18 СОУ в София с японски, китайски, арабски и фарси.

  • 159 246
  • 903
# 75
Съжалявам, че ще се намеся в един толкова конкретизиран спор, но ми се ще да изясня някои неща относно училището, което завърших.
По въпроса на дванадесетокласничката относно директорите : Мария Вълчанова беше моят директор, мой учител. Тя бе тази, която ме накара да осъзная още в девети клас, че бягството от часове единствено би ми навредило ( имаше период от 1 месец, в който въобще не ходех на училище, поради и аз не знам какви причини ). Мария Вълчанова вярваше в потенциала на учениците си.
Когато всички паралелки от випуск 2006 се събрахме, за да обсъдим организацията на изпращането, Величка Стойчева си позволи да нарече всички ни изроди, които никой никъде няма да приеме, как няма да си намерим работа и т.н. Представяте ли си как се чувства един млад човек на прага на един от най-решаващите си периоди от живота при чуването на такива думи? Повярвайте ми, много зле. А това го направи директор.
Но не съм съгласна с категоризирането на паралелките по този начин от същата дванадесетокласничка. Мило момиче, сигурна ли си в своите наблюдения върху учениците от другите класове? Аз поддържах контакт с ученици от абсолютно всички паралелки и за 5 години така и не успях да си извадя генерал извод за състоянието на целите класове... Ти как успя, не знам.
И понеже завърших английската, мога да си позволя да кажа, че тя НЕ Е на средно ниво. Знам кой преподава там, най-малкото. И то е достатъчно.
За 5 години ние и "японците" не спряхме да се съревноваваме по успех, като от време на време и някоя френска паралелка ни задминаваше. Това означава, че да учиш японски език бе също толкова престижно, колкото и да учиш английски. И те се справиха също толкова добре на кандидатстудентските изпити, колкото и ние.
През тези 5 години 4 души заминаха за Иран, около 15 за Япония - екскурзии, осигурени 90% от училището. Във Великобритания никой от класа ми не замина. Причината е ясна: нямаше кой да даде пари за нас.
Виж целия пост
# 76
Дъщеря ми е там тя изучава Арабски по свое собствено желание.
Виж целия пост
# 77
За Китай общо 14, а сега, още 9 това лято. Това на 125 ученка прави 24-25%, не мисля това да е лоша статистика.
СДобрева, Вълчанова наистина умееше да говори с учениците, но Стойчева е изключително добър администратор и като такъв преобрази училището за 3 години - нова дограма, японски център в двора, още 3 фонетични кабинета, мултимедиен кабинет, печелене на проекти, подсигуряване на кадри. Знам, че един директор би трябвало да умее и да комуникира, но със сигурност това не са най-важните качества на ръководителя.
Вълчанова направи така, че с колегите по източни езици да се чувстваме сякаш се натрапваме и правим едва ли не частно училище в рамките на държавното - така, че всеки проблем си ходехме и си го решавахме ние. А сега всичко върви в правилната посока, с единен колектив. Това е от изключителна важност за учениците и учителите. Има ли колектив - има спокойствие, атмосфера на взаимно сътрудничество, обща мисъл, а не отделни предмети. Това изгражда духа на училището. И що се касае до мен, която съм сменила като ученик общо около 8-9 училища, духът е онова, което прави дадено учебно заведение уникално.
В тази тежка криза на образованието 18СОУ ще е едно от училищата, което ще изплува, ще се запази и развие и аз твърде много държа именно Стойчева да е директор, а добрите думи, дай Боже, ще чувате от усмихнатите си учители.
Виж целия пост
# 78
Струва ми се изключително нередно, качествата на директори и учители да се обсъждат и сравняват по този начин от други учители. намирам, че нее етично.
 Аз съм завършила това училище, по времето по което Вълчанова беше директор. В това училище и лошите учители бяха по- добри от средното ниво в София. 18-то си запази името и качеството на образованието през годините, когато и елитните гимназии се сринаха.
Отнасяйте се с уважение към хората, които са работили за училището, всеки е направил всичко според възможностите си. Оценките са субективно нещо.
Резултатът от тази махленска свада е, че не бих желала децата ми да имат учител като Вас, г -жо Zanda Ksurik, не бихте били добър пример.
Виж целия пост
# 79
Не разбирам за каква махленска свада говорите?
Мисля, че е редно вече между ученици, родители и учители да няма никакви полулъжи, недомлъвки и е време да се говори открито за всичко. Смятам, че бях длъжна да отговоря на човек, който има въпроси към мен и на когото съм преподавала преди време. Да се сравнява смятам за етично, когато единият се изкарва богопомазан, а истински работещият човек бива вкарван в кал. По мое мнение това е просто нечестно.

А дали ще пратите децата си при мен да учат не е топик за обсъждане дори от пожелателен характер, защото моят предмет е до толкова специфичен, че е подобен на обучение за морски пехотинци или космонавти. Не можеш просто така да си пратиш детето, ако то самото не е детерминирано да се отдаде на подобно поприще.
Странно ми е Вашето изказване, при условие, че моят опонент сам твърди, че аз съм човекът, при когото и с тройка миналите си знаят и досега всяко нещо, което съм преподавала. Чувствам се засегната и просто не разбирам подобна нападка.
Виж целия пост
# 80
И тъй като очевидно се смята за нередно да се разказва за професията, за условията, да се коментират заслугите или грешките на даден човек, включително и моите, които с готовност признавам, ако имам такива, просто спирам да участвам в тази тема.
Но за тези, които тепърва ще коментират и вече са завършили имам все пак един съвет. Нещата навсякъде бурно се развиват или западат. Ако сте били доволни или разочаровани от учебно заведение, работа, забавачка, то само след година би могло да е обратното, просто защото се прави от хора и е важно кои са хората и с какво желание, мисъл и знания подхождат. Коментарите в стил преди беше добре, сега е зле или преди беше зле, сега със сигурност е още по-зле са неефективни. Аз самата не мога да кажа какво прави колегата по математика, японски, физкултура, камо ли да съдя за образованието по принцип.
Отговарям за своята паралелка, това ще го правя винаги. За разлика от 99% от учителите държа изключително много родителите да са наясно още с влизането къде попадат, какви са условията и дали ще е възможно да се справят.
Виж целия пост
# 81
не бих желала децата ми да имат учител като Вас, г -жо Zanda Ksurik, не бихте били добър пример.
Независимо дали по физическо, китайски или математика.
Когато човек работи в една институция е добре да пази и да се бори за доброто и име. Вие също сте част от него.
Не приемайте всичко лично, коментирам нет - изявите Ви и ги намирам неподходящи, а не качествата Ви на китаист.
Аз също не съм почитател на Вълчанова.
Успех!
Виж целия пост
# 82
Благодаря Wink
Точно това и правя. Защитавам името на своята институция в лицето на г-жа Стойчева. Смятам я за изключителна и мнения от сорта, че тя е неподходящ директор не мога да подмина, просто защото не е така.
Г-жа Вълчанова има своя огромен принос, защото е първата разкрила по-особени паралелки и за това ще й бъда благодарна, тъй като това е моята работа. Не смятам да коментирам качествата на едната или другата, защото най-малкото г-жа Вълчанова е пенсионер и не може лично да се защити. Но не давам лоша дума да се каже, дето се вика, за новата директорка, защото имам своите дълбоки основания да вярвам, че, ако успеем да се справим като училище със страшната разсипия по отношение на образованието изобщо, то на 80% ще се дължи на нея.
Виж целия пост
# 83
Zdraveite na vsichki!
Minalata godina zavurshih kitaiskata paralelka i smeq da kaja,che bqh ot nai-dobrite i zaintriguvani v tozi klas.Prez 2005g. imashe konkurs za zaminavane za Beijing za 2 sedmici(vsichko se poemashe ot posolstvoto) i trqbvashe da se mine interview.Slava bogu uspqh i posetih tozi unikalen grad.Dokolkoto znam Yana Shishkova organizira vsichko za nas, za da ima daje i po-golmyam interes kym ezika.Ot 6 godini ucha tozi ezik(5g v 18to i sega gored-olu go praktikuvam).Za sujalenie na me prieha kitaistika v SU, no tyi kato ne moga da chakam oshte edna godina(t.e. da kandidatstvam pak i eventualno da me priema veche), mislya na sobstveni raznoski da zamina do Kitai za 5godishno obuchnie.Ot klasa mi, 25 choveka, nai-mnogo 5 iskaha da nauchat neshto i te byaha po-dobri, razbira se.Vsichki ostanali ili ne vlizaha, ili se opitvaha da prechat na prepodavatelya, ili prosto ne im se zanimavashe.Tova beshe mnogo jalko, zashtoto ne vendnaj sum se karala s tyah(nyama da se lujem-povecheto vinovnici byaha momchetata), no pochti vingai bezuspeshno.
Kitaikata, kopyato doide purviya srok na 12 klas naistina ne beshe nikak dobra i az byah ot glavnite iniciatori da ni ya smenyat s po-dobrata.S neya vse oshte se vijdam, poddurjame vruzki i daje tya shte mi pomogne s dokumentite za universiteta v KItai.
Vsichko zavisi ot naglasata na uchenika.Ako nyama jelanie da uchi, nyama da postigne nishto.Tryabva da si siguren, che tova e tvoyat ezik, inache nyama smisal da se mychish 5g.Az byah ubedena oshte ot kandidatsvaneto mi sled 7 klas, che tova e, koeto iskam da ucha i mislya, che donyakude sym postignala celta si.
Imala sym prerekaniya po vreme na obuchenieto si s Yana, no sega vsichko e OK.Tya e mnogo gotin chovek i uchitel po dusha, koeto nai-vajnoto.Az ne znaeh vichkite tezi podrobsnosti okolo zaplashtaneto, no sled kato gi prochetoh, oshte povecge se ubedih!
Ami,tova e ot men zasega.
Виж целия пост
# 84
Хайде, за да разведря малко обстановката  Wink да опонирам за нещо друго:

...
 Аз съм завършила това училище, по времето по което Вълчанова беше директор. В това училище и лошите учители бяха по- добри от средното ниво в София. ...

С едно изключение - другарят Стоянов  Mr. Green По лош от него нЕма! Фен съм му и това е  Crossing Arms
Виж целия пост
# 85
какво мислите за г-н Иванов (по японски) ???
Виж целия пост
# 86
Стига с тия негативни изказвания за г-н Стоянов!!! smile3528
Докато ми преподаваше, наистина доста съм ревала от него, то бяха едни драми, ама пубертетски - що ми е писал тройка, аз си знаех за петица...  как може да обръща внимание на лошия външен вид на класното, нали решението е вярно и т.н.
Обаче той си остава изключително колоритен учител, обяснява добре, общо взето беше приятелски настроен. Имам много добри спомени от часовете последните години, успя да научи достатъчно онези, които имаха желание.
За Вълчанова не бих казала особено ласкави думи, чувствата между нея и целия ми клас бяха взаимни - не се обичахме, като преподавател по астрономия също не успя да ни запали особено. Тогава не сме се замисляли дали е била добър администратор... Сегашната директорка ми прави по-добро впечатление. Похвално е че търси възможности за допълнително финансиране на училището.
За сведение - завърших 1996 година, английска паралелка.
Сега в 18-то учи синът ми, в първи клас, с английски и засега съм доволна, макар че днешната училищна действителност малко ме шашка, но това явно важи за всички училища. Говоря за недопускането на родители до класните стаи, първолаците не ги пускат в междучасието по коридорите, ужасната лудница в училище - по 8 паралелки в първи, втори и май трети клас, от втори клас са на смени....
Виж целия пост
# 87
Детето ми учи в 18-то, но го преместих от там. И доста други деца се преместиха, също.
Много съм доволна от решението си.
Ние сме от района, но много съм се чудила защо някои родители си водят децата отдалеч - за едното нищо?  newsm78
Много е прехвалено, но реалността вътре е  #2gunfire #2gunfire
Не знам, преди доста години може и да е било добро училище, но сега дори те да ми плащат не бих дала детето си там.
Директорката, която е с връзки и си прави каквото иска, му прави усилена реклама - това му е "хубостта".
Виж целия пост
# 88
По никакъв начин не мога да подмина такова нещо.
Кажете по-конкретно какъв е бил проблемът?
Абсолютна лъжа е, че доста други деца се били преместили.
Не говорим за прехвалване, а за реалности. Директорката не е с връзки, а с конкурс, какво означава диретор с връзки изобщо не разбирам? Рекламата, при условие, че е подплатена, е крайно необходимо нещо.

Вас какво Ви притеснява? До кой клас е учело детето Ви там, с какъв успех е, в коя паралелка. Такива обвинения са просто странни, при условие, че училището миналата година лятото е на първо място в националната класация за най-добри гимназии В СТРАНАТА.
Виж целия пост
# 89
"По никакъв начин не мога да подмина такова нещо." Мда, госпожо, (може би директор?) истината боли. Аз се радвам обаче, че подминах това училище. Hug
Вие май нямате поглед "отвътре", а "отгоре" та толкова се чудите какви са проблемите?? Thinking
Директорката е с връзки и това е известно, затова и си разиграва нагло коня както си иска. А за подмазвачките около нея - жалко, че са си изгубили достойнството... Жалко и за родителите, които ще се хванат на празната реклама...
Детето ми беше с много добър успех, както и сега.
"училището миналата година лятото е на първо място в националната класация за най-добри гимназии В СТРАНАТА." - Нямам думи просто! Първо място, но по какво? #Crazy
Само като види човек как изглеждат гимназистките и може да му стане ясно за какво ниво иде реч.....
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия