Тийновете и автомобилите

  • 3 282
  • 39
# 15
Аз бях от тийнейджърите мераклии да стават шофьори. Баща ми караше БМВ в години, в които си беше направо атрактивно. Водеше ме да ме учи да карам още от 8 клас на един изоставен  полигон на КАТ и на една стара картинг писта. И аз се научих да карам доста добре / е разбира се в нереални условия, без други участници в движението/. Още като ученичка се записах на шофьорски курсове, но изкарах само няколко часа, тъй като отидох на почивка и после не продължих. От многото уроци някак ми беше минал мерака. Взех книжка чак на 25 години, тъй като до тогава не изпитах необходимост от кола.  До тогава карах често картинг и много се забавлявах.
И през ум не ми е минавало да вземам тайно колата и т.н. Мисля, че всичко опира до възпитание от страна на родителите. Баща ми никога не е бил строг с мен и никога не сме водили т. нар. "сериозни разговори" и аз не знам как така ме възпита между другото. Така правеше коментари за други хора или случки, че аз някак сама си извадих правилните изводи за живота.
Виж целия пост
# 16
Снощи гледах "Красив ум" (май така се казваше) и ми направи впечатление една реплика:
- Бил е твърде пиян за да осъзнае, че не е редно да шофира. - някой си, който катастрофирал

Та меракът е едно, а отговорността -друго. Не може да се решава на парче.
Виж целия пост
# 17
И аз да се включа в темата.Аз съм шофьор и  взех всички изпити без проблем.Иска само да кажа,че най-добре е да се извадят курсовете независимо детето на колко е години дали след 18,20 ,и т.н важно е да проумее ,че шофирането не е игра.Поема голяма отговорност на пътя,а добър шофьор е този който не създава напрежение на пътя както и на пасажерите които вози.Иначе това е голям  плюс да имаш книжка и кола и не си зависим от никой.Когато ти се наложи да можеш да си свършиш работата.В днешно време това е необходимост
Виж целия пост
# 18
С последното не съм съгласна. Голям плюс за мене е не да имаш трошка, а да имаш пари и да можеш с тях да платиш за превоз. Да седнеш като бял човек в колата, а друг да трепери на пътя. И работа като се наложи да свършиш - плащаш и ти я вършат.
А иначе като изкараш курс и нямаш кола за да придобиеш опит - забравя се. Не е хубаво компанията да си пийва, а ти да седиш като морков на масата и после да ги развеждаш по домовете - има си таксита за това.
Виж целия пост
# 19
Аз искам да кажа ,че аз не карам трошка,а съвсем нова кола но това е без значение сега.Удоволствие е да шофираш и ако човек има възможности нека изкара курсовете.Но трябва да се кара ,иначе се забравя .
Виж целия пост
# 20
момиче от провинцията, Aisha, темата е за тийновете, а не за нас, освен ако не сте на 16. Кво пиене, кви маси, какъв опит и какво свършване на работа?  newsm78 Доколкото си спомням на тези години се ходи на училище. Не виждам един тийн каква толкова работа има, че да му трябва кола да я върши?
Виж целия пост
# 21
Тийновете масово след напиване на масите по заведения търсят кой да ги вози до дома, за да не плащат за  такси.
Работата за вършене - тук да се отиде, от там това да се вземе все да се превозят с кола - наледала съм се на такива истории. И все от деца в горните класове. Съученичките на дъщеря ми - обаждане до приятеля кога свършват у-ще да ги чака отпред и да ходят някъде за нещо/например  дистрибуторки на  Ориф. или Ейвън/. В момента на у-ще се ходи само ако нямаш нищо друго да свършиш. За съжаление и учителите и учениците така правят. Добре, че моето дете вече завърши, отървахме се.
Виж целия пост
# 22
Аз си представям последователността така - след 18 се записваш на курс (по възможност при някой, който ще те научи поне на минималното), междувременно караш с родители, където може (за съжаление полигоните вече са рядкост, а и там само тръгване, спиране, някой друг завой се упражняват) и след като вземеш книжка следва най-важното - трябва да се научиш да караш. Как става това? - Първите година, две караш само с родител в колата!
Да пуснеш един тийн на 18-19, да кара с току-що изкарана книжка, е пълна безотговорност, особено ако карането му се изчерпва с курсовете!

Разбира се, има го и варианта, тийнът да е карал и преди това - някои родители научават децата да карат още като малки, на село, но на мен това ми се струва рисковано...
Виж целия пост
# 23
аз още го карам само на теория, малки са ми децата за книжка, но вече съм го съставила плана подробно, че имам около себе си роднински и приятелски деца, които поемат шофьорския път, та искам да съм готова когато ми се наложи... планът според мен се развива така - сядат, четат правилника, явяват се на теоретичен изпит, вземат го, после получават възможност да карат с мен и баща си и така поне година и половина-две докато ние решим, че се чустваме що-годе спокойни да ги оставим да карат самостоятелно. междувременно може да карат курсове и да се явяват на практически изпит за книжка, но докато аз и баща им не решим лично, че са готови да карат самостоятелно, кола няма да видят. това, което ме притеснява е, че може да ми развали плановете, е някое гадже с кола, което да реши да се прави на благодетел и да ме подпомага в обучението в шофиране, но на това мога да противодействам само ако бъда осведомена своевременно...
Виж целия пост
# 24
Първите година, две караш само с родител в колата!
Да пуснеш един тийн на 18-19, да кара с току-що изкарана книжка, е пълна безотговорност, особено ако карането му се изчерпва с курсовете!


Мен ако питаш, всеки нов шофьор трябва поне две години да кара с придружител в колата, независимо на каква възраст е взел книжка. Ежедневно виждаме по улиците примери за неадекватни реакции от хора, които са далече от тийнейджърството.
Може би няма да е зле и да има втори изпит след изтичането на тези две години и ако шофьорът не е готов, периодът "с придружител" да бъде продължен?
Знам, знам, че си фантазирам тук на глас... То няма кой да разчисти улиците от пияни и хора без книжки, та за придружители да следи...
Но не мога да седя така примирено и да се осланям на Господ да пази детето ми и всичките ми близки. Война е по пътищата - страшна и кървава война! Не знам докога ще продължаваме да си заравяме главите в пясъка. Може би, докато населението ни най-накрая бъде редуцирано до заветните 2-3 милиона, както бе предначертано в зората на демокрацията?
Виж целия пост
# 25
Моя син изкара курсовете миналата година,след навършване на 18г. Взе книжка от втория път. След това започна да кара с мъжа ми семейната кола-до вилата ,из града да свършат някаква работа,да ни закара и прибере от някъде и т.н. Лятото докато работеше във фирмата на мъжа ми ,той използваше да го пуска да кара с опитни шофьори градско и извънградско. Мога да кажа ,че навъртя доста  километри с придружител. Тази година ,миналия месец му купихме кола-стара,да не кажа доста стара,но в изправност. Купихме я,защото вече живе е самостоятелно,ходи на училище и след училище на работа. От една страна му трябва,от друга страна с това,че работи може да си я подържа,да си сипва гориво и т.н.  Естествено притеснявам се от факта ,че вече е участник в движението,но това рано или късно се случва....Надявам се да е разумен шофьор. Praynig
Виж целия пост
# 26
И моя син е шофьор от миналото лято, след навършени 18 години изкара курсовете. За нас е абсурд да седне на шофьорското място със или без придружител преди да има документ за управление на МПС в джоба си. Не сме и няма да му купим кола, като навърши 20г ще му изплатят една застраховка и предполагам, че ще си купи. Сега кара колата на приятел, като си тръгнат за Варна и обратно се редуват да карат, наскоро ходиха с кола до Будапеща, леко и безаварийно слава Богу. След Коледа се прибирахме цялото семейство и той кара от Ябланица до Търново. Сам поиска да се сменят с баща си и каза, че му е трудно да кара точно тази кола защото е голяма и много бърза. Каза също, че няколко години иска да кара по-стар и бавен автомобил. А той обича скоростите, просто се чувства неуверен.
Той е виждал какво става за секунди на пътя. Участник е в птп, в две катастрофи починаха свекърва ми и баща ми. Надявам се, да бъде спокоен и адекватен на пътя.
Виж целия пост
# 27
Сам поиска да се сменят с баща си и каза, че му е трудно да кара точно тази кола защото е голяма и много бърза. Каза също, че няколко години иска да кара по-стар и бавен автомобил. А той обича скоростите, просто се чувства неуверен.
Според мен няма нищо по-хубаво от бързата кола, дори и за начинаещ шофьор. Държи се много по-стабилно в завоите, ако случай но тръгне неразчетено да изпреварва, възможността д асе прибере по-бързо е много важна, както и колата реагира много по-бързо в критични ситуации. По-стария и бавен автомобил е далеч по-несигурен и според мен е повече за по-опитни шофьори.
Стига разбира се да е разумен и да не се подмамва от възможността да кара с 250км/ч след като колата има подобна опция.
Виж целия пост
# 28
Като навърши 18 един младеж, как ще го контролирате?
И той тийнейджър ли е? Още ли?  ooooh!

Flash* ти как го пусна с приятели до Будапеща?
Виж целия пост
# 29
Знаток да не мислиш, че ме е питал. Той само ме уведомява опитвайки се да ме 'приспи' с подробности. Simple Smile
Добре, че си ме знае и ми звънеше детето и ми пускаше смс-и през час -два та да оживея. Бяха 3 момчета, около 20 годишни, с един старичък опел, отидоха на техно - парти в някакъв клуб в Будапеща и си се прибраха.

Stanislava_права си по принцип. Само че такава кола предполага и по-високи скорости, просто не и се усещат  въпреки състоянието на пътищата, а когато не познаваш колата и възможностите и е трудно и рисково.
Не съм шофьор, не мога да говоря от опит, но съм пътник с голяяям стаж . Grinning
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия