Всички първолаци ли завършват с "Отличен"?

  • 10 475
  • 101
# 15
Няма как да стане това с повтарянето на първи клас. Което  всъщност  е жалко, понеже немалко деца постъпват без необходимата психофизиологична готовност в училище и повтарянето на ограмотителния етап само би им било от полза.
По темата- видях едно мнение, което се припокрива с моето. И така, да кажем,че Иванчо цяла година се е трудил, завалийката, изчел е всичко задължително и незадължително, изписал е кило упражнителни тетрадки.Жално- милно е надничал през прозореца, гърчейки се от завист, че Стоянчо и Драганчо спукват футбола. Ама техните мами не са и на йота така амбициозни като неговата мама, ах,техните мами...Последният учебен ден идва и наш Иванчо доволно потрива ръчички : "Ей с'я ви разказах аз играта!" Да, ама не! Драганчо и Стоянчо и те са отличници, нищо, че първият едвам срича, а вторият не може да смята до 20, ако е обут.
Ха сега познайте дали догодина Иванчо ще работи със същия хъс.
Някои му казваме мотивация.
Виж целия пост
# 16
Не повтарят първи клас, но лятото трябва да работят с педагог и да наваксат. На мен ми се струва приемливо, защото всичко може да се случи и детето да не успее да усвои материала в определените срокове. Знанието не е нещо, което се случва по часовник.

За да не се случват такива работи като с Иванчо и Драганчо на моите съм им казала, че ученето е за човека, за удоволствие , а не за учителката, за родителите или децата от класа. Така са по-спокойни и не обръщат внимание на някои разминавания.
Виж целия пост
# 17
Мен пък ми се вижда много странно от първи клас да има оценки като такива. Ние до четвърти клас нямахме оценки, а просто преминавахме, поощренията и препоръките си се случваха през годините. И не е така, че децата не се ориентират. Всяко дете знае, другите колко точно и в какво са по-добри от него и къде трябва да учи повече, за да получава всичките похвали.

Поставянето на оценки в тази ранна възраст, за мен няма особен смисъл и може да се получи парадокса - първокласник получава "отличен", но не си е давал много зор, защо да не го кара и занапред така, а "отличникът" си мисли, защо трябва да се напрягам, те всички завършиха с отличен?

Много по-разумно ми се струва "оценяването" с препоръки към родителите, къде има "липси", къде трябва да се наблегне и къде детето се справя чудесно....
Виж целия пост
# 18
Не е вярно. И ние като бяхме ученици в първи клас на свидетелствата ни пишеше "преминава с отличен" и т.н. Помня го много добре, защото това беше един от най-хубавите моменти в детството ми. Това, че не сме имали бележници до 4-ти клас не означава, че не сме имали оценка на свидетелствата.

Получава се като всяко друго нещо - ако детето е от отличниците това не създава проблем, защото всички са доволни. Неприятно е, ако детето е с различна оценка на свидетелството, защото това влияе върху самочувствието и оценката на родителите, които в повечето случаи смятат, че децата им са най-добрите, но и ощетени от учителите.

Защо непременно отличниците да си дават много зор? Има и деца със среден успех, които си дават много зор. Независимо каква е оценката е напълно възможно детето да си или да не си дава много зор. Обикновено отличниците притежават много ярък и проявен комплект от способности и ако са добри в езиковата подготовка са добри и в математиката, че дори и в рисуването, т.е. почти всичко, което изисква бърза обработка на информация и фина моторика. Само за физическото не мога да кажа, защото там според мен е по-различно.
Виж целия пост
# 19
За мен беше вярно (сендовската/лозановата) система. И аз си спомням много добре как другите си сравняваха "преминава с отличен, много добър, добър успех" и имаше и тъжни лица. Докато аз бях спокойна, че нямам такива квалификации в свидетелството и бях много щастлива, че сме по друга система. Всъщност целият натиск изчезва - да се учи така или иначе трябва.

И е вярно, че отличниците ще се радват да прочетат, че са преминали с отличен успех, но тези които не са - са много тъжни.
Виж целия пост
# 20
Това със сендовската системасъм го пропуснала. А за тъжните лица не виждам какво може да се направи. Това също си е част от живота. Дори да няма оценки на свидетелствата, пак трябва да има някакъв механизъм, по който най-добрите за годината да бъдат отличени, за да бъдат поощрени.
Виж целия пост
# 21

За да не се случват такива работи като с Иванчо и Драганчо на моите съм им казала, че ученето е за човека, за удоволствие , а не за учителката, за родителите или децата от класа. Така са по-спокойни и не обръщат внимание на някои разминавания.
Звучи фантастично. Почти като това: "Работата е за удоволствие, а не за заплатата, за обществото, за самочувствие и себедоказване."
Виж целия пост
# 22

За да не се случват такива работи като с Иванчо и Драганчо на моите съм им казала, че ученето е за човека, за удоволствие , а не за учителката, за родителите или децата от класа. Така са по-спокойни и не обръщат внимание на някои разминавания.
Звучи фантастично. Почти като това: "Работата е за удоволствие, а не за заплатата, за обществото, за самочувствие и себедоказване."


При нас работи. Децата разбират, че ученето зависи предимно от тях и главите им не са кофа, в която учителят или аз наливаме знания.
Не правя паралел с работата, защото хората работят предимно, за да се изхранват. Малцина са щастливците, които съчетават удоволствието и доброто заплащане. Всъщност, ако не е икономическата принуда поне половината население би лежало по цял ден на плажа.
Виж целия пост
# 23
В нашия клас всички деца завършиха с отличен. То нямаше друг начин, госпожата им изискваше от тях като за "перфект 7".
Виж целия пост
# 24
Ужас. Ето така децата започват отрано с неврозите. (извинете за оффа, но направо тръпки ме побиват от такива учители)
Виж целия пост
# 25
При завършването на нашия първи клас има 5-6 оценки Мн.добър и една  Добър. Защо да няма различно от Отличен, като някои деца са ходили без домашни на училище, до края на март сричаха. Така се показва на родителите, че има да поработят с детето за да настигне другите.
Виж целия пост
# 26
В класа на дъщеря ми всички деца завършиха с "Отличен", въпреки, че тя самата е коментирала как двама от съучениците й не могат да четат и смятат и всички им се присмивали.
На свидетелството за английски език пише само, че е взето съответното ниво, но на задната страна на дипломата с моливче е записан процентът успеваемост от теста. Оказа се, че по английски не всички деца преминават със 100 %.

И ако за някои ученици отличната оценка е за поощрение и стимул, то на други, които наистина са заслужили шестици и са положили много труд за това, този маниер на оценяване по-скоро им действа демотивиращо - защо да учат, като така или иначе пак ще им пишат шест.
Виж целия пост
# 27
Какви неврози, какъв ужас?
Всички деца са доволни и щастливи и са доста напред като мислене и поведение спрямо другите паралелки. Госпожата преподаваше с толкова много желание и финес, че нямам думи /това рядко ми се случва/. Вчера ходихме да си вземем снимките от тържеството, почти всички деца бяха и не им се тръгваше.
Виж целия пост
# 28
В нашия клас преобладаващият брой деца е с много добър. Тези с отличен бяха похвалени пред всички, когато госпожата им връчваше свидетелствата. Имаше и деца с добър и среден (но те са единици, разбира се). Само едно дете беше недоволно от оценката. По-скоро родителите имаха кисели физиономии. За мен не е нормално всички да минават с отличен. Тази уравниловка не помага на никого, а гради нереалистична представа за самия себе си. Мисля, че децата могат сами да преценяват какво още трябва да направят, за да са по-добри. Или родители да ги насочат тактично. Ако имат желание, разбира се. В крайна сметка оценката не е най-важното.
Виж целия пост
# 29
Какви неврози, какъв ужас?

Става въпрос за високите изисквания на учителката. Не одобрявам такава амбиция от странана възрастнен да е насочена към деца. На мен самата не би ми било приятно да ме изпитват за 7, а да ми пишат 6, например, защото шестицата е най-високата оценка. Ако ще ме изпитват за 7 да ми пише 7, иначе става едно ощетяване. А този, когото изпитва за 7 и му пише 4 какво да прави? Много рядко се случва едно дете да е винаги на 6, особено в първи клас.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия