Консултация с логопед - тема 3

  • 170 723
  • 759
# 720
Синът ми ходи на логопед вече два месеца и половина, защото не казва Р, на 6години почти е. Според вас колко трябва да ходи, за да има резултат? Знам, индивидуално е, но все пак  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 721
Синът ми ходи на логопед вече два месеца и половина, защото не казва Р, на 6години почти е. Според вас колко трябва да ходи, за да има резултат? Знам, индивидуално е, но все пак  Rolling Eyes

viliko, всичко е много индивидуално.
Освен това, зависи на какъв етап са вече -
на постановка на звука или на автоматизация.
Зависи също за тези два месеца колко
посещения имате при логопеда, както и
дали се упражнявате в къщи.  
Не са много два месеца, ако това те притеснява.
"Р" е най-трудният за постановка звук, при
някои деца отнема време. Hug
Виж целия пост
# 722
Ходи два пъти седмично по половин час в детската градина, там ходи частен логопед.
Предполагам са на автоматизация, защото ползвали някакво топче.
Отделиха месец за обследване.
Упражнения вкъщи не правим, освен движението на езика и челюстта - вълк, балон, часовник, лиса и тн.
Виж целия пост
# 723
.............................................................................................
Предполагам са на автоматизация, защото ползвали някакво топче.
.............................................................................................
Упражнения вкъщи не правим, освен движението на езика и челюстта - вълк, балон, часовник, лиса и тн.

Щом ползва все още сондата колегата, значи са на постановка
на звука. Има време, щом постановката е започнала през
втория месец.

Да, това са т.нар. артикулационни упражнения. Служат за
раздвижване на езика, правете си ги редовно в къщи, за да
подпомогнете работата.
Виж целия пост
# 724
Е, то първия месец рисуваше къщички, определяше цветовете и фигурите, все неща, които перфектно знае и на мен ми беше ясно, че колегата си печели време, защото при третото ходене - трябваше да е наясно, че проблемът е изцяло логопедичен произнасянето на Р, иначе отлично го отркива в думите, също така си го пише в думите, които може. Но именно заради това разтакаване в началото съм малко скептична и реших да поразуча как стоят нещата, ще съм благодарна на всяка информация по темата  Laughing
Виж целия пост
# 725
Здравейте!
За пръв път пиша в темата, защото съм притеснена за развитието на дъщеря ни. Все по-често забелязвам, че прави грешки в по-сложни думи от рода на: капачка (пакачка), спокойно (скопойно), царевица (цаверица) и още няколко. Тези ги казва точно по начина, по който съм написала в скобите, ползва ги често, опитва се да ги повтаря правилно, когато й обърнем внимание, но не й се получава винаги. Освен проблемът с обръщането на срички, се случва често и да повтаря първата сричка (като заекване, но не заеква непрекъснато). Тя е на 4г и 4м, доста е бъбрива, като цяло е неспокойна натура, активна, своенравна... Притеснявам се за тези неща, защото и двамата с баща й сме с някаква форма на дислексия, знам че не се предава по наследство, но дали обръщането на срички в говора няма да доведе и до проблем с четенето и писането в по-късен етап?
Предварително благодаря на всеки, който е прочел объркания ми пост и даде съвет  bouquet
Виж целия пост
# 726
ще съм благодарна на всяка информация по темата  Laughing

viliko, задай конкретен въпрос.
Относно дали е минало много време, ти
отговорих. Ако нещо друго те интересува,
питай. Колегата не ти ли обясни какви
са етапите на работа при постановка на звук? Hug
Виж целия пост
# 727
Не, нищо не ми е обяснил. Дава ми само в една тетрадка с по едно изречение какво правят. Но до края на май работели, лятото прекъсвали. та се чудех до края на май - явно няма да има положителен резултат, а това прекъсване лятото?  Thinking Или да очаквам, че може и да има резултат...всъщност синът ми се притеснява, че не го казва, затова го пратих, аз проблем все още не намирам, защото нямаме 6 г, но...
Виж целия пост
# 728
Dive, моят съвет е да посетите логопед.
Той ще обследва детето, ще отчете цялостното
му невропсихологично развитие и ще може да ти
даде по-точни отговори. И при най-добро желание
от моя страна, няма как да дам категоричен отговор
на въпроса ти без да съм виждала детето.  Hug
Виж целия пост
# 729
Много благодаря за отговора, за мен съветът Ви е достатъчен - ще потърсим логопет. Беше ми важно за да преценя дали не пресилвам нещата, както твърдят мои близки...
Виж целия пост
# 730
Писала съм и друг път какви са етапите на
логопедичната работа при постановка на
звук, сега пак ще ги напиша за viliko.

Първият етап е постановката на звука - логопедът учи детето
на правилното звукопроизношение, след като първо езикът е
раздвижен с помощта на артикулационни упражнения. След
като детето успее да произнесе правилно звука, това за
съжаление не означава, че веднага ще успее да започне да
го използва, когато говори.

Тогава започва вторият етап - автоматизация на звука в срички,
думи, изречения, текст на ниво повторна реч. Логопедът изговаря
сричка/дума/изречение/текст, в които е включен новият звук,
детето повтаря. Целият материал, който логопедът подава на този
етап, трябва задължително да се повтаря в къщи. Той е структуриран
по определена методика. Само така може да бъде създаден новият механизъм.
В противен случай детето може да остане на ниво правилно произнасяне
на изолирания звук, но да не съумява да го използва в самостоятелната си реч.

При различните деца периодът на автоматизация на определен звук е
различен - някои успяват доста бързо да го включат в самостоятелната
си реч, на други им е необходимо повече време и напомняне.

Има деца, при които се налага и минаване през трети етап - диференциация на
звука. В случая, ако се прави, диференциацията ще бъде между "Л" и "Р", които
са близки по място на учленение и някои деца ги заменят.

viliko, правилно си постъпила, щом синът ти се притеснява, а и
вече е достатъчно голям. До края на май има все още време,
звукът би могъл да излезе. Ако не се случи, би могла да потърсиш
друг логопед, който работи и през лятото.  Hug
Виж целия пост
# 731
Съжалявам, че заради мен потретвате, но наистина благодаря, това не го знаех като план за работа  Peace Иначе и за мен беше удачен вариант лятото да продължи да ходи, защото се опасявам, че за 4 месеца почивка - ще се обезсмисли ходенето ни тези три месеца. Вкъщи реално почти нищо не правим, но в момента ще си посъбера материали и ще се опитам да помогна, ще съм благодарна, ако някъде има систематизирани насоки за работа вкъщи, като помощна, разбира се, към логопедичната.
Виж целия пост
# 732
Здравейте,

Дъщеря ми е на 3 години и проговори доста рано. В момента водим нормални, пълноценни разговори по всякакви теми и общо взето в тази посока нямаме грижи.

Проблемът е в изговарянето на С, Ш и подобните съскащи съгласни. Когато ги изговаря, поставя езичето между зъбите и то реално се подава навън. При нормално говорен с непознат проблемът дори не се забелязва толкова, но аз го виждам и при заслушване се чува съскането на тези звуци. Няколко пъти на игра се опитах да й покажа аз как го правя и да се опита каже "С" с прибрано езиче, но не се получава и реших да не й фокусирам вниманието там.
Имаме първи братовчед на 5 години със същия проблем, но при него е много по изявено и детенцето доста видимо "плюе" при изговарянето на тези букви. В момента неговите родители не са предприели нищо да му помогнат...ние ги виждаме сравнително рядко и няма как дъщеря ми да го е прихванала от него. Чудя се дали може да е нещо генетично или е чиста случайност, че и двамата го имат?
Та сега въпросът ми - това за логопед ли е? Сега ли е правилната възраст да отидем? Има ли и какви упражнения можем да правим вкъщи? Моля да ми препоръчате добър логопед за този проблем, аз съм ходила само в Пумпелина преди много време - там дали могат да помогнат?

И последно - от 1, 2 годинки дъщеря ми ходи в англоезична детска градина - долу горе се оправя с езика, всичко разбира, говори прилично (не толкова добре като на БГ), но с много граматични грешки. Това може ли да има отношение към проблема? При английския съскането си е същото като при произнасянето й на български думи...
Виж целия пост
# 733
Здравейте! Моята дъщеря е на 5, няма проблеми с говоренето, но пише болшинството букви и числа наобратно (примерно "И" се пише "N"). Пише с лявата ръка и не знам може ли да се дължи на това или е друг проблем и изобщо проблем ли е?

 
Виж целия пост
# 734
Здравейте,
ние сме вече на 3 г. и 9 м. Преди около 2 месеца и половина писах във форума и благодарение на насоките на всички незабавно започнахме работа с логопед, спряхме телевизията, четем книжки, ходим поне два пъти месечно на театър, в , дори на езда. Определено има положителна промяна при сина ми, започна да говори доста повече, получава се разговор, доста аграматичен, но поне разбираем за семейството. Външни хора не разбират все още всичко. Речникът му се обогати много. Дори думите на английски вече отсъстват. Стана доста по-сръчен. Реди пъзели от 24 части сам /напълно/, а тези от 49 иска да му помогна в началото с една две парченца. Ниже топчета сам на връзка, знаем формите, цифрите до 5 и основните цветове, режем с ножица, но не по контур, прави апликации правилно, оцветява отскоро, но му е трудно все още, но пък обича да рисува керамични фигурки /за 2 месеца над 20 е направил/, рисува с бои, обича и пластелин да мачка, ходим в зоопарка и знае животните там дори си има любимци и се ориентира къде де намират сам. Качи се на кон, направи три обиколки на манежа , дори нахрани кончето от ръката си. Но пък не пожела да остане на тържеството си в детската градина и си тръгнахме, дори не искаше да остане да гледа. Стана ми гадно, но не го насилвах.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия