България - турски кенеф?

  • 14 632
  • 358
# 60
Како, дай линк, че интересно ми стана.



Упс, забравих да го сложа, съжалявам!

http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=3270& … =4&id=0000701

Арт-инсталация! Не компютри, а компоти...  Laughing
Виж целия пост
# 61
На мен пък ми е смешно какво обяснение е дала на чужденците, дзверещи се на творбата. Че те, горките, едва ли през живота си са виждали подобно съоръжение и могат само да гадаят за начина на употребата му.  Laughing
Виж целия пост
# 62
Холандия също не е представена по прекрасен начин, но коментарите тук бяха с намигване или отминаване...
Виж целия пост
# 63
  Не е арт-инсталация, а арт-терапия за авторката. А ние к'во...снега не може да ни изненада. 
Виж целия пост
# 64
Кенефът на Елена Джелебова vs тхе нацията: как се "изложихм …  чужденците"

За идиотите сред нас
Виж целия пост
# 65
А може да се е вдъхновила от това ... изпълнение.  Mr. Green http://vbox7.com/play:54540c62
Виж целия пост
# 66
Холандия също не е представена по прекрасен начин, но коментарите тук бяха с намигване или отминаване...
Защото не сме холандци. Все ми е едно как и кой представя другите държави, вълнува ме кой и как представя Родината ми.
Виж целия пост
# 67
Холандия също не е представена по прекрасен начин, но коментарите тук бяха с намигване или отминаване...
Защото не сме холандци. Все ми е едно как и кой представя другите държави, вълнува ме кой и как представя Родината ми.

Така е, но аз бих се засегнала, ако някой чужд го направи, а то българско произведение. Освен да подминеш, друго не знам какво да направиш.

Между впрочем, другите творби също ли от съответната държава са направени?
Виж целия пост
# 68
ето оригиналната статия:

http://www.iht.com/articles/2009/01/11/europe/brussels.php

BRUSSELS: Bulgaria is one giant lavatory, France has gone on strike and Spain's construction industry has concreted the entire country.

Britain, meanwhile, has disappeared from the European continent altogether.

When some of Europe's artists were asked to portray their countries and how they see the European Union, organizers hoped for a provocative exhibition. But the results - due to be unveiled here Monday - may have officials choking on their morning croissants.

When they arrive at work, diplomats will be exposed to a satirical portrayal of Poland's Roman Catholic Church and an image of the Netherlands, submerged in seawater, with just minarets still visible. Italy is represented by a display illustrating its "autoerotic" obsession with soccer.

Organizers hope that it will stimulate something rather rare: public interest in the EU.
Today in Europe
Firebombs thrown at synagogue near Paris
Claude Berri, an institution in French cinema, dies at 74
2 Britons die during peak ascent in the Alps

The work was commissioned by the Czech Republic to mark the start of its EU presidency, and it took three trucks to transport it from Prague to the Justus Lipsius building in Brussels, where the EU's governments meet.

Mounting some form of display is customary when taking on the rotating EU presidency, but normally they are uncontroversial. France, which held the job until January, erected a giant balloon in its national colors.

Although worried that they might have gone too far for some tastes, the Czechs defend their exhibit, perhaps aware that censoring it would provoke more criticism than anything in it.

In an interview at the Imperial hotel bar in Prague, Alexandr Vondra, the Czech deputy prime minister, said he supported freedom of expression.

"It is a piece of art - nothing else," said Vondra, a dissident in Communist days. "If Europe is not strong enough to look at this, it would be a tragedy. It is Europe through the eyes of 27 artists. It is not Europe through the eyes of the Czech presidency."

Vondra said the exhibit, "Entropa" - which cost about $500,000 and was initiated two years ago - was financed by a Czech entrepreneur whose name would be announced Monday. It comes in the form of a giant child's model kit, the pieces of which are broken off from a plastic frame before being assembled. The 27 EU nations are each represented by a piece in their shape.

In a foreword to the exhibit's catalogue, the Czech artist behind the work, David Cerny, said the projects "share the playful analysis of national stereotypes as well as original characteristics of the individual cultural identities."

Sweden, for example, is portrayed by a flat packing carton of the type made famous by the country's furniture giant Ikea. Luxembourg, the tiny but wealthy grand duchy and the EU's second-smallest state, is presented as a golden nugget with a "For Sale" sign attached. Germany appears as a series of nine interlocking motorways.

More risky, Poland's contribution pokes fun at the Catholic Church, showing priests mimicking the iconic pose of soldiers raising the U.S. flag on Iwo Jima in 1945. The Netherlands is submerged beneath the sea with only the minarets of five mosques visible.

Bulgaria, which was once under Ottoman domination, is portrayed as a "Turkish toilet" made up of footmarks and a hole in the ground.

In an accompanying text, Bulgaria's Elena Jelebova says the aim was "to cause a scandal, especially at home," with a "punk gesture, intentionally primitive and vulgar, fecally pubertal."

Several of the other descriptions are not for the prudish. Slovenia's contribution celebrates a claim that the first tourists visited the country in 1213, a fact attributed by the artist Erwin Mrkosek to the Slovenian national tourism agency.

"We view ourselves from the position of foreign visitors," says the text. It adds: "This is a strategy associated with the delight of masturbation: We view the hand we use in autoerotic stimulation as the hand of another. We view our own national identity with similar detachment."

France's contribution, by the Groupe de Recherche d'Art Audiovisuel, celebrates the country's love of industrial action. It has the words "on strike" pinned to an outline of France. "As a result of the global and local political, economic and cultural situation," reads the text, "the GRAA group has gone on strike indefinitely."

Britain's legendary detachment from the project of European integration is illustrated by Khalid Asadi, who has left the space reserved for the United Kingdom empty.

As for the Czechs themselves, Cerny draws attention to the views of the country's Euro-skeptic president, Vaclav Klaus, who has embarrassed the Czech government by criticizing the EU's new Lisbon Treaty and questioning whether climate change is real.

The Czech exhibit plans to feature quotes from Klaus on an electronic LED display.

"He is OUR president," Cerny writes. "We elected him, so let's show him off to the world with joy in our hearts. He's not just a skier. He's a great guy!"
Виж целия пост
# 69
Кенефа мога да го преглътна, ама защо турски, аджеба.

и аз това се питам!
Виж целия пост
# 70
Добре де, мръсно е в БГ, спор няма.Живеят дебили, които врещят срещу управници ама няма да си направят труда да си хвърлят фаса  или мазната хартия от баничка  в кофата за боклук вместо на улицата.

Но да се представя по такъв начин България , трябва да си абсолютно бездуховно и алчно за примитивна слава същество.Защото, взе пак никоя европейска нация не си представи страната като заляна от повръщня на пиян тинейджър, а е типчино за някои европейски братя, нали?Нито пък като огромен търбух, натъпкан с наденички, пастети, салати и нам кви си щолени, сладки, кремчета и от сорта.

Виж целия пост
# 71
или трябва просто да не си от България.
Виж целия пост
# 72
Аз пък прочетох друго:

Цитат
Творците са представили Франция в стачка, Холандия пък е потънала под вода, като не са потънали само няколко минарета, а Великобритания е територия, върху която има овца, крокодил, слон и ловец. Испанската строителна индустрия е заляла с бетон цялата територията на страната, а Люксембург е представен като златно кюлче с надпис "Продава се". Чешкият художник Давид Черни пък е видял страната си с лика на президента евроскептик Вацлав Клаус. Художничката Елена Джелебова е представила България "като турска тоалетна" - тип клекало, което е препратка към Османското владичество. Пред "Хералд трибюн" тя обяснява, че с творбата си цели да "предизвика скандал, особено в родината ми" с "хулигански жест, съзнателно примитивен и вулгарен, фекално пубертетски". В Полша пък група свещеници побиват знамето на гейовете. Германия е затисната от аутобани, които се кръстосват в огромен допълнително пречупен кръст.

Така че, въпрос на тълкуване на това кой какво вижда.
Аз вече дишам спокойно, а вие?  Laughing
Този текст обаче бързо беше редактиран.Аз също го прочетох преди около час, но сега са спестени някои детайли.Исках да цитирам точно произведението на Германия.И всъщност ако някой все още не е забелязал - България си е истински турски кенеф.И в пряк и в преносен смисъл.За справка препоръчвам разходка из Родопите.
Виж целия пост
# 73
Прекалено голямо внимание й обърнахте на тая руспия Джелебова. Тя това е искала - някой да й обърне внимание защото явно е много зле момичето. Предлагам да спрем вече да я обсъждаме иначе ще излезе че си е постигнала целта шафрантията и с шафрантия.

Между другото аз много уважавам турските тоалетни в които се кляка а не се седи седнал. Някак си по-добре се изхождам като съм клекнал а не седнал. Докторите препоръчват например при хора страдащи от хроничен запек да ходят до тоалетна клекнали а не седнали. Клякането било по-физиологично правилно за изхождане по голяма нужда.... С една дума исках да кажа че турските тоалетни са нещо хубаво и физиологично правилния начин да се изсере човек... Както е и направила въпросната парясница ...
Виж целия пост
# 74

"If Europe is not strong enough to look at this, it would be a tragedy".

Просто заместете Европа с България. Достатъчно изчерпателно е.

Или предпочитате една българска роза с одобрение от Политбюро?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия