Ако наистина искаш да успееш , учиш здраво и накрая с тяхна помощ успяваш.Всичко останало са само глупости.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия