Как палите сутрин бензиновата кола?

  • 4 977
  • 19
Здравейте татковци(пък и мами)  Mr. Green

Споделете как палите сутрин бензиновата си кола?
Наскоро ми казаха като запалвам сутрин да държа на контакт няколко секунди и после  да въртя докрай ключа и да паля!
Не разбирам логиката на това, но сигурна има добро обяснение.
Правилно ли е така? newsm78
Не бих искала да си скапвам акумулатора, пък ми се струва, че това държане на контакт прави точно това.

И още да питам - купих спрей за предпазване на гумените уплътнения от замръзване , напукване и т.н. Но също ме посъветваха да мажа с течен парафин и да забравя всякакви такива спрейове! какво да правя- да пръскам или да мажа с парафин - вече съвсем се обърках #Crazy, а зимата още не е почнала дори!

Помагайте!Благодаря!

Виж целия пост
# 1
Прави са хората - в колите вече всичко е електрическо. Като дадеш контакт колата се "съживява за нов живот". Аку-то изобщо не го усеща, а е хубаво и за него.
Това за спреовете не знам - аз си ползвам парафин за вътрешно мазане.
За ключалките спрея е по удобен - прониква на дълбоко.
Виж целия пост
# 2
Завъртам ключа и паля.
Слагам си колана, пускам музика...ала-бала и тръгвам.

Има смисъл да изчакваш малко двигателя да поработи преди да тръгнеш.
Но да държиш на контакт не знам да има смисъл.
Виж целия пост
# 3
не знам каква точно ти е колата... моята има на таблото 1 дюзичка - като се завърти на контакт първо трябва да угасне тя след това да се пали. това е индикатор на инжекциона...

ако си с некоя лада преди да запалиш сутрин трябва да напомпаш малко педала на газта, да дръпнеш съеденителя, щото пък те са с карбуратор...

Виж целия пост
# 4
Polo 1.4 бензинка, 75 коня. Mr. Green
Виж целия пост
# 5
Държа на контакт 2-3 секунди, докато изгасне лампичката за инжекциона. След това и аз като Reza
Виж целия пост
# 6
Има смисъл да изчакваш малко двигателя да поработи преди да тръгнеш.
Но да държиш на контакт не знам да има смисъл.

И аз това щях да напиша. Peace
Виж целия пост
# 7
   Ако си инжекция или моно, трябва да изчакаш да спре помпата(чува се леко жужене). Ако ли не няма проблем и веднага да палиш. А колкото до уплътненията незнам какъв спрей си взела. Ние ползваме силиконов спрей и сме много доволни, когато е много студено пръскаме и в патроните за заключване и уплътненията и поне 2-3 дни нямаме проблеми.Върши работа и в дома ако прискърца някоя панта или нещо такова. newsm10
Виж целия пост
# 8
Хм, ами и мойта кола е с моно, ама няма такива неща като лампички, или жуженета разни, просто си паля веднага и нямам проблем.
Виж, другата ми кола е дизел, а там задължително я оставям на контакт по-дълго време, дори след като ми изгасне лампата на подгряването.
Виж целия пост
# 9
Благодаря ви!
И аз се ослушвах за разни жужащи шумове, но не чух newsm78
 А, иначе пробвах спрея в къщи за пантите на един скърцащ гардероб и познайте.....вече не скърцал.Сега остава и по предназначение да го използвам. Mr. Green, ама това ще почака,че спирачките започнаха да скърцат и докато не загрее и не покарам, съм като същински икарус
като реша да спирам.
Да взема и на тях да пръсна от спрея, пък може е да спрат Joy Joy Joy
 
Виж целия пост
# 10
Когато дадеш на контакт се включва горивната помпа за да подкачи гориво. Това трае около секунда-две.  Ако не изчакаш тази секунда-две има вероятност да задавиш колата. Колкото до другото и аз съм със силиконов спрей Peace.
Виж целия пост
# 11
Хм, дори не съм се замисляла!
Паля и тръгвам.
Предишната беше карбуратор и зимата чаках да позагрее.
Досега проблеми на съм имала.
Виж целия пост
# 12
Завъртам ключа и паля.
Слагам си колана, пускам музика...ала-бала и тръгвам.

Има смисъл да изчакваш малко двигателя да поработи преди да тръгнеш.
Но да държиш на контакт не знам да има смисъл.
И аз така не чакам,тя веднага си пали без никакъв проблем,а за другите неща се грижи мъжът ми!
Виж целия пост
# 13
Има смисъл и от двете - и от изчакването секунда две на контакт, и от стоенето малко на място запалена.

Секундата изчакване на контакт осигурява пълния капацитет на акумулатора, отколкото "сядаш и въртиш".
Отделно за помпата, отделно за всички останали ел.системи и най-вече за АКУ-то.

Стоенето няколко секунди на място със запален двигател осигурява оптималното подкачване на течностите в системите.
Подкачва маслото, охлаждащата течност, спирачната и т.н.

От секунда-две нищичко не можеш да му направиш на акумулатора, той все пак не е батерия за часовник. Щом може да издържи половин нощ на фарове...
Виж целия пост
# 14
А я дайте съвет и за стъклата, моля. С какво се мажеха, да не замръзват?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия