Задача за 2.клас.....

  • 20 499
  • 59
# 30
Тази сутрин едната ни задача беше: търси се периметър на равнобедрен триъгълник, на който бедрото е 5 см., а третата страна- три пъти по- голяма от бедрото. Това вече е нормално условие. Лично му я съчиних, понеже са на умножение с тройката  Laughing.

Judy, само да уточня, че такъв триъгълник не съществува. Не знам в кой клас учат, че сборът на две страни на триъгълника е винаги по-голям от третата страна Wink Внимавай с условията, за да не се налага след време да обясняваш, че триъгълници и четириъгълници, каквито той чинно е пресмятал, не съществуват Wink Не се заяждам, с най-добри чувства го казвам. Тези дни се наложи да обяснявам на синковеца, че част от занимавките ни не са били истински (поради незнанието на мама  Embarassed - причината му я спестих, естествено).
Виж целия пост
# 31
Не са учили за правилото, че сборът на двете страни е винаги по- голям от третата още. До година, до колкото знам, също няма да го учат. Просто задачата е за упражнение за равнобедрен триъгълник, да се сети че другата страна е дадена вече и да изчисли третата и да вкара таблицата с тройката, понеже ще са на нея понеделник. До момента, до който започнат да го учат той ще е забравил тотално днешните задачи.
Вчера, напр., гледам с тати решават нещо такова:
12:6.4 и тати първо смята 6.4 и се чуди как да обясни делението на 12:24. Гледам- пропуснали да прочетат правилото за поредността при задачи без скоби с умножение и деление, пък то било точно преди задачите. А предупредих първо теорията да прочетат. Толкоз са ме чули.
Я кажи вие с какво сте се занимавали, което после си отчела като недобро. Да гледаме да го избягваме с оглед да не се получи наистина такъв резултат- днес имаме една цел, а утре се усещаме, че не сме помислили наистина, че ще се учи следващото.
Аз вчера му писах задачи със и без скоби и бях съчинила една, дето се получава отрицателно число. Просто не я бях проверила. Естествено, детето не е учило още такива неща.
Виж целия пост
# 32
Задачата е от сборник на Чилингирова и Манова за 2.клас, стр. 23, задача 16:

В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници. От тях 61 са лекоатлети. Колко деца участват в спортните игри?

Моля, решение и обосновка....

Благодаря от името на дъщеря ми!
Отговорът е 89. То си е казано в първото изречение:"В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници.". Изречението за лекоатлетите е сложено за подвеждане. Те са от участващите в състезанието деца.
Виж целия пост
# 33
Задачата е от сборник на Чилингирова и Манова за 2.клас, стр. 23, задача 16:

В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници. От тях 61 са лекоатлети. Колко деца участват в спортните игри?

Моля, решение и обосновка....

Благодаря от името на дъщеря ми!
Отговорът е 89. То си е казано в първото изречение:"В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници.". Изречението за лекоатлетите е сложено за подвеждане. Те са от участващите в състезанието деца.
Ако спортния празник се състои от лека атлетика и спортни игри?
И всичките деца са 89,  от тях 61 лекоатлети и остават 28 за спортните игри. Т.е. леката атлетика не е спортна игра и в условието се търсят децата, който са отишли на спортен празник, но не са лекоатлети, а са участвали в спортните игри ...
Виж целия пост
# 34
Задачата е от сборник на Чилингирова и Манова за 2.клас, стр. 23, задача 16:

В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници. От тях 61 са лекоатлети. Колко деца участват в спортните игри?

Моля, решение и обосновка....

Благодаря от името на дъщеря ми!
според мен  отговора е  в самото условие  -  демек   32+57
другото е  за заблуда - това е повече логическа, а не математическа задача - често  ги слагат  подобни  в тестове за  интелигентност  Wink
 всички  участват  в игрите независимо дали са лекоатлети или  не 
Виж целия пост
# 35
Спортен празник е различно от спортни игри.
Виж целия пост
# 36
А на задачата:
Намерете обиколката на триъгълник с размери-3см,на 5см!
 

Това пък ги карат правоъгълник да начертаят и би трябвало да пише страните с размери и тогава с линийка да  измерят хипотенузата и тогава да съберат страните.
Дороти,смятам че ние се опитваме да намерим смисъл,там дето го няма Wink!!!
Миналата година,правили контролно децата,имало задача Празно квадратче +Празно квадтратче = 10,моят написал 7+3=10,госпожата му го задраскала и писала 6+4=10 !
Бях побесняла,и отивам да се разправям,а тя ми отвръща,че такова било решението в нейните учителски дневници,и следователно децата така трябвало да решат задачата... Mr. Green

А ПОЧВАТА знаете ли за какво служи?!За да могат дса ходят по нея животните и хората...Как му ске карах че не е чел урока на сина ми,след като ми го издекламира това,пък то вътре така си го пишело...
Виж целия пост
# 37
Че то и по мое време имаше такива изстъпления. Ограничени даскали винаги са съществували. Това са си баш даскали, за разлика от нормалните учители, които също винаги са съществували. Това не са само  приоритети на съвремието. Бях писала тема по литература в ІХ клас, нямах нито една правописна или пунктоационна грешка, но идеята беше в разрез с идеята на литераторката ми и имах двойка. Беше ми написала рецензия "стил" /това какво означаваше не успях да разбера- всеки си има собствен стил/. Майка ми беше написала, че оценката е необективна и се беше продписала под контролното. Това определено имаше ефект.
Такива неща просто не следва да ни впечатляват толкова много, освен ако не водят до неблагоприятни последици, като оставяне на поправителен изпит.  Тогава бих поискала комисия /на времето можеше, моя приятелка го направи по история, беше любимият й предмет, след това записа история в университета/.
Разбирам негодуванието ти, Червената Шапчица, имаш право да си ядосана, определено бих защитила децата си в подобни ситуации.
Виж целия пост
# 38
Червена Шапчица - умрях си от смях с твоето писане, но и аз съм попадала на такава учителка - Колко кватрадни дециметра има един квадратен метър. Целия клас пише 10 - моят пише 100 - е пита детето в къщи притеснено, ние не му обръщаме внимание, тъжи, разпитваме го и какво се оказва - Госпожата му казва, че за този си отговор заслужава 5 за годината, а моят е един умник ходи по състезания, абе не прилича на родителите си  Joy Joy. Детето разстроено, госпожата му се изрепчва и в един момент и други деца от класа казват, че той е прав и само намекват. А в това време двойкаджии почват да го обиждат, колко е тъп, че не се спори с госпожата - това три дни. И в момента в който децата се обаждат и той обяснава леко - звънеца бие и тя казва утре ще ви обясня. И той пак в къщи ама госпожата................ . Баща му казва е сега и изрязахме нагледно 10 кв дециметра от картон и аз на другия ден - нося и при госпожата. Извинете (не засягам госпожата) ама две три деца го обиждат и аз нося нагледно колко са 10 кв дм - и накрая госпожата се накарала на двойкаджиите - те виновни.


Говорила съм с хора, които водят квалификациите на такива начални учители и те ми казаха, че си има зле между тях. Зле , зле, ама да бъдат гъвкави и да си признават грешките. Няма нищо лошо, че са сгрешили, ама да мислят малко.
Виж целия пост
# 39
Задачата е от сборник на Чилингирова и Манова за 2.клас, стр. 23, задача 16:

В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници. От тях 61 са лекоатлети. Колко деца участват в спортните игри?

Моля, решение и обосновка....

Благодаря от името на дъщеря ми!
Отговорът е 89. То си е казано в първото изречение:"В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници.". Изречението за лекоатлетите е сложено за подвеждане. Те са от участващите в състезанието деца.
Ако спортния празник се състои от лека атлетика и спортни игри?
И всичките деца са 89,  от тях 61 лекоатлети и остават 28 за спортните игри. Т.е. леката атлетика не е спортна игра и в условието се търсят децата, който са отишли на спортен празник, но не са лекоатлети, а са участвали в спортните игри ...

Това е според мен правилното тълкуване. Спортни игри според мен е различно от лека атлетика, поне авторите това са имали предвид. Значи отговора е 28. Още повече като се изходи от материала за втори клас (събиране и изваждане до 100) извода сам се налага. Няма уловка, не е логическа задачата.
Виж целия пост
# 40
Задачата е от сборник на Чилингирова и Манова за 2.клас, стр. 23, задача 16:

В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници. От тях 61 са лекоатлети. Колко деца участват в спортните игри?

Моля, решение и обосновка....

Благодаря от името на дъщеря ми!

Мисля, че следва само да съберете децата от І и ІІ клас. Те са всички участници, тъй като от тях 61 са лекоатлетите, т.е. те не са отделна трета група. Има такива задачи често- може да е за "заблуда на противника".  Laughing

Много хитра задачка
Виж целия пост
# 41

Хитра или не..незнам...но Госпожата по имейла още не ми е пратила отговора...Дали и тя не може да я реши????
Виж целия пост
# 42
Тъй.

За да няма такива неразбории, авторите на сборника е трябвало да напишат:

В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници. От тях 61 са лекоатлети, а останалите участват в спортни игри. Колко деца участват в спортните игри?

Решението е като написаните по-горе:

32 + 57 = 89 деца общо участници

89 - 61 = 28 деца участвали в спортни игри


Нищо не й е хитро на задачата, просто в сборниците има много неточности и грешки. Rolling Eyes
Виж целия пост
# 43
Точно.Моят второкласник знае какво е прав ъгъл, ама спи  и нямаше как да го питам, учили ли са го вече. Аз не се сещам.
 В кой клас разделят Математиката на Алгебра и Геометрия?

До 4 клас си е все математика.

Прав ъгъл - първи клас.
Виж целия пост
# 44
Отговорът на нашата госпожа......

Мога да кажа, че не е изключено да има допусната грешка от престараване да се създават по-различни задачи,/например в математиката за 1клас на Манова имаше задачи без решение/.Аз мисля че е объркан текста т.е. 61 лекоатлети,останалите скачачи на дълъг скок или нещо подобно,за да се търси колко са скачачите.Но по така зададения въпрос се намира броя на децата 1+2,като се има предвид че на 16 стр.все още са в началото и може би се упражняват уменията за събиране без преминаване.Аз нямам това ново издание,ще я разгледаме в училище/между другото асистентката на Манова води студенти на наблюдение при нас и можем да се консултираме с тях/.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия