Искам да изкажа възмущението си

  • 3 018
  • 35
# 15
Колкото и "страхотни" преподаватели да са някои учители, колкото и "гениални" да са децата на нечии родители считам, че програмите са съобразени с възможностите на вече упоменатото от мен "средностатистическо" дете и "средностатистически" учител и те са направени на принципа- на час по урок, тъй като часът се съпътства с преговор от предния /те/ урок /ци/ и вземане на нов материал. И това не е случайно.
В басните за супер учители и супер деца не вярвам, впрочем и никога не съм вярвала. Знам, че родителите на свръх надарени деца са в пъти повече от истинските такива. Все пак, по стандарти и нормативи материалът и въобще часовете се вземат съгласно предварително одобрен план, а взетото се нанася, извинявам се ако греша, в т.нар. Материална книга, в която не случайно е отделено място на час по тема. Също така, пак се извинявам ако съм в грешка, Образците за учебната година минават през одобрения през различни институции, включително РИО, бившите ХЕИ-та. Дали децата ще оцветяват, дали ще пеят или ще правят нещо друго, което е предвидено по план- тези решения са взети от хора, които с това се занимават, а именно- преценката на каква възраст колко и каква информация за дадено време следва да се преподаде и, съответно, може да се възприеме и по какъв начин тя е най- добре да се "прехвърли" от учителя към ученика.
Далеч съм от мнението, че всеки родител може и знае какво и как следва да се преподава. Да не говоря, че повече така и не се интересуват от тези въпроси. Така че факта, че "някои" или "повечето" родители не роптаят срещу сегашното безумие за препускане през материята въобще не ме кара да мисля за безпроблемно решаване на въпроса.
Въпросът, за мен, следваше да се реши на по- високо ниво от нивото на местния класен /училищен/ фолклор.
Виж целия пост
# 16
  Judy, не знам дали визираш мен с изказването си. Вероятно не, защото никъде не съм казала, че учителката на сина ми е супермен. Нито пък, че синът ми е свръхнадарен. Да, справя се страхотно добре, умен е, но предполагам, че се дължи и на това, че му е хубаво в училище, харесва му класа, в който е и обича учителката си. И също така смятам, че си права за съображенията, предполагащи, че децата ще се справят с един урок на час и не повече. Затова и одобрявам факта, че нашата учителка им преподава съвсем малко допълнителен материал, който преструктурира (има опит жената и наистина си разбира от работата). Аз мога и друго да кажа: според мен , сравнявайки сегашното образование с моето ,по същото време, не смятам, че това сега е по-добро, та дали поначало е било добре структурирано, е много спорен въпрос. Качеството, по принцип, на сегашното образование е съвсем друга тема,нали?
  Иначе е редно да има разпоредби, които да се спуснат "отгоре" . Много даже е редно, но аз ,лично, не искам някой от сегашното министерство да "спуска" каквото и да било. Изпитвам сериозни резерви относно качеството на настоящото управление на МОН и т. нар. им експерти.
  А не роптая, както и другите родители на децата от класа на сина ми (въпреки, че те, за разлика от мен, са и бяха против стачката), защото нещата вървят добре и децата не се претоварват, както в случаите като на Kasidy. Много просто.
Виж целия пост
# 17
Джуди, права си за общия случай. Но има и изключения.
Наблюдавам как се работи в СМГ. Още от пети клас децата имат по 3 или 4 блока дневно, всеки по 80 минути. За това време се прави контролно/изпитване и се преподават уроци. Май рядко им преподават само 1 урок за блок. Предимството е, че за следващия ден се подготвят по 3 или 4 предмета, а не по 5 или 6. Недостатъци има много, един от които е огромният интервал между два поредни часа по предмети като география например. И децата свикват с големите домашни и обемния материал, който учат наведнъж.
Така че нещата опират отново опират до планиране и до нагласа.

Безспорно е, че стресът за всички ще е голям. Включително и за моето дете, което далеч не е свръхнадарено. Аз лично смятам да помагам  с насърчение, че не е изправено пред непосилна задача, със съвети за по-добро разпределяне на времето и приоритетите и с уверението, че дългосрочните цели са по-важни от моментните (не)успехи.
Виж целия пост
# 18
Визирам "широката общественост", част от която, преобладаващата, според мен, са родители, които дори не знаят какво учат децата им и не се вълнуват от тези въпроси, родители, които имат "гениални деца", които без много труд постигат високи резултати /естествено, че това го приемам несериозно/, учители /разбирай въобще професионалисти в някоя област/, които са перфектни.
/Тук отварям скоба- не ме вълнува конкретния случай, нито конкретната оценка на заинтересован родител по отношение на собственото му дете, обсъждам проблема като общ, какъвто си е./
Системата, в случая образователната, следва да взема винаги предвид "средностатистическия" човек- ученик, родител, учител, да се съобразява с неговите възможности и неговите нужди, а за "отклоненията" в различните насоки въпросите да се регламентират отделно, допълнително. Общата норма е за общия, масовия случай, а не следва да се отнася нито за "гения", нито за "идиота". Последните крайности следва да се обхващат от специални, а не от общи правила.
Та за настоящия проблем- решението следваше да е общо, като се отчитат съответните специфики /не вида деца, учители, а броя и вида невзети часове в даден клас/, както вече писах, да не се повтарям. Не може да се оставя в ръцете на всеки отделен учител сам да си решава дали ще преподава допълнително, кога и как ще го прави, ако реши въобще.
Виж целия пост
# 19
 Judy, за да се успокоиш, ще ти кажа, че колкото и да не ми е приятно, разпоредби ще има-чакат ги всеки момент. На 20-и ще имаме род. среща, за да ни запознаят с тях. Дано само не са някоя необмислена история, както предполагам ,че ще бъде. Но нека не съм лош пророк. Може да ме изненадат Praynig
Виж целия пост
# 20
Хич не съм притеснена лично, моето хлапе е от онези, които не са пропускали часове, до момента има оценки по всеки отделен предмет, по няколко дори, спокойно могат да му заформят вече и срочни такива. Затова съм се абстрахирала от конкретния случай.
Интересувам се принципно от проблема. За мен образованието /не само на моите деца/ е много важно и разни недорасли решения, независимо от коя страна са взети, които оказват пряко влияние върху него са много вредни. Имам предвид и като резултати и като дългосрочност във времето на тези резултати.
Виж целия пост
# 21
Разпоредби във връзка с какво? Относно преструктурирането на материала или за нещо друго? Ако е относно първото, мисля че от РИо решиха всеки директор сам да определя как точно да се случи в повереното му училище.
Виж целия пост
# 22
Разпоредби във връзка с какво? Относно преструктурирането на материала или за нещо друго? Ако е относно първото, мисля че от РИо решиха всеки директор сам да определя как точно да се случи в повереното му училище.
  И аз това попитах. Казаха ми, че за нас е важно да знаем дали ще вземат на първолаците допълнителната им ваканция (т. нар. адаптационна), а за другото и те още не знаели. Чакали подробности. Засега се справят поединично и не навсякъде с успех. Ще видим на 20-ти за какво иде реч.
Виж целия пост
# 23
При нас също е галоп по материала - взимат се по два урока (по всичко), взимат им през ден по-леките часове и ги заменят с математика,ЧО и т.н.Преди малко ми се обади Ники и ми каза :Мамо,имам да пиша 36 реда с думи по английски #Crazy,но до петък /т.е. не до следващия час по англ., а до по-следващия/.
Другото, което разбрах е ,че ще се взимат по няколко от всяка ваканция и имало предложение да се увеличи учебната година с пет дена,то ако са пет - добре.
Виж целия пост
# 24
Според мен учителите се престарават с количествата материал, който преподават или просто искат да наваксат за 1 седмица, за да им е по- спокойно после. Ако си направят разчет на материала като хората, няма да има нужда децата да спят над учебниците.
Виж целия пост
# 25
Според мен учителите се престарават с количествата материал, който преподават или просто искат да наваксат за 1 седмица, за да им е по- спокойно после. Ако си направят разчет на материала като хората, няма да има нужда децата да спят над учебниците.
Именно! Simple Smile
Виж целия пост
# 26
На мен госпожата в детската градина ми заяви,че децата не играят /моето е предучилищна/,защото имали много да наваксват.Ако дойдела проверка,лошо щяло да стане. ooooh!

Малее, и там ли има да наваксват! Не им е толкова много материала, пък и повечето деца още преди предучилищната знаят да броят, познават поне половината букви, и смятат поне до 5. Освен, ако учителката не е решила да се престарава.

При моите положението е сравнително добре. Не съм забелязала да препускат по материала, но имат малко повече домашни. Засега е добре, пък на родителската среща ще чуем какво мислят учителките. Двата часа за консултации ги карат като редовни часове, но не е кой знае колко като количество. Най-често тогава правят упражнения от сборниците.
Виж целия пост
# 27
Ей сега се връщам от родителска среща, на която се оказа, че и предучилищната наваксва, обаче ние сме в училище и имаме 2 седмици бонус, защото в детските градини с материала започват на 1 октомври. А и отсъствия се пишат и оправдателни документи трябва да носим за тях.
Виж целия пост
# 28
И аз се прибрах от родителска среща.
Засега новините са добри - събраха ни мейлите, за да ни пращат писма при възникнал проблем, обещаха да обновяват информацията в електронния дневник всяка седмица - и за отсъствията, и за оценките. Затягат дисциплината, правят стъпки за повече контакт с родителите и за сътрудничество.
Имаше полза от стачката и от разговорите, които проведохме покрай нея. Wink
За материала - обещаха да не препускат. Вторият срок се удължава с 2 седмици, няма да има междусрочна ваканция, ще съкратят часовете за прожекции на филми и някои упражнения. Не че упражненията са излишни, но да сме реалисти...

Упс, грешка - първият срок се удължава, не вторият.
Виж целия пост
# 29
И аз снощи бях на родителска среща и ни беше казано в прав текст, че всеки учител решава сам за себе си как ще преструктурира материала. Някои били решили да наваксат пропуснатото в рамките на първия срок, а други (за моя голяма радост в това число е и учителката на дъщеря ми) щели да го правят в продължение на цялата година. В конкретния случай щели да взимат по два урока, когато материалът е преговорен или лек по тяхна преценка, а в останалото време ще вървят по план.
Така че, Касиди, проблемът очевидно отново е в конкретната ви учителка.

Кабо Алма, удължаването на втория срок официално ли е или е решено на местно ниво? На нас ни казаха, че все още не се знае кога и как ще се съкращават ваканции и т.н.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия