Връщат вечерния час за учениците!

  • 6 567
  • 181
# 45


...Това за забрадките ми се струва толкова излишно...някой се опитва да ходи върху тънък лед....[/color]
Плюс кръстчетата...
Ама има опити да се въведе вероучение в училище  Confused Почвам много да се плаша от опитите да създаде верско и етническо напрежение зорлем.

Всъщност се обмисля да се въведе предмет "Религия", а не вероучение т.е. всеки ще учи религията която изповядва.

За вечерния час съм твърдо ЗА, скептична съм за спазването му...
Забрани на хартия колкото щеш ...
Виж целия пост
# 46
Завърших миналата година,тоест прясна ученичка съм.
Абсурд е това да стане реалност.
Виж целия пост
# 47
... А това да се забрани носенето на забрадки си е абсолютно потъпкване на религиозната свобода според мен...


Някои не четат дори заглавията на темите, какво остава за Конституцията.
Имам пред вид българската.
Ако текстовете на нашата ги затрудняват или не ги интересува, понеже не са в България, да четат по места:

http://www.europe.bg/htmls/page.php?category=5&id=14902



Виж целия пост
# 48
Целта на този закон изобщо не е да се спазва! Целта е евтин популизъм покрай предстоящите избори. Хубавото е, че все по-отрано започват с мерките, цяла година по-рано. Явно вече не ни мислят за толкова тъпи.

Този закон няма никакъв шанс да се спазва, нито да доведе до нещо положително. Той описва някаква крайна цел, която може да стане реалност само след много години упорит труд в тази насока и то постепено. За да се постигнат целите, описани в този закон, се налага да се напраят и много други неща. Всичко това ми говори, че авторът на закона изобщо  не познава в детайли причинно-следствените връзки в областта на образованието или смята, че и в този вид, представянето на такв проектозакон ще е достатъчно, за да симулира някаква дейност и избирателите да си кажат, че има хляб в този министър, щом такива "сериозни" неща е замислил да прави.
Пълна скръб.
Виж целия пост
# 49


...Това за забрадките ми се струва толкова излишно...някой се опитва да ходи върху тънък лед....[/color]
Плюс кръстчетата...
Ама има опити да се въведе вероучение в училище  Confused Почвам много да се плаша от опитите да създаде верско и етническо напрежение зорлем.

Всъщност се обмисля да се въведе предмет "Религия", а не вероучение т.е. всеки ще учи религията която изповядва.

За БПЦ говорех, на за МОН. Т.е. за обстановката в страната като цяло.
Виж целия пост
# 50
Подкрепям напълно идеята. Може и да не стане сега, веднага, но постепенно ще свикнат. Ще се започне с малките деца, които като свикнат от сега, че трябва да има дисциплина в училище и уважение към преподавателите, няма да им тежи за бъдеще, когато пораснат.
Голяма част от нас станаха изгубеното поколение на прехода, без морални ценности. Нека позволиме на децата си да ги имат. ЯСно е, че нищо няма да стане само с пиремането на един закон, а е необходимо цялото общество да работи в тази насока и учители, и родители.
Виж целия пост
# 51

Това за забрадките ми се струва толкова излишно...

Така е, да. Днес - забрадките, утре току-виж и потурите забранили!  Crazy
Виж целия пост
# 52

Това за забрадките ми се струва толкова излишно...

Така е, да. Днес - забрадките, утре току-виж и потурите забранили!  Crazy

 Joy Joy Joy
Виж целия пост
# 53
За БПЦ говорех, на за МОН. Т.е. за обстановката в страната като цяло.

Доколкото знам МОН определя какво се учи в училище, а не Църквата.  Или греша ?
Виж целия пост
# 54
Само това ли ще връщат?! Не е достатъчно....
Виж целия пост
# 55
Той описва някаква крайна цел, която може да стане реалност само след много години упорит труд в тази насока и то постепено. За да се постигнат целите, описани в този закон, се налага да се напраят и много други неща.
Като например? Докато обществото ни мисли, че законите са твърде строги, твърде не на място, твърде ограничителни или каквито и да било, никога няма да се научим на ред и дисциплина. Постепенната работа в дадена насока важи и има смисъл в общества, които са научени да спазват законите и има поне малко дисциплина. Аз съм виждала два броя такива общества, повярвай, далеч сме от тях.  Confused
Виж целия пост
# 56
Важното е законите да са спазват. Колкото и строг или либерален да е един закон единствено контролът по спазването му има ефект. И сега има наредби за вечерния час, за продажбата на алкохол и цигари на малолетни и непълнолетни и прочее, но какво от това? Учениците и сега висят пред оградите и пушат необезпокоявани с бира в ръка.
Виж целия пост
# 57
Например.
Всяко едно училище в момента няма готовност да приеме и да следи за спазването на тези забрани. Нещо повече. То няма готова стратегия какво да прави, когато тези изисквания не се спазват, а те няма да се спазват. Какво ще се прави, ще се изключат от училище всички ученици?
Подобни резки мерки, особено ако някой измисли механизъм, по който да ги наложи, ще доведат до много протести от страна на учениците, тук няма да се разпростирам, мисля, че е ясно.
Въвеждането на тези мерки трябва да се направи поетапно. Да се изгради система за налагане на всяка една от стъпките и да не се продължава напред, без предходната стпка да е въведена. Например това с поведението. Щяло да има оценка за поведение. Чудесно, как ще накараме учениците да я смятат за нещо важно? Какво ще зависи от тази оценка?

В момента нещата са прекалено зле. Трябва да се започне от възвръщане на мотивацията на учениците към учебния процес. Да бъдат върнати по класните стаи, след това да започнат да си учат уроците. Оценките да имат някаква тежест. Думата на учителя да има някаква тежест. Да се следи за дисциплината. Всеки един ученик във всеки един момент трябва да знае какви са правилата в съответното училище и да знае какви санкции ще последват, ако не ги спазва. И тези санкции наистина да последват. Ученикът трябва да знае, че нарушавайки правилата, той няма да остане нито незабелязан, нито ненаказан. И така нататък.
Виж целия пост
# 58
да изгонят по 4-5 ученика от клас и другите ще си седнат на задника. какъв е проблема?
ред се налага със сила не със сладки приказки.
Виж целия пост
# 59
Например това с поведението. Щяло да има оценка за поведение. Чудесно, как ще накараме учениците да я смятат за нещо важно? Какво ще зависи от тази оценка?


Например: За 10 неизвинени отсъствия ти намалят поведението. С намалено поведение не можеш да получаваш стипендия. Ако продължаваш да не спазваш правилата- бягства от час, пушене, пиене - глоба на родителите. Да видим дали няма да се заинтересуват какво правят "дечицата " по цял ден. Вечер, след 10.30 часа-по къщите. Хванат ли те-глоба за родителите, но по-сериозна.  За следващи поведения-по-сериозни санкции, предимно глоби. Накъде там трябва да се въведе и обществено полезен труд . Чупиш, драскаш-хайде да почистиш градинките след часовете!
Все отнякъде трябва да се започне,нали? Това е лесната част, по-трудната ще е връщането на авторитетите, но и това може да стане след време.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия