Мислите ли,че нашето поколение учихме повече от децата ни?

  • 3 022
  • 33
# 15
Определено мисля,че зависи от училището.Каката ни, не учи кой знае колко,изкарва високи оценки ,но според мен няма достатъчно знания.Малката се скъсва да учи,пише по 4-5 часа,също носи високи оценки ,но и определено има знания  Thinking.Зависи от училище,даскалите и нивото на обучиние.Според мен,децата ни учат много повече от нас и за годините си ,знаят много Повече от нас.
Виж целия пост
# 16
Всеки човек е различен, не се сравнявай с детето си, ня някои хора им е достатъчно и само слушането в час Peace

. не е това важното. Важното е, че научавахме повече. И по - трайно ...

Трайно в никакъв случай, поне не в моето учлище. Всичко се учеше наизуст и се забравяше след няколко седмици. Начина на преподаване и усвояване беше неправилен, сега не знам как е.
Виж целия пост
# 17
Не знам кой колко учи и е учил, но днеска видях резултатите от международното проучване PISA, което сравнява знанията на учениците в различните страни. Българските ученици са на 12 място по способността си да четат, което е доста добре. Но в областта на природните науки са на трагичното 42 място. По наше време нямаше такива проучвания, или поне не ми е известно БГ да е участвала в него, но 42 място говори само за себе си и без никакви сравнения. Явно нещо в съвременното българско образование тотално куца. Едно добро обяснение за мен дава това мнение:

Не зная за кое поколение говориш, но да, по принцип от около 5-6 години програмата на учениците планово от инспектората е олекотена откъм съдържателни предмети и се набляга на предмети, които дават практически умения (езици и компютърна грамотност най-вече). Така са намалени на половината предметите по природонаучните предмети в гориня курс и предметите по хуманитарните дисциплини в долния (в гония също, но по-малко). Самото учебно съдържание също се олукотява и се набляга на интерактивните методи, за да се получат директни практически умения у децата, особено при хуманитарните предмети.

Моделът е взет от англо-саксонската система на образование, която, дори според самите ангичани и американци, е по-слаба като резултат от нашата, най-вече в областта на основното и средното образование. Ама ние нали все от тях трябва да вземем...
Виж целия пост
# 18
аз имам наблюдение върху образованието-вече за 4-път съм в трети клас,и всеки път учим по различни програми и учебници/ето това не го разбирам/но всичко зависи от учителя как ще предаде урока,мнението на дъщеря ми е:има учители при които мога да седя цял ден и да слушам урока които преподава,а има и такива които викат крещят и се заяждат с нас/ако диктува -е толкова бързо сякаш сме машини,ако пропуснем нещо и попитаме-започват да ни обясняват колко сме разсеяни,мързеливи,как ни интересуват само тоалети,,,,,часът е минал ние нищо не знаем нямаме записки и т,н,няма го някогашното училище,нито дълбокото уважение към учителя!
Виж целия пост
# 19
И как да знаят повече, като в трети клас се понянието "агрегатно състояние" трябва да е в главата на детето от нищото - няма дефиниция? Децата не знаят какъв е съставът на въздуха, но трябва да знаят (пак незнайно откъде), че въглеродният двуокис е по-лек от водата.
По наше време образованието не е било перфектно, но поне понятията са били въвеждани последователно, с надграждане и не се е разчитало, че всичко се знае. Едно от нещата, които ми харесва в някои западняшки учебници е, че се забочва от А и Б и се приема по подразбиране, че може никога през живота си да не си чувал за "нещото" и си отрасъл в някоя пустиня или ледник.

Ако съм неграмотна как ще обяснявам на детето какво е агрегатно състояние? На училище трябва да се научават неща, а не да се оценява на какво в областта на различните науки родителите са научили децата си. На моменти си мисля, че гледането на филмчетата по Дискавъри и Нешънъл джеографик и някои други образователни канали имат по-голяма стойност от написаното в учебниците за цялото средно образование.
Виж целия пост
# 20
съгласна съм!някога в доброто старо време,,един път прочетеш урока,пет пъти награжденията,отговориш на въпросите в края на урока-и вече си научил нещо ново-и го запомняш/сега може 10 пъти да преровиш учебника и не се знае дали ще имаш успех да откриеш нещо за преговор/
Виж целия пост
# 21
Станя, само да вметна, че най-голямата мафия в униварситета е тази за писането на учебници. Както сред учителте, така и сред университетските преподаватели, тези, които пишат учебниците са с големи връзки и са все едни и същи хора, защото от това начинание се печелят много пари. Така че учебниците далеч не се пишат от най-качествените хора.
Виж целия пост
# 22
Незнам какво да кажа но забелязвам че е много по трудно от колкото при нас едно време.Тоест по напред са с материала примерно матриала с деление и умножение учехме в 4 клас а сега от 2 клас 2рия срок #Crazy
Виж целия пост
# 23
С по-ниска обща култура са определено. Но това е глобална тенденция и съвсем не е проблем само на българското образование, доколкото въобще може да бъде наречено проблем. Колкото и парадоксално да звучи на пръв поглед, на практика неограниченият достъп до огромен обем информация води до тясна специализация. Харесва ли ни или не, натам върви светът.

Но все пак си зависи много от конкретното дете и по-точно от това къде в ценностната система на семейството му е заложено знанието и като какво - като средство за изкарване на пари и нищо повече или като път към интелектуално и духовно равитие.
Виж целия пост
# 24
по мои наблюдения децата са облъчвани с много информация (справка - предаването "Това го знае всяко хлапе"), но малко се прави тази информация да се превърне в трайни знания. Изискванията са силно занижени, особено в частните училища, шестици се пишат и при повече грешки в контролното. В резултат децата имат огромно самочувствие, неподплатено с адекватни знания и умения. На учителите не им се занимава, а и натискът от родителите за писане на шестици е огромен. С други думи, общото световно затъпяване, съчетано с тоталното затриване на традициите на българското образование, водят до плачевни резултати.
Виж целия пост
# 25
Не зная от кое поколение си ти, защото все пак тук аудиторията е огромна и има мамчета от 20 години до 40 и отгоре.
За себе си съм категорична, че учехме и повече и по-добре структуриран и обяснен материал. Имах прекрасни учители с много малки изключения и те не само ни даваха добра основа, но и някак си намираха начин да ни карат да четем повече и повече.
Изумявам се от нежеланието на съвременните учители да се самообразоват и да повишават квалификацията си при такива информационни източници, като интернет \ какъвто по мое време нямаше\ при достъп до чуждестранна литература \ това пък беше немислимо\.
Да не говорим, че в днешно време децата все по често стават жертва на учители, които се стремят простете ми за израза по някакъв начин да рекетират родителите. Веднага да поясня - не става дума за пари в брой, но като се разбере, че някой родител работи на интересно за учителя място и започват едни подмятания, едни искания в повечето случаи меко казано трудно изпълними. Колкото и да обясняваш, че само работиш във въпросната фирма, а не я притежаваш спасение няма. А най-лошото е, че се стига до некоректно и лично отношение към детето, от което то страда. Успеха му не е това което заслужава, но дори това не е най-страшното. Убива се желанието му за учене и това за мен е вече направо престъпно.
Чакам с нетърпение края на тази учебна година и ще преместя най-вероятно големия си син от училището, което ми е под носа и което по принцип харесвам, но просто не случихме на учител и това е!
И по време на стачката с риск да бъда упрекната казах, че не съм против исканията на учителите, ако зависеше от мен бих им дала и по 1000 лв заплата. Но искам качество на обучението на децата ми. Искам индивидуален подход, искам децата да получават вниманието и признанието за труда си така необходими в началото за да се запали у тях любовта към науката. Едно време в песните са възпявали това, а в наше време за жалост болшинството учители са го обърнали на занаятчийство в най-лошия му вид.
Предварително искам да се извиня на всички от вас, които упражняват тази уважавана от мен професия и не се идентифицират с гореописания образ !!! Ако има и от стария вид даскали - хвала ви   bouquet  bouquet  bouquet
Виж целия пост
# 26
От моите деца не съм учила повече. Но от децата, които аз уча - със сигурност. Може и в мен да е проблема, но не съм магьосник. Когато вкъщи няма мотивация, на училище вълшебства не стават.

Lennyh, проблемите с такива учители ще стават все повече. И аз ги наблюдавам вече. При такива заплати няма търсене на професията, дори има недостиг на кадри. В училищата постъпват вече хора, които нямат педагогическо образование и опит. Аз имам желание и го правя - попълвам си знанията ежедневно(предметът ми го налага), но никой не го оценява това, не съм приятелка или роднина на някой и никой не ме търси. За сметка на това има некадърни, но те стоят, защото отгоре е наредено да не ги пипат.
Виж целия пост
# 27
Според мен материалът е повече, учат и по два три чужди езика, но в крайна сметка знаят по-малко. Упражненията им са по-малко, което води до назубряне на една суха теория само. Ние имахме упражнания след всеки взет урок.
Виж целия пост
# 28
Че учат повече - учат ! Че знаят по - малко , спор няма ! Ама какво правим ние  - Родителите?
Виж целия пост
# 29
Че учат повече - учат ! Че знаят по - малко , спор няма ! Ама какво правим ние  - Родителите?


Чакаме Годо.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия