Рухна митът

  • 3 799
  • 64
# 30
Родителите създават митове за елитни училища.Да, има такива с по -добри резултати и такива с по- лоши,но връзката родител-дете-преподавател е решаваща навсякъде.В този ред на мисли направо се чудя как горнобанската ферма е успяла да влезе в 10-те най.
Виж целия пост
# 31
Централният алумни на ТВУ е в Банишора, нали?

Иначе, какво искате от нашата вече десет години прехода образователна система? Да създаде техникум за таксиметрови шофьори, фолк звезди и поп-топ-фолк модели ?
За елитното: пътуващия е 100% прав, с едно изключение - там снобията е до небето, но пък и поне на теория могат да си позволят по-читави преподаватели

еди

Техникумите могат да ги закрият, но ТВУ-то е ВЕЧНО!!!

Поздрави на всички от ТВУ Алумни Клуб!

В професионалните гимназии има професионалистки! Аз съ ТВЪРДО против да ги закриват!!!
Виж целия пост
# 32
Има и "свободна част"- това с "до четири страници". Разбира се, че не може да е абсолютно обективно оценяването. При БЕЛ за мен това е невъзможно. Не съм убедена, че оценката от един изпит въобще е по- обективна и дава по- точна представа за уменията на даден човек по съответния предмет изобщо. Влияят редица фактори, с това е на ясно всеки от нас.
А оценките се поставят от учители от същото училище, или от друго, на ротационен принцип, примерно?
Мисълта ми е, че изискванията в някои училища са много по-високи от тези в други. И че за да изкараш 4.50 в някоя елитна гимназия трябва да положиш много повече усилия, отколкото за 6 в някоя друга. Това е като с оценката от дипломата, която влиза (или поне влизаше) в бала за ВУЗ. Пълно 6 от НГДЕК и пълно 6 от гимназията в Долно Уйно са много различни неща (примерите са произволни, да няма засеганти  Simple Smile)
Виж целия пост
# 33
Как ще е рухнал митът?? Сякаш на първите места не са все езикови гимназии? Това, че не са само столични, може само да ни радва, значи, че и в други градове може да се получи добро образование, но в никакъв случай не значи, че тези, които не са в топ 10 са лоши. Просто няма начин повече от 10 училища да попаднат в топ 10, нали? Както се вижда от таблицата, разликата в средния успех е минимална. А на кое място са френска, испанска и т.н. гимназии, пише ли? Кои са следващите 10 с най-висок успех? Има ли класация само на столичните училища?
А в техникумите не се ли учеше БЕ и литература до 9-10ти клас? Ако е така, тогава е малко нечестно да правят матура по БЕ...

Правопис наистина се учи в началното училище, но нали има изпити след 7ми клас. Когато аз кандидатствах за гимназия, пропуснатата запетайка се отчиташе като грешка и съответно се намаляваше оценката. Ако си с ниска оценка, не можеш да се добереш до елитно училище. И съответно, ако учиш в елитно училище, очаква се от теб да си грамотен...
Виж целия пост
# 34
Математиците просто не са добри писачи, не могат.

Едно е да си добър писач, друго е да си грамотен. Правописът се усвоява още преди децата да влязат в профилирани училища.
Виж целия пост
# 35
"Националните комисии за оценяване на държавните зрелостни изпити са общо 14 с 1382-ма оценители, съобщи министърът на образованието и науката Даниел Вълчев. Комисиите включват учители и преподаватели във висшите училища. В тях 84 процента са учители и 16 процента - преподаватели във висшите училища - съотношението е 5:1, посочи Вълчев на редовната си месечна среща с журналисти.
Броят на оценителите е пропорционален на броя на зрелостниците, всеки един оценител ще участва в оценката на около 200 изпитни работи. Всичките 154 000 изпитни работи ще бъдат проверявани в София. 70 процента от всички оценители са работещи и живеещи извън София.
Учениците ще могат да ползват допълнителни помагала на зрелостните изпити по математика и по химия и опазване на околната среда. Те ще бъдат отпечатани в самите тестови книжки."

От тук:

http://www.uchenik.com/2008/04/04/armijata_na_ocenitelite_za_maturite.html

http://www.uchenik.com/2008/04/04/armijata_na_ocenitelite_za_maturite.html

"Всички зрелостни работи ще се преглеждат в два охранявани центъра в София. 20 юни е срокът, до който трябва да бъдат обявени резултатите.
Проверяващите ще преглеждат средно по около 30 работи на ден. На един оценител ще се паднат по около 250 работи и той ще получи по 2,50 лв. за всяка. Най-много са желаещите да се явят на география и икономика - 24 345. Желание за явяване на трети изпит имат 1850 ученици."

От:
http://www.kadedaucha.com/?id=1314&aid=3112


Маймунка хапва шунка, именно с това съм съгласна- нормално е в средно училище, където летвата на входа е ниска и на изхода резултатите да са ниски. Това пиша точно. И на каква база учениците от професионална гимназия по строителство /понеже такава зачеках- примерно, нямам нищо конкретно предвид/ да са на едно и също ниво с учениците от езиковата гимназия?

Виж целия пост
# 36
Давам отговор с кое не съм съгласна, дори и с закъснение.  Peace
Не съм съгласна единствено с поставянето на гимназиите под общ знаменател. От езикова гимназия до езикова гимназия има разлика и всички го знаем. Както и от професионална до професионална. Не бих казала че съм влязла лесно в моята професионална гимназия. Напротив! Бях изкарала 5.75 на изпита по БЕЛ и ме класираха на предпоследно място. В момента не защитавам професионалните училища по шеф и кройка, които си търсят ученици по улиците едва ли не и и ги молят да се запишат при тях след 8-ми клас. Просто всичко е строго индивидуално. При положение че езиковите и хуманитарните гимназии са по-разпространени и повече, нормално е да са повече от тях в предните позиции на класацията.
Въпреки всичко се съмнявам, че квесторите са си вършили работата навсякъде еднакво. Искрено се надявам всички деца да са оценявани по един и същ критерии, а не защото класната му е леля, а пък директорката дължи на шурунайката на мама пари. Praynig
Виж целия пост
# 37

за техникумите - ами няма далавера да седиш 4 години, да си скъсаш задника от учене, накрая да си в по-лоша позиция спрямо останалите, и да почваш по специалността ВУЗ-а от 0.

да не говорим, че за бегълците в чужбина не се признава за бонус, докато разните там езикови обучения директно се отплащат.

еди

Напротив,признава се. Peace

Мисля,4е техникумите,такива каквито са,трябва да останат.
След завършване на основно образование всяко дете има някаква представа в коя област е силно и какво ще е най_добре да у4и.
Не виждам смисъл да се закрият,тъй като не може вси4ки да се интересуват и желаят да изу4ават математика,езици,изобразително изкуство и т.н.
Ако някой желае да стане например дизайнер,би следвало да се запише в техникум по облекло,а не в гимназия с паралелка с усилено изу4аване на английски и география например.Би било катастрофално за по_нататъшното развитие.И обратното.
Виж целия пост
# 38
В случая става въпрос не за това кой е по учен и кой не, а къде са давали да преписват и къде не . В нашия град /малък провинциален/, чиято гимназия  е  сред първенците е подсказвано масово, включително от квесторите, които са преподаватели в същото училище и ученици които имат текущи оценки 3 по български на матурата имат по 5,75
Виж целия пост
# 39
Писах вече пояснение, че лично аз не уеднаквявам училищата по някакъв критерий. Да не се повтарям. По това спор няма. Излишно е да се търси такъв, той не съществува.
От къде взехте информация, че оценителите на зрелостниците от едно училище са учителите от същото? Аз съм копнала тук доста по- различна информация и съм дала източник.
Дайте вие някаква, че се обърках, аз също нямам зрелостник в къщи все още /т.е. далеч съм/, което обаче не ми пречи да проявявам интерес по темата.
Твърдо професионалните училища следва да ги има. Също се мотивирах вече защо. С диплома точно от строителен техникум и ТМЕТ двама мои познати отидоха в Англия. ВУЗ-овските им икономически дипломи не бяха интересни.
За преписването- това си е вече въпрос на конкретика. Такива данни могат да се дадат за всяко едно училище. Особено тук. Затова подминавам този въпрос.
Преписването- още една причина за мен точно оценките от матурите да не са окончателната и обективна оценка за познанията на ученика в дадената област. Това е моментна снимка, в която вземат участие редица фактори.
Виж целия пост
# 40
В тази връзка именно пиша и аз  Laughing- не е нужно най- добрият по математика да е на "ти" с правописа и изложението в есетата, нито учещият в езикова гимназия да е супер по математика.
...
С това всички са съгласни.

...Въобще писмената култура не е всеобщ критерий за образованост, успех или интелект...
А това е ужасна глупост.

Според мен нещо се бъркат някои, добрият правопис не означава отличник по литература.
Аз познавам достатъчно хора с математическа и природонаучна насоченост на образование и професия, но пишещи правилно.
...
Аз поне се СТАРАЯ да пиша правилно. Въпреки тройките по литература през последните три години в училище.
Виж целия пост
# 41
Преподавам в техникум по БЕЛ. От 2 г. съм в майчинство.
Следя нещата, защото помагах на ученици да се подготвят за матурата вкъщи.
Няма как в училище, в което 99% от учениците са влезнали с диплом 3.00 да се очаква след 4 години да покажат някакъв по-различен успех. То за това е професионално училище - да се научат на занаят.
Има и "елитни" проф. гимназии. Моето виждане е , че трябва да ги отделят. Професионалните да са 2-3 години и просто да учат занаят - нищо по-сложно.
Виж целия пост
# 42
azezel, а ти какво разбираш под езикова гимназия, че казваш, че са адски много?
СОУ, което след 7ми клас приема деца за 3 паралелки с 3 чужди езика, не е езикова гимназия.  Stop
Виж целия пост
# 43
Квалифицирането на нечие изказване като "глупост" е най- меко казано липса на добри обноски. Обърни внимание, myrshavija, на използваното понятие "всеобщ критерий" и връзката с останалата част от цитата. И да, само писмената култура не ти гарантира останалото от същия, именно защото следва да са налице и други предпоставки за да е налице "образованост", "успех" и "интелект". Продължавам да го твърдя.
Връщам се отново в тази връзка на професионалните гимназии- тя далеч не е единствено изискване за професионализъм в избраната област. На добрия строител не му е дори чак толкова необходима, колкото специалните познания. В тази връзка подкрепям и Луда Яна за "То за това е професионално училище - да се научат на занаят.".

Виж целия пост
# 44
Права си. Учтив и тактичен не са подходящи за мен. Просто смятам, че да можеш да пишеш на родния си език е задължително. Оправдание за неграмотността няма. Дали е "всеобщ критерий" не е интересно.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия