Учителска стачка 2

  • 30 110
  • 1 087
# 990
Радостина, личи си че децата са ти малки Wink

по-големите докато влязат в ритъм,майко мила ooooh!
други неща ги вълнуват,ком игри,някои вече по гаджета гледат Wink
Виж целия пост
# 991
Чак пък да забравя всичко... Ти като си била ученичка колко си забравяла през лятото?
Не искам да бъда груба, но най-лесно се забравя нещо, което не е било научено добре или не е било нужно на човека. Вярно, че забравянето е част от живота, но не може за едно лято да се забрави всичко, което е учено 8 месеца. Или детето не се истересува за какво става въпрос и учи защото "така трябва", или нещо не е наред в процеса на обучение. Дори и да е забравено нещо, то на човек му стига малко време, за да си го спомни, но при условие, че наученото е било наистина задълбочено усвоено в основата си.

Вярно, моите са по-малки - 2 и 3 клес. И в техните класове имаше деца, които бяха забравили да четат или да пишат, но имаше и други, които не са забравили. А всички деца са имали еднакво дълга ваканция. Значи тук времето няма значение, а са оказали влияние други фактори.
Но се съмнявам дали по-късите ваканции ще решат проблема със забравянето.
Когато аз бях ученичка, времето на учителите стигаше, екскурзии през учебно време нямаше. Нямаше и зелено училище през учебно време.
Като ти порастне детето, ще видиш че освен да го караш да чете и да пише през лятото ще трябва да го караш да си припомня математиката, историята, географията и всичко останало, дето го учат в училище.
Остави това с добре наученото - не са имали достатъчно време да го упражняват за да го научат до такава степен че да не го забравят. Хората майчиния си език забравят, няма да забравят колко и как е разпределено населението на Африка например. А ти помниш ли или не си го научила добре навремето?
Виж целия пост
# 992
Не съм съгласна. В този случай с пълна сила важи " Каквото сам си направиш, никой друг не може да ти го направи. "

Какво означава "Каквото сам си направиш, никой друг не може да ти го направи" ??? Исканията са поставени от юни месец т.г., а ефективните стачни действия започнаха в края на септември и продължават  до днес. Какво още трябва да се случи, за да разбере министърът, че тийнейджърското му поведение е неприемливо в случая? И защо почти месец трябваше да чака, за да вземе под внимание протеста? Това е несериозно, непрофесионално и меко казано арогантно. Да, успя да настрои родители срещу учители. И какво? Така ли се печелят симпатии??? МОН не е ЮФ на СУ, където се правиш на "пич" сред колежките и така в "шеги и закачки"  минава денят.

Не знам така ли се печелят симпатии по принцип, но аз преди не му симпатизирах особено ( просто не му обръщах внимание ). Сега имам много добро мнение за него и не съм единствена.
Виж целия пост
# 993
Въпрос----какво правите,вие учителите,ако исканията не бъдат изпълнени?
съвсем хипотетично,предполагам,че имате някаква идея

Напускам.
Виж целия пост
# 994
благодаря Занда за отговора, Peace
Виж целия пост
# 995
Lennie,
Взех за база за срок на договора това, което ти сама предложи - договорите да са за срок от 3 месеца и всеки път учителите да се яяват на конкурс.
И примерът, който даваш, не е много подходящ, защото твоята позната се занимава с възрастни хора, които вече са се научили на основните неща, а в БГ става въпрос за деца, които започват сега да учат основните неща. Затова не съм съгласна с твоя пример.

И в тази чудна страна, в която живееш, за какъв период от време минимум се наемат учителите? Но не увинерситетски преподаватели, а учители в училище, особено ако преподават на деца от начална степен.

Относно първия учебен ден. Това в БГ става вече истерия, все едно на Луната отиват тези деца. Вярно, че е тържествен, но чак пък да я навивате, че е най-важния ден в живота на детето.... това вече ми се струва множко. Поне за моите деца мога да кажа, че им беше интересно, че ще бъдат първи клас, но те вече познаваха училището от подготвителната група, така че това им беше по-скоро втория първи учебен ден. И ако е имало нещо за притеснение, то беше свързано с казването на стихотворения пред цялото училище. Иначе си го карат нормално, като част от живота, а не номинации за Нобелова награда.


Радост, идеята на Лени, както аз я разбрах е, че това че учителите ще се явяват на всеки 3 месеца на конкурс за длъжността си, не значи непременно, че ще ги сменят. Ако учителят е добър, той ще си подновява договора на всеки 3 месеца и ще си води децата с години. Ако обаче не е добър - по-добре да се смени, от колкото да продължи да не си върши работата, само за да не се сменя, за да не се налага децата да свикват с нов човек.

Т.е. Тези периодични конкурси не означават задължително смяна на учителя. Означават смяна на тези учители, които не си вършат работата.

И това, което пише Лени е вярно. В останалата част от Европа безсрочен трудов договор няма. Такъв абсурд има само в България. На всякъде договорите са срочни, което изобщо не означава, че хората непрекъснато си сменят работата. Ако си работиш добре, като изтече договора го преподписвате просто. Но това ти е стимул да не се отпускаш. Защото отпуснеш ли се - няма да има преподписване. Оставаш без работа. Не виждам нищо лошо в това.


Аз съм за, много добра идея, единственото уточнение е, че няма как да е на 3 месеца, тъй като ми се струва абсурдно и много непедагогично да се смени учител по време на учебната година или срока. Нормално би било да има атестация веднъж в годината, защото ако смениш например в края на първи срок учител, другият докато се нагоди, въведе своите критерии - един месец минал.
Виж целия пост
# 996
благодаря Занда за отговора, Peace
А знаеш ли какво преподава Занда? Тя, все пак, ще е от първите учители, намерили си работа  Laughing
Виж целия пост
# 997
знам ,знам много добре Laughing

знам също така,че лудницата и разтакаването в тази стачка не го правят добрите и свестните учители Simple Smile
Виж целия пост
# 998
Въпрос----какво правите,вие учителите,ако исканията не бъдат изпълнени?
съвсем хипотетично,предполагам,че имате някаква идея
Напускам.
Най-после!

Dnes.bg - Мнението е лично и не е обвързано с редакцията на Dnes.bg.

Аз съм ученик от 10-ти клас на 9-та Френска езикова гимназия „Алфонс дьо Ламартин”-  училище, което в продължение на повече от 45 години е съхранявало доброто си име, създало е много успели ученици, винаги е изразявало позицията си по значими обществени въпроси.

От 24-ти септември не ходя на училище и съм изключително разочарован от начина, по който учителите от гимназията се включиха в стачните действия в системата на образованието.
         
Тук е моментът да припомня протестът на учителите от Френската гимназия от края на миналата учебна година.

Тогава те решиха да поставят отлични годишни оценки на всички свои ученици, като твърдяха, че избират да протестират по този начин, за да не ощетят по никакъв начин именно учениците.

От чии интереси се водят обаче в сегашния си протест и не вредят ли значително на децата? Ощетени, разбира се, имаше и през юни, когато много хора искаха да получат реална оценка за своите знания и да бъдат справедливо оценени.
         
Девизът на училището е „Защото сме заедно”.

Заедно ли бяхме ученици и учители в класните стаи в последните 5 седмици?
         
За всяка общност от ценители на френската култура, каквато е и гимназията „Ламартин”, значими и водещи трябва да бъдат идеалите на Френската революция от 1789 г. – свобода, равенство и братство.

За каква свобода говорим, след като ние, учениците, нямаме елементарната свобода да упражним правото си на образование, полагащо ни се по Конституция?

Равностойни и конкурентноспособни ли сме на децата от училищата, които не стачкуват?

Можем ли да бъдем братя с учителите, след като те вече повече от месец не се интересуват от нас и ни прогониха от класните стаи?
         
В същия дух могат да бъдат зададени още много въпроси:
защо учителите от гимназията не се върнаха в клас, след като получиха разумно предложение за увеличение на заплатите на 17-ти октомври?
защо не намериха сили да се разграничат от безумните искания на синдикатите?
дали синдикалните лидери са техни идоли и хора, на които се възхищават в живота?

Задаването на тези въпроси обаче на практика е безсмислено – учениците са напълно безсилни, от нас нищо не зависи.

Кучетата си лаят, керванът си върви.

Родители и ученици негодуват, но Френската и още много други училища си протестират, изолирани в свой собствен свят, където здравият разум не е на почит.
         
Явно учителите никога няма да върнат учениците в клас по свое собствено желание.

Отхвърляйки на два пъти разумни предложения за споразумение с кабинета, те се провалиха в очите на много хора.

Сега топката е у правителството и ако оттам се чудят как да излязат от кризата с протестите в образованието, може би е редно да потърсят разрешение на проблема сред примерите от световната история.

Наскоро в пресата бе припомнена стачката на авиодиспечерите в САЩ от 3-ти август 1981 г., когато тогавашния президент на страната Роналд Рейгън обявява 48-часов ултиматум за спиране на протестните действия и за връщане на работа, който работниците не спазват.

Резултатът – 11 400 авиодиспечери са уволнени още на 49-тия час след изтичането на срока и на тяхно място в системата идват нови хора.

И не мисля, че ако подобно нещо се случи в България, много хора ще тъгуват за уволнените учители – те и без това напълно изгубиха своя авторитет пред учениците и родителите, крещейки, ругаейки и държейки се напълно неадекватно по площадите.
         
За финал с чувство за хумор ще кажа, че май вече Господ не пази добрата стара Френска гимназия, както Слави Трифонов пееше в близкото минало.

Май никой не успя да опази учителите от това да загубят доброто си име и да потъпчат интересите на децата, превръщайки ги в залог за решаването на своите проблеми.

http://www.dnes.bg/article.php?id=42872
Виж целия пост
# 999
Занда, естествено, че не може 3 месеца Stop. Уточних точно какво съм имала предвид по-назад на същата страница.


Искам да кажа още няколко неща.
Една стачка не означава непременно тотален успех на стачкуващата страна. Историята на големите стачки в последните десетилетия не е на пълен успех. Напротив - повечето май завършват с капитулация, уволнение, и балтия от страна на работодателя. При всички положения от значение е не само натиска на стачкуващите, всеки може да излезе със звънец в ръка или дайре. Масовите протести са важни, но по-важното в случая според мен е, умението на представителите ( синдикатите) да разиграят танца-преговори така, че да бъдат удовлетворени максимално исканията.  Играта си има периоди - първият, в който правителствто неглижира протеста и избира стратегия ( седЕнката), втория, в който синдикатите не оцениха обръщането на поведението от страна на правителството ( " ама ние не сме се доразбрали") и сега има трети период - след дебата по БНТ.
Този дебат ( пак според мен) беше най-важното нещо,  за да се получи подкрепа и танца да продължи. Вместо това показа какви точно хора преговарят, хаоса в главите им, уличното им поведение  и като цяло непрофесионализъм от класа. Този трети етап  направо премаза останалата подкрепа, и докато мога да кажа, че правителството си играе играта и си пресмята като играч ходовете, синдикатите се държат като за .. уволнение. Дебатът показа и нещо друго - че общественото мнение се формира много по-ефективно от такива предавания, отколкото от 50 хиляди крещейки на площада.

Затова, в крайна сметка аз не приемам, че правителството е виновно за създалата се обстановка  - обвинявам изцяло непрофесионализма на синдикатите. И много се надявам, след като свърши всичко учителите да имат още малко сила да ги махнат тези хора и да си сложат млади, мислещи и компетентни люде, които да ги защитават напред.
Виж целия пост
# 1 000
Чак пък да забравя всичко... Ти като си била ученичка колко си забравяла през лятото?
Но се съмнявам дали по-късите ваканции ще решат проблема със забравянето.
Когато аз бях ученичка, времето на учителите стигаше, екскурзии през учебно време нямаше. Нямаше и зелено училище през учебно време.
Като ти порастне детето, ще видиш че освен да го караш да чете и да пише през лятото ще трябва да го караш да си припомня математиката, историята, географията и всичко останало, дето го учат в училище.
Остави това с добре наученото - не са имали достатъчно време да го упражняват за да го научат до такава степен че да не го забравят. Хората майчиния си език забравят, няма да забравят колко и как е разпределено населението на Африка например. А ти помниш ли или не си го научила добре навремето?

И какво, през ваканцията трябва да помни населението на Африка ли? Важното е да не забравя къде е Африка, математиката, физиката и другите основни предмети в общи линии - основните зависимости. Ти ми говориш за зубрене.
А това с времето е съвсем друг въпрос и няма нищо общо с ваканциите. Сега нямат достатъчно време за затвърждаване на материала, защото материалът е много, а не времето е малко. И това няма да се промени, ако лятната ваканция стане 1 месец, защото за другите 2 месеца ще сложат още материал за учене.

За мен е принцип ваканциите да са за почивка, а не за учене. Децата имат нужда от тях. Малки или големи, ученето е тежък труд и ако не почиват колкото е необходимо или поне регламентирано, ефектът ще е негативен. И ще дам пример - кой излиза в отпуск и отива на почивка, за да работи? Така нито си почива пълноценно, нито работа свършва както трябва.

Ако децата ходят на училище насила и не им е интересно какво учат, и денонощно да ги карам, пак няма да има ефект. На тях ще им е лесно да учат, ако материалът е съобразен с техните възможности за възрастта, поднесен им е по интересен и незатормозяващ начин.

Много ми се иска да дам пример с един учебник по психология, американски, за студенти, но няма как да сканирам и една страница, да видите как се пише разбираемо, на достъпен език, с много примери и аналогии. Така е направен, че човек с удоволствие да го чете, пък дори и да няма никакво влечение към материята.
И едва ли на родителите ще им се налага да карат децата си цяло лято да учат, ако нашите учебници макар и на 30% заприличат на този учебник като достъпност на езика. И това важи за много други учебници.
Виж целия пост
# 1 001


Затова, в крайна сметка аз не приемам, че правителството е виновно за създалата се обстановка  - обвинявам изцяло непрофесионализма на синдикатите. И много се надявам, след като свърши всичко учителите да имат още малко сила да ги махнат тези хора и да си сложат млади, мислещи и компетентни люде, които да ги защитават напред.

smile3501
Виж целия пост
# 1 002
... Любопитно е какви са фактите...
Много скоро ще разберем и фактите, ако се запази темпът на подаване на молби за напускане от страна на учителите.
                    Има ли вече напуснали учители? Десетина училища поне са подали оставки вече - разгледани ли са, и учителите напуснаха ли вече?
Виж целия пост
# 1 003
Днес в целия ни град по училища подписахме декларации за готовност за напускане, ако няма ефективност на преговорите. Утре ще ги внесем в РИО.
Аз вече си търся работа.
Някакви предложения?
Виж целия пост
# 1 004
Може ли да ми обясните с думи прости защо започват да подават оставки учители, защото днес не съм чела особено много.
До колкото разбрах стачните комитети са посредниците на тези оставки, т.е те ги внасят в РИО?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия