НЕдискриминационно за стачката

  • 11 892
  • 405
# 300
Жозефина, ясно е, че не учителя си определя броя часове. Това не значи, че заплатата му не може да бъде според този брой. Има учители, които си допълват часовете в други училища, за да могат да вземат повече пари. Има обаче и такива дето не им дреме, че имат малко часове, ама и те отишли да скачат и да протестират.
Не го приемам аз това. И блъскащите се учители и тези дето все гледат лекото и мекото да взимат големите пари.

Заплатата на учителя се определя точно според броя взети часове. Като не ти достига норматив, ти режат от заплатата. Като имаш повече часове от норматива, ти плащат лекторски, но те не могат да надвишават 100 часа за цяла година. Така че на мен може да ми се ще да влизам по 8 часа всеки ден, ама няма кой да ми разреши.

Надали всички учители гледат да си вземат часовете, които са им разрешени и тук пак опираме до липсата на желание на някой да работят.
А и защо само това коментирате. Аз предложих и по друг показател да се дава заплатата. Но за всички да е едно, за мен поне е неприемливо. Дори, ако бях учител щеше да ми е обидно колегата ми, дето не си дава зор в работата да взима, като моята заплата.
Не разбирам, защото учителите са се запънали за тези 100 % на всички, а не помислят над идеята за диференцирано заплащане. Може би не така както им се предлага, но поне да покажат, че това би ги удовлетворило и да дадат предложение по въпроса.
Виж целия пост
# 301
                   http://news.netinfo.bg/index.phtml?tid=40&oid=1109637

                   А на оправданието, че учителите не могат да работят на компютър, защото не могат да си купят такъв доста се посмях. Голяма част от българите работят с ксерокс, други - с кран и ТИР, ама едва ли си имат собствени такива...
Виж целия пост
# 302
Стоте процента са стара информация.
По обяд в новините на Хоризонт един от синдикалните лидери (май Желязко Фристов) каза, че учителите са склонни да намалят до 70%.
А преговорите спряха, както написах преди малко.
Защо ли? Нали учителите трябваше да отстъпят малко? Защо другата страна я няма?
Виж целия пост
# 303
Дори, ако бях учител щеше да ми е обидно колегата ми, дето не си дава зор в работата да взима, като моята заплата.
Не разбирам, защото учителите са се запънали за тези 100 % на всички, а не помислят над идеята за диференцирано заплащане. Може би не така както им се предлага, но поне да покажат, че това би ги удовлетворило и да дадат предложение по въпроса.
Изобщо не отричам диференцираното заплащане, но как да се измери качеството на труда на учителя - на метър, на килограм? Явно е, че не става така. Ще ти дам един пример. С една колежка си деляхме паралелките в 7клас. Моите ученици изкараха на изпита много високи резултати, но с нейните ученици не беше така. Честно казано, мислих си, че тя не е работила достатъчно. Обаче ми се наложи да уча тези ученици в 8 клас. Е, вярвай ми по никакъв начин не можах да ги мотивирам, въпреки че вложих много повече и труд, и хъс.  Според теб кога съм работила по-добре? Понякога да успееш да изминеш само няколко крачки с определени ученици е по-голям успех от този, да се класират твои ученици на оломпиада или да се представят добре на изпит.
Виж целия пост
# 304
Изобщо не отричам диференцираното заплащане, но как да се измери качеството на труда на учителя - на метър, на килограм? Явно е, че не става така. Ще ти дам един пример. С една колежка си деляхме паралелките в 7клас. Моите ученици изкараха на изпита много високи резултати, но с нейните ученици не беше така. Честно казано, мислих си, че тя не е работила достатъчно. Обаче ми се наложи да уча тези ученици в 8 клас. Е, вярвай ми по никакъв начин не можах да ги мотивирам, въпреки че вложих много повече и труд, и хъс.  Според теб кога съм работила по-добре? Понякога да успееш да изминеш само няколко крачки с определени ученици е по-голям успех от този, да се класират твои ученици на оломпиада или да се представят добре на изпит.

Мога да ти кажа, кое изглежда по-успешно, но всъщност не е сигурно кое в действителност е по-добре.
По-добре изглежда картинката с олимпиадите, но децата, които са толкова добри, са готови така или иначе да се занимават и нямат нужда от "ръчкане". С учениците с по-малка мотивация и постижения е много по-трудно, но пък не е лъскаво.

ПП. Сега изненадващо се разбра, че Янка Такева отрича учителите да са склонни на 70%.

На кого и какво да вярва човек? newsm78 #Crazy
Виж целия пост
# 305
Радостина, намалянето на процента не е решение. Никой не иска клякане от учителите, а разумни искания.
Намалянето на процента, но желанието пак да е общ за всички, за мен не е разумно решение.
Това дори е в ущърб на по-можещите и по-работещите учители.
Виж целия пост
# 306
Радостина, намалянето на процента не е решение. Никой не иска клякане от учителите, а разумни искания.
Намалянето на процента, но желанието пак да е общ за всички, за мен не е разумно решение.
Това дори е в ущърб на по-можещите и по-работещите учители.

Съгласна съм.
Но при създалите се обстоятелства не виждам как биха искали направо диференциране като се оказва, че предложената система за диференциране не работи добре.
Някой във форума каза, че училищата сами разполагали с бюджетите си. Но се оказа, че са малко общините, където се прилага такъв подход.
Стачката има голям мащаб и това променя коренно нещата.
Виж целия пост
# 307
Дори, ако бях учител щеше да ми е обидно колегата ми, дето не си дава зор в работата да взима, като моята заплата.
Не разбирам, защото учителите са се запънали за тези 100 % на всички, а не помислят над идеята за диференцирано заплащане. Може би не така както им се предлага, но поне да покажат, че това би ги удовлетворило и да дадат предложение по въпроса.
Изобщо не отричам диференцираното заплащане, но как да се измери качеството на труда на учителя - на метър, на килограм? Явно е, че не става така. Ще ти дам един пример. С една колежка си деляхме паралелките в 7клас. Моите ученици изкараха на изпита много високи резултати, но с нейните ученици не беше така. Честно казано, мислих си, че тя не е работила достатъчно. Обаче ми се наложи да уча тези ученици в 8 клас. Е, вярвай ми по никакъв начин не можах да ги мотивирам, въпреки че вложих много повече и труд, и хъс.  Според теб кога съм работила по-добре? Понякога да успееш да изминеш само няколко крачки с определени ученици е по-голям успех от този, да се класират твои ученици на оломпиада или да се представят добре на изпит.

Аз си направих труда да разгледам предложението за диференцирано заплащане, което правителството дава.
Там едно от нещата е именно работата с по изоставащите деца, както е в редица западни държави. Ако в училището се направи подобно нещо, ще се подобри нивото на учениците, а от там и самите учители ще вдигнат процента си. Има доста логични неща в предложението и не мисля, че става дума за мерене на килограм  Wink
За мен нещата са много комплексни. Цялостна реформа му е майката и само тогава всички страни ще са доволни.
Имам чувството обаче, че тя въобще не е на дневен ред и нещата ще си боксуват така още дълго време  Sad
Виж целия пост
# 308
Аз си направих труда да разгледам предложението за диференцирано заплащане, което правителството дава.
Там едно от нещата е именно работата с по изоставащите деца, както е в редица западни държави. Ако в училището се направи подобно нещо, ще се подобри нивото на учениците, а от там и самите учители ще вдигнат процента си. Има доста логични неща в предложението и не мисля, че става дума за мерене на килограм  Wink
За мен нещата са много комплексни. Цялостна реформа му е майката и само тогава всички страни ще са доволни.
Имам чувството обаче, че тя въобще не е на дневен ред и нещата ще си боксуват така още дълго време  Sad

Не ме разсмивай с тези критерии за диференцирано заплащане, защото повече точки се дават за документацията, която учителят е задължен да изготви, отколкото за работа с проблемни ученици, за използване на иновации и т.н. Иначе съм напълно съгласна, че е нужна цялостна реформа. Но тя не може да се направи от редовите учители.
Виж целия пост
# 309
Не знам. Като ги четох не ми се сториха толкова смешни. А и все пак от съвсем скоро е влязло в сила това предложение. И време си трябва да сработи. Доколкото прочетох 1ят стълб се предполага да влезе в сила чак от 1 януари догодина. То още не заработило, като хората и веднага почваме да го отричаме и отхвърляме. Явно не е по вкуса на доста хора и то точно на хора дето не им се работи.
Казваш, че не зависело и от редовите учители. А от кого тогава?!
Както казах, ако нещата не са съвсем изпипани трябва точно учителите да кажат, как това да стане. С викане и скачане реформа няма да се направи, а от там недоволство винаги ще има.
Виж целия пост
# 310
Радостина, още вчера ви писах, че преговорите са утре. Очаква се да ни предложат 60% (неофициален слух)  Laughing
Виж целия пост
# 311
Радостина, още вчера ви писах, че преговорите са утре. Очаква се да ни предложат 60% (неофициален слух)  Laughing

Такае. Интересно ми е какво казват официално.
Виж целия пост
# 312
официално--от синдиката искат на утрешната среща да присъства и Станишев,а пък той имал работна среща в Брюксел,
Виж целия пост
# 313
Радостина, официално естествено че няма, никой няма да каже преди преговорите каква е предложената сума  hahaha
Виж целия пост
# 314
Радостина, официално естествено че няма, никой няма да каже преди преговорите каква е предложената сума  hahaha

E, ясно е. Така се разбира какво се спуска на населението като директива на партията
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия