Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 7

  • 251 028
  • 1 418
# 45
Ама разбира се, че е полезни  Hug Обаче аз съм се изхитрила, и съм си изрязала всичко което ми харесва от рекламните брошурки в пощите  Mr. Green  Mr. Green  Mr. GreenОт веригите магазини си крада също брошури, и съм си импровизирала една торба картинки.Сортираме по групи, по цветове, по видове.Разказ по картинка правим, и какво ли не.Ако имаш обаче възможност ми се струва изгодна цената   Hug
Принтер си купих отдавна заради галерията на Деси, и ми върши чудесна работа.Принтера ми е чернобял, ама ето повод Мишо да се научи да оцветява за да добият вида от галерията нещата.



Виж целия пост
# 46
Момичета,

Завърших писмото в окончателния му вид и ви го показвам. Относно предложението на Дороти, децата да могат да преминат от индивидуална към масова форма на обучение, когато това стане възможно добавих:
" 4.   Към чл. 85, ал. 2, да се включи и т. 3, а именно:
т. 3. Когато учениците, които се обучават в индивидуална форма на обучение, при условията на чл. 83, ал. 2, т. 3, имат готовност да се включат в групова форма на обучение, дори и само по отделни учебни предмети, могат да променят формата на обучение и по определени предмети, по предложение на учителите на класа и подаване на писмено заяевление до директора на училището. Промяната на формата на обучение в тези случаи, се допуска и по време на учебните занятия. "

Относно предложението да се увеличи финансирането, добавих:

" II.   Към писмото на Министъра на Финансите и Министъра на Образованието и науката, относно: Прилагане на системата на делегираните бюджети през 2009 г., да се направи допълнение в т. 6, а именно:
т. 6.  Към формулата за разпределение на средствата, получени от ПРБК
( Първостепенен разпределител с бюджетни кредити), да се добави и коефициент ( ЕРС)1 – за учениците на индивидуална форма на обучение.
ОКФ = БУ х ЕРС х m % + (БУ)1 х (ЕРС)1
ОКФ – Основен компонент на формулата
БУ – Брой ученици
ЕРС – Единни разходни стандарти
(БУ)1 – Брой ученици на индивидуално обучение
(ЕРС)1 – Единни разходни стандарти за ученици на индивидуално обучение
(ЕРС)1  >  ЕРС
( Това допълнение се налага, тъй като индивидуалната форма на обучение е финансово по- скъпа.)"

Относно предложението да не се упомонават имената и диагнозите на децата, промених подписите:

"С уважение:

............................ ............ ......, адрес: ...........................................................................
тел. ....................................................     – родител "


И така, писмото доби следния вид:


                                              До Министъра
                                                                      на Образованието и Науката

Копие: До Комисията по Образование
                                                               към Народното събрание
                                     гр. София



ПРЕДЛОЖЕНИЕ

   От: Родители на деца с диагнози: F 84. “Генерализирани разстройства на развитието” и  F 81. „Специфични разстройства на развитието на училищните умения”,
представлявани от / Тук пиша моето име и телефон за връзка /.


Относно: Допълнения към ППЗНП ( Правилника за прилагане закона за народната просвета), във връзка с организацията на обучението и интеграцията на деца и юноши с горепосочените диагнози.


   Господин Министър,
   Господа Народни представители,

    Проблемът, свързан с обучението и интеграцията на нашите деца все още не е решен.

Нормативните актове на Министерството на Образованието, включително и Наредба
№ 1/ 23.01.2009 г. за обучението на деца и ученици със специални образователни потребности и/ или с хронични заболявания, не включват нашите деца. В тези актове, децата с комуникативни нарушения и с аутизъм, се отъждествяват с децата и учениците с умствена изостаналост, които трябва да бъдат обучавани по редуцирани учебни планове и редуцирани индивидуални програми. По този начин се нарушават правата за образование на децата ни, а именно, се нарушава чл. 4, ал. 1 и ал. 2 от ЗНП ( Закона за Народната просвета), т. е. нарушава се правото на част от българските деца на достойно образование, поради това, че са различни.

   Господин Министър,
   Господа Народни представители,


   Спектърът на аутистичните разстройства и на разстройствата на развитието на училищните умения, е изключително широк – от разстройства, съчетани с умствено изоставане ( IQ под 50 ), до високофункциониращи аутисти, някои от които, дори със синдром на гения – следователно не могат да бъдат поставяни под общ знаменател всички деца с обща диагноза F 81 и F 84.
  Много от тези деца са с интелектуален потенциал в рамките на нормата, но имат индивидуални потребности, поради техния специфичен стил на мислене и учене и/ или хиперкинетично поведение и трудно се справят в оживения масов клас, т. е. в груповата форма на обучение.

   Оказва се, че пълноценно и достойно образование и интеграция, децата ни могат да получат в индивидуална форма на обучение, по индивидуален учебен план, покриващ училищния учебен план, организиран в масовото общообразователно училище – такава възможност ни дава чл. 6, ал. 2 от ППЗНП, но тъй като тази форма е финансово неизгодна за училищата, е необходимо да се внесат някои нови текстове в ППЗНП, които да гарантират правата на децата ни и да стимулират училищата за създаване на условия за обучение и интеграция на тези ученици.

  Ето защо предлагаме следните допълнения:

I.   към ППЗНП:

1.   Към чл. 83, ал. 2, да се включи и т. 3, а именно:
 т. 3. Ученици, които поради специфични индивидуални особености не могат да    участват в групова ( класна) форма на обучение.
( Това допълнение се налага, тъй като т. 1 се отнася за ученици, които временно отсъстват от училище повече от 30 дни).

2.   Към чл. 83, ал. 3, да се допълни следния текст:
В случаите по ал. 2, т. 3, училището организира индивидуално обучение в училищни условия, въз основа на медицински документ, издаден от лекарска консултативна комисия и доклад от екипа за комплексно педагогическо оценяване към РИО, като осигурява от 14 до 16 учебни часа седмично по индивидуален учебен план, който покрива училищния учебен план, разработен от учителя на класа, съгласуван със специалистите по съответните учебни предмети в РИО и утвърден от директора на училището. Училищното ръководство уведомява своевременно родителите за индивидуалния учебен план, организацията на учебния ден и за условията и редът за осъществяване на проверката и оценката на знанията и уменията на учениците.
( Това допълнение се налага, тъй като по финансови съображения, индивидуалната форма може да се организира по редуциран учебен план и редуцирани учебни програми, което е ограничаване правата на учениците да завършат клас или образователна степен.)

3.   Към чл. 83, ал. 4, да се допълни и т. 3, а именно:
т. 3. Знанията и уменията на учениците по ал. 2, т. 1 и т. 3 се оценяват чрез текущи проверки.

4.   Към чл. 85, ал. 2, да се включи и т. 3, а именно:
т. 3. Когато учениците, които се обучават в индивидуална форма на обучение, при условията на чл. 83, ал. 2, т. 3, имат готовност да се включат в групова форма на обучение, дори и само по отделни учебни предмети, могат да променят формата на обучение и по определени предмети, по предложение на учителите на класа и подаване на писмено заяевление до директора на училището. Промяната на формата на обучение в тези случаи, се допуска и по време на учебните занятия.

II.   Към писмото на Министъра на Финансите и Министъра на Образованието и науката, относно: Прилагане на системата на делегираните бюджети през 2009 г., да се направи допълнение в т. 6, а именно:
т. 6.  Към формулата за разпределение на средствата, получени от ПРБК
( Първостепенен разпределител с бюджетни кредити), да се добави и коефициент ( ЕРС)1 – за учениците на индивидуална форма на обучение.
ОКФ = БУ х ЕРС х m % + (БУ)1 х (ЕРС)1
ОКФ – Основен компонент на формулата
БУ – Брой ученици
ЕРС – Единни разходни стандарти
(БУ)1 – Брой ученици на индивидуално обучение
(ЕРС)1 – Единни разходни стандарти за ученици на индивидуално обучение
(ЕРС)1  >  ЕРС
( Това допълнение се налага, тъй като индивидуалната форма на обучение е финансово по- скъпа.)

   Искрено се надяваме, че предложенията ни ще бъдат взети предвид и в интерес 
на българските деца, които поради своята различност, не могат да бъдат обучавани в групова форма на обучение.


С уважение:

............................ ............ ......, адрес: ...........................................................................
тел. ....................................................     – родител




............................ ............ ......, адрес: ...........................................................................
тел. ....................................................     – родител




............................ ............ ......, адрес: ...........................................................................
тел. ....................................................     – родител





............................ ............ ......, адрес: ...........................................................................
тел. ....................................................     – родител




............................ ............ ......, адрес: ...........................................................................
тел. ....................................................     – родител



Мисля със софийските майки да го подпишем в близките няколко дена, от пловдивските майки очаквам знам, за да отида до Пловдив, а предлагам, останалите майки, които искат да подкрепят писмото, да ми пишат на лични трите си имена, адрес и тел., за да ги включа - без подпис и мисля, че става ясно, че и те дават съгласието си, но е трудно да се обикаля страната.

А, май забравих да спомена също една от причините, която провокира в мене инициативата..освен, че часовете за индивидуално обучение са крайно недостатъчни, за да обхванат всички учебни дисциплини на детето, дори и след като ходим на частни уроци, няма законово постановление, което да предлага начин на оформяне на успеха и приключване на учебната година..не може например учителката по английски, при положение, че няма спуснати часове при детето, да го срещне в коридора в края на учебната година и да го попита 2 -3 неща, детето да отговори и тя да каже..."А, добре..знае, ще му пиша оценка." Трябва да има основание, за да го изпита, оцени и приключи учебната година..не е достатъчен само факта, че детето е подготвено. По тази причина, още преди няколко месеца, позовавайки се на т. от правилника, че в изключителни случаи инспектората може да определи ред за оценяване на детето, писах писмо до инспектората със съответната молба, а като отговор получих същата точка, която аз цитирам и с пояснение, че в случая директора на училището ще разреши случая...параграф 22..директорката каза, че ще завърши класа, което за мене нищо не значи. Дори в началото на годината в Голямата ми борба да премине детето на индивидуална форма на обучение, директорката каза, че е прехвърлила случая на ресурсната, защото тя е компетентна...ресурсната каза, че тъй като детето е на ресурсно подпомагане, това означава, че е на индивидуална форма на обучение...близо месец се влачих в училището със закон, наредба и правилник за прилагане на закона...подчертани с фосфоресциращ фулмастер по- съществените точки, докъто все пак разрешиха минималните, според правилника, 8 часа седмизно, достатъчни само за български и математика. А, освен това ми казаха да съм била доволна, че и толкова часове са му дадени, защото имало друго специално дете във втори клас с по- малко часове седмично, което имало изявени математически наклонности. И ми светна, че родителите на това дете, може би , не са наясно, че с тези 4 или пет часа седмично- вероятно 3 часа математика и 2 български, то това дете не може да има завършен първи клас, а само документ за завършени предмети..вероятно няма да има и за втори клас, а директорката и ресурсната вероятно също не са наясно, както и вероятно изобщо не ги интересува. И това дете с изявени математически наклонности, един ден , няма да има равни права с връстниците си и няма да може да продължи образованието си, защото няма да има завършена степен, а само документ за завършени определени предмети. Ама, никой не го е грижа за нас...ако ние не си потърсим правата на децата, нито директори, нито ресурсни, а още по- малко законодатели ще се сетят за нас.
Затова, очаквам подкрепата ви..пишете ми данните на лични...който се съгласен, разбира се.
Виж целия пост
# 47
Kezaja, на мен ми звучи добре. Ще прочета пак писмото, но разчинам, че ти си доста запозната с проблема и търсиш най-доброто решение.

Само тукМ

 "  От: Родители на деца с диагнози: F 84. “Генерализирани разстройства на развитието” и  F 81. „Специфични разстройства на развитието на училищните умения”,
представлявани от / Тук пиша моето име и телефон за връзка /."

Това ти предлагам да бъде

   От: Родители на деца с диагнози: F 84. “Генерализирани разстройства на развитието”,  F 81. „Специфични разстройства на развитието на училищните умения” и други родители,
представлявани от / Тук пиша моето име и телефон за връзка /.

Ето тук Дороти също казва, че може да се подписва от граждани - http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=376991.msg10413202#msg10413202

Не всички подписи ще бъдат от родители с тези диагнози и може да създадат проблем или да го използват за допълнителен повод за протакане.
Виж целия пост
# 48
Таня,

Добре ще е да ни подкрепят, разбира се и родители на деца в норма, като те срещу подписа си напишат "Родител на дете в норма - подкрепям предложението" или ако родителят на дете със специфични обучителни потребности има и дете в норма, пак може да го напише срещу подписа си. „Специфични разстройства на развитието на училищните умения” включва всякакви обучителни трудности - дислексия и други.., така че,няма да е в наша полза, ако напишем нещо, което не е конкретно. Напишем ли горе и други- за тези, до които е насочено не означава нищо, а със сигурност, колкото сме по- конкретни в исканията си, толкова по- конкретен ще е резултата.
Въпрос към софийските майки: Кой ден от следващата седмица и кой час е удобен за тези, които са съгласни да подкрепят писмото, за да се видим за подписи? Утре ще го взема подписано от Катина, а за събота се уговорих да отида в Пловдив с някои от пловдивските майки.
Виж целия пост
# 49
На мен през следващата седмица ми е удобно следобяд. Може би да ни кажеш, вечер като си тръгваш от работа едно място и около него да се видим.
Виж целия пост
# 50
Здравейте, чета ви от няколко дни и погледнете какво искате всъщност с това писмо!
Предлаганите промени само ще отворят още по- голяма възможност децата с обучителни проблеми, поведенчески затруднения и аутистичен спектър да бъдат изхвърлени от масовия клас. Това всъщност е целта на хората неподкрепящи приобщаването.
Чрез конкретните предложения които правите ще отворите не вратичка а огромна порта лесно да се прехвърлят децата ви на индивидуална форма.  Целта на приобщаващото образование е всеки дори различен да е в  клас и да бъде ресурсно подпомаган по проблемните сфери.
 Много по-добре е да изисквате спазването на правилна ресурсна помощ с ресурси и часове за детето, а не да го лишавате от тази възможност и още веднъж да си искате сами да е изведено от клас, където проблема с ресурсната помощ е още по-нерешен. Също когато детето учи само и с израстването си /особено след 3-4клас/още веднъж се задълбочава възможноста да се приема от групата заради индивидуалните си различия в социалната сфера и много често сензорно интегративни особености. Те могат да се решат с подходящи часове за това в училище. По-добра стратегия е да застанете зад искане за алтернативни програми за ограмотяване, математика, моторика
обучение, а не просто форми, в които учителите продължават да преподават по стария модел но в индивидуална форма. За повечето деца от двата спектъра това е тъпчене на едно място.
Цялата тази голяма група деца има нужда от учене на работа в група и на конкретни умения и знания най-вече за да им послужат след училище и възможност да работят според особеностите си. Това, че някой не знае как или не иска не е проблем на децата, защитавайте тази позиция, защото това е умишлено непредоставяне на достъп до образование и лишаване от научаване на житейски и учебни умения.
Всъщност в досегашните наредби има много позитиви, които не се разбират и тълкуват правилно от директори и учители. Също доклада на ЕКПО – имате ли такъв или само заключение с подписи на комисията?
Защо не помислите какво ви казва той? И че още оттам тръгват наопаки нещата. Има изработена система как да се прави полезно за децата, с препоръки, но проблема е отново в безхаберие, неправилната му работа и отново лишаване от даване на правилна оценка на детето. В колоко от вашите рапорти ако имате такива пише какво може да прави детето и по какъв начин?
Помислете още веднъж в какво може да превърнете едно недобре обмислено писмо! Особено по точка 1 и 2 където вкарвате и групата деца с обучителни трудности.
Важно е да се придвижва качественото обучение на всички тези деца и само родителите може да си го изискат.
Виж целия пост
# 51
Абсолютно съм съгласна с Оля и затова не подкрепих писмото,повечето знаете че Йоанна учи в частно училище и въпреки че изостава драстично от своите съученици с нея работят доколкото могат и пред мен никога не е стоял въпроса за индивидуално обучение,благодарение на училището в момента Йоанна е социално интегрирана.
Виж целия пост
# 52
Оля,

Не смесвайте формите на обучение с интегрираното обучение. Ресурсното подпомагане и корекционната терапия НЕ ДАВАТ ОБРАЗОВАНИЕ. Индивидуалната форма на обучение е форма на организация на училищното обучение - тя не изключва ресурсното подпомагане. Индивидуалната форма е присъствена, детето си е ученик в съответния клас, участва в общите мероприятия на класа, само че, учителят на класа провежда с него индивидуално учебните занятия. Нашето предложение се отнася за деца, които имат поведенчески особености, например не могат да седнат на едно място в клас, не възприемат общите инструкции на учителя, но имат интелектуален потенцияал - за тях, престоят в клас е вреден. С тях учителят на класа провежда индивидуално учебните занятия в училищни условия, по училищния учебен план, оценява ги текущо и те получават документ за завършен клас.
В предложението сме предложили и точка за постепенното им включване в часове по отделни учебни предмети, по преценка на учителя, което предполага, че в даден момент детето може да бъде готово да се впише и в класната форма на обучение.
Така, че индивидуалната форма на обучение, е най- пълноценната и достойна форма, децата с интелектуален потенциал, да получат образование. Индивидуалната форма на обучение, в никакъв случай, не изолира децата от естествената им среда.
ИЗБОРЪТ НА ФОРМА НА ОБУЧЕНИЕ, Е ПРАВО НА РОДИТЕЛИТЕ!!!!!
Тъй като тази форма е по- скъпа, никой не би предприел масово задължаване на децата на такава форма.
Това, което Вие предлагате, не дава образование!
Докладът на ЕКПО- естествено, че имаме такъв- е насочване за ресурсно подпомагане и не ограничава формите на обучение, така че, нашето предложение, не го изключва, но работата на ЕКПО си е регламентирана в чл. 6а, ал. 4 на ППЗНП ( Правилника за приложение на закона за народната просвета).
Виж целия пост
# 53
Таня,

Във вторник, 10 Март, около 18.30 часа мога да съм в района на Сити центъра- срещу Хемус, на Плиска, на Софийски университет, къде би било удобно за тебе?
Така ще можем да ориентираме и други майки за посоката.
Виж целия пост
# 54
И за да е съвсем ясно към кого е насочено нашето предложение, ще обобщя:
Нашето предложение е една нова възможност - дава опция на родителите на деца - хиперактивни, с поведенчески проблеми, с обучителни трудности, но то е ВЪЗМОЖНОСТ - РОДИТЕЛИТЕ ДА ИЗБЕРАТ ФОРМАТА НА ОБУЧЕНИЕ ЗА ДЕТЕТО СИ И ДАВА ПРАВО НА ДОСТОЙНО ЗАВЪРШВАНЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО НА ДЕЦАТА
На индивидуална форма на обучение може да се премине, след подаване на молба от родителя, никой не може да я наложе и не може да задължи родителя, мисля, че това не стана ясно до сега, а е важно.
Просто, предложението е още една възможност на родител на хиперактивно дете да избере формата на обучение..разбира се, най- добре е първо да опита в масовия клас, както опитах и аз, но поради силно изразената му хиперактивност, не успя да се впише и какво - това основание ли е детето ми да бъде лишено от ДОСТОЙНО ОБРАЗОВАНИЕ, каквото то заслужава.
Постепенно хиперактивността, с помощта на ресурсното подпомагане, терапевтична помощ и израстване , и други терапии, намалява, но остава проблема с поддаването на общите инструкции, което го прави да изглежда в очите на очители и деца глупав...значи и това трябва да преодолеем и тогава за мене, детето ми ще е готов по всички предмети да остава в масовия клас..това може да отнеме 1 или повече години, но до тогава, то трябва ДА ПОЛУЧАВА ОБРАЗОВАТЕЛНА СТЕПЕН.
Молбата ми е да ме подкрепят родителите, които ме разбират.
Виж целия пост
# 55
И допълвам Simple Smile:
ИНДИВИДУАЛНОТО ОБУЧЕНИЕ Е ФОРМА НА ОРГАНИЗАЦИЯ НА УЧИЛИЩНОТО ОБУЧЕНИЕ ( НА УЧЕБНИЯ ПРОЦЕС) И НЕ ИЗКЛЮЧВА ИНТЕГРИРАНОТО ОБУЧЕНИЕ!
Но докато интегрираното обучение е регламентирано в нормативна уредба ( но то не дава образование, а само подпомага основната форма на обучение), то Индивидуалната форма на обучение дава образование, но в ППЗНП са определени само 2 групи ученици, които могат да се включат в индивидуална форма и ние предлагаме 3-та група, което е ВЪЗМОЖНОСТ, а не задължение за родителите.
Виж целия пост
# 56
Добавихме към писмото това:
 Оказва се, че пълноценно и достойно образование и интеграция, част от децата ни, по преценка на родителя, и при подаване на писмено заявление до директора на училището могат да получат в индивидуална форма на обучение, по индивидуален учебен план, покриващ училищния учебен план, организиран в масовото общообразователно училище – такава възможност ни дава чл. 6, ал. 2 от ППЗНП, но тъй като тази форма е финансово неизгодна за училищата, е необходимо да се внесат някои нови текстове в ППЗНП, които да гарантират правата на децата ни и да стимулират училищата за създаване на условия за обучение и интеграция на тези ученици.
Виж целия пост
# 57
Постепенно хиперактивността, с помощта на ресурсното подпомагане, терапевтична помощ и израстване , и други терапии, намалява, но остава проблема с поддаването на общите инструкции, което го прави да изглежда в очите на очители и деца глупав...значи и това трябва да преодолеем и тогава за мене, детето ми ще е готов по всички предмети да остава в масовия клас..това може да отнеме 1 или повече години, но до тогава, то трябва ДА ПОЛУЧАВА ОБРАЗОВАТЕЛНА СТЕПЕН.
        Peace Kezaja напълно си права за всичко.А това,което съм сложила като цитат отговаря много точно за моето дете и предполагам за много други деца с подобни проблеми.Подкрепям писмото с две ръце и благодаря  Hug
Виж целия пост
# 58
Оля, аз много ти благодаря, че повдигна въпроса. Аз имах същото съмнение, дори го бях написала в първия ми коментар, а после го изтрих, за да не съм "вечното съмнение".
Обаче доста мислих над този въпрос в последните дни. Не знам в детайли какви са правата на децата,  знам, че ги има на хартия, а в действителност е съвсем друго.  Особено във възрастта до 7 години, нищо не се прави за децата, поне в София, и после е нормално такива деца трудно да се интегрират.
Иначе този твои цитат звучи много добре:
Целта на приобщаващото образование е всеки дори различен да е в  клас и да бъде ресурсно подпомаган по проблемните сфери.
Често това означава родителите да наемат допълнително обучаващи педагози на частно или да се обвържат 12 години да плащат за частно училище. Разучавам  дали това не е справедливият път, след като сме създали деца...

За възможността да бъде приложено към по-голям кръг деца - сигурна съм, че послушно дете, дори и да има трудности, никога няма да бъде прехвърлено на индивидуална форма. Не съм виждала сина на Кезая, но съм виждала друго дете, което постояно подскача, а всъщност имаше потенциал да учи. Но със сигурност с това държание ще бъде изгонено от час. Помощните училища или специализираните групи не са удачни в случая, защото като се съберат 2 подобни деца, никой не може да ги усмири. А след 2-3 години може децата да се стабилизират и да започнат работа в клас.

Ако се окаже неудачно това предложение, то може да се промени след време. Депутатите си ремонтират законите както им е удобно. Предполагам, че и ако майките са сбъркали ще може да се промени.

За мен това е още една възможност.  Hug

Кезая, за мен ще е по-удобно сряда или четвъртък около Университета, ще ти пиша на лични да се уточним.
Виж целия пост
# 59

Здравейте мами!


Честит празник!

И да бъдете все така силни и обичащи толкова много децата си!



Чета ви отдавна. Синът ми е 3 клас и има известни проблеми с конацентрацията на вниманието и на моменти проявява и хиперактивност. Може да не мръдне и 1 час, но може и 1 час да не седне.... Simple Smile

Психиатърката беше категорична , че няма нужда от ресурсен учител и госпожата наистина успява да се справи, поне засега. Има дни, в които е изряден, други, в които е по-разсеян, не внимава и не изчаква реда си - отговаря без да вдигне ръка. По съвет на психиатърката учителката го пуска до тоалетната по време на час, но само 1 път и то ако нещата станат трудни за овладяване. Според нея има много бърза превключваемост на вниманието и слаба устойчивост.

Повечето ни проблеми са относно взаимоотношенията му с децата. Трудно отстъпва, а и прекалената му енергичност явно става досадна в някои моменти.... Simple Smile

А също и имаме сериозни проблеми с контрола над импулсите - почти никакъв го няма. Купих сиропа Ескимо кидс, но искам да помоля за някоя хитрост - в какво да сложа сиропа, за да не мирише така ужасно.....Той вече е голям, не мога да го излъжа...А наистина сиропа е все едно си пиеш олио...... Sad Whistling

Това е засега от мен!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия