Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 2

  • 83 178
  • 741
# 15
И мен ме е затресло проблема 5 клас, ама да видим.
Виж целия пост
# 16
аз съм много отчаяна защото в момента не наваксваме, а все повече изоставаме от децатал На госпожата вече й е неудобно да ми показва тестовете, на които малката напише 2-3 неща и драска по листа. побяснявам й че трябва да пише на тестовете-някои от нещата ги знае и просто не знам защо не ги пише на листа. Тя все повече се травмира и се отчуждава от децата. По Нова година бях по-голям оптимист, но сега не знам. Чете само стандартна сричка от гласна и съгласна, но там където има струпване на съгласни задължително изнърва едната. Не мога да повярвам, че в 1 срок на 1 клас решават задачи с преминаване на десетицата и задачи с думи. Чудя се дали ще има ефект да спрем училище и да идем на  ускорен логопедичен курс. Бяхме оставили за пролетната ваканция да ходим в Русе но сега виждам, че от училището няма полза, даже е вредно за нея.
Виж целия пост
# 17
Megi2001 ти си в момента в моето отчаяние, което бях изпаднала аз. При нас се получиха нещата чак като взехме учителка във втория срок на втори клас и така си караме с учителка.

Исках да ти кажа да говориш с учителката да не я закача, че не прави нищо, да почете и тя нещо или да се запише на курс да научи за такива деца. Най-важното е сега да не изпадне в някакво депресивно състояние.

Моят тогава съвсем спря да говори и да пише. Като му смених учителката, която не искаше да разбере за такива деца (после чух че и от други се е отървала) нещата леко тръгнаха. Моят продължава да прави тестове с придружител, дали ще е ресурсната или учителката, но под контрол прави.
Виж целия пост
# 18
Междудругото вчера стана на дума с моя позната, която също се е интересувала в чужбина какво правят с такива деца, ами били създадени аудио учебници. Да вземем да пообиколим малко издателства, дали няма да направят такива учебници и в България. Все пак обикновено само 4 издателства печелят конкурса всяка година. Поне за осми догодина да правят успоредно, а за останалите вече да се постараят. Жана, Флора какво ще кажете за идеята.
Виж целия пост
# 19
Здравейте!
Ние посетихме Ресурсен център Варна и подадохме молба за ресурсен учител за следващата учебна година. Директорката - г-жа Широкова беше много мила и отзивчива. Изпрати ни на логопед и психолог. Логопеда каза, че в първи клас е много рано още да се каже дали има дислексия... Трябвало да стане поне втори... А Петьо си изостава с писането... Страничките му стоят празни в училище и се подтиска... И ние си мислехме за Русе през пролетната ваканция, но сега се чудим какво да правим. Особено много го затрудняват пилането и четенето на думи със струпани съгласни или такива, които започват със гласна, напр: умни, идва, отива, Чавдар, спортист... Надявам се, че ме разбрахте. Другото, което ме притеснява е, че забравя основни неща ако не сме говорили за тях известно време, като цветовете, например.  Confused Като го питаме какъв цвят е нещо казва: "Ами не знам, вие ми го казахте отдавна и аз съм го забравил." А ги знаеше...  Той ги научи трудно, дори бяхме ходили на очен лекар да проверим дали всичко е наред с очичките - да, наред е. Сега пак ни изпращат на такъв, защото логопедката забеляза, че си криви едното оченце като чете, но той го прави същото и като се сърди и гледа лошо... Ще отидем все пак отново. Същото е и с някой неща и предмети от ежедневието - забравя как се казват, макар че ги използваме често... Утре ще подаваме заявление за  Детски център "Радост" и като се освободи място ще ни се обадят... Предстоят ни прегледи при детски психиатър и контролен при невролог за хиперактивността и липсата на концентрация... Това е при нас. Стана дълго, за което се извинявам.  Embarassed
Megi2001 , искам да те попитам при вас кой, кога и как установи дислексията в първи клас?  Rolling Eyes
Дороти, харесва ми идеята ти!  Hug Hug
Виж целия пост
# 20
mar4ela5 една идея да ти кажа. Говорете с учителката му, дали не е склонна да плащате, ако ще на някоя нейна приятелка, някои часове да седи при него и да го насочва какво да прави в час. Новата ни ресурсна това е казала, че това е най-необходимо да го научи моя какво да прави в час.
Виж целия пост
# 21
mar4ela5 една идея да ти кажа. Говорете с учителката му, дали не е склонна да плащате, ако ще на някоя нейна приятелка, някои часове да седи при него и да го насочва какво да прави в час. Новата ни ресурсна това е казала, че това е най-необходимо да го научи моя какво да прави в час.
Това е наистина идея, но не знам дали ще ни позволят... Още утре ще питаме за тази възможност. Иначе госпожата, която е на занималнята стои при него почти през цялото време - много е мила, добра и търпелива. Там Петьо пише, бавно, но вярно с нейна помощ.  Peace  Благодаря, ДоротиHeart Eyes
Виж целия пост
# 22
Софянките, видяхте ли че ще има среща на форума, ако има такива и не от София, които по това време са в София - да се запишат.


Виж целия пост
# 23
Междудругото вчера стана на дума с моя позната, която също се е интересувала в чужбина какво правят с такива деца, ами били създадени аудио учебници. Да вземем да пообиколим малко издателства, дали няма да направят такива учебници и в България. Все пак обикновено само 4 издателства печелят конкурса всяка година. Поне за осми догодина да правят успоредно, а за останалите вече да се постараят. Жана, Флора какво ще кажете за идеята.

Дороти, наистина страхотна идея! Но нас едва ли ще ни огрее.


Megi2001, разбирам отчаянието ти. И моя беше така. В началото на 2 клас, като видях, че учителката не влиза в положение и детето само се травмира, смених училището, наложи се да купя половината от новите учебници отново (защото бяха на друго издателство, между другото понеже сме първи випуск по новите учебници, рядко ни огрява да са безплатни) В другото училище учителката не се вживяваше толкова, и винаги завършваше, макар и последен по успех. Освен това беше в паралелка с хореография, което много му помогна в координацията на движенията ( преди това беше много спънат) Препоръчвам горещо да запишете децата си на танци, гимнастика, карате и др. спортове!
В пети клас положението в училище доста се утежни, в шести го преместихме в друго училище, сега в седми е пак в друго. Не му е лесно, и въбще на децата ни с тези проблеми.
Нещата в България с диагностицирането, интегрирането на деца с подобни проблеми в училище са много размити и неясни.

mar4ela5, това със забравянето непрекъснато на думи, на алгоритми в математиката, които преди 5 минути уж е разбрал, ми е до болка познато. Още като малък поне до 3 години ми викаше тате, вместо мамо, като невинна грешка на езика. Много трудно запомни азбуката, няколко години се мъчихме с таблицата за умножение, и до днес няма автоматизъм, когато го питаш колко е това по това, а мисли (изглежда смята по някакъв собствен алгоритъм)
От изследването в медицинска академия се потвърди, че има "специфични обучителни трудности", но на IQ тестовете е с коефициент 104 (средна норма) - като границите на нормалното са от 88 до 150 (като от 140 до 150 е за гении и вундеркинди)
В сегашното училище, в селото в което се преместихме да живеем, като гледам имаме шанс да изкараме до края на 8 клас. Първия срок завърши само с една 2 по англ. език, въпреки че до последно имахме проблеми с учебниците. Това ме кара за малко да си поема дъх, и да се замисля повече за това да открия силните му страни ( то се е видяло, че с науката няма да ни бъде)
Но нашите деца също имат и силни страни , дори да е един по различен поглед върху света.
Както казва и Веселчето ( която винаги ме радва и насърчава с любовта и положителното отношение към нашите деца) нека да търсим винаги и доброто у тях.



Виж целия пост
# 24
За положителните страни е така. Голямият ми умник, няма да си подреди леглото, където мине ще е разхвърля, нищо което вземе няма да остави на място. А Мишо подреден, прибран, чистичък. Все се къпе все се оправя.
Виж целия пост
# 25
Междудругото вчера стана на дума с моя позната, която също се е интересувала в чужбина какво правят с такива деца, ами били създадени аудио учебници. Да вземем да пообиколим малко издателства, дали няма да направят такива учебници и в България. Все пак обикновено само 4 издателства печелят конкурса всяка година. Поне за осми догодина да правят успоредно, а за останалите вече да се постараят. Жана, Флора какво ще кажете за идеята.

Дороти, и аз те подкрепям в тази идея. И да видим какво друго се прави в чужбина, за да подпомага децата и да се одобри като програма за БГ.
Виж целия пост
# 26
Марчела аз отдавна се чудех кога ще поиска да се занимава с четене това дете и всички го отдавахме на факта, че още е малка, но като порасне ще има желание. В 1 клас още 1-та седмица каза че не само не обича да учи, а даже мрази. Много й беше трудно да пише ченгелчета, после букви и т. н. Казах си, че не може да е толкова трудно и почнах да влизам в разни сайтове за дислексия. В началото не ми се искаше да вярвам, но след 1 разговор с Даниела Бонева от Русе, се усъмних  здраво. После отидохме при Матанова в София и тя потвърди.
Дороти, дали можеш да ми обясниш какво значи да има учител-говориш за частен учител или за ресурсен. А на логопед ходите ли и ако да-помага ли. Чак мисля да напусна работа и да се занимавам с нея. В училище й е самотно, понеже я мислят за малка и й викат бебе. Чудя се как да й помогна? А нали Веселчето беше казала, че в САЩ се обръща голямо внимание на ваденето на сливици при такива деца, защото те пречели на мозъка да диша или нещо такова. Вашите извадени ли са?
Виж целия пост
# 27
Megi2001 на моят само трета сливица му е вадена.

Моят син си има учителка в къщи с която подготвят домашните. На мен той не ми се дава. Ако твоята ти се дава, да за това съм да си до детето си, но ако искаш може и така да си направиш сметката, че да работиш, а да плащаш на учител.
Ресурсен има отделно в училище, която седи при него в клас и му показва какво да прави, как да преписва.
И поначало тези проблеми се оправят с логопед, та ако има време детето не е зле да се включи, но аз прецених, че учителката му върши чудесна работа за сега и изключих логопеда. А поначало учителите учат и психология и логопедия, та си имат представа поне. Логопед и финансово ми дойде много.


Вчера Шуши ми пусна този материал - малко дава друг ъгъл на проблемите ни, но и тук има доста истини http://video.google.com/videoplay?docid=6031033294208468907

Да имаме деца и едни учат по-лесно и се възгордяват и се оливат, а други с признати проблеми много повече успяват в живота. При мен успяли значи - добре изпълняване на работата, добро отношение към хората, добро държание, уважаващи другите и т.н. А ние трябва да ги научим.



За учебниците трябва да се съберем да поговорим.
Виж целия пост
# 28
Здравейте, мили мами и от мен! Искам само да ви кажа, че току-що си поръчах книгата "Как да подпомогнем детето с обучителни трудности в училище и в къщи."
http://books.svetove.com/c/p-l/c-12/s-4/за-дома-и-семейството.html
Надявам се информацията да ни помогне много и съответно да започнем да работим в тази насока докато е още рано. Някоя от вас чела ли я е? Има ли впечатления за нея?   bouquet
Виж целия пост
# 29
elvy  аз имам книгата вече от 2г.,има много хубави практически съвети.На нас лично някой от тях ни помогнаха.Когато показах книгата на ресурсната ни учителка,тя си копира доста от страниците и прилагаше съветите от там на децата.Специалните педагози също  дават подобни насоки за работа с децата вкъщи.Общо взето може само да помогне.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия