БЪЛГАРСКОТО ДЕТЕ - НАХРАНЕНО, ОБЛЕЧЕНО И НЕОБИЧАНО

  • 4 870
  • 75
# 45
Защо така негативно и общо? Никога не ми е допадал стил "А-ла Карбовски"- черно и лошо навсякъде, сензацията е в негативите, затова нека говорим само за тях.
Правим каквото можем- всеки според разбиранията и силите си.
Малкото пъдпъдъче издържа на съвместна игра по 14-15 часа на денонощие /понеже в останалото време спи  Laughing/- няма родител, който да може да му я подсигури, не е и нормално да се стараем толкова, не е естествено просто, това го няма никъде в природата. Действителността е такава, че се налага да се работи в къщи от страна и на двамата родители. Това, което мога лично да направя е поне да не ги пусна /децата ми/ на коневръза по яслите от най- ранна възраст, а да им осигуря персонално внимание от страна на човек, ангажиран само с тях и възпитанието им и не се чувствам виновна- няма за какво. Ограниченият достъп до ТВ и комп зависи от нас /държа да е ограничен, за всеки здравомислещ родител причините са ясни/. Четенето на книги и гирите са ежедневно занимание, но не денонощно.
Бабите- пенсионерки са, никоя не е ангажирана с децата ми. Имат право на това, просто да им се радват, когато им гостуваме.
"Училището е и емоционално и интелектуално бреме за трудовия народ."- това не го разбирам и с твърдението не съм съгласна. Аз съм ходила с огромно удоволствие на училище, големият ми син сега- също, предпочита го пред дългата лятна ваканция. Обича училището си, учителката, децата, интересно му е, дори обича истински определени предмети.
Друго: "Колко много домашни имат децата и какъв труден материал изучават. При липса на пенсионер вкъщи майките са изключително затормозени."- и с това не съм съгласна. Нямам пенсионер у нас, детето ми се готви само и нито са му много домашните, нито му е сложен материалът, вземаме и допълнителен такъв. Плашеха ме познати- "Ще видиш как е ІІ /ІІІ и т.н./ клас!"- ами стигнах- видях- нищо стресиращо и опасно няма, нито за мен, нито за детето. Щом и сега ходи с удоволствие на училище явно не е така.
Да не ставам прекалено пространна се връщам на началото на моето становище- правя каквото считам, че е редно и колкото мога, не следва да се невротизирам излишно с вредното "Може още, може по- добре" и още и още... Пълни глупости. Защо? С децата общувам не по задължение и не денонощно, за да ми е удоволствие това общуване /24 часовите грижи никога не са удоволствие, за когото и да било/. "Раздала" съм някои от задълженията си, поделили сме си такива в къщи, голямото дете помага с каквото и колкото може, малкото- също и тенденцията е такава и занапред. Не мисля, че ситуацията е чак толкова лоша и че дяволът е толкова черен и присъстващ винаги и на всяко място. НИКОГА не абсолютизирам и не правя подобни на статията генерални изводи- те най- често са неверни, субективни и неградивни. Бичуват повсевместно нечия съвест. Чия? На незагрижения човек определено не- той дори няма да прочете. На загрижения- ще се позамисли, ще приеме нещо, друго- не, но нормален човек не би бил толкова краен и негативен в оценките си. Звучи ми прекалено назидателно, в стил "онези години", когато дадена слабост биваше разголвана до безобразие и бита, без смисъл.

Вярвам в друго- нека се дават добрите примери, напредъкът на децата в определени области, радостта на родителите от успехите им, споделяне на положителния опит. Мисля, че това би довело до положителен ефект, а не просто плачът и хленчът, оплакването и песимизмът. Колко статии обръщат внимание на състезания по плуване, по лека атлетика, колко публикации и коментари има на прекрасни детски произведения /есета, стихотворения/, колко статии, посветени на медалисти от олимпиади по математика и информатика? Нека сме по- позитивни и градивни, така ще си помогнем повече.
Много точно! И на мене ми писна от тоя негативизъм-да, в статията има много истина, но за когото се отнася няма изобщо да я прочете и да й обърне каквото и да е внимание. А за възпитание и внимание-това е личен избор на родителите. Аз съм се посветила изцяло на малкото човече-по цял ден сме заедно, ще го гледам до 3, после на градина. Майка ми ми помага, когато имам нужда-по 1-2 дни месечно. И тя и свеки са пенсионерки-не ги ангажирам, идват при желание. Дъщеря си считам за щастливо дете - играем с нея, баща й също, събираме я с дечица, стараем се и успяваме. ТВ не гледа, защото нямаме по наше желание. Четем книги, слушаме музика и приказки на Компа и ДВД заедно.За това дали е щастлива съдя по усмивката и очите й. Когато съм уморена и й казвам-човешко е и аз не съм от желязо и не винаги ми се чете една и съща книга дза 30 път например....Но тя разбира, помрънква и ляга до мен. Не искаме дъщеря ни да е по-добра от нас-искаме да бъде себе си и да отвоюва ценностите си. И дабъде такава, каквато иска. Ролята ни на родители се свързва с това да подкрепяме децата си. Все пак майката не е човек, който те пази да не паднеш, а човекът, който ти подава ръка да станеш отново. Аз така си мисля. И се опитвам да го приложа. Елена е самостоятелна и комуникативна. Засега. После ще видим.
Виж целия пост
# 46
Ludmil  е прав.Въпрос на приоритети.И въобще не е приказка живота на село.Но това е нашият избор и се радвам, че той прави децата ни щастливи.Всъщност не ми беше трудно да убедя  Деси,че е много по-интересно и забавно да цапаш в реката и да се опитваш да хванеш с ръка сребърните рибки,отколкото да седиш с часове пред телевизора.Не знам какво ще стане с нея когато порасне и подгони мечтите си,но искренно се надявам споменът от детството винаги да стопля душата й.

Съвсем се отклонихме от темата, но при мен изборът ми се свежда до живот в града през седмицата, а всяка събота и неделя ходене на село. За да може детето ми наистина да опознае света, който го заобикаля.
Това пък не значи, че детето ми не е щастливо през петте работни дни и седи по цяла вечер пред ТВ-то. Напротив и в града има качествени родители, които искат най-доброто за децата си, не само на село.
Виж целия пост
# 47
в плюшено-пластмасов затвор, от чийто ъгли извират розово златни блузки, анцузи с огромни надписи и лъскави якета. Облечено като за някой азиатски празник, бъдещето на България е водено на показ по градинките. Там, необезпокоявано от пиещите кафе и бъбрещи родители, се въргаля в пясъчниците и се катери по оцелелите от социалистическото минало опасни катерушки. Докато не си скъса новия панталон и не изяде някой шамар, че разваля настроението на майка си.

Аз дете все още нямам, но статията е хванала цялостната ситуация. А ситуацията от горния цитат наблюдавам ежедневно по улици и кафенета.

И още нещо, за което ми е много болно и което също се споменава в статията: българското дете не чете и не само че не чете, а и недолюбва книгите, защото родителите му вместо да го възпитат в уважение и любов към литературата решават кръстословици и гледат ТВ. Confused
Виж целия пост
# 48
Именно с това започнах и аз- въпрос на лично възприемане на нещата, степенуване, приоритети, манталитет, възможности- всичко е много индивидуално, включително и за автора на статията и за нас, като четящи я.
Ние не живеем на село, но сме в края на града, в умишлено избран от нас квартал и блок, където децата да могат спокойно да играят навън. Не сме имали никога желанието да живеем в голям град, макар че сме имали избор и то не един. Ние направихме нашият.
Имаме си иначе и село с баба и дядо, където ходим на гости и не прекъсваме връзката на децата с природата. Балканът е на хвърлей разтояние от нас, ходим често. В топлото време имаме рекички наблизо с рибки, рибарник, язовир, чудесни места за игра и почивка. Сега сме се ориентирали към заупуване на място и строеж на къщичка в близко село, където няма да живеем, но ще ходим редовно /дай Боже/- децата се чувстват чудесно там.
В града общуването с децата също смятам зависи изцяло от нас и разбиранията ни. Не е задължително да го напуснем, изобщо. Снощи решавахме кръстословица с децата, големият чете приказка на глас, докато аз приготвям вечерята, малкият се научи да реже с ножица и да си рисува ръката на лист- нищо особено не се иска, никакви усилия, съвсем нормален начин на живот. Винаги може и повече, само че аз не го искам, не желая да се невротизираме излишно, спокойствието за мен е основна ценност. И по- малко негативизъм, враждебност, озлобеност, гледане в чуждия двор- много полезни навици са това.
Виж целия пост
# 49
Людмиле, браво на твоето момченце.
Всъщност сме на едно и също мнение.
И за мен е важно детето ми да пряка връзка с природата.
Имаме къща в Стара планина, малко преди Своге. Там детето ми живя от изписването от родилния дом до навършването на 2-та си година. За съжаление това че, аз трябваше да се върна на работа и детето ми да тръгне на ДГ ни накара да се върнем в града.
Но всеки уикенд сме там още от петък вечер, за да може дъщеря ми да играе по цял ден навън на спокойствие, независимо от Т, да храни кокошките, зайчета, кучето и котката  на баба си и дядо си, да гали малки агънца и яренца, да "сади" цветя в градинката си или просто да обикаля из Балкана....Все неща, които едно дете гледано в града му е невъзможно да прави.
Виж целия пост
# 50
Ох, тръпки ме побиха от тази статия... Но истината е там някъде. Картинката е преекспонирана действително. Но реалистична.

Направо ми идва в момента да си взема чантата, да си тръгна от офиса и да си отида при детенцето. Моля, извинете ме за емоционалния изблик. 
Виж целия пост
# 51
Но днес нещата се промениха, а някои родители като че не усещат. Днес не можеш просто да оставиш детето на грижите на държавата или обществото, защото... такива няма. За нашите деца държавата не дава пари (не казвам че няма, има и то огромни фондове от евросъюза!), и не ги пази, а обществото, както някой каза, липсва.

Пази боже да оставям детето си на грижите на държавата.. и преди, и сега. Аз съм от поколението преди 10 ноември. Извинявай, ама моито родители не са ме оставяли на грижите на държавата. Същото е и сега с моето дете.

Освен всичко понеже съм прагматик смятам прокламираните от теб виждания за не особено адекватни с времето. Да, съгласна съм, че е хубаво на село. И ние имаме къща извън София и обичаме да ходим там. Обаче отглеждането на дете в излирана среда било тя на село или на Северния полюс носи негативи за самото дете, освен ако то не остане в тази затворена среда цял живот. Ето затова не обичам тия крайности. Детето ти един ден ще иде в селото на училище. Съмнявам се, че няма да отиде да учи в града. А нима няма да се сблъска с всичко описано от теб. Не е ли по-добре да е подготвено за това? Въпроса е риторичен, защото не ми се пише повече по темата. Wink
Виж целия пост
# 52
Принципно намирам статията за изключително вярна, поне от моите скромни наблюдения.
Само не разбирам какво общо има тук живота на село или в града и каква е връзка с това какво е отношението на родителя/учителя/обществото към децата. Все тая е мястото на обитание, че и времето...
Отделно /мое мнение добито на базата най-вече на този форум/ е, че повечето деца се отглеждат на принципа "нас така ни гледаха" и от там идват и проблемите. Нежеланието да надскочиш себе си.

.... Всеки ден научава нещо ново, защото в природата нещата винаги се менят.

Моето дете не живее в стопанство, но гаранция че не научва по-малко от твоето. Не само в природата нещата се менят всекидневно а и градските деца също имат достъп до 'природата'/каквото и да разбираш под това/.  Peace
Виж целия пост
# 53
....Обаче отглеждането на дете в излирана среда било тя на село или на Северния полюс носи негативи за самото дете, освен ако то не остане в тази затворена среда цял живот....

Много си права... но има краности във всяко общество има и център. Моето и твоето дете /примерно/ са в центъра или около него. Детето на Людмил е ясно изразено в края /не казвам добрия или лошия, просто край/. То е различното дете и неминуемо ще се превърне в различния възрастен, освен ако пораствайки не реши да се противопостави на целия си живот... Такова ще бъде и детето, което е отглеждано по друг начин - примерно в стерилна среда.
Въпросът е, че Людмил е избрал да следва убежденията си и да ги наложи и над детето си, защото е решил, че нещата, в които вярва са по-важни от това детето да се чувства близо до по-голямата част от обществото.

Въпрос на приоритети. Аз одобрявам такова поведение, до колкото разнообразието е нещо необходимо. Бих ли рискувала да отглеждам детето си като аутсайдер - категорично не.
Виж целия пост
# 54
Vache , за това отглеждане в изолирана среда говорех и аз.
Както писах по-горе живяхме две години в близката провинция, където хората всеки ден ходят на работа в столицата.
И въпреки всичко в цялото село имаше само две деца на възрастта на моето, а пък перспективата да посещава ДГ на село хич не ми се нравеше. За това се върнахме в Сф. А събота и неделя на село, сред природата.

Виж целия пост
# 55
Не познавам Людмил, но не ми се вярва да е решил да превърне детето си в аутсайдер.
 Моето дете ходи в селската детска градина ,от която съм по-доволна в пъти ,отколкото от софийската.Сега е в първи клас и посещава училище в Габрово.Има училищен автобус.Само първокласниците в селото са 5.Има още доста деца в различни възрасти.Хубавото е ,че успяхме някак да съвместим прекрасната природа,тишината и спокойствието с близостта до голям град.За 20 минути с кола сме в Габрово.Не ни липсва нито театър,кино или заведения.В самото село има читалище с библиотека с доста богат фонд.Аз работя в къщи,така съм постоянно в помощ на голямата ми дъщеря Петя,която е дете с увреждания.Мъжът ми пътува всяка сутрин до града, но това са около 12 км..Направо смешно разстояние за София.Вярно,че животът тук не е лесен,но за мен е по-важно да живея в съгласие със себе си и да виждам, че и любимите ми хора се чувстват добре.И не мисля, че понякакъв начин лишавам децата си от право на избор.Когато станат достатъчно големи ще напуснат дома си и ще тръгнат по своя път.
Виж целия пост
# 56
Извинявам се за отклонението, но "под витата стена" си е рай, в близост планираме точно виличка, на мен ми е просто приказка там, а и децата толкова много харесаха околността. В кое училище е синът и в кой клас?

Иначе мисля, че разбирам какво има предвид Людмил. Всеки го приема различно, дано ти и семейството ти, Людмиле, сте щастливи там, където сте.
Виж целия пост
# 57
Не познавам Людмил, но не ми се вярва да е решил да превърне детето си в аутсайдер.

Ooo, затова така мислиш  Wink Прочети му публикациите и ще видиш защо го казвам  Rolling Eyes

Иса, напълно си права  Wink
А аз много искам да разбера дали детенцето на Людмил има свое детско общество или контактува основно с възрастни?

Франческа, ти пък! Crazy Людмил говори за съвсем друг тип живот. Това на 35 км от София и работа в столицата не съм сигурна, че влиза в приоритите му.

П.С. Само искам да кажа по повод на снимките на Людмил... знаеш ли колко такива има моето дете? То умее да носи дърва, въргаля се с кучето по земята и няма никакъв проблем да прави планински преходи на 5 г.  Wink То умее да борави с комютъра, гледа филми, вкл. и за възрастни понякога.  В същото време е ОБИЧАНО (личи му) НАХРАНЕНО и ОБЛЕЧЕНО. Съшо така знае много за живитните, природата и това как да я пазим.


Виж целия пост
# 58
Vache съгласна съм с теб.
Моето "близо до природата" и това на Людмил наистина се различават доста.
Виж целия пост
# 59
Аз пък "видях" повече липсата на време и много технологии в тази статия,а не на "село при козите". Всеки си вижда "болките" явно..
*
Описаното е световна тенденция,затова тук има предградия с всичките им характеристики, родителите се задължават да не оставят децата си на градина повече от 10 часа/ден, има комитети родит.по здравословни менюта и пр е градини и у-ща.,задължават ги да четат Н бр.страници на ден и пр. та не е само българското дете горко..
*
Честно казано,за мен,лично,има много по-важни неща при гледането на децата освен садили ли са домати, могат ли да държат лопата (аз се научух и на 2те след 30та си година,а жива крава видях в 1ви клас,не ми е липсвало) и прескачат ли ручей за да идат на у-ще,та да,определено е ? на приоритети.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия