Винаги с връзки ли става записването в първи клас

  • 5 178
  • 82
# 60
 Kогато кандидатствах в гимназия не ходих на частни уроци и пак бях втора по резултати. Mr. Green
 И не твърди нещо, за което не може да си сигурна , не си видяла нивото на всичкипърволаци. Мога да ти дам няколко задачи за първи клас, които никак не затрудниха детето ми и голяма част от съучениците му, но за няколко други приятелски деца от различни училища се оказаха "препъни камък". Naughty
Виж целия пост
# 61
Andariel,
ти, очевидно, си един умен, интелигентен и далновиден родител, който не държи на такива нищожни неща като началното образование, чиято единствена роля е да ни научи на азбуката и числата до 10.

Аз, за съжаление, кротко не споделям мнението ти. Може и поради глупост, както ти вече нееднократно се опита да декларираш, а може и поради друга причина. Лаская се да вярвам, че е второто.  Simple Smile Нека всеки подкрепя детето си в което училище си е избрал и мирно да приключим. Да речем, че се съглася, че елитни начални и основни училища няма. Това би ли променило факта, че  "има повече желаещи за 2-3 училища" /цитат от постинг на другата ми опонентка/? Не! Тогава се губи смисълът на тази полемика, не мислиш ли?
Виж целия пост
# 62
Да, преди почти 25 години и аз не съм ходила на уроци,но тогава нещата бяха различни. Тогава имаше само някои училища с приемни изпити, а сега всички училища са в класирането по бал, защото всяко СОУ се е писало някаква специализирана гимназия. В днешно време просто няма как децата да не ходят на уроци за кандидатстване в гимназиите, защото така е направена системата.

И това за задачите за първи клас е глупост. Ако всички или повечето деца от класа на твоите бяха решили въпросните задачи, а почти никое от класовете от други училища не са ги решили, тогава можеш да правиш някакви заключения. А то, пак стигаме до сравняване на детето Х с детето У, независимо в кое училище и в кой клас е. И децата в един клас да сравняваш, пак ще има разлики.
Изобщо, трябва да се помисли сериозно коя част от постиженията на децата се дължат на лични качества и коя част е на усилията на учителя, и коя част на особеностите на системата или училището. А такова разделяне по компоненти е почти невъзможно. Накрая се получава като във вица, в който средно населението ядяло свинско със зеле, само че някои ядяли само зеле, а другите само свинско.  Laughing
Виж целия пост
# 63
Дара,
Далновиден родител съм дотолкова, че си разпледелям ресурсите и усилията. Придобих доста добра представа как работи системата. Почти няма нормално училище, в което децата да научат само азбуката и числата до десет и да завършат четвърти клас с някакъв що-годе добър успех. И за n-ти път го казвам - системата е заложила един минимум от знания и материал, които детето трябва да усвои в съответния клас. Имаш дете, видяла си какви са изходните нива на края на годината. Няма как дете, което е научило само абзуката и да брои до 10 да мине четвърти клас, нали? И много деца покриват изходните нива за шестица, че и отгоре, повечето са на средно ниво и има някои, които едва изкарват тройка.
А всичко останало за "елитността" е един прост маркетинг, играещ на тънката струна на родителското его. Образованието също подлежи на реклама и ПР.

Спирам по тази тема. Изразих се достатъчно ясно. КОйто иска да види по цяла нощ на опашки, негова си работа.
Виж целия пост
# 64
Ти пак ме четеш буквално.  Simple Smile Явно, трябва да се примиря с това.  Grinning

Да, видяла съм изходните нива. Ако имаш пред вид матурите  /защото само те са обществено широко известни/. И ще ти кажа моето мнение за тях - обидно лесни. Това е! В сравнение с тестовете, които се правят от директора в учлище са елементарни. И да, има минимум от знания, които трябва да се усвоят, за да се мине в по-горна степен. И тук не споря с теб. Въпросът е дали ще се задоволим с минимума от знания. Аз за себе си знам отговора.
Виж целия пост
# 65
Не, имам предвид точно изходните нива. И съм го написала достатъчно ясно. Ако исках да пиша за матурите, щях яда напиша думата "матура". И допълнителните тестове, които учителите правят също са доста сложни.

Ако ще си говорим за нещо повече от минимума, който дава системата и в уж най-елитното училище, значи сме сбъркали адреса! Няма как с ресурсите на тази система да получиш повече, отколкото е заложено в нея. Например, няма как децата във втори клас да покрият норматива за трети, защото системата не дава, независимо в кое общообразователно училище е детето. Ако искаш за детето си повече го пращаш на курсове или уроци по съответната дисциплина, в която детето има интерес. Ако искаш да е на по-високо ниво по математика го пращаш на математическа школа или в математическата гимназия след четвърти клас. Ако искаш да пее не разчиташ на училището, а го записваш на хор или в музикалното училище. Ей така стават нещата. Училището е за общообразователна подготовка, която е на определено ниво. Всяко друго надграждане е по твой избор и за твоя финансова сметка.
Виж целия пост
# 66


  В сравнение с тестовете, които се правят от директора в учлище са елементарни. 

 И при нас така. Оказа се,че директорсия тест е бил в пъти по-сложен от изходното ниво. Децата ни да не са в еднои също училище?  Wink
Виж целия пост
# 67
Защо лично аз държах дъщеря ми да бъде приета в у-ще , да не го наричам "елитно" само защото е казано че е такова - да почна от началото- в нашият квартал може да се избира между минимум 5-6 училища , като само за 3 от тях има дълги опашки , и то защо се получава така - ами дъщеря ми беше в Двореца на децата до 5г. и трябваше да я запиша някъде да завърши предучилищна подготовка , хубаво , записах я в у-ще ,което е извън посочената тройка /тъй като в другите нямаше подготвителен клас/и там тя изостана с материала , в смисъл такъв ,че от това което беше научила от Двореца на децата мина със стъпка назад.Имаше и други деца в нейният клас ,които идват от същото място и при тях беше същото.Стигам до извода ,че всичко и само си зависи от госпожата- как ще ги учи, сега за първи клас в това у-ще има подадени едва 60 молби и аз може би от страх ,детето ми да не върви назад с материала , се хвърлих в приключението на "елитните "у-ща.А дали ще попаднем на "елитна " чителка, ще се разбере!
Виж целия пост
# 68
Не, имам предвид точно изходните нива. И съм го написала достатъчно ясно. Ако исках да пиша за матурите, щях яда напиша думата "матура". И допълнителните тестове, които учителите правят също са доста сложни.

Ако ще си говорим за нещо повече от минимума, който дава системата и в уж най-елитното училище, значи сме сбъркали адреса! Няма как с ресурсите на тази система да получиш повече, отколкото е заложено в нея.

Аз, честно да си призная, нямам поглед върху изходните нива на всички училища. Запозната съм само с тези в нашето. Ти, очевидно, си изнамерила всички изходни нива. Аз с подобен подвиг не мога да се похваля. Да не говорим, че в темата за четвъртокласниците стана ясно, че в много от училищата и не се провеждат т. нар. "тестове от директора". Затова и цитирах матурите. Те поне са известни на всеки родител. И ако ще се прави някакво обобщение, то друга база аз не виждам.

А с ресурсите на системата има как да получиш повече. И именно там е ролята на едно по-сериозно училище. Но ти, кой-знае защо, не го разбираш. А и понятието "повече" за всеки от нас съдържа различни критерии.

Andariel, защо се мъчиш и не оставиш нас, загубените сноби, кротко, тихо и напоително да си висим като паяци по опашките в късна доба и не спреш да се ядосваш за глупости?  Laughing
Виж целия пост
# 69
Изходните нива са едни и същи за всички училища, защото са едни и същи фабрични книжки, за които в началото на учебната година събираме пари (предполагам, вие също) и от които се дават контролните през годината. Отделно всеки учител дава каквито реши допълнителни контролни. Сборниците също са едни и същи - има 2-3 издателства, чиито сборници покриват целия материал. Така че няма нужда да имам поглед върху всички училища, а ми е достатъчно да зная какво учебно съдържание покриват тези изходни нива. И какви са нормативите часове по всеки предмет. Учителката и факир да е, няма как в един норматив (който в четвърти клас е все по-оскъден за все повече материал) да направи повече, отколкото позволява системата. Директорът не може по свое усмотрение да направи двоен редовния норматив по математика и той да е задължителен за всички деца. В най-добрия случай може да се организира СИП по съответен предмет, в който да се учи нещо допълнително, но това е тип кръжочна форма, в която не всяко дете участва.

Системата е като една тръба с опреледел дебит. Не може по нея да тече повече, отколкото е максималният сметнат дебит. И повечето училища в големите градове са на максимума на дебита, защото така са направени програмите.  Ако искаш повече, прекарваш си допълнителна тръба под формата на частни и извънкласни занимания или си изпращаш детето в специализирано училище.

Аз ти обяснявам ка функционира системата, какви са параметрите й, ти пак си знаеш твоето за "по-сериозното училище"! Дотук ти описах факти, кое от тях не разбра? Най-вероятно и във вашето училище е като в нашето - учебник + сборник + допълнителни контролни и по не знам колко броя оценки в бележника.

Виж целия пост
# 70
Изходните нива не са от никакви "фабрични книжки". Поне при нас.

Аналогията с дебита на тръбата е крайно неуместна.
... И повечето училища в големите градове са на максимума на дебита, защото така са направени програмите.  
Какво означава повечето училища и защо само в големите градове? Нали ти считаш, че един материал се усвоява, едно ниво се гони? Защо разделяш училищата? Излизаш от собствената си теза.  Simple Smile

Има допълнителни часове - под формата на ЗИП-ове. И по БЕЛ, и по математика, и по АЕ. Никак не са в кръжочна форма и са доволно задължителни. Дори при моите три деца, които учат в едно и също училище сборниците, които ползват са различни. Всеки учител решава как и по какви допълнителни помагала ще работи. Същото важи и за учебниците по английски. Както виждаш, нещата не са в шаблон. Дори в едно училище, а ти се опитваш да ми говориш за всички на куп.

Изобщо не се чувствай длъжна да ми обясняваш как функционира системата. Не си прави този излишен труд. Не знам защо си останала с грешното впечатление, че нещо там не ми е ясно. Simple Smile Аз работя в много тясни връзки със системата по стечение на обстоятелствата и имам поглед и отвътре общо взето. Ясно ми е как работи тя. И въпреки това, нямам претенцията да правя категорични обобщения.

Виж целия пост
# 71
Дара,
 Не зная какво знаеш ти за системата, обаче нещо бъркаш ЗИП-овете със СИП-овете! Я си помисли малко кое какво е!
Ти откъде мислиш, че се появяват бланките с изходните нива при вас, учителите си ги измислят ли? Същото е и с учебниците и помагалата - има едно количество, от което учителите си избират. Обаче това количество покрива изискванията по учебен план.

Съжалявам, че си изгубих времето и да се опитвам да ти обяснявам с факти. Тази история с елитните училища е като с всеки друг продукт - няма значение ,че е една и съща вафла, важно е каква й е опаковката и каква й е рекламата.
Виж целия пост
# 72
Дара,
 Не зная какво знаеш ти за системата, обаче нещо бъркаш ЗИП-овете със СИП-овете! Я си помисли малко кое какво е!
Ти откъде мислиш, че се появяват бланките с изходните нива при вас, учителите си ги измислят ли? Същото е и с учебниците и помагалата - има едно количество, от което учителите си избират. Обаче това количество покрива изискванията по учебен план.

Съжалявам, че си изгубих времето и да се опитвам да ти обяснявам с факти. Тази история с елитните училища е като с всеки друг продукт - няма значение ,че е една и съща вафла, важно е каква й е опаковката и каква й е рекламата.
Аз не мисля ,  че е така  , не е въпрос на реклама , особено пък за у-ще , въпрос е на факти , иначе няма как едно или друго у-ще да бъде толкова предпочитано.Просто , в тези у-ща за които родителите се интересуват и правят всичко възможно да си запишат децата там , независимо по-какъв начин значи има защо.И преподаването  е друго , и отношението ученик - учител е по-различно.В едно от въпросните "елитни" у-ща едно дете ако почва да изостава по определин предмет се прави среща с родителите и се опитват да решат въпроса , и след поредни род. срещи ако не се променят нещата просто се казва елегантно на родителите , че датето не се справя с темповете на обучение. В другите училища тези неща се прескачат и така децата не свикват да учат , след това става късно да им обясняваш колко е важно да се учи.
Виж целия пост
# 73
Дара,
 Не зная какво знаеш ти за системата, обаче нещо бъркаш ЗИП-овете със СИП-овете! Я си помисли малко кое какво е!
Ти откъде мислиш, че се появяват бланките с изходните нива при вас, учителите си ги измислят ли?

Не бъркам СИП и ЗИП, не се кахъри. И ЗИП, и СИП се избират от съответния учител. При вас може да е рисуване, при нас БЕЛ.
"В началния етап на основната образователна степен, на практическа основа могат да се изучават ..... чрез интегрирането им в обучението по учебните предмети от задължителната подготовка или чрез разширяване на знанията и уменията на учениците по определен учебен предмет в ЗИП, в СИП"
"Учебните програми за задължителноизбираемата подготовка се разработват от учителите в съответствие с държавното образователно изискване за учебното съдържание. В зависимост от възможностите на учениците в тях се включва учебно съдържание за постигане на общообразователния минимум или за неговото разширяване и / или надграждане." - толкова и по въпроса за дебита.  Wink

Няма такова нещо като "бланки" с изходни нива. Всеки учител ги подготвя сам. Има изисквания, предполагам, но не се спуска някаква "бланка", която да е еднаква за всички училища.

Колкото до сборниците - ако желае, учителят може изобщо да не работи със сборник. Да не говорим, че Петрова ще избере един, Иванова друг, Драганов изобщо, а Георгиев ще стовари 3. И това, че са отпечатани сборници от, да речем, всичко на всичко 6 издателства гаранция според теб за какво е?

От много време насам твърдя, че си губиш времето да обясняваш колко са еднакви всички вафли, но ти чак сега разбра. Все пак, най-малкото някой си е направил труда да инвестира и в опаковка де.  Laughing Дори това дава гаранция за различност от някакво естество.  Laughing
Виж целия пост
# 74
не с връзки, ами и с двойни корабни въжета още не сме вкарали сина ми, там където искам.
засега имаме само обещания за еди кога си
че на всичкото отгоре и един месец предварително бяхме наели психолог да го подготви за тестовете, да работят върху моторика и тн.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия