Идеи за забавно обучение

  • 5 731
  • 40
# 15
Анда, първолаци сме като вас Simple Smile
Лично мое мнение е, че децата на тази възраст градят личност и усещане за живота /включително отношение към ученето/, а факти могат да усвояват дори по-късно с голяма лекота. С други думи аз съм за обясняване на всичко, към което има интерес и постепенно и елегантно разширяване на кръга към не толкова интересни за него области. Точно като теб май.

Това за съпротивата е вярно, но ако се обяснява и показва в процеса на обичайни за детето занимания от родител, няма как да има. То няма усещане, че учи и е любопитно, а не съпротивляващо се.
Затова темата ти е прекрасна! Тука си представи иконката за букет, че нещо не ме слуша Wink
Виж целия пост
# 16
Моят батко е по-малък, догодина ще е подготвителна група. Скоро ми направи впечатление,че има доста силно развито аналитично мислене. Разрових се из нета и купих едни книжки на "Фют" -"Мисли бързо, решавай бързо, бъди пръв". Хлапето се занимава с огромно удоволствие. Използваме, когато бебето спи, да "играем с книжките". Казвам,че тази задача е много трудна, чета му я, той я решава, показва ми и ако е без грешки пиша"Браво!"  Crazy Може влияние да оказват моите манипулации, които да го карат да се радва и да се гордее с успехите, но наистина играе с голямо удоволствие. Приела съм тактиката на Том Сойер и засега има резултат.  Party
Виж целия пост
# 17
Обикновени дроби "преподавам" с нож и ябълка (или друг плод)  Wink. Режа на половина ->1/2 (едно от две), на 4-> 1/4(1 от 4, 3 от 4), едната половина оставям цяла другата раздробявам и т.н.
Иначе и аз гласувам с две ръце за "страховитото" поредицата е много готина, особено тази за историята.
Виж целия пост
# 18
Големият син прояви интерес към математиката още в ДГ. Ваканцията за първи клас купих една книжка със забавни задачки- сам си ги четеше на глас /да тренира четенето, имах тази задна мисъл/ и да ми казва как ще ги решава. Когато излизахме на разходка с бебето с количката я носех и сме сядали да пием по сок, докато я четем. Забавно му беше, на мен- също  Grinning, от там пое добре с този предмет. За ІV клас препоръчвам горещо "Математическа читанка", супер е.
Има чудесни сборници с наистина интересни задачи, с които математиката от досадна и скучна /както е останала в съзнанието на мнозина/ се превръща в интересно и приятно занимание.
Дробите са ясни- разрязваш нещо любимо на части и взимаш няколко /неправилни дроби не са учили още/, тортата е идеална. Децата схващат бързо и лесно, когато е нагледно.
Присетих се и друго- когато беше в градината играехме на следното- единият измисля дума и казва първата буква. Другият задава въпроси, за да се ориентира /Предмет ли е? Животно ли е? Има ли го у нас?, От тук такова вижда ли се? и т.н./, докато познае или се предаде. Отговорите трябва да са само "да" и "не". Веднъж синът беше измислил "Рускотурската война" и ми казва, че започвало в "р" и с "в". Не го познах, разбира се, предадох се и той ми каза какво си е намислил. Обясних, че това не е дума, ама той никак не поиска да ми влезе в положението и спори с мен по време на целия път до вкъщи.
Виж целия пост
# 19
Приела съм тактиката на Том Сойер и засега има резултат.  Party
И аз съм почитателка на Том Сойер, пускам от време на време реплики като "Аман вече от твоята математика, остави ме на мира, вече решавахме задачи, махни ми се от главата Simple Smile" и "Ако си подредиш стаята, ще поиграем малко на английски. Какво е това? Чорапи на пода? Няма английски за тебе".

Арт мама, аз до 7 клас не обичах литературата (макар да четях като ламя), обичах математиката. И защо? Защото учителката ми беше много яка, обръщаше ни персонално внимание, даваше ни игри, правеше ни състезания, а пък баща ми чат-пат ми "издаваше" разни файнски номера.
Учителката по литература пък ни караше да наизустяваме произведенията и да ги рецитираме един по един и който не знаеше "Йохан", да речем, ядеше шамари.
Виж целия пост
# 20
С английския много обича когато сме в колата да го питам за думи. Сега го пита вече брат му, а големият му отговаря, рахатясах. Когато се наложи- помагам.
Виж целия пост
# 21
Потвърждавам за книжката на Фют! Много са симпатични /и малки/, но ги открих късно и повечето ги бяхме израсли.
Виж целия пост
# 22
Приела съм тактиката на Том Сойер и засега има резултат.  Party
И аз съм почитателка на Том Сойер, пускам от време на време реплики като "Аман вече от твоята математика, остави ме на мира, вече решавахме задачи, махни ми се от главата Simple Smile" и "Ако си подредиш стаята, ще поиграем малко на английски. Какво е това? Чорапи на пода? Няма английски за тебе".


Срам ме беше да го напиша!  Joy И аз го заплашвам: "Ако не прибереш играчките, няма да играем с книжката!" , " Никакви задачки повече няма да ти търся, щом не слушаш!" Дали децата ни след време ще се чувстват обидени, че така сме ги манипулирали? Аз наистина се чувствам като Макиавели... Confused


Друго, което правим, е да играем на компа. Преди време, по разни теми, писах,че не намирам за нужно да водя битка с компютрите. Сложила, т.е. баща му е сложил, няколко игри, между които "Буквенка" и "Цифренка", както и още 2 подобни, "образователни". Особено с Цифренката си играе много, явно щото му е по-лесно. Засичала съм го да смята по 30-40 мин, просто да се забавлява.  Peace

В последно време му показах и Гугъл. Понеже той е луд по дракони и динозаври, му предложих да потърсим за драконите какво пише. Показах му как може да се ползва компютъра за да открива интересни неща и картинки. Оттогава като ме попита за нещо и му кажа"не знам", той предлага да проверим в компютъра какво пише! Но засега е още малък явно и бързо губи интерес, не остава концентриран дълго време.

А сега да ви попитам-как обяснихте на децата си сричките и четенето изобщо? Моят знае буквите, но това със сричките му е безкрайно неразбираемо. Аз също не мога да ги обясня явно, но той просто се е изплашил. Като стане въпрос за четене, казва:" Но аз не мога да чета! " и е до там.
Виж целия пост
# 23
Няма! Simple Smile
Те тези неща им харесват. Обикновено по-скоро идеята, че "трябва" тежи.
А така е награда! Че е интересно е ясно Simple Smile

Аз пък ползвам същата техника за английския, но с обратна цел - намирам го за излишен сега и я казвам когато знам, че няма да се ентусиазира - малко като сделка, но аз и не го крия това...
Виж целия пост
# 24
А сега да ви попитам-как обяснихте на децата си сричките и четенето изобщо? Моят знае буквите, но това със сричките му е безкрайно неразбираемо. Аз също не мога да ги обясня явно, но той просто се е изплашил. Като стане въпрос за четене, казва:" Но аз не мога да чета! " и е до там.
Това е най-трудното, и по него практически няма литература.
Има за буквите мноооого, а за сричките - тцъ. Буквите се учат много лесно, и двегодишно дете може да ги научи. Но оттам до сричките има още година, после до четенето - поне още една. Мога да кажа аз какво съм правила -
първо разказах една приказка за двете букви Д и А, как се срещнали, сприятелили се, после едно зайче им помогнало да разберат, че заедно правят "ДА" - абе глупости някакви съм плещила, можех да кажа, че са се снимали да речем и по снимката са познали, че са една за друга Simple Smile
После я учих да разпознава двубуквени думи - известно време само "Да" и "Не", под формата на игра - задавам глупави въпроси "Шапките имат ли крака" - и тя трябва да вдигне съответно "да" или "не". После трибуквени думи...
После играхме на влакче от срички - кратки думи се нарязват на срички и когато ги събере заедно, "влакчето" тръгва (имаше и локомотив).
После намира на плажа послания от морето, написани върху миди с перманентен маркер и зарити в пясъка точно до нея - на всяка мида по сричка, намираха се по две обикновено и пишеше неща като "море", "мида", "бонбон" и т.н.
Някъде по това време се научи да чете цяла дума, но й беше още трудно, сякаш изгуби интерес - и аз спрях. Една година нищичко не я занимавах. На другото лято се научи да чете за два-три дена.
Виж целия пост
# 25
Аз имам тези  Дидактични игри и упражнения по родна реч http://izdatelstvo-slovo.com/kniga.php?kniga=159 и Математика в игри http://www.bgbook.dir.bg/book.php?ID=4568 и двете са за ДГ и има страхотни идеи...Скоро купих тази Дидактични упражнения по математика в началното училище http://www.books.svetove.com/c/p-p/m-12/id-24007/%D0%B4%D0%B8%D0 … %D0%B2%D0%B0.html ,но върху нея нямам още поглед...
Виж целия пост
# 26
Книгата за дробите (донякъде):
http://picasaweb.google.com/zornitsa.hristova/FunnyAndFabulousFractionStories#
Виж целия пост
# 27
Хъм, обяснявам колкото мога Simple Smile
Ако знае гласни и съгласни не е толкова трудно. Всяка сричка обикновено има една гласна и една или две съгласни. Някои имат само една гласна всичко на всичко, а други имат няколко съгласни. И т.н и т.н при нас много помогна.
Виж целия пост
# 28
Намирам за много полезно правенето на тематични книжки - може на езика, който учи, може да са за "древния Египет", да речем, може да са с разказ за екскурзията в планината или съвсем фантазе, измислена от детето приказка.

Голямо удоволствие е за детето да произведе предмет, книга, такова важно нещо! Аз като дете много се мъчех с едни листа и един телбод, сега има толкова начини да му помогнете! Можете да ксерокопирате страниците и да "издадете" най-хубавите книжки в няколко екземпляра, които да подарите на бабите, да речем.
А защо не и собствени мини-енциклопедии - какво знам за... морето, джунглата, динозаврите... каквото му е интересно.
Виж целия пост
# 29
Както е обяснила Ели за дробите обяснявам на децата за нотите.
Вземам ябълка = цяла нота.
Разрязвам я, като обяснявам, че както ябълката се дели на две половинки, цялата нота също се дели на две половини.
След това режа на още две и показвам как една половина има две четвъртини, а една цяла има четири четвъртини.
И по същия начин за осмините - една четвъртина има две осмини, половината има четири, а цялата има осем осминки.
Всичко това се запомня за един час, а ако се обяснява без това понякога цял срок не могат да го запомнят. Може да е от полза и за майките, които не знаят нотите Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия