Как палите сутрин бензиновата кола?

  • 4 982
  • 19
Здравейте татковци(пък и мами)  Mr. Green

Споделете как палите сутрин бензиновата си кола?
Наскоро ми казаха като запалвам сутрин да държа на контакт няколко секунди и после  да въртя докрай ключа и да паля!
Не разбирам логиката на това, но сигурна има добро обяснение.
Правилно ли е така? newsm78
Не бих искала да си скапвам акумулатора, пък ми се струва, че това държане на контакт прави точно това.

И още да питам - купих спрей за предпазване на гумените уплътнения от замръзване , напукване и т.н. Но също ме посъветваха да мажа с течен парафин и да забравя всякакви такива спрейове! какво да правя- да пръскам или да мажа с парафин - вече съвсем се обърках #Crazy, а зимата още не е почнала дори!

Помагайте!Благодаря!

Виж целия пост
# 1
Прави са хората - в колите вече всичко е електрическо. Като дадеш контакт колата се "съживява за нов живот". Аку-то изобщо не го усеща, а е хубаво и за него.
Това за спреовете не знам - аз си ползвам парафин за вътрешно мазане.
За ключалките спрея е по удобен - прониква на дълбоко.
Виж целия пост
# 2
Завъртам ключа и паля.
Слагам си колана, пускам музика...ала-бала и тръгвам.

Има смисъл да изчакваш малко двигателя да поработи преди да тръгнеш.
Но да държиш на контакт не знам да има смисъл.
Виж целия пост
# 3
не знам каква точно ти е колата... моята има на таблото 1 дюзичка - като се завърти на контакт първо трябва да угасне тя след това да се пали. това е индикатор на инжекциона...

ако си с некоя лада преди да запалиш сутрин трябва да напомпаш малко педала на газта, да дръпнеш съеденителя, щото пък те са с карбуратор...

Виж целия пост
# 4
Polo 1.4 бензинка, 75 коня. Mr. Green
Виж целия пост
# 5
Държа на контакт 2-3 секунди, докато изгасне лампичката за инжекциона. След това и аз като Reza
Виж целия пост
# 6
Има смисъл да изчакваш малко двигателя да поработи преди да тръгнеш.
Но да държиш на контакт не знам да има смисъл.

И аз това щях да напиша. Peace
Виж целия пост
# 7
   Ако си инжекция или моно, трябва да изчакаш да спре помпата(чува се леко жужене). Ако ли не няма проблем и веднага да палиш. А колкото до уплътненията незнам какъв спрей си взела. Ние ползваме силиконов спрей и сме много доволни, когато е много студено пръскаме и в патроните за заключване и уплътненията и поне 2-3 дни нямаме проблеми.Върши работа и в дома ако прискърца някоя панта или нещо такова. newsm10
Виж целия пост
# 8
Хм, ами и мойта кола е с моно, ама няма такива неща като лампички, или жуженета разни, просто си паля веднага и нямам проблем.
Виж, другата ми кола е дизел, а там задължително я оставям на контакт по-дълго време, дори след като ми изгасне лампата на подгряването.
Виж целия пост
# 9
Благодаря ви!
И аз се ослушвах за разни жужащи шумове, но не чух newsm78
 А, иначе пробвах спрея в къщи за пантите на един скърцащ гардероб и познайте.....вече не скърцал.Сега остава и по предназначение да го използвам. Mr. Green, ама това ще почака,че спирачките започнаха да скърцат и докато не загрее и не покарам, съм като същински икарус
като реша да спирам.
Да взема и на тях да пръсна от спрея, пък може е да спрат Joy Joy Joy
 
Виж целия пост
# 10
Когато дадеш на контакт се включва горивната помпа за да подкачи гориво. Това трае около секунда-две.  Ако не изчакаш тази секунда-две има вероятност да задавиш колата. Колкото до другото и аз съм със силиконов спрей Peace.
Виж целия пост
# 11
Хм, дори не съм се замисляла!
Паля и тръгвам.
Предишната беше карбуратор и зимата чаках да позагрее.
Досега проблеми на съм имала.
Виж целия пост
# 12
Завъртам ключа и паля.
Слагам си колана, пускам музика...ала-бала и тръгвам.

Има смисъл да изчакваш малко двигателя да поработи преди да тръгнеш.
Но да държиш на контакт не знам да има смисъл.
И аз така не чакам,тя веднага си пали без никакъв проблем,а за другите неща се грижи мъжът ми!
Виж целия пост
# 13
Има смисъл и от двете - и от изчакването секунда две на контакт, и от стоенето малко на място запалена.

Секундата изчакване на контакт осигурява пълния капацитет на акумулатора, отколкото "сядаш и въртиш".
Отделно за помпата, отделно за всички останали ел.системи и най-вече за АКУ-то.

Стоенето няколко секунди на място със запален двигател осигурява оптималното подкачване на течностите в системите.
Подкачва маслото, охлаждащата течност, спирачната и т.н.

От секунда-две нищичко не можеш да му направиш на акумулатора, той все пак не е батерия за часовник. Щом може да издържи половин нощ на фарове...
Виж целия пост
# 14
А я дайте съвет и за стъклата, моля. С какво се мажеха, да не замръзват?
Виж целия пост
# 15
А я дайте съвет и за стъклата, моля. С какво се мажеха, да не замръзват?

Аз доколкото си спомням ми бяха казали или да ползвам
течност за чистачки или да слагам спирт за горене във водата, че да не замръзват. newsm78
А, пък  Embarassed...срам ме е , ма ще си кажа... една година си намазах от вечертта  стъклата с домашна ракия.... Mr. Greenммм, никакъв преблем на сутринта. И частица лед нямаше!!!!
Да ме прощават мъжете за кощунството, но иначе няма как да оценя производството на дядото,че не пия!!! Laughing
Виж целия пост
# 16
  За стъклата има спрей против замръзване DI-ISER ,няма значение на коя фирма е . Другия вариянт е течност за чистачки разредена с малко вода сипано в пръскалка от препарат за стъкла. Сутрин напръскваш стъклото , оставяш да се втечни леда и пускаш чистачките. Това го прави всяка сутрин моя мъж, хем подгрява малко колата да ни е топличко като слезем ,хем не му мръзнат ръцете да чисти стъкла, само пуска чистачките.
Виж целия пост
# 17
подаваш контакт само, изчакваш 3 сек, въртиш, изчакваш 30 секунди , слагаш колан, пускаш фарове, после и духалката, подгряването на задното стъкло и огледалата /ако имаш/ - тях жените много ги забравяте, после тръгваш, първите 2 минути не дигаш над 2500 оборота.... има значение и ако палиш на газ - пуска нова газ от почити замръзналия изпарител в карбуратура /ако го имаш де/
Виж целия пост
# 18
Хора какви лампи чакате? какви са ви колите???
Да не би пък на новите коли да са сложили разни нови джиджафки...Аз след 01г кола не съм карал за това питам
Карал съм доста коли включително и фолксваген дето беше споменал някой ...е на бензинова кола няма какво да чакаш...палиш веднага!!!! Независимо дали моно , пълен инжекцион.

Лампа има на дизеловите двигатели. При тях има нагревателни свещи за горивото, като е много студено да може да се самозапали в двигателя. Там трябва да изчакаш да подгреят нафтата достатъчно и тогава палиш и това се прави след като изгасне лампа на таблото обикновенно оранжева, но на бензинов двигател такива неща няма...но явно може и да греша за някои коли
Виж целия пост
# 19
Влизаш в колата,дърпаш напред седалката/ако колата е обща/,първо пускаш музиката/защото най-важното нещо в една кола е музиката/ и просто завърташ ключа.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия