за нередностите в учебниците на децата ни!

  • 17 604
  • 105
# 15
ама това е задача от учебната тетрадка по мат-ка първа част!
стр.24, задача 2, условие г)
"запишете "щастливи" числа. Сравнете ги." - те това е задачата!

За Щастие все още не сме се сблъсквали с подобна простотия  Simple Smile Явно нещо заради числата ни ще да е  Wink
В този случай госпожата ви е можело да обясни какво е това "щастливо число" или пък да пропусне тази задача. Не е задължително абсолютно всяка простотия да се решава или заучава. Пък и за домашно да се дава. Едно обяснение, че това е свързано с нумерологията и преминаване към по съществени неща е било напълно достатъчно.
Виж целия пост
# 16
ама това е задача от учебната тетрадка по мат-ка първа част!
стр.24, задача 2, условие г)
"запишете "щастливи" числа. Сравнете ги." - те това е задачата!

За Щастие все още не сме се сблъсквали с подобна простотия  Simple Smile Явно нещо заради числата ни ще да е  Wink
В този случай госпожата ви е можело да обясни какво е това "щастливо число" или пък да пропусне тази задача. Не е задължително абсолютно всяка простотия да се решава или заучава. Пък и за домашно да се дава. Едно обяснение, че това е свързано с нумерологията и преминаване към по съществени неща е било напълно достатъчно.
newsm10
Виж целия пост
# 17
така и така се оплаквам ще споделя, че и преди седмица трябваше да прави по АНГЛИЙСКИ ЕЗИК презентация на POWER POINT,  за любими животни!
Да - по англ. език,
да - на компютърна програма, въпреки че още не изучават компютри!
Добре че покрай мама и тати е на ти с компютрите.
И ако ме питате защо още я държа в това училище, ами защото ми е под прозореца и е на центъра в града - и съм против славата която му се носи на ЕЛИТНО УЧИЛИЩЕ в Пазарджик!
Виж целия пост
# 18
Зад. за 3 клас от същия математически турнир.
В едно племе дните на седмицата носят имената на животни. Веднъж пети март се паднал в деня на котката, а осми март в деня на кучето. Денят на козата е между деня на овцата и деня на свинята. Денят на кравата е точно преди деня на коня и след деня на:
а) котката
б) кучето
в) козата
г) овцата

Много сладка задачка.  Grinning
Виж целия пост
# 19
Зад. за 3 клас от същия математически турнир.
В едно племе дните на седмицата носят имената на животни. Веднъж пети март се паднал в деня на котката, а осми март в деня на кучето. Денят на козата е между деня на овцата и деня на свинята. Денят на кравата е точно преди деня на коня и след деня на:
а) котката
б) кучето
в) козата
г) овцата

Много сладка задачка.  Grinning

5 март/ 6 март/7 март/ 8 март/ 9 март/ 10 март/ 11 март
котка / крава / кон   /  куче  / овца   /  коза    / свиня

ако не се лъжа, ама отивам да я дам на детето да я реши Laughing ( и на мъжо за проверка  Wink )
Виж целия пост
# 20
Айде и аз - учител съм по БЕЛ на големите и мога да ви кажа, че тази математическата задачка ми е като китайски...
божеееееее, направо им съчувствам на учителките на малките - как да обяснят на децата тези пълни простотии....
Гери, ти нали не сънуваш за POWER POINT???????направо се втрещих. кка е възможно? ти защо не попита даскалицата знае ли какво е това?
Виж целия пост
# 21

 newsm10
И една зад. за 2 клас:
Фред, Барни и Бам-Бам участвали в състезание, като заели първите три места. Фред казал, че е на първо място. Барни казал, че Фред е на второ място. Бам-Бам казал:" Победител е Бам-Бам!". Известно е, че класираният на трето място е казал истината. На кое място е Бам-Бам?
Виж целия пост
# 22
Ами те сигурно решават уравнения
n- броя на едните- да кажем по- рогатите
(10-n) - на другите
х- рогите на едните
3х на другите
n3x+(10-n)x=3x+3*3x
и готово
Виж целия пост
# 23
Айде и аз - учител съм по БЕЛ на големите и мога да ви кажа, че тази математическата задачка ми е като китайски...
божеееееее, направо им съчувствам на учителките на малките - как да обяснят на децата тези пълни простотии....
Гери, ти нали не сънуваш за POWER POINT???????направо се втрещих. кка е възможно? ти защо не попита даскалицата знае ли какво е това?

абе то миналата година правихме и на тема - културни празници в Пазарджик, добре че се бях прибрала от 4 месечната ми командировка, че баба и каква презентация щеше да правиииии  newsm78  И тогава Никол се запозна с POWER POINT - и сега им къса гащите на учителките си с познания  Heart Eyes Най интересното е, че когато г-жата по английски им дала тази презентация по домашно все пак им показала в час, програмата POWER POINT, но какво изумление било за щерката, когато въпросната г-жа по английски ползвала ОФИС ПАКЕТА с български менюта  : Joy Joy Joy , та Никол се лута в къщи докато намери къде е този  ФОН , щото у нас си е BACKGROUND!   Joy Joy Joy
Виж целия пост
# 24
Ами те сигурно решават уравнения
n- броя на едните- да кажем по- рогатите
(10-n) - на другите
х- рогите на едните
3х на другите
n3x+(10-n)x=3x+3*3x
и готово

учили са само с ЕДНО неизвестно!!!! 4-ти клас е! на 10 години! - как ще и обясня твоето решение  newsm78
Виж целия пост
# 25
Лелеееееееееееееее, недей, че взех да се срамувам! Вече няма да казвам какво работя!
Мен и друго ме притеснява - в математиката съм на ниво 1 клас и то първи срок. кка ще помагам на моето дете като гледам тези задачи...Ще има да вика - мамо, ти си тъпа и айде на уроци при Нелина  или Тед:35:
Виж целия пост
# 26
Ами те сигурно решават уравнения
n- броя на едните- да кажем по- рогатите
(10-n) - на другите
х- рогите на едните
3х на другите
n3x+(10-n)x=3x+3*3x
и готово
уравнението не е написано правилно
Виж целия пост
# 27
х се игнорира и остава само едно
3n+(10-n)=12
3n+10-n=12
3n-n=12-10
n(3-1)=2
2n=2
n=1
Виж целия пост
# 28

 newsm10
И една зад. за 2 клас:
Фред, Барни и Бам-Бам участвали в състезание, като заели първите три места. Фред казал, че е на първо място. Барни казал, че Фред е на второ място. Бам-Бам казал:" Победител е Бам-Бам!". Известно е, че класираният на трето място е казал истината. На кое място е Бам-Бам?


БАМ-БАМ!  Peace

ама темичката беше за нередности в  учебниците, учебния процес, нередно обучение......

към aliende:  възмущението ми е че дават такива задачи на четвъртокласници! иначе и ние стигнахме до решение на задачата, ама как да и я обясня?  newsm78
Виж целия пост
# 29
Ами те сигурно решават уравнения
n- броя на едните- да кажем по- рогатите
(10-n) - на другите
х- рогите на едните
3х на другите
n3x+(10-n)x=3x+3*3x
и готово

учили са само с ЕДНО неизвестно!!!! .................................

и дори не го именуват все още с букви, а се води празно квадратче. Друга поредна глупост. Децата ще почнат вече с по няколко неизвестни да решават, а все още им се пише празно квадратче вместо X примерно.

Даденото по горе решение е абсолютно не възможно за решаване, а и за формулиране от дете в 4 клас(разбира се ако не е някакъв математически гений). Това е далече от изучавания на този етап материал. При подобен род задачи все още се изисква по пътя на някаква логика да се достига до нещата, а не чрез сложни формули.

П.П. Нямам идея дали уравнението е правилно(не ми се напъва чак толкова)  Sunglasses. Изказвам се само върху постановката му  Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия