НГДЕК

  • 127 760
  • 788
# 645
Освен латински език, нов предмет е и Антична култура. А нивото и изискванията в сравнение с 4 клас са несъразмерни. Както, между другото е навсякъде, не само в това училище. До 4 клас всички се справят добре, всички са отличници, госпожата е една и отношението - щадящо. В 5 клас, децата се сблъскват с реалността. И то не толкова като оценки, колкото като изисвания към тях (да знаят, че когато учител говори се водят записки, както при студентите, да могат да пишат есе, да учат огромен по обем учебен материал по всеки предмет за всеки ден, преподавателите изобщо не съобразяват тестовете и проекти си с другите подобни за деня по друг предмет и т.н....)
В НГДЕК шокът е доста голям, тъй като отскоро има ранен прием и учителите изобщо не правят разлика между осмокласниците (доскорошните малки) и петокласниците.
Реалистично ли е да се очаква от петокласници да водят записки като студенти? Имам и друг въпрос. Успяват ли да вземат целия материал, който е по план по предметите? Какво е нивото на обучение по математика и природни науки (вече има завършили седмокласници)? По БЕЛ и История се предполага какво би било, предвид самото училище.
Виж целия пост
# 646
Реалистично ли е да се очаква от петокласници да водят записки като студенти? Имам и друг въпрос. Успяват ли да вземат целия материал, който е по план по предметите? Какво е нивото на обучение по математика и природни науки (вече има завършили седмокласници)? По БЕЛ и История се предполага какво би било, предвид самото училище.


По отношение на воденето на записки - децата се научават. Не са малки и не само в НГДЕК, никъде няма да бъдат третирани както до 4 клас.
Математиката се изучава също както навсякъде - безумно, с препускане по учебника и частни уроци. Рядко по предмет не взимат целия материал. Но се е случвало. Например по Човек и природа в 6 клас не се взимат лабораторните упражнения - няма кабинет. По история и литература преподавателите решават на кое да се наблегне и разшири и кое да не се учи изобщо. Предвид глупостите, с които са пълни учебниците - изцяло подкрепям да се преподава и учи същественото и нужното.
За завълшилите седмокласници нямам наблюдение и мнение. Дъщеря ми догодина ще е в 7 клас Simple Smile
Виж целия пост
# 647
Реалистично ли е да се очаква от петокласници да водят записки като студенти? Имам и друг въпрос. Успяват ли да вземат целия материал, който е по план по предметите? Какво е нивото на обучение по математика и природни науки (вече има завършили седмокласници)? По БЕЛ и История се предполага какво би било, предвид самото училище.


По отношение на воденето на записки - децата се научават. Не са малки и не само в НГДЕК, никъде няма да бъдат третирани както до 4 клас.
Математиката се изучава също както навсякъде - безумно, с препускане по учебника и частни уроци. Рядко по предмет не взимат целия материал. Но се е случвало. Например по Човек и природа в 6 клас не се взимат лабораторните упражнения - няма кабинет. По история и литература преподавателите решават на кое да се наблегне и разшири и кое да не се учи изобщо. Предвид глупостите, с които са пълни учебниците - изцяло подкрепям да се преподава и учи същественото и нужното.
За завълшилите седмокласници нямам наблюдение и мнение. Дъщеря ми догодина ще е в 7 клас Simple Smile

Кой ви беше учител в 6 клас по математика, ние почнахме с госпожа Севда Димитрова, но последно разбрах че в 6 клас е възможно да имаме други учители по някои предмети , имаше ли при вас промяна спрямо 5 клас ?
Виж целия пост
# 648
Marinelapppp, благодаря за отгворите. За записките - да, научават се, съгласна съм. Друг е въпросът дали е необходимо на този етап. Имам опит с пети клас и знам колко е различно. За природните науки се надявам да се включи родител на седмокласник.
Виж целия пост
# 649
Кой ви беше учител в 6 клас по математика, ние почнахме с госпожа Севда Димитрова, но последно разбрах че в 6 клас е възможно да имаме други учители по някои предмети , имаше ли при вас промяна спрямо 5 клас ?
[/quote]


Господин Георгиев беше учител по математика на дъщеря ми и в 5 и в 6 клас. По география, ИИ, човек и природа и антична култура учителите се смениха. По история всяка година преподават нови учители.
Виж целия пост
# 650
Това, че не са си направили лабораторните упражнения по Човек и природа е доста тъжно...Погледнах материала за 6ти клас... едва ли оборудването струва повече от 500-600лв за тези лабораторни.
Виж целия пост
# 651
Това, че не са си направили лабораторните упражнения по Човек и природа е доста тъжно...Погледнах материала за 6ти клас... едва ли оборудването струва повече от 500-600лв за тези лабораторни.

Едва от три години има ранен прием в гимназията. Навярно се работи по много въпроси и приоритетно с времето ще се решат.
Разбира се, че е интересно да се правят опити по Човек и природа. Но все пак смятам, че в класическа гимназия има много по-важни неща.  Simple Smile
Виж целия пост
# 652
Разбира се, че е интересно да се правят опити по Човек и природа. Но все пак смятам, че в класическа гимназия има много по-важни неща.  Simple Smile

Ами честно казано и историята тази година не беше каквото трябва да бъде. По математика и география не взеха целия материал. Та има какво да работят в това отношение- моята девойка също е 6. клас.

Ваче,  с писането наистина свикват, но им е адски досадно.
Виж целия пост
# 653
Това, че не са си направили лабораторните упражнения по Човек и природа е доста тъжно...Погледнах материала за 6ти клас... едва ли оборудването струва повече от 500-600лв за тези лабораторни.

Едва от три години има ранен прием в гимназията. Навярно се работи по много въпроси и приоритетно с времето ще се решат.
Разбира се, че е интересно да се правят опити по Човек и природа. Но все пак смятам, че в класическа гимназия има много по-важни неща.  Simple Smile

Интересно ми е да разбера кои са по-важните неща в класическото образование? Моля да споделите.
Виж целия пост
# 654
milasara, благодаря!!! Аз затова попитах, защото от няколко места чух, че по някои предмети не се е взел целият материал. Това все пак са общообразователни предмети и са изключително важни да се усвоят от всички ученици, във всяко училище. Не приемам да се неглижират учебни предмети. Наясно съм, че едва от 3 г. има прогимназия в училището, но все пак химия и биология се учи и в гимназията, не е като да няма опит.
За преподаване като на лекции бих го приела, при условие, че учителите се съобразяват с възрастта на децата, които на 11 -12 г. определено нямат уменията да извличат най-важното и да го записват. Затова подлагам под съмнение полезността на този похват в прогимназиален курс. А също по-нагоре прочетох, че едва ли не материала по БЕЛ и история се преподава като обем по усмотрение на учителя. Все пак има задължителни учебни планове. Децата в 7 клас ще се явят на НВО и не е добре да са пропуснали материал. Отделно, не се знае за бъдещите петокласници дали няма да бъдат въведени интегрирани тестове. Тогава изобщо няма да ми е важно дали образованието е класическо. Ще си търся добра подготовка по всичко и то без да ходи детето ми на частни уроци.
Разбирате, че изборът ни за сегашните петокласници предопределя много неща и това е причината да питаме. Така направих и избора за голямото си дете. 🙂
Виж целия пост
# 655
milasara, благодаря!!! Аз затова попитах, защото от няколко места чух, че по някои предмети не се е взел целият материал. Това все пак са общообразователни предмети и са изключително важни да се усвоят от всички ученици, във всяко училище. Не приемам да се неглижират учебни предмети. Наясно съм, че едва от 3 г. има прогимназия в училището, но все пак химия и биология се учи и в гимназията, не е като да няма опит.
За преподаване като на лекции бих го приела, при условие, че учителите се съобразяват с възрастта на децата, които на 11 -12 г. определено нямат уменията да извличат най-важното и да го записват. Затова подлагам под съмнение полезността на този похват в прогимназиален курс. А също по-нагоре прочетох, че едва ли не материала по БЕЛ и история се преподава като обем по усмотрение на учителя. Все пак има задължителни учебни планове. Децата в 7 клас ще се явят на НВО и не е добре да са пропуснали материал. Отделно, не се знае за бъдещите петокласници дали няма да бъдат въведени интегрирани тестове. Тогава изобщо няма да ми е важно дали образованието е класическо. Ще си търся добра подготовка по всичко и то без да ходи детето ми на частни уроци.
Разбирате, че изборът ни за сегашните петокласници предопределя много неща и това е причината да питаме. Така направих и избора за голямото си дете. 🙂

Ще ми се да съществува варианта “добра подготовка по всичко без частни уроци” - според мен мисия невъзможна за формата който се търси в момента на матурата по БЕЛ и математика - такива неща се учат в 5/6/7 и се търсят на тази матура, толкова много материал е вкаран в 5 клас, а предполагам и 6/7 - и то по планът на МОН, че за да се усвои и разбере трябва външна помощ, а не всички сме майстори на граматиката и математиката едновременно.
Виж целия пост
# 656
Ще ми се да съществува варианта “добра подготовка по всичко без частни уроци” - според мен мисия невъзможна за формата който се търси в момента на матурата по БЕЛ и математика - такива неща се учат в 5/6/7 и се търсят на тази матура, толкова много материал е вкаран в 5 клас, а предполагам и 6/7 - и то по планът на МОН, че за да се усвои и разбере трябва външна помощ, а не всички сме майстори на граматиката и математиката едновременно.
Съгласна съм, че реалността е такава, обаче едно е уроци в 7 клас по единия от предметите, друго е уроци по всичко. Като вече минала по този път мога да кажа, че голямото ми дете учеше в математическа паралелка (не в СМГ). По математика се готвеше в училище+училищната школа, а по БЕЛ ходеше на допълнителни уроци, но не защото учителката не беше добра, напротив, просто часовете тогава бяха по-малко и от сега. За НГДЕК бих приела да посещава уроци по математика, но по БЕЛ да се подготви в училище. За природните науки попитах, защото трябва да си даваме сметка, че в 5 клас няма деца, които да са ориентирани къде ще кандидатстват в 7 клас. Очаква се гимназиите, които откриват ранно обучене да държат ниво по всички предмети, наблягайки на други, както в случая историята.
Виж целия пост
# 657
Явно са решили днес наистина да ни държат със затаен дъх до последно ... Simple Smile
Виж целия пост
# 658
https://ngdek.com/uploads/Files/Priem/2022/5-klas/Klasirane-5-klas.pdf

Моята дъщеря е приета Simple Smile
Надявам се, че ще има хубави новини и за вас!
Виж целия пост
# 659
Simple Smile С прекрасен резултат.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия