Тест за началото на 5-ти клас!

  • 9 078
  • 165
# 150
Мене пък учителите ми по български език, които наистина бяха учители на времето ме учиха, че всяко изречение се състои от подлог и сказуемо. Въпросът е, че в някой изречение подлогът е неявен, но винаги съществува. Та по тази логика на моите учители не можем да говорим за липса на подлог в което и да било изречение.
Паралелът с картинката от логическата задача е абсолютно недопустим в случая.
  Във всяко изречение може да се открие субект и предикат, но субектът може да бъде неизявен, тоест, подлог да липсва. Тогава изречението е безподложно непълно.

Мисля, че с това ще отида при даскалката.
И ще я изпитам  Laughing
На учебната програма по БЕ за 5-ти клас.


ПП. "липсва", не е тъждествено на "неизявен". 
Виж целия пост
# 151
ПП. "липсва", не е тъждествено на "неизявен". 

Точно  Peace Peace Peace

Първо ги учат, че изречението се състои от подлог и сказуемо и няма изречение без тях. После ги питат в кое изречение няма подлог  ooooh! ooooh! ooooh!
Виж целия пост
# 152
 Силви, Гери, става въпрос, че субектът не е назован в изречението с подлог. Той съществува като логически субект, но може да бъде назован със съществително, местоимение и т.н., но фактически не е назован, следователно подлог липсва. Бъркате субект с подлог! Никъде не се учи, че няма изречение без подлог и сказуемо! Има, естествено!
Виж целия пост
# 153
Силви, Гери, става въпрос, че субектът не е назован в изречението с подлог. Той съществува като логически субект, но може да бъде назован със съществително, местоимение и т.н., но фактически не е назован, следователно подлог липсва. Бъркате субект с подлог! Никъде не се учи, че няма изречение без подлог и сказуемо! Има, естествено!

Добре в изречението "Казах вече" субектът с какво е назован. Защото според мен в това изречение подлогът е "аз", само че е неявен.
Виж целия пост
# 154
Силви, внимавай да не ти драсна едно чертежче за "Студено е."   Laughing

И да измисля най-подходящо формулирания въпрос за тестче за 2 клас, което да бъде въведено в матурите  Laughing за първи.

Виж целия пост
# 155
Силви, Гери, става въпрос, че субектът не е назован в изречението с подлог. Той съществува като логически субект, но може да бъде назован със съществително, местоимение и т.н., но фактически не е назован, следователно подлог липсва. Бъркате субект с подлог! Никъде не се учи, че няма изречение без подлог и сказуемо! Има, естествено!

Добре в изречението "Казах вече" субектът с какво е назован. Защото според мен в това изречение подлогът е "аз", само че е неявен.

  Ами точно това изречение е пример за безподложно непълно изречение. Ако почнеш да подчертаваш, ще можеш ли да подчертаеш подлог? Субект има, не подлог! Субектът е "аз"! Подлогът е синтактично понятие, субектът-логическо!
Виж целия пост
# 156
Силви, Гери, става въпрос, че субектът не е назован в изречението с подлог. Той съществува като логически субект, но може да бъде назован със съществително, местоимение и т.н., но фактически не е назован, следователно подлог липсва. Бъркате субект с подлог! Никъде не се учи, че няма изречение без подлог и сказуемо! Има, естествено!

Добре в изречението "Казах вече" субектът с какво е назован. Защото според мен в това изречение подлогът е "аз", само че е неявен.

  Ами точно това изречение е пример за безподложно непълно изречение. Ако почнеш да подчертаваш, ще можеш ли да подчертаеш подлог? Субект има, не подлог!

Добре де, аз попитах кой е субектът.
А пропо, в учебниците на моето дете никъде не се говори за субект. Говори се само, че за да имаш ипросто изречение трябва да имаш задължително подлог и сказуемо. За субект никъде не се споменава.
Виж целия пост
# 157
Силви, внимавай да не ти драсна едно чертежче за "Студено е."   Laughing

И да измисля най-подходящо формулирания въпрос за тестче за 2 клас, което да бъде въведено в матурите  Laughing за първи.


Давай, може да пробваме и с "Абсурдно е".


Циана, мила, децата нямат никаква идея що е това "субект" и има ли той почва в час по БЕ за 5-ти клас.
Виж целия пост
# 158
...Давай, може да пробваме и с "Абсурдно е".

Е, то за това няма достатъчно грешни отговори. Какво ще пиша по подточките?!
Ако ще го вкарваме в тестове, направо ти отговарям - "Да".
Виж целия пост
# 159
Силви, Гери, става въпрос, че субектът не е назован в изречението с подлог. Той съществува като логически субект, но може да бъде назован със съществително, местоимение и т.н., но фактически не е назован, следователно подлог липсва. Бъркате субект с подлог! Никъде не се учи, че няма изречение без подлог и сказуемо! Има, естествено!

Добре в изречението "Казах вече" субектът с какво е назован. Защото според мен в това изречение подлогът е "аз", само че е неявен.

  Ами точно това изречение е пример за безподложно непълно изречение. Ако почнеш да подчертаваш, ще можеш ли да подчертаеш подлог? Субект има, не подлог!

Добре де, аз попитах кой е субектът.
А пропо, в учебниците на моето дете никъде не се говори за субект. Говори се само, че за да имаш ипросто изречение трябва да имаш задължително подлог и сказуемо. За субект никъде не се споменава.
 Субектът е АЗ!
   И в кои учебници, в кой клас пише подобна глупост? Това е безумие! Има и безподложни, има и безглаголни изречения! Винаги може да се мисли за подлог, защото основния признак на изречението е субектно-предикатно отношение!  Само че понякога подлог въобще може да не се и подразбира- студено ми е, вали, смешно е, жалко е и т.н. Понякога може да бъде назован по различен начин. Например " Отидоха в гората" Подлогът може да е и овцете и ловците! А може и "всички" и още много други варианти!
 Да, децата нямат представа за субект, но е безумно да им се твърди, че няма изречение без подлог. Има вършител на действие и някакво действие, но вършителят може да не бъде назован в изречението. Има си начини да се обясни това на децата.
Виж целия пост
# 160
Както сме тръгнали, може някой да докаже, че кръгът се състои от безкрайно много малки триъгълничета.
Виж целия пост
# 161
... Има си начини да се обясни това на децата.
... И те не са с тестове.

Виж целия пост
# 162
    И в кои учебници, в кой клас пише подобна глупост? Това е безумие!

В учебниците за 4 и 5 клас
Виж целия пост
# 163
Вярно, че пише, че въпросът е за началото на шести клас. Само че и за там не е . По-скоро е за началото на седми клас, защото сега съставните сказуеми се учат в шести, а преди година- в седми клас.
За да сме съвсем точни - съставното сказуемо се учи се учи в пети клас по новата програма.
Виж целия пост
# 164
Когато и каквото да се учи трябва да сме честни пред себе си и да си признаем, че тестовата система няма да доведе до нищо хубаво.
Първо няма специалисти в България, за да направят някакъв смислен тест, от който да се правят изводи.
Второ няма учител, който да осмисли отговорите на децата и да прецени, отговаряйки детето на даден въпрос, какво точно не му е ясно, къде има пропуски в материала и на какво точно той /учителят/ трябва да наблегне за да постигнат по-висок успех учениците.

На мен ми е интересно преди да дадат тест на децата учителите да го попълнят и да видим колко точки ще изкарат.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия