91 НЕГ или 73 СОУ

  • 122 241
  • 599
# 150
Мили мами, разбрах за какво иде реч, въпреки че разговорът беше по начало за математиката в профилираните паралелки. Наистина ме заинтригувахте. Ще се постарая, да разбера какво се учи по математика в лайстунгите.
А сега ви пожелавам лека вечер, хубав уикенд и най- вече, да сте здрави и щастливи Simple Smile
Виж целия пост
# 151
Не е по темата, но Simple Smile

Имало едно време една малка принцеса.
Тя живеела на една вълшебна планета, където живеели освен хора, животни …
но също и различни учебни предмети като история, литература, математика, география.
Да, да не се учудвайте ! Учебните предмети били живи същества, а не някакви си там учебници или скучни часове в училище и досадни домашни.
Най-добра приятелка на принцесата беше историята. С останалите предмети се опитваше да бъде вежлива, но й беше трудно и понякога дори бъркаше имената им.

Днес принцесата се връщаше от поредната аудиенция в училище в новата си каляска.
Времето беше дъждовно, а кочияша толкова бързаше, че не забеляза , че на тротоара има някой и мина през една голяма локва опръсквайки всичко.
Принцесата заповяда на кочияша да спре и слезе от каляската да се извини.
- Добър ден – каза математиката.
- Добър ден - отговори учтиво малката принцеса и се обърна, но не видя нищо.
- Тук съм, под стряхата…
- Коя си ти ? - попита малката принцеса. –Много си хубава (това последното беше по-скоро опит за извинение).
- Аз съм математиката – отвърна математиката.
- Ела да поиграем - предложи й малката принцеса. - Толкова съм тъжна...
Не мога да играя с теб - отвърна математиката. - Не съм опитомена.

Математиката млъкна и дълго гледа малката принцеса:
- Моля те... опитоми ме! - каза тя.

И малката принцеса опитоми Математиката.
Много хора минавах покрай математиката и някои не я забелязваха, а други направо отвръщаха поглед от нея. Само за малката принцеса математиката беше обичана и красива. Вече не го казваше като извинение.

Минаха години, малката принцеса беше на абитуриентския си бал. Наближи часът на заминаването на порасналата малка принцеса. Време беше за раздяла с всички учебни предмети…
Малката принцеса затвори очи и си спомни за всичките срещи с математиката всяка сряда точно в 3 и очите й се напълниха със сълзи. Припомняйки си за всичкото време отделено на математиката тя осъзна, че всъщност математиката не е нито тетрадките по математика, нито учителката, която й помагаше извън училище да се потопи в тайните, нито учебниците и сборниците по математика. Математиката беше някакъв особен дух, който проникваше във всичко това. Дух, който отказваше да напусне малката принцеса…

най-хубавото се вижда само със сърцето,
най- същественото е невидимо за очите

Малката принцеса осъзна, че за да види всичко това е трябвало да затвори очи и да отвори сърцето си.
Виж целия пост
# 152
Скъпи мами,
едната ми щерка учи в 7 соу и ще сме 11 клас, другата сега кандидатства там и я приеха.Интересува ме за голямата ми дъшеря,тъй като трябва да се ориентираме към някой университет в Германия,а и виждам,че сте запознати.За щастие попаднахме на страхотна учителка по немски и що годе научихме немския.Сега трябва ли да държим някакви изпити по немски,за да можем да кандидатстваме в Германия.Какви са процедурите по кандидатстване?
Виж целия пост
# 153
Тъй като виждам, че г-жа Г. Симеонова следи тази тема от доста време, ще използвам възможността да изразя мнение за учителките по математика в нашата образователна система.
Дъщеря ми е ученичка в 91 НЕГ. С математиката не се оправя и все нещо не е разбрала. Имаше една учителка, която хич не желаеше да ги учи, караше им се, отсъстваше и по средата на годината ги заряза съвсем. Намериха друга да я замества, но и тя май не беше много в час и така отчетоха 8-ми клас.
В предишното и училище положението с математиката беше още по-зле.От това, което госпожата преподаваше детето повече се объркваше, отколкото нещо да научи. Тази госпожа даже не благоволяваше да отговори, ако някой се престраши да и зададе въпрос, а вдигаше друг ученик да обясни.
В седми клас обаче нещата бяха различни. Детето взе да се справя и даже му хареса математиката. Познайте защо? Ами много просто, защото си плащахме в курса, където ходеше на подготовка за изпитите.
И тука - същата работа, без пари една учителка по математика няма да ви каже съществена информация. Само ще ви разправя сладки и безсмислени приказки.
Впрочем, чела съм мнения в този форум на майки, чиито деца са в 73-то и те се оплакват точно от преподаването по математика в това училище.
Виж целия пост
# 154

И тука - същата работа, без пари една учителка по математика няма да ви каже съществена информация. Само ще ви разправя сладки и безсмислени приказки.
Впрочем, чела съм мнения в този форум на майки, чиито деца са в 73-то и те се оплакват точно от преподаването по математика в това училище.

 Понякога си мисля, че парите, особено в сферата на образованието са " мръсна дума".
Всеки работи за пари, разбира се ( все пак храним децата си), но не всеки работи за пари работата, която харесва.
Аз обичам работата си, г- жо!
Кажете, какво точно ви интересува, по отношение на математиката.
Бях обещала, че ще се поинетересувам за мат, в Лайстунгите и не съм забравила, но човекът, който ще ми даде това инфо е в отпуск.
Виж целия пост
# 155

 Понякога си мисля, че парите, особено в сферата на образованието са " мръсна дума".
Всеки работи за пари, разбира се ( все пак храним децата си), но не всеки работи за пари работата, която харесва.
Аз обичам работата си, г- жо!
Кажете, какво точно ви интересува, по отношение на математиката.
Бях обещала, че ще се поинетересувам за мат, в Лайстунгите и не съм забравила, но човекът, който ще ми даде това инфо е в отпуск.


Радвам се, че харесвате работата си. Надявам се, че учениците Ви и техните родители също я харесват, защото нивото на образованието е тема, която ме вълнува ( не само заради моите деца). За щастие има и учители, които добре работят, но много са тия ( особено по математика),които с оправданието, че заплатите са им малки не се стараят никак, в училище отбиват номера колкото да тече стажа и си пазят силите за частните уроци.
Виж целия пост
# 156
Тази тема, която подхващме е много болна и обширна...
Във всяка сфера има хора, които си вършат качествено работата, и такива които просто чакат края на работния ден..
Не искам да съм съдник на никого, но наистина, когато човек работи директно с хора- ( учител, лекар и пр) не бива да има място за грешки.
Всеки човек понякога греши, разбира се, но точно в тези професии не е редно това да става практика.
И все пак, реалността си казва много пъти своята дума.
Аз мисля, че на този етап много учители все още имат хъс, но не всички имат самочуствието да се нарекат учители. Това го обуславят много прчични- не само ниското заплащане ( а заплащането е важно, нали?)
Знаете ли, колко е трудно и отговорно, да застанете пред 26 човека, да приковете 26 погледа, да предизвикате 26 умове?
Аз имам 15- годишен стаж, но пак като смених работното си място, първия ден в 73 СОУ бях с пресъхнала уста, от напрежение.
Всъщност това беше, докато начертах първия чертеж на дъската и после всичко си дойде на мястото.
По повод на частните уроци- докато системата и стиковката м/у учебните планове и изискванията на конкурсните изпити не се промени и уеднакви, уроци ще има.
Не обвинявайте за това само учителите.
По всички предмети е така. малко часове за огромно количество материал.
А всеки учител работи за 40 мин с различни деца. Някои усвояват нещата по- бързо, други по- бавно...
Да се надяваме на едни положителни промени в бъдеще.
Пожелавам успешно начало на учебната година и успешен край.
Виж целия пост
# 157
Здравейте!!!

Имам приятели и на двете места....

Безпристрастно мога да заявя, че съм чувала някои от възпитаниците на 91 НЕГ да казват, че съжаляват за избора си- а именно, че не са отишли в 73 СОУ!

Също така без да се лъжем- бал за 91 НЕГ е по-голям.... Ако не се лъжа под 33 от 36 не пада, но той, както знаем се формира от ЕДИН ИЗПИТ, при това ТЕСТ! Определено един тест не може да определи "интелигентността" и практическите знания на нас учениците!

Големият бал се постига с наистина многооооо зубрене (да не си кривим душите) или известна доза късмет (преписване от другарчето, а и 25% шанс да нацелиш правилния отговор), о, или разбира се - паричките на мама и татко!

А и през изминалата учебна година 50% от приетите ученици от 1ва немска  за т.нар. "leistungsklasse" са се отказали, защо ли?  
Crossing Arms Wink

За моето дете бих избрала 73 СОУ, защото мисълта детето ми да учи в гимназиял пълна с деца, имащи  почти максимален бал - лееееко ме плаши и ми се струва  психопатско...

А и като гледам 73-то предлагат интересни профили на паралелките- РЕ с мат., РЕ с л-ра, Фе с л-ра, на фона на изучаванито на английски, защото английският е лесен език, ние новата генерация сме "закърмени" с него и концентрацията в/у изучаването на нов език е плюс за  73СОУ...

Родители, не се заблуждавайте и главозамайвате по цифрите, съставящи бала. Много по-важно е дали детето ще се мотивира и занапред, защото често се среща и мотивът- уча безумно усилено в 7ми клас, влизам в добра гимназия и после- цяла година релакс и тогава такаааа хубаво се затъва, че не е истина!

Както е казано- " Не е важно колко знаеш, важно е как го ползваш"

А само за информация- уча в СМГ "Паисий Хилендарски"  Wink Sunglasses Simple Smile Peace


Виж целия пост
# 158

(1) И тука - същата работа, без пари една учителка по математика няма да ви каже съществена информация. (2) Само ще ви разправя сладки и безсмислени приказки.
(3) Впрочем, чела съм мнения в този форум на майки, чиито деца са в 73-то и те се оплакват точно от преподаването по математика в това училище.

 Хилоу на всички!  Grinning

(1) Амиии извинявам се, но математиката е точна наука и там "несъществена информация" няма! И както Бенджамин Пърс я определя - „науката, която съставя необходими заключения"!   Математиката не е за всеки! За това ми е мъчно, когато слушам съучениците ми да се оправдават с преподавателя за не тоолкова високите си оценки, защото вината си тяхна...  (3)

О, да, аз уча в 73 СОУ от миналата есен в профил немси ез., руски ез. и математика, и определено мога да кажа, че оценките на съучениците ми се определят от концентрацията им в час, затото в 8ми клас стига да внимаваш в час и да следиш мисълта на учителя- всичко ще е като по мед и масло! Точно двете паралелки с математика имат уникални преподаватели, които правеха информацията въжможно най-опростена, а също така ни казваха разширени факти,теореми, хитринки  и основни задачи, които се учат в по-горните класове.
 Разбира се при нас напрежението и натоварването с 20 уч.ч. немски ез. на седмица да си казваше думата- случваше се  някой да "излуши" като претоварен компютър след цял ден "цъкане" на WoW!  Grinning Grinning Grinning

(2)  На "Сладки и безсмислени приказки" в 73то не съм присъствала, защото дори в часовете по музика обсъждахме важни теми, засягащи настоящето ни.  Мисля, че е много непрофесионално да се говори против някоя гимназия на базата на голи твърдения!

Впрочем  цялата тази история с баловете е смешна- нивото на бала се формира от желаещите за дадена гимназия- от самите ученици/родители и слуховете, носещо се от уста на уста!

Не мога да ви разбера - защо си мислите, че 73 СОУ се състезава с НЕГ-а??? Какво се главозамайвате, че 91 НЕГ е върхът на сладоледа и е център на света!  Thinking Учебниците и в двете гимназии са еднакви, преподавателити не са случайни, на двете места има ученици справящи се по- бързо/бавно с материала...

За всеки влак си има пътнаци в крайна сметка! Wink

Пожелавам ви да прекарате оставащите дни от лятото пълзотворно, а не да се давите в злоба и завист, която виждам присъства в много от постовете!



Виж целия пост
# 159

(1) И тука - същата работа, без пари една учителка по математика няма да ви каже съществена информация. (2) Само ще ви разправя сладки и безсмислени приказки.
(3) Впрочем, чела съм мнения в този форум на майки, чиито деца са в 73-то и те се оплакват точно от преподаването по математика в това училище.

 Хилоу на всички!  Grinning

(1) Амиии извинявам се, но математиката е точна наука и там "несъществена информация" няма! И както Бенджамин Пърс я определя - „науката, която съставя необходими заключения"!   Математиката не е за всеки! За това ми е мъчно, когато слушам съучениците ми да се оправдават с преподавателя за не тоолкова високите си оценки, защото вината си тяхна...  (3)

О, да, аз уча в 73 СОУ от миналата есен в профил немси ез., руски ез. и математика, и определено мога да кажа, че оценките на съучениците ми се определят от концентрацията им в час, затото в 8ми клас стига да внимаваш в час и да следиш мисълта на учителя- всичко ще е като по мед и масло! Точно двете паралелки с математика имат уникални преподаватели, които правеха информацията въжможно най-опростена, а също така ни казваха разширени факти,теореми, хитринки  и основни задачи, които се учат в по-горните класове.
 Разбира се при нас напрежението и натоварването с 20 уч.ч. немски ез. на седмица да си казваше думата- случваше се  някой да "излуши" като претоварен компютър след цял ден "цъкане" на WoW!  Grinning Grinning Grinning

(2)  На "Сладки и безсмислени приказки" в 73то не съм присъствала, защото дори в часовете по музика обсъждахме важни теми, засягащи настоящето ни.  Мисля, че е много непрофесионално да се говори против някоя гимназия на базата на голи твърдения!

Впрочем  цялата тази история с баловете е смешна- нивото на бала се формира от желаещите за дадена гимназия- от самите ученици/родители и слуховете, носещо се от уста на уста!

Не мога да ви разбера - защо си мислите, че 73 СОУ се състезава с НЕГ-а??? Какво се главозамайвате, че 91 НЕГ е върхът на сладоледа и е център на света!  Thinking Учебниците и в двете гимназии са еднакви, преподавателити не са случайни, на двете места има ученици справящи се по- бързо/бавно с материала...

За всеки влак си има пътнаци в крайна сметка! Wink

Пожелавам ви да прекарате оставащите дни от лятото пълзотворно, а не да се давите в злоба и завист, която виждам присъства в много от постовете!




Да не би да си от 8б или 8а клас? Wink
Виж целия пост
# 160
Видяхте ли, само две мнения на двама ученика ( Ойлер и КД) разбиха на пух и прах всичките ни почти безсмислени постове Simple Smile
Много пъти си мислим, че децата вече за нищо не ги бива. Напротив, толкова млади хора има на този свят, с реална преценка, които знаят какво искат и как да го постигнат.
А ние възрастните, много пъти сме с болни родителски, учителски и пр. амбиции... Embarassed
Виж целия пост
# 161
Видяхте ли, само две мнения на двама ученика ( Ойлер и КД) разбиха на пух и прах всичките ни почти безсмислени постове Simple Smile
Много пъти си мислим, че децата вече за нищо не ги бива. Напротив, толкова млади хора има на този свят, с реална преценка, които знаят какво искат и как да го постигнат.
А ние възрастните, много пъти сме с болни родителски, учителски и пр. амбиции... Embarassed


В тези мнения има две твърдения, които не са верни.
Първото е, че 50% от лайстунгкласе са се отказали. Ако беше така щяха в списъка с приетите тази година да пуснат поне 25 резерви, а резервите са 8 и предполагам, че са се подсигурили поне двойно, тоест половината резерви нямат много шанс.
Второто е, че учебниците са едни и същи. Не са. Имам съседи, на които дъщерята учи в 73- то в по-горен клас и ми предлагаха нейните учебници по немски, но се оказа, че за нас са други.

На всичко отгоре цитират част от моя пост, така, че да излезе че е насочен срещу 73- то.
Всъщност, той е недоволство от обучението по математика и в двете училища и изобщо в цялата образователна система.
Мисля, че гостите доста раздухте хвалбите. newsm67
Виж целия пост
# 162
Хмм, ами аз мисля, че говорим за подготвителните класове.... там учебниците и в двете гимазии бяха скапаният "Deutsch Intensiv"!

А, иначе- да, от 8б съм, бившия 8б всъщност...  Simple Smile

Иначе и аз чух, че доста голяма част от РЕЗЕРВИТЕ за Лайстунгклассето са получили място ... Whistling Thinking Rolling Eyes
Виж целия пост
# 163
Видяхте ли, само две мнения на двама ученика ( Ойлер и КД) разбиха на пух и прах всичките ни почти безсмислени постове Simple Smile
Много пъти си мислим, че децата вече за нищо не ги бива. Напротив, толкова млади хора има на този свят, с реална преценка, които знаят какво искат и как да го постигнат.
А ние възрастните, много пъти сме с болни родителски, учителски и пр. амбиции... Embarassed


В тези мнения има две твърдения, които не са верни.
Първото е, че 50% от лайстунгкласе са се отказали. Ако беше така щяха в списъка с приетите тази година да пуснат поне 25 резерви, а резервите са 8 и предполагам, че са се подсигурили поне двойно, тоест половината резерви нямат много шанс.
Второто е, че учебниците са едни и същи. Не са. Имам съседи, на които дъщерята учи в 73- то в по-горен клас и ми предлагаха нейните учебници по немски, но се оказа, че за нас са други.

На всичко отгоре цитират част от моя пост, така, че да излезе че е насочен срещу 73- то.
Всъщност, той е недоволство от обучението по математика и в двете училища и изобщо в цялата образователна система.
Мисля, че гостите доста раздухте хвалбите. newsm67



Такам здравейте и от мен,ученичка от 73 Соу Владислав Граматик. Според мен спора между това кое училище е по-добро :73 или 91 е напълно безмислен. Защо ли? Защото в един спор всеки един от спорещите се опитва да наложи своето,независимо то дали е вярно или грешно. Не е въпроса да стигнем до истината,а да набием в на другия главата нашето си и да се изкараме победители. И каква файда от това,ако успеем в крайна сметка да набием мнението си на противника? Ако твърдението е грешно си правим сами мечешка услуга. Ние ще сме тези,които са останали с погрешнтоо впечатление. Но това беше малко отклонение сега искам да кажа,че каквото и да си говорим и 73то и 91 училище са едни от най-добрите в цяла България,безспорно и 2те училища не са със случайни ученици или учители. Да ще има някои,които ще влязат по извъртян начин,но това няма никакво значение,защото после всичко си идва на мястото,ако един ученик е не глупав,а мързелив и пет пари не дава за бъдещето си той пропада на място,от което родителите му не могат да го измъкнат. но такива ученици не са чак толкова голям брой. Както каза,моята съоченичка балът не е от толкова голямо значение,защото има различни обстоятелства! няма да разяснявам това всеки знае какво може да се случи на един изпит. и в двете училища има немски учители,което е основната цака на езиковите гимназии. Не знам специално за учителите в 91,но знам,че при нас има учители по амтемитка,които претупват работата и учители,които си я вършат съвесно ензависимо от заплатата. Така е във всяко едно училище. С риск отново да повторя съоченичката си,абсолютно съм съгласна,че много от "разбиранията на нещата" си зависят от нас самите. Много пъти съм се чудела на учителите,как издържат психически при все факта,че ние сме буквално неукротими егоистични и некононтролируеми чудовища? Но факт е има учители,които успяват да получат респекта,който си заслужават. цаката на едно училище е до аккъв процент ще са тези учители. в 73то Соу смея да затвърдя,че процента на тези учители при които муха да бръмне ще се чуе, е голям! Сигурна съм обаче,че и в 91 е същото. Ако не беше така нямаше толкова много ученици от там да отиват на олимпиадите по немски и математика Wink. Всеки ученик и всеки учител и всеки родител е пристрасно към училището си,нормално е,човешко е,затова нека спрем този спор дотук. В крайна сметка от нас учениците зависи дали ще станем хора или не. Не толкова от самото училище. Ако ние имаме достатъчния разум да се вразумим,където и да сме и в 73то и в 91 ще успеем Simple Smile Това беше от мен.
Виж целия пост
# 164
изключително се извинявам,че съм написала огронмата глупост ""съоченичка" но така се бях улисала в мисълта си..,че забравих какс е пише ученик  Laughing
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия