Полицейски конвой, баркодове, камери и тото-фишове за матурите

  • 2 995
  • 70
# 45
Да не забравяме, че по време на тези частни уроци се научава нещо, което после улеснява работата на преподавателите във ВУЗа. А че преподавателите във този ВУЗ имат повече сметка от повече на брой продукция няма спор, количествените натрупвания водят до качествени изменения... почти винаги.

Ради, нашено Вишу е толкова по-евтино от другите европейски, че много чуждестранни студенти идват и си купуват диплома от български ВУЗ.

Пак отплеснах много. Е, да са живи и здрави матурите, и на спечелилите покрай тях!
Виж целия пост
# 46
Сега за фунията. В тази фуния има някакъв механизъм, наречен обучение. И проблема не е нито във входа, нито в изхода, а точно в този "механизъм". И ако подадеш повече суровина този механизъм не само че няма да работи по-добре, а дори ще се задъха още повече.

Аз пък що си мисля, че целта на обучението е да дава знания, а не да отваря или не работа на преподавателите? Ако пребиваването в един университет е свързано с получаването на знания, а не само на гола диплома накрая, всяка една година, всеки един семестър, прекарани в него ще са от полза. Един човек с изкарани 1-2 години във вуз ще знае повече, отколкото такъв, който изобщо не е бил там. А и всяко знание отваря нови хоризонти.
Странно ми е за обучението да се говори като за бизнес, а не като за трупане на знание. Още по-странно ми е достъпът до образование да е финансово ограничен.
Виж целия пост
# 47
За мен работата с матурите и ефектите от нея е много проста. Правя сравнение между  грамотността и знания от гимназията на хора от моето поколение (което тъкмо завърши училище и дойде демокрацията) и тези на хора на по 20-тина години. И да ви кажа най-субективно, сравнението е във вреда на днешните младежи.  Не помнят неща, които са учили преди 2 години нито по физика, нито по математика.

Виж целия пост
# 48
Сега за фунията. В тази фуния има някакъв механизъм, наречен обучение. И проблема не е нито във входа, нито в изхода, а точно в този "механизъм". И ако подадеш повече суровина този механизъм не само че няма да работи по-добре, а дори ще се задъха още повече.

Аз пък що си мисля, че целта на обучението е да дава знания, а не да отваря или не работа на преподавателите? Ако пребиваването в един университет е свързано с получаването на знания, а не само на гола диплома накрая, всяка една година, всеки един семестър, прекарани в него ще са от полза. Един човек с изкарани 1-2 години във вуз ще знае повече, отколкото такъв, който изобщо не е бил там. А и всяко знание отваря нови хоризонти.
Странно ми е за обучението да се говори като за бизнес, а не като за трупане на знание. Още по-странно ми е достъпът до образование да е финансово ограничен.

О не, аз категорично съм против финансовото ограничаване! Но не съм против кандидат-студентските изпити. Вероятно грешно съм се изразила.

Но обучението си е бизнес, дотолкова докато дава заплати на преподавателите, които по някакъв начин са обвързани с бройката студенти.

И моля, дайте ми смислен отговор на "о, кой в днешно време учи" за шестокласник!
Виж целия пост
# 49
Силно подкрепям Лисицата!


Освен това.. и с матури, и без матури - все същата стока са. Брат ми учи в елитната гимназия в града ни. Като гледам какво се случва там - не искам да си представям какво става в другите училища.

А за поредното разхищение, не се изненадвам вече. Здравеопазването ми е далеч по-болна тема.  Confused
Виж целия пост
# 50
Вълчев прави отчаяни опити да рекламира матурите.
А като познавам системата съм сигурна, че пак ще е възможно и преписване и подсказване. Трябва да сложи и полицаи за квестори и след това по един в стаята на проверяващите.
Толкова е жалък вече, че няма накъде.

Заради това не е редно с оценка от матура да се кандидатства във ВУЗ.
Виж целия пост
# 51
За мен работата с матурите и ефектите от нея е много проста. Правя сравнение между  грамотността и знания от гимназията на хора от моето поколение (което тъкмо завърши училище и дойде демокрацията) и тези на хора на по 20-тина години. И да ви кажа най-субективно, сравнението е във вреда на днешните младежи. Неграмотността е повсеместна. Не помнят неща, които са учили преди 2 години нито по физика, нито по математика.

Ако така ще продължава и в бъдеще като нищо ще гледам да помогна на децата да учат в чужбина или в някой от чуждите университети в БГ. Имах възможност да видя материали за подготовка по български език за кандидатстване в СУ. Да ви кажа, там има неща от правописа и граматиката, които се учат в начална степен. И това беше голяма част от секцията за българския (а отделно е литературата). Ако един човек не е усвоил граматиката и правописа на родния си книжовен език направо не зная накъде е тръгнал. Като видя на витрината на някой магазин нещо с правописни грешки изобщо не влизам, ако ще и без пари да ми дават. А журналистите с такива сериозни пропуски просто не ги чета и не ги слушам.

Радостина, в момента преглеждам справочника на УНСС.Модул-Математика и Български език и литература.На примависта с висока успеваемост глътнах българския, математиката ме затрудни, защото не съм решавала задачи от преди 15, че и повече години вече.Но за току-що завършил е елементарно....ако с това се влиза вече.... ooooh!То, че последните 10 години е пародия и във много от ВУЗ-овете е ясно, ама...
Виж целия пост
# 52
  И все пак си мисля ,че изхода е по-важен. Сегашното вишо  го направиха като взимане на шофьорска книжка де !
   Защо матурите да не са вход? Да не би на кандидат-студентски изпит да не се преписва?
   Сегашните кандидат-студентси изпити  са си чиста далавера. Изискванията за тях изобщо не са стиковани с учебните програми от средното, така че частните уроци са неизбежни. Аз съм била учител по география и смея да твърдя ,че един ученик и на изуст да научи учебниците по география  от средното пак не може да покрие критериите за влизане. А с география се кандидатства на доста места. Ето това е порочното , че в нашето образование няма последователност.
Виж целия пост
# 53
   Сегашните кандидат-студентси изпити  са си чиста далавера. Изискванията за тях изобщо не са стиковани с учебните програми от средното, така че частните уроци са неизбежни.

Именно. В този си вид те, ако изобщо играят роля на сито, то е само финансово. Ако родителите имат пари да плащат за уроци и курсове, чедото ще влезе в хубава специалност. Ако нямат - няма да влезе или поне ще е в някоя непривлекателна. Естествено, има и генийчета, които влизат чрез олимпиади, но те са изключения, все пак.
Затова по-добре изобщо без изпити, отколкото с предизвестени такива.
Виж целия пост
# 54
... Ето това е порочното , че в нашето образование няма последователност.

Имаше си последователност, и критерии, и учебници, и всичко, което правеше от всеки, завършил образованието си в България, по-добре образован от много негови връстници в чужбина.
По какъв начин иначе български ученици се оказваха победители във всякакви международни конкурси и олимпиади. С преписване?

А как стотици българи се оказаха далеч по-квалифицирани специалисти в чуждестранни компании от специалистите там - с преписване по "интервютата" за работа в чужбина?

Това, че образованието беше съсипано по план - и като организация, и като съдържание - не значи, че с цел "последователност" трябва и висшето образование да се дотътри до същата разсипия.

Всъщност цялата система на основно и средно образование в България винаги е била на по-високо ниво от тази във висшето. Това, което виждаме днес е драстично раздрънкване именно на основната и средната образователна степен.
 
Виж целия пост
# 55
   Сегашните кандидат-студентси изпити  са си чиста далавера. Изискванията за тях изобщо не са стиковани с учебните програми от средното...

Именно...
...Затова по-добре изобщо без изпити, отколкото с предизвестени такива.

Ако рИформата вземе да се задълбочи още, скоро ще стигнем и до финала на съвсем преднамерената й цел:
"... По-добре изобщо без училища".

Поне на този фронт правителството има успехи и набира още скорост - Остават още 3000 незакрити училища (миналата година успяха с 120-130, тази година се гласят още 500, "защитени" щели да бъдат 100...
Тъй че, споко - скоро ще ги стигнем тези 100 и за по сигурно - ще избием вратите на вузовете, в случай, че и те пречат на широкото на входа.
Виж целия пост
# 56
Може и да звучи наивно, но моето желание е средното образование да дава достатъчно, че  6ца по даден предмет за годината (или годините) да е знак за достатъчно добре овладян материал, и кандидатстването във ВУЗ да не изисква допълнителна подготовка във вид на уроци. Ако някой е спал през годините и държи да учи за Вишу, ръси допълнително за частни уроци и се подготвя (или сяда на дупето си и чете здраво).

АЗ поне имах един преподавател по математика, завършил спортно (нищо лично към спортистите, човека изобщо не вдяваше от математика), който на първото класно написа масово двойки, имаше само двама с тройки. Отмъкна ми тетрадката заради една решена от урока задача, която той нито можа да реши, нито проумя моето решение. Добре че го смениха още втория срок. Но заради такива като него учениците от средния курс няма да са на равни начала никога. Освен ако нямат упорит родител като мен  Wink. Вярно е че ходих на уроци преди да вляза във ВУЗ, но с наученото от тях после помогнах на половинката ми да се подготви и на свой ред да влезе във ВУЗ. Сега вися над главата на отрочето, а то не иска да приеме тази ценност, която имам Sad

Против съм оценката от матурата да е освовен фактор при кандидатстването във ВУЗ, или просто матурите трябва да се подготвят не от средношколски  преподаватели, а от такива във ВУЗ.
Виж целия пост
# 57
Може и да звучи наивно, но моето желание е средното образование да дава достатъчно, че  6ца по даден предмет за годината (или годините) да е знак за достатъчно добре овладян материал, и кандидатстването във ВУЗ да не изисква допълнителна подготовка...

Това значи управляващите да се върнат назад л...йно по л...йно и да изметат една по една всяка, осребрена с милиони държавни пари,  "реформа" и "реформичка" от началото на 90-те досега.
И така да стигнат до оригиналния вид на образователната ни система.
Ще трябва да се напишат само два нови учебника - по история и по география.
За останалите науки е достатъчно по едно приложение с новите открития през последните 20-ина години.

Виж целия пост
# 58
Това, че образованието беше съсипано по план - и като организация, и като съдържание - не значи, че с цел "последователност" трябва и висшето образование да се дотътри до същата разсипия.
 

О, спокойно, то отдавна е съсипано. Ако не ми вярваш, огледай се наоколо...
Няма такова чудо на света, пирамида само с връх, но без основа.
А за миналото време, с което говориш... Топлата вода беше отдавна открита, преди нея даже е била и гореща, ама...
Да са живи и здрави чуждите образователни системи и децата, които ще имат щастието да учат в чужди училища и университети! Аз за тукашните никаква надежда вече нямам.
Виж целия пост
# 59
Не съм съгласна с абсолютизирането на това, че университетите бълвали само "тъпунгери". Интересува ме кой го казва това, някой завършил университет с лични впечатления или някой на който му се иска да беше завършил висше образование.
Според мен това важи с пълна сила за частните университети, в които всеки знае как се влиза и излиза (с пари). И може би важи за някои не дотам реномирани университети. Но да се твърди, че примерно от Софийския университет излизали само "тъпанари" е безумно. Казвам го от лични впечатления, уча там и съдя не само по себе си, но и по колегите ми - с малки изключения (признавам), всички останали са изключително амбициозни и интелигентни млади хора. Преподавателите също са на ниво и определено има какво да се научи от тях! Така че искам само да призова към по - внимателно изполване на квалификации.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия