ЕЗИК СВЕЩЕН НА МОИТЕ ДЕДИ! ВАЖНО СЪОБЩЕНИЕ!

  • 4 628
  • 98
# 15
Холо, напрегнато ми е, също и трагично.
И как не, като знам докъде могат да стигнат някои хора (и групички), за да си постигнат целите. Брутално е. Вече ми се драйфа.
Виж целия пост
# 16
Кви хора, кви групички.

В клюкарника някакви новорегистрирани пуснаха 3-4 пъти "новината" от миналата година, че правителството (Вълчев) предлагало да отпадне  изучаването на книжовния български език по задължителните държавни стандарти.
С кламерче за нашата петиция - пак от миналага година. 
Във всички случаи темите бяха заключвани с любезното пояснение, че такава "новина" (за тази година) не се потвърждава нито от пресата, нито от друг източник и вероятно става дума за миналогодишния проектозакон за промяна на ЗНП, който все пак остави българския като задължителен, благодарение на нашата петиция.

Не е ли по-добре така. По-цивилизовано някак си е. И по-информативно.
Крещенето на някакви клетви срещу "болни мозъци", дето злоупотребявали с петицията ми звучи като тема за свински грип.
По-добре да се обясни за какво става дума и тогава да зачакаме объркването да изчезне.

Ти чела ли си новия (най-новия проект за) закон? Знаеш ли какво се казва там за книжовния български език и задължителните държавни образователни изисквания?

Ако знаеш и защо изобщо внасят чисто нов закон, това ще ми е най-интересно да чуя  Simple Smile

Виж целия пост
# 17
Честно казано не съм сигурна дали е организирано или е тръгнало от някой, който е попаднал случайно на петицията година по-късно и не е обърнал внимание на годината в посочената дата.
Вярно е обаче, че се превърна в спам - пощата ми е зарита с мейли, получавам съобщения по скайп и icq за това непрекъснато.
Неприятното е, че наистина може да се приеме като организирана политическа поръчка.

Получавам и доста писма, подобни на това:

"Здравейте,малко съм разтревожена,че петицията ви "В ЗАЩИТА НА Т. 4, ЧЛ. 16 ОТ ЗАКОНА ЗА НАРОДНАТА ПРОСВЕТА"се използва за политически манипулации. Реакцията ви е била навреме и брилянтна, но вижте какво става сега във феисбук, разпространява се и по скайп с невярна информация."

Аз разчитам на мислещите хора, които не вярват сляпо на всеки получен по скайп линк.

И на мен понякога ми иде да крещя, но знам, че с крясъци не става или ако стане нещо, то обикновено се постига обратен ефект. Необходимо е много говорене и обяснения... както и с децата (не, че винаги успявам).

Може би е добре да се напише едно отворено писмо до медиите от организаторите на миналогодишния протест и със спокоен и премерен тон да се обясни ситуацията и да се заяви разграничаване от този flood, който залива интернет пространството.
Виж целия пост
# 18
Мамма.радко се срещат твои коментари по темите.Браво ,че се обади!!!!Твоето мнение има значение.Не се губи....
Виж целия пост
# 19
Получих по скайп, кю, имейл това спам-съобщение. Не го приемем сериозно, както всякакъв друг подобен спам и поне при мен приключи до моите акаунти.
Но хора около мен няколко пъти ми говориха за това, видимо притеснени, че се посяга на българския език  Confused



Виж целия пост
# 20
... По-добре да се обясни за какво става дума и тогава да зачакаме объркването да изчезне...

Как ще обясниш на всички нови 55 000 подписали петицията, че става въпрос за миналогодишен проектозакон за промяна на ЗНП, както и на всички, които тепърва ще я подпишат с мисълта, че спасяват българския книжовен език от...?

Петицията върви с този текст:

... примерно това като текст се пуска и се призовава да се подписва петицията ни!

"На 20.03.2009г. Парламентът на Република България е приел на първо четене предложението на зам. лидерът на ПГ на ДПС и председател на Комисията по образованието и науката, към Народното Събрание, господин Лютви Местан, Българският език да не бъде официален език в Република България, а да бъде " избирателен". Под избирателен трябва да разбирате, че в Българските училища предмета ще бъде свободно избираем или т.н. СИП, освен това, няма да е задължително да се знаят правилата на езикът ни, както правописни, така и правилата при говорене, нещо повече за нашите деца е необходимо само да знаят езика колкото да могат да се оправят!
Това е предложено от председателя на Комисията по образованието и науката господин Лютви Местан. На 20 март е прието на първо четене без нито едно възражение или против. Не е съобщено по новините, нито пък е отбелязано в пресата или интернет, но пък го има в Държавен вестник... "

Не ми прилича на объркване, нито на недоглеждане на датите.
Това е нагло блъфиране, кражба и гнусна манипулация. Ясно е кой, защо, как.



...Ти чела ли си новия (най-новия проект за) закон? Знаеш ли какво се казва там за книжовния български език и задължителните държавни образователни изисквания?

Ако знаеш и защо изобщо внасят чисто нов закон, това ще ми е най-интересно да чуя  Simple Smile
Не съм чела новия проектозакон. Досещаш се, че това не ми е работата.
А може би трябва да стане?
Ако ти имаш достъп и можеш да ни запознаеш с текста, ще се радвам да го направиш.
Виж целия пост
# 21
Сега се приема съвсем друг закон, Закон за училищното образование и предучилищната подготовка, четох го много подробно! Ако някой иска можем да дискутираме по него, но всичко сотанало са пълни простотии!
Стана ми интересно къде си го чела. Няма го нито сред приетите закони, нито сред внесените законопроекти.
Виж целия пост
# 22
http://www.focus-news.net/?id=n1174881

Даниел Вълчев: Законът не предвижда отмяна на задължителното изучаване на българския книжовен език
 
29 април 2009 | 16:28 | Агенция "Фокус" 
 
 
София. Нито сега действащият закон, нито който и да било закон предвижда отмяната на задължителното изучаване на българския книжовен език. Това заяви министърът на образованието и науката Даниел Вълчев по време на заседание на парламентарната комисия по образование, предаде репортер на Агенция „Фокус”. На заседанието беше обсъдена петиция, която тече в електронен вариант в интернет и в книжен – в Русе. В нея се твърди, че се отменя задължителното изучаване на български език в училище и автор на този законопроект е председателят на парламентарната комисия по образование Лютви Местан. Петицията е събрала повече от 200 000 подписа.
Министърът посочи, че на страницата на Министерството на образованието и науката има публикувано опровержение на петицията.
„Много ми се иска да става дума за едно неприятно недоразумение”, каза Местан и припомни, че миналата година тези депутати, които са защитили стандарта за изучаване на книжовен български език са били наречени „пишман патриоти”. Сред защитниците е бил и самият Местан. Той апелира собствениците на интернет страницата на петицията незабавно да внесат корекции в съдържанието й, защото била по-скоро опасна, отколкото в полза на обществото. Според Местан в капана на тази манипулация са влезли и народни представители, които са питали кога се е провело това заседание на комисията и кога е приет този закон. Местан каза още, че комисията е залята от писма от българи от чужбина по този въпрос.

„Нашата петиция в защита на стандарта за задължително изучаване на книжовен български език в училищата е взета и към нея е прибавена невярна и манипулативна информация”, заяви авторът на петицията Теодора Пиралкова, която също присъства на заседанието на комисията по образование и наука.Десислава АНТОВА
Виж целия пост
# 23
Още от Фокус, по темата:

"МОН: Не може да се дискутира отпадане на задължителното изучаване на български език
 
28 април 2009 | 14:54 | Агенция "Фокус"
 
София. Книжовният български език е задължителен в българското училище и въпросът за отпадането на неговия задължителен характер и за каквото и да било омаловажаване на неговото значение никога не е стоял и не може да бъде поставян на дискусия. Това се казва в позиция на Министерството на образованието и науката (МОН).
Този принцип е закрепен в действащия Закон за народната просвета и е доразвит в актовете по неговото прилагане. Той е потвърден и дори засилен в проекта на нов Закон за училищното образование и предучилищното възпитание и подготовка, който предстои да бъде обсъден в Народното събрание. Този проект създава допълнителни гаранции за пълноценното използване и усвояване на книжовния български език.
Законопроектът потвърждава действащото положение, според което обучението и възпитанието на децата и учениците в системата на училищното образование и предучилищното възпитание и подготовка осигурява условия за усвояване на книжовния български език. Нещо повече, този принцип е доразвит чрез създаването на нови разпоредби, които уреждат отделни негови конкретни проявления:
• Въведено е категорично изискване в училищата и детските градини да се използва книжовният български език (чл. 5, ал. 1).
• За първи път е въведено изрично законово изискване учебниците и учебните помагала да се съставят на книжовния български език, както и да осигуряват условия за неговото усвояване (чл. 93).
• За първи път е уредено и нормативно задължение за учителите да преподават учебния предмет на книжовния български език. (чл. 183, ал. 2).
• Всеки учител е длъжен в общуването си с децата и учениците да използва книжовния български език, както и да ги подпомага да усвояват книжовноезиковите норми (чл. 183, ал. 2)."
Виж целия пост
# 24
Сега се приема съвсем друг закон, Закон за училищното образование и предучилищната подготовка, четох го много подробно! Ако някой иска можем да дискутираме по него, но всичко сотанало са пълни простотии!
Стана ми интересно къде си го чела. Няма го нито сред приетите закони, нито сред внесените законопроекти.

Пратиха ми го, понеже и във връзка с други инициативи, имаме внесени предложения към текстовете му. Мога да ти го пратя, ако искаш.

Това са точките от новия проектозакон, които касаят българския книжовен език.

Чл. 5. (1) В училищата, в детските градини и в центровете за работа с деца се използва книжовният български език. Обучението и възпитанието на децата и учениците в системата на училищното образование и предучилищното възпитание и подготовка осигурява условия за усвояване на книжовния български език.
(2) Учениците, за които българският език не е майчин, освен задължителното изучаване на български език имат право да изучават и майчиния си език в часовете за задължителноизбираема или за свободноизбираема подготовка по учебни програми, утвърдени от министъра на образованието и науката.
(3) В училищата, в които се изучава интензивно чужд език, някои от учебните предмети може да се изучават на съответния чужд език, ако това е предвидено в училищния учебен план.

Чл. 7. (1) Училищното образование и предучилищното възпитание и подготовка се осъществяват в съответствие с национални образователни стандарти.
(2) Националните образователни стандарти определят съдържанието на подготовката и обучението, като посочват знанията, уменията и отношенията, които децата и учениците трябва да постигнат като резултати в края на предучилищната подготовка, в края на съответния етап или степен от училищното образование или в
края на обучението за придобиване на професионална квалификация.
(3) Националните образователни стандарти са за:
1. предучилищното възпитание и подготовка;
2. общообразователната подготовка;
3. профилираната подготовка;
4. придобиването на квалификация по професии.
(4) Националните образователни стандарти се отнасят за всички видове училища
и детски градини и за всички форми на обучение с изключение на случаите, предвидени в този закон.
(5) Знанията, уменията и отношенията, посочени в националните образователни
стандарти по ал. 3, т. 1 се конкретизират в учебните програми за предучилищно възпитание и подготовка и в учебната програма за подготвителна група/подготвителен клас, а знанията, уменията и отношенията, посочени в националните образователни стандарти по ал. 3, т. 2, 3 и 4 – в учебните програми по учебните предмети от
общообразователната или профилираната подготовка, съответно учебните предмети/модули от професионалната подготовка за съответния клас.
(6) Националните образователни стандарти се приемат с наредби на министъра
на образованието и науката.
(7) Националните образователни стандарти може да се актуализират. Условията и
редът за тяхното актуализиране се уреждат с наредбите по ал. 6.

Чл. 86. (1) Общообразователната подготовка се осъществява чрез изучаването на учебни предмети, групирани в следните културно-образователни области:
1. български език и литература;
2. чужди езици;
3. математика, информатика и информационни технологии;
4. обществени науки и гражданско образование;
5. природни науки и екология;
6. изкуства;
7. бит и технологии;
8. физическа култура и спорт.
(2) Всяка културно-образователна област осигурява взаимна връзка между отделните учебни предмети.
(3) Основните цели на общообразователната подготовка са:
1. да съдейства за физическото и духовното развитие на ученика и за успешната му социална реализация;
2. да създаде условия за формиране на ценности, на чувство за българската национална идентичност, уважение към другия, на активна гражданска позиция и отговорност;
3. да създаде условия за придобиване на ключовите компетентности за учене
през целия живот.

(4) Задължителните държавни зрелостни изпити са два, като единият от тях е по учебния предмет „български език и литература”, а вторият се определя по избор на
ученика от учебните предмети „чужд език”, „математика”, „физика и астрономия”, „биология и здравно образование”, „химия и опазване на околната среда”, „история и цивилизация” и „география и икономика” и предметния цикъл „философия”.
Виж целия пост
# 25
Честно казано не съм сигурна дали е организирано или е тръгнало от някой, който е попаднал случайно на петицията година по-късно и не е обърнал внимание на годината в посочената дата.

Точно това си помислих и аз първоначално преди няколко дни и не обърнах изобщо сериозно внимание на цялата работа. Въпреки, че още при първи прочит на съпътстващата петитицията ни информация ми стана ясно, че това не е случайно и невинно недоразумение, съвсем явно си личи нарочната манипулация. Когато успях влезнах и написах спокойно и изключително подробно обяснение за какво става дума, предоставих всичката информация и линкове, за да могат хората сами да прочетат и да се ориентират. Надявах се това да внесе яснота по въпроса. В същото време започнаха да ми звънят от медии, да питат, като стана ясно, че всички са убедени, че именно ние седим зад всичко това. След моите разяснения във въпросния форум, не само, че не спряха с пускането на тези теми, точно обратното, те се увеличиха. Вероятно положението е същото и на много други места. Аз не съм заливана и не съм получавала нищо на мейла си, така че изобщо нямах представа за мащаба на случващото се.

Вчера във връзка с други наши инициативи присъствахме на заседанието на Комисията по новия проектозакон. Заседанието беше открито, присъстваха много медии, цялата комисия, министър Вълчев, зам. министри......., изобщо всички. Можете да си представите моето изумление, когато заседанието започна именно с този въпрос! Беше дадено много сериозно изявление по случая, пред цялата тази аудитория и медии, като от смисъла на казаното се разбираше, че зад цялото това нещо седят авторите и инициаторите на петицията. Всички свързват това с нас!!! Защото нашата петиция се разпространява! Можете да си представите как се почувствах! Помолих да ми дадат думата, и много ясно и категорично, пред цялата аудитория заявих от името на цялия инициативен комитет, който миналата година защити т.4, чл. 16 от ЗНП, че нямаме абсолютно нищо общо със случващото се сега и разпространяването на въпросната манипулативна и невярна информация, за която се използва нашата петиция.
Виж целия пост
# 26
...и в един момент спираш да даваш глас в петиции... Thinking
Виж целия пост
# 27
...Как ще обясниш на всички нови 55 000 подписали петицията, че става въпрос за миналогодишен проектозакон за промяна на ЗНП, както и на всички, които тепърва ще я подпишат с мисълта, че спасяват българския книжовен език от...?

Както виждаш - никак не е трудно. Тук нямаше проблем да се направи, нали.
Нужни са точно три изречения.
Най-важното е обаче те да започнат с "Благодаря" към всички, които все още мислят за езика си, а не с истерични крясъци.

Както казва Братчеда "Най-мразим частнособственически чувства за петиции, инициативи, протести, еволюции и революции". Петицията тогава успя заради 100 000-те хиляди, които я подписаха и научиха за нея не само от този сайт. И тогогава тя обиколи нета мигновено - както  сега. Тогава - по конкретния актуален повод. Сега - поради недоразумение или не. Но и да е второто, то не е причина за омотаване в обяснения, напоени с навикване, обобщения за манипулации, политиканстване и пр. и пр. Достатъчно е да се благодари за готовността, макар и по грешен сигнал в момента и да се надяваме, че хората няма да заспят на принципа за "Лъжливото овчарче", ако все пак нещо такова наистина се подготвя и в новите закони, които, видно е, не всеки чете преди да бъдат приети.






Виж целия пост
# 28
...Тогава - по конкретния актуален повод. Сега - поради недоразумение или не. Но и да е второто, то не е причина за омотаване в обяснения, напоени с навикване, обобщения за манипулации, политиканстване и пр. и пр. Достатъчно е да се благодари за готовността, макар и по грешен сигнал в момента и да се надяваме, че хората няма да заспят на принципа за "Лъжливото овчарче", ако все пак нещо такова наистина се подготвя и в новите закони, които, видно е, не всеки чете преди да бъдат приети.


"Грешен сигнал", "недоразумение"?
Не се прави, че не схващаш.

Не разбирам защо още от снощи ми разправяш, че "викам". Дотук тонът ми е бил спокоен.
А, що се отнася до нахалното, тенденциозно изопачаване на фактите от новопоявилите се разпространители на петицията - не, нямам желание да им благодаря, защото целите им прозират.
Виж целия пост
# 29
Тео, няма да се регистрирам в малоумния форум на Слави, въпреки че ме сърбяха пръстите да те подкрепя.


И аз получих петицията по Скайп и не обърнах внимание на допълнителните текстове, дати и т.н.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия