НГДЕК

  • 127 073
  • 788
# 210
...

Между другото: средната от нашите момичета е приета и сме в голямо двоумене дали в НГДЕК, или в НПМГ
...

Все едно чета себе си преди 6 година Simple Smile Голямата сега е в сесия, в единствената специалност, която искаше да учи в СУ - химия Simple Smile А преди 6 години беше приета на първо класиране в НГДЕК и в НПМГ - химия. Избра НГДЕК. И не съжалява Simple Smile
И наистина тя избра, ние не се намесихме в избора й. В 9-ти клас имаше изказвания от нея: "Защо не ме бихте да запиша НПМГ?" ... Сега от дистанцията на времето и сбъдването на мечтата си с това, с какво иска да се занимава в бъдеще, смята, че й е била много полезна като личностно развитие класическата гимназия.


Благодаря за подкрепеното с разяснения мнение. Simple Smile
Ще съм благодарна на още такива.
Виж целия пост
# 211
Имам две дъщери, една завърши НПМГ, другата НГДЕК. Моето ТВЪРДО мнение е да забрави Класическата. Учители там няма вече, единици останаха. Въпросната г-жа Христова по БЕЛ също напусна погнусена и огорчена. Извеждале жената випуск след випуск с отличие. А този последния го взе в 12 клас. За 5 години смениха 7 учители по БЕЛ. А за времето от 2012 до днес 90 учители са минали и заминали. Сериозно ви казвам, училището е в кома. Но който както иска.
Виж целия пост
# 212
Хм, диаметрално противоположни мнения само в 2 поста.

Lady_A, дъщеря Ви 2017-а ли завърши НГДЕК? Смяната на учителите не е добра, когато сменените учители са добри, а може би е и някакъв лек стрес за децата поначало (не съм психолог). По-зле ли ставаха учителите с всяка смяна? От администрацията на училището ли разполагате с тези числа? Дисциплината как беше - от началото до края на обучението?

Скрит текст:
Впечатления и за НПМГ ще Ви помоля да споделите на лично или в скрит текст тук.
Виж целия пост
# 213
Тъй като следя НГДЕК, пак наблягам, като външен наблюдател, имам усещането, че е имало период на много сътресения - около и след 2015 г. Тогава е съществувал неогласен конфликт между старото и новото ръководство. През това време е имало напускане/уволняване на преподавателите, близки до г-жа Тончева (с твърдение за нереализирано нейно намерение да основе частна класическа гимназия). Вероятно дъщерята на Лейди_А е "завъртяна" от тази турболенция. След това нещата са успокоени и гимназията е стабилизирана. Миналогодишното представяне на Василен Василев по философия, вярвам, се дължи не само на усилията на младежа, но и на подкрепата на Людмил Павлов. Двете гимназии са някак диаметрални - едното прави хуманитаристи, а другото е с акцент върху природните науки. Ако само заради латинския, ползван в медицината, детето би учило в НГДЕК, без лингвистични наклонности и интерес към историята, предпочитането на НГДЕК ще е безсмислен стрес. В Германия напр. всички анатомични/ физиологични/диагностични термини са на немски (не на латински). Преценете влечението на детето и какво целеполагате от обучението във всяко от двете училища.
Виж целия пост
# 214
2018 завърши. Шарлот, за външен наблюдател, доста пречупваш информацията. Според мен си от лакеите. Каквото имах, казах. Всеки да се уверява сам. Simple Smile Василен е страхотно дете, което си е постигнало успех.
Виж целия пост
# 215
Лейди, не разбирам какво се влага в квалификацията "лакей". Чий лакей бих могла да бъда и как точно се осъществява лакействането от човек, който следи ВИРТУАЛНО едно учебно заведение, в което има намерение да КАНДИДАТСТВА детето му? Отбелязах, че правя изводи от публично достъпна информация. Познавам деца (и техни родители), които учат в гимназията, и споделят, че се чувстват спокойни и добре. Има много изявления на бивши възпитаници, говорещи за общностен дух, менторска традиция и т.н. - силно желани от мен прояви, с оглед на които проучвам съответното учебно заведение. Едно знам от дълъг практически опит от работа с хора: когато аргументите се заменят от нападки и обидни квалификации или словата са немощни, или липсват доводи, които да се изразят със слова.Несъмнено в словесния дебат грубостта е проява на слабост.
Виж целия пост
# 216
Лейди, не разбирам какво се влага в квалификацията "лакей". Чий лакей бих могла да бъда и как точно се осъществява лакействането от човек, който следи ВИРТУАЛНО едно учебно заведение, в което има намерение да КАНДИДАТСТВА детето му? Отбелязах, че правя изводи от публично достъпна информация. Познавам деца (и техни родители), които учат в гимназията, и споделят, че се чувстват спокойни и добре. Има много изявления на бивши възпитаници, говорещи за общностен дух, менторска традиция и т.н. - силно желани от мен прояви, с оглед на които проучвам съответното учебно заведение. Едно знам от дълъг практически опит от работа с хора: когато аргументите се заменят от нападки и обидни квалификации или словата са немощни, или липсват доводи, които да се изразят със слова.Несъмнено в словесния дебат грубостта е проява на слабост.

Благодаря, Шарлот.
За съжаление не получих отговори на въпросите си към Лейди А, освен на този за годината на завършване. Оставам с впечатлението, че или не иска да отговори, или няма какво да отговори. И в двата случая изказаното по-рано от нея мнение срещу Класическата олеква.
Виж целия пост
# 217
Аз пък прехвърлих постовете на Лейди: писала е, че благодарение на латинския детето й е покрило виртуален тест за ниво по италиански език В1, че след усвояването на латинския и китайски би бил лесен....Това са умения на дъщеря й, придобити навярно не след частни уроци. Колкото и зле да е гимназията, детето е изкарало висока оценка и е прието в UK университет. Поздравления за което!
Виж целия пост
# 218
Мисля, че няколко пъти казах, че учителите правят училището. И по латински и по италиански имаше късмет да е при страхотни учители. Тези хора вече НЕ са в училище, благодарение на директора. Както и много други учители от гимназията.
На кое не съм отговорила? Шарлот и аз прехвърлих твои мнения и държа на думите си Simple Smile
И всъщност и по латински и по италиански е ходила на допълнителни уроци. Но това е друга тема. Съвсем странична. Но пак казвам сега няма кой да замести и замени прогонените хора.
Виж целия пост
# 219
Благодаря, Лейди, това вече ме кара да се замисля. В правото съществува правило - "дайте ми факти, а не изводи за факти". Когато се сочат обстоятелства, всеки може да си направи изводите. Когато се внушават директно изводи, твърденията увисват и се приемат за необосновани.

А на мястото на уволнените / напусналите няма назначени други учители или има назначени, но несъизмерими като ниво?

Всъщност днес говорих с учителка на дъщеря ми, чието мнение беше категорично против НГДЕК.
Виж целия пост
# 220
С какво се е обосновала учителката, Шарлот? По какво е учител?
Виж целия пост
# 221
В класическата е имало винаги прекрасни литератори, историци, латинисти и грецисти. Също и учители по езици. От всички тези хора са останали 3ма историци, двама грецисти и един латинист. Преди имаше разделно обучение по езиците, на групи. Сега няма. То и учители няма де. Няма и английска паралелка. Ще кажете, че не е важна? Ми нямат право да се явят на матура по английски по този начин. Историята се учи по различен план, тоест за матура трябва да се подготвяш отделно. Това ест не е болка за умиране. Но и по БЕЛ да трябва задължително да ходиш на допълнителни уроци е прекалено. А няма да има друг избор Simple Smile А какво ще е нивото на древните езици? И Култура им е основен предмет, там отдавна е супер неясно кой и какво води, на принципа когото посочи госпожа директорката е. Върти учители като пионки, не знаеш дали до края на срока ще е този, дет го е започнал... През 2014та до месец декември нямаха програма, може да си представите как се учи без програма... Не са едно и две нещата, които не са наред. За съжаление. Обаче освен да кажа идете и вижте, друго няма какво.
Виж целия пост
# 222
С какво се е обосновала учителката, Шарлот? По какво е учител?
Учител е по БЕЛ - позова се на близко (на нея) дете, постъпило в НГДЕК с цел да изучи латинския (родителите са лекари), а в годината, в която детето е било в 8 клас (не разбрах коя година е това) не е имало учител по латински. Това съвпада с мнението на Лейди.

Но на тазгодишните отворени врати бяхме с дъщеря ми и център на презентацията беше латинският. Приятна млада дама (не помня име) направи показно как звучи латинският, доказа, че лесно се чете и разбира (поради това, че основополага много думи, възприети в различни езици). След това разговарях с млад човек - учител по латински за първа година - много зрял и сериозен, от когото останах с най-добри впечатления.

Поради това за себе си стигнах до извода (оспорен от Лейди), че сътресенията са отминали и гимназията "си е стъпила на краката". Децата на две мои колежки учат в НГДЕК и семействата са много доволни. Момче на близка от тазгодишния набор също кандидатства ( и е прието) в НГДЕК, а има братовчед в същото училище. Т.е. хора пряко свързани с гимназията я утвърждават като добро учебно заведение.
Виж целия пост
# 223
Тази година осмокласниците учиха латински разделени в групи.

Утре е Античният празник. На сайта на гимназията има информация за часа и мястото. Пиша от телефона и не мога да сложа линк. Входът е свободен и всеки може да отиде.
Виж целия пост
# 224
Направо не мога да повярвам, че моето дете и детето на Лейди А са учили в едно училище. Вярно, имам само една година родителски стаж в НГДЕК, но чак такива катастрофи като описаните не съм забелязала. И програма си имаха, и по латински ги деляха на групи, и учителите по латински и на двете групи са страхотни - по думи на децата и по мои наблюдения от родителските срещи.
 Вярно, има и какво още да се желае, но чак пък училище в кома........Аз пък не бих си държала детето в толкова лошо училище, ако наистина мислих, че е такова. От написаното стигам до извода, че всяко квартално училище е по-добро от НГДЕК. Е, как така цели 5 години си държала детeто си в него, Лейди? Чак не мога да повярвам!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия