хиперактивно дете изгонено в първи клас от директорката на училището

  • 41 398
  • 126
# 15
Здравейте майчета,и аз ще се присъединя към тази тема,като освен с мнение се надявам да ми помогнете и със съвет,защото от началото на учебната година съм  #Crazy Sick.Дъщеря ми вече е втори клас,поне така се води,но- тя е хиперактивна с проблеми с говора и концентрацията,миналата година след триста мъки стана ученичка в масово училище/трето на брой-преди нач.на уч.година,защото отказваха прием-естествено неофициално по обективни и "основателни"причини/,,от края на месец октомври за съжаление направих опит да минем на вариант "личен асистент" в училище,като допреди това и сега винаги е с придружител,защото не можем да я оставим сама,тогава наех на частни начала дама с която обаче си навлякох изключително много проблеми,след това поради спешна операциа на детенцето ми и отсъствие от училище минахме на индивидуална форма на обучение в училището.В края на уч.година училищния съвет,в лицето на директорката ми връчиха "експертно" заключение на екипа,който работеше по индивидуалната програма.Накратко- Ана-Мария не покрива държавният образователен стандарт и общо взето от индивидуалната програма не е усвоила никакви знания.Общо взето с нея работеха ресурсен учител,учител по БЕЛ,учител по роден край и друга по математика.От изброените дами,най-добре се справяше учителката по БЕЛ,защото тя си изгради самостоятелна схема на работа и дори имаше успех с дъщеря ми.Дотук добре,но според заключението на уч.съвет с връчването на това становище аз трябвало/била съм длъжна/ да отведа детето ми на реоценка пред комисията на ЕКПО към РИО.Да обаче аз отидох при директорката на ресурсния център и тя  -тогава май месец ми каза,да не се притеснявам,защото с ТЕЛК-а на детето ми тя се ангажира да вземе от комисията препоръка за индивидуална програма във втори клас и всичко е ОК,да ама НЕ.На 14.09 отиваме с моят съпруг в ресурсният център да вземем "препоръката" и се оказва,че директорката на ресурсния център започва да се държи неадекватно,треперейки,абе изобщо нещо не е наред.Изведнъж се оказва,че в съседната стая се провежда комисия и въпросната директорка извика председателката  към ЕКПО-то,която започна да ни обижда,въобще не ми се влиза в подробности,защото според нея сме били длъжни да дадем детето в помощно училище,че сме били нагли да искаме интеграция за такова различно дете,и още мн.мн.гадости.Аз естествено реагирах,защото дори има наглостта да ме обвини в това,че съм лоша майка,защото съм родила "такова" дете,че не съм отделяла внимание на детето си,защото работя и какво ли още не.Както и да е нашето решение остана-масово училище.Дори си мислех,че съм "победила",но реакцията на наша педогажка,която работи с детето от три години беше,че този път съм сбъркала и Ана-Мария трябва да я дам в помощно училище наистина.В един момент съм на кръстопът,защото се сблъсквам с проблема,че в масовото училище няма специалисти,които са ми необходими за работа с моето дете,дори на индивидуална програма,дори отидохме до помощното училище за да се запознаем с условията там,изобщо започвам да се съмнявам дали преценката за това кое е по-доброто за детето ми е вярна,или аз настоявам да си мисля така,защото в помощното поне се ангажират с 3-часа на ден активна работа -с логопед,психолог, и въобще-това са си сериозна бройка часове,с работата и на общ.ресурсен център-нещата ми се подреждат като програма.Да обаче изпадам в ужас от факта,че с това ще скъсам макар и крехките контакти на Ана-Мария с децата от нейния клас които я приемат почти нормално и играят с нея,търсят я,и не обръщат такова внимание на нейните странности.Прехапах си езика и на 16.09-отидохме при въпросната старша експертка с молба- Ана-Мария да я преместим в помощното училище,като имаме молба съобразно програмата и в определен ден да ходи в старото си училище за да се "интегрира".Въпросната дама ,каза,че ще чакаме следващото събиране на комисията и чак тогава може да се направи преместването,но това тя да посещава старото си училище е невъзможно.И така-сега незнам накъде,не знам какво,....Незнам коя е правилната посока,и нямам идея кое е най-доброто за детето ми.Извинявайте,но Ви моля за помощ и съвет Praynig
Виж целия пост
# 16
Момичета прочетох само на диагонал.... напишете го това у-ще и то с главни букви... нямам думи...

Аз лично не бих пуснала детето си в такава " добронамерена" среда! За мен въпроса стои така- въпросната дирукторка и детето ми нямат място в едно у-ще! Боже та тя не само няма да помага, а ще го провали??!!! А класната на детето дето е допуснала всичко... нямам думи...
И как така няма да ви отпуснат ресурсен учител???
Виж целия пост
# 17
Оди не знам какво да те посъветвам точно , само знам че майката най добре си преценява детето.А въпросните учители винаги са на мнение че детето не е за при тях за да се занимават други. А помощните училища не са за нащите деца не познавам Ана Мария но миличка там със сигурност тя ще дръпне надолу.Щом децата я приемат в нейното училище то мястото и е там. А въпросният ресурсен център е крайно време е ние майките да ги подпукаме ,защото миналата година по същият начин и мен ме  убедиха ,че детето ми е ненормално . Сега като се сетя чак бяс ме обзема. А след това като видях протокола от въпросната среща с ''експертите'' на рио ,директорката,учителките и психолога работещ за кратко време с моята Вики всичко в него беше написано в услуга на директорката и всичко което бях казала аз за Вики беше изчезнало от въпросният протокол.Но това го прочетох чак на заседанието в комисията за защита от дискриминация,където София Разбойникова ги сложи на място.ГОЛЯМИ БЛАГОДАРНОСТИ НА ТАЗИ ЖЕНА ЗАЩОТО ОСВЕН ЧЕ Е ГОЛЯМ ПРОФЕСИОНАЛИСТ В ЗАЩИТАТА НА ДЕЦА С УВРЕЖДАНИЯ Е  И ЧОВЕК С ГОЛЯМО СЪРЦЕ  И  МАЙКА.Прие случея много присърце и дори не поиска да ми вземе пари ,представяте ли си човек който дори не ни познава.Така че Оди бой до дупка <знам колко трудно и страшно е ,аз също бях пред предаване ,добре че имаще по силни хора около мен коъто постояно ме окуражаваха.А РИО и ресурсният център работят в услуга на директорите там важи приказката ''гарван гарвано око не вади'' .И на мен като отидох първият път ми казаха ''ооотази директорка ще си има големи проблеми'' и като доъдоха в училище започнаха да ми говорят някакви неща за детето ми толкова убедително че чак аз  започнах да се замислям че ддетето наистина не е за тук,добрече господ ми прати и хора които да ме върнат в реалноста, защото сама нямаше да издържа този натиск.Всяка неделя се събираме майките в АРДЕ на ул Сердика ,ако искаш ела тази неделя има много майки там минали по твоят път.А моят номер е 0896 847 555 или 02 936 77 39  аз съм Веси newsm10 newsm51 и миличка не се предавай.
Виж целия пост
# 18
 Експертите на РИО ми казаха миналата година '' ооо не разчитайте на ресурсните учители нищо не става с тях бошлав работа''да ама сега имаме ресурсен учител мъж изключително свестен човек който тази сутри ми каза че Вики трябва да остава всички часове ,че той ще я поеме четвъртият час а по натам и петият /защото тя е на три часов учебен ден/.Така че не им вярвай Оди на глупостите.Днес ще дават по БНТ от 17.30 прдаване точно за Вики и още три деца като наще случаи,предаването се казва Едни от нас ,ако го изпусне някой може да го гледате и он лайн на сайта на БНТ.
Виж целия пост
# 19
Между другото, оказа се, че ресурсните учители трябва да влизат в часовете в масовия клас заедно с детето със СОП. Съвсем друго яче стоят нещата обаче. Поради страхът на родните учители и директори от "инспектиране и ревизиране" , който е много голям,  далеч по-удобно им е да намерят някаква свободна стая в училището и детето да бъде изведено там за самостоятелна работа с него. Ми извинявайте, но и това не е редно.
От нашата логопедка знам, която между впрочем е и РУ, че никак не ги посрещат с отворени обятия. Тя лично влиза в часовете с децата, които се нуждаят от нея. Случват и се неща от сорта, разгневената учителка да викне да взима въпросното дете някъде и да напуснат класната стая. Тя обаче е свикнала с подобни изпълнения и невъзмутимо и отговорила: "Ако искате у дома да си го заведа, за да ви е по-удобно?". И естествено продължава да си върши работата. Но тази ли трябва да бъде цената? С конфликти да се постига всичко и всички да се чувстваме зле и виновни.

И друго да споделя, четейки поста на veni-b. Тя има право до някъде, но не съм съгласна, че ако директорката не приема детето, мястото на него не е там, защото двамата заедно нямали място. Не е съвсем така, Вени, защото не може една майка да обикаля от училище на училище, за да моли да и запишат детето в първи клас (или който и да е друг). Вероятността да срещне директор, готов да приеме детето на драго сърце и с любов е почти нулева. На всякъде като чуят, че става дума за дете със СОП, се започват едни увъртания, усуквания, опити да ви откажат да настоявате. и понеже сме вече ужасно изморени от битките, често пъти сме съгласни на какви ли не компромиси, само и само детето да бъде прието изобщо в някое училище. Картинката е тъжна и аз даже бих използвала по-тежка дума - жестока. Защото да водиш борба срещу едно дете е меко казано нехуманно...
Виж целия пост
# 20
Е smile3501 newsm10 това е изказване.
Виж целия пост
# 21
Здравейте и благодаря за подкрепата  Hug,вчера говорих с Rossoneri,която ми каза,че се планира среща между премиера Борисов,министърката на образованието и родители на деца със СОП около 27-28 септември,имате ли информация,защото и аз искам да участвам в срещата?
Виж целия пост
# 22
 Grinning :2gunfire:veseivanova, казах ти, че без война победа няма. Днес срещнах Бистра и тя ми каза, че много съжалява, че още преди години не е провела тази битка, а е допуснала детето и да бъде добре наритано. В училищата девизът е има дете, има проблем – няма дете, няма проблем за училището.
Виж целия пост
# 23
оооо Маце  драго ми е да те срещна в нашият форум,а нещата които ми каза преди време, че войната в училище е жестока се оказаха адски верни.А къде ще е срещата с бат Бойко?
Виж целия пост
# 24
Здравейте и благодаря за подкрепата  Hug,вчера говорих с Rossoneri,която ми каза,че се планира среща между премиера Борисов,министърката на образованието и родители на деца със СОП около 27-28 септември,имате ли информация,защото и аз искам да участвам в срещата?
Все още няма точна дата за срещата(знаем само,че ще е около 27.09.2009г),но тази среща ще е изключително важна за всички нас-родителите на деца с увреждания.На нея премиерът иска да чуе не нашето мрънкане или неволи(независимо колко са големи),иска да чуе нашите конкретни предложения за решаване на проблемите-затова моля изпращайте предложения и заявка за присъствие(три имена и телефона) на адрес:
na_usmihnisesmen@abv.bg

Eто линк към темите,в които обсъждаме какво ,как и къде :

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=429100.0;all

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=352935.1740

Много е важно да се съберем повече хора,за да имаме представителност,за да видят,че проблема наистина е голям,а не просто 3-4 разлютени и недоволни майки,защото всички знаем,че сме не 3-4,а няколко хиляди.  bouquet



Виж целия пост
# 25
Оди,

Според чл. 3 на Наредба 1 от 23 Януари 2009 г.- Децата и учениците със специални образователни потребности може да се обучават и възпитават в специалните детски градини и училища след изчерпване на всички възможности за интегрирано обучение!!!!

Ето:

Чл. 3. (1) Децата и учениците със специални образователни потребности се обучават и възпитават интегрирано в детските градини по чл. 18 от Закона за народната просвета (ЗНП) и в училищата по чл. 26, ал. 1, т. 1 - 10 или т. 12 ЗНП.
(2) Децата и учениците със специални образователни потребности може да се обучават и възпитават в специалните детски градини и училища след изчерпване на всички възможности за интегрирано обучение и възпитание в детските градини по чл. 18 ЗНП и в училищата по чл. 26, ал. 1, т. 1 - 10 или т. 12 ЗНП.

Ти трябва да поискаш и разбереш какво направи педагогическия персонал за детето, че да са изчерпали всички други възможности за обучението му!!!

Пак в съответствие с  Наредба 1, училището, в което е учила дъщеря ти през миналата учебна година, е било ДЛЪЖНО, ДА ОСИГУРИ НА ДЕТЕТО ПОДХОДЯЩА "ВКЛЮЧВАЩА" И "ПОДКРЕПЯЩА" СРЕДА, КОЯТО ВКЛЮЧВА:

"Чл. 7. За обучението и възпитанието на децата и учениците със специални образователни потребности и/или с хронични заболявания се осигурява подкрепяща среда, която включва:
1. достъпна архитектурна среда съгласно изискванията на Наредба № 6 от 2003 г. за изграждане на достъпна среда в урбанизираните територии (ДВ, бр. 109 от 2003 г.);

2. екипи от специалисти, в които в зависимост от потребностите на децата и учениците се включват учители - специални педагози, ресурсни учители, психолози, логопеди, рехабилитатори на слуха и говора и други, както и родителите, настойниците или попечителите на децата и учениците със специални образователни потребности. За децата и учениците със специални образователни потребности, които са настанени в специализирана институция за деца, в екипа се включва и специалист, определен от директора на тази институция;"

ПРОЧЕТИ ДОБРЕ Т. 2 И ОТИДИ В УЧИЛИЩЕТО И ГИ ПОПИТАЙ, КОЕ ОТ Т. 2, УЧИЛИЩЕТО ОСИГУРИ НА ДЕТЕТО ТИ, ТАКА ЧЕ- ДА Е НАПРАВИЛО ВСИЧКО НЕОБХОДИМО ЗА ИНТЕГРАЦИЯТА И ОБУЧЕНИЕТО МУ, А ТО - ДЕТЕТО ТИ- УПОРИТО ДА ОТКАЗВА ДА СЕ ОБУЧАВА И ИНТЕГРИРА, КРЕЩЕЙКИ "АЗ СЪМ ЗА ПОМОЩНО УЧИЛИЩЕ, ПРАТЕТЕ МЕ ТАМ, ТАМ МИ Е МЯСТОТО!"

Съветвам те, нещо, което посъветвах и Зла мома преди малко, да отидеш с Наредба 1 от 23 Януари 2009 г. за обучение на деца със СОП , поднеси ги дискретно и без повишаване на тон на директорката и й кажи "Г- жо Директор, длъжна сте да спазвате нормативните уредби в сверата на образованието, в противен случай, ще съм принудена да се обърна към Дирекция "Образователна среда и образователна интеграция" към МОН, от където имам информация, че много бързо реагират на подобни сигнали. Ще се обърна и към Агенцията за закрила на детето."
В случай, че директорката не разбере какво й казваш, влизаш в сайта на МОН, намираш съответната дирекция и пишеш веднага.
Уверявам те, ще получиш съдействие!




Виж целия пост
# 26
Kezaja, миналата година през първия срок ние ходехме на училище с останалите деца и Ана-Мария винаги беше с придружител- аз,майка ми,баща ми,сестра ми.Влизахме с нея и в часовете,защото тя сама не издържа и я хващат бесните и по всяко едно време си излиза.Горе-долу бяхме почнали да влизаме в крачка и тя издържаше почти през всички часове да стои в клас,дори дръпна като желание за писане и т.н.Лошото е,че аз наех една дама,и сметнах,че с нея ще имаме още по-голям успех,защото имаше опит с деца от нашия спектър.Да ама не,защото дамата направи една камара поразии,а на всичкото отгоре за две седмици настрои целия учителски екип срещу нея и детето ми,защото започна да учи госпожата как се преподава,научих в последствие,че е щипала дъщеря ми а аз определено у дома видяхме,че нещата вървят наопаки,защото детенце стана свръх нервно и направо изпадаше в ужас от появата на въпросната госпожа.Преустановихме работа с нея,но се наложи да влезем в болница.От втория срок минахме на въпросната индивидуална форма,с изброените от мен преподавате,като за съжаление за мен,и за удобство може би на госпожите Ана-Мария само в четвъртък ходеше с класа си в един час компютри,като доста често и там намираха извинения да не влизаме.Там влизаше с ресурсната.През останалото време беше абсолютно изолирана от срещи с класа си,а да не казвам и колко пъти съвсем случайно научавахме за някои тържества в класа Sick.Сега мисля,да отида при директорката за да помоля да бъде изготвена програма за работа с Ана-Мария,но освен това самата програма да бъде съобразена с леките часове -музика,физическо,дом.бит и съответно ние да водим детето всеки ден в тези часове.Поне това,макар,че идея нямам останалата част от програмата как трябва да се изготви,не знам и догъде трябва да стигам с претенциите,и дали въобще трябва да имам такива......? newsm78  Това ли са нещата които мога да искам от училището,смяташ ли,че е правилно newsm78
Виж целия пост
# 27
Забравих да питам и относно другото -финансово дали имам основание на такива искания,защото чувам противоречиви информации относно бюджетите,което ме смущава и определено ме притеснява,защото в училището освен ресурсен няма други специаристи,пък и ресурсната идва два пъти в седмицата  newsm78
Виж целия пост
# 28
Училищния екип, който се състои от учителката на класа, ресусрсната, специален педагог ( ако има, логопед и психолог), изготвят индивидуалната програма, за която в Наредба 1, е посочена рамка, ето, това ,трябва да изскаш да изготвят за детето ти, съобразено с неговите възможности, дефицити и потребности:

РАМКА  
НА ИНДИВИДУАЛНА ОБРАЗОВАТЕЛНА ПРОГРАМА  
НА ДЕТЕ ИЛИ УЧЕНИК СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ  
УЧЕБНА ... ... .. / ... ... .. Г.  
  
I. Идентифициране и основна информация  
1. ... ... ...  
(трите имена на детето/ученика)  
2. Дата на раждане: ... ... ... ... ... ... ... ... Място на раждане: ... ... ... ... ... ... ... ... . Възраст: ... ... ...  
3. ЕГН:... ... ... ... ... ... ... .. група/клас:... ... ...  
4. Медицински документи, издадени от съответния лекар-специалист  
(приложение)  
... ... ...  
... ... ...  
5. Данни за родителите/настойниците/попечителите или за директора на специализираната институция за деца  
- Трите имена на майката: ... ... ...  
Адрес: ... ... ...  
... ... ...  
Месторабота: ... ... ...  
Телефони за връзка: ... ... ...  
- Трите имена на бащата: ... ... ... .  
Адрес: ... ... ...  
... ... ...  
Месторабота: ... ... ...  
Телефони за връзка: ... ... ...  
- Име, презиме и фамилия на настойника/попечителя/директора на специализираната институция за деца: ... ... ...  
Адрес: ... ... ...  
... ... ...  
Месторабота: ... ... ...  
Телефони за връзка: ... ... ...  
Начало на етапа: ... ... ...  
Край на етапа: ... ... ...  
II. Резултати от оценяването на настоящото равнище на детето/ученика от екипа  
1. Оценка на здравословното състояние на детето/ученика (описват се здравословните проблеми, които биха повлияли на обучението на детето/ученика, по медицински данни)  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
2. Оценка на психичните процеси и на равнището на интелектуалното развитие (от психолог):  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
3. Оценка на характеровите, поведенческите прояви и самооценката (от психолог и специален педагог):  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
4. Оценка на езиково-говорното развитие и на комуникативните умения  
(от логопед): ... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
5. Оценка на знанията, уменията и компетентностите (от специалните педагози, ресурсните учители, класните ръководители, учителите по предмети, специалистите по професионално обучение): ... ... ... ... ... ..  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
6. Оценка на знанията, уменията и компететностите (от учителите в детската градина, общообразователното или професионалното училище в съответствие с държавните образователни изисквания за предучилищното възпитание и подготовка и за учебното съдържание): ... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
7. Оценка на областите, в които детето/ученикът се представя най-добре  
(от екипа): ... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
8. Оценка на интересите на детето/ученика  
(от екипа): ... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
9. Оценка на социалната среда: семейството, групата, класа, обществената среда (от екипа и родителя или от лицето, което представлява детето/ученика): ... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
(в зависимост от вида на детската градина/училището и от вида и степента на увреждането или нарушението в извършването на оценката могат да се включват и други специалисти)  
III. Критерии за оценка на обучението и развитието на детето/ученика  
1. Когнитивно развитие на детето/ученика: възприятия, представи, мисловни операции, паметови операции, внимание и други: ... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
2. Развитие на езиково-говорното развитие и на комуникативните умения на детето/ученика: експресивна и импресивна реч, писмена реч, умения за четене: ... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
3. Усвоени знания и придобити умения и компететности на детето/ученика: ... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
4. Емоционално състояние и поведение на детето/ученика:  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
(в зависимост от вида и степента на увреждането или нарушението на детето/ученика се включват допълнителни критерии за оценка на обучението и развитието; посочват се използваните тестове и оценъчните процедури)  
IV. Потенциални способности и потребности на детето/ученика  
(на базата на извършената оценка от екипа)  


Потенциални способности  Потребности  
      
      
      
      


V. Основни цели и задачи на обучението и развитието, свързани с възможностите и потребностите на детето/ученика и съобразени с вида и степента на увреждането или нарушението  


Цели  Задачи  
      
      
      
      


(целите и задачите да са в съответствие с определените области за обучение и развитие според вида и степента на увреждането или нарушението на детето/ученика)  
VI. Специални методи и средства за постигане на поставените цели и задачи  
- нагледни  
- практически  
- словесни  
- терапевтични методи: драма, арттерапия, куклотерапия, индивидуална и групова терапия  
- наблюдение по време на игра и в естествени условия  
VII. Раздели на индивидуалната образователна програма  
(отделните раздели на програмата да се конкретизират в съответствие с оценката на екипа)  
  


   Области  Цели  Задачи  Резултати  Време и  
               продължителност  
1.  Самообслужване              
2.  Общо моторно развитие:              
   - груба моторика              
   - фина моторика              
3.  Езиково-говорно развитие              
   и комуникативни умения              
4.  Когнитивни умения              
5.  Емоции и поведение              
6.  Социални умения              
7.  Учебна дейност - учебни предмети              
   (определянето на учебната дейност е в              
   зависимост от оценката на екипа на              
   образователните потребности на              
   детето/ученика)              
8.  Умения по изкуствата (музика,танци,              
   театър, изобразително изкуство и други)              
9.  Трудови и професионални умения              
   (включва областите, в които детето/              
   ученикът може да се реализира)              


(динамиката в развитието се отбелязва в графа "Резултати")  
  
VIII. Оценъчна скала за равнището на усвоените знания, умения и компететности, когнитивното развитие, езиково-говорното развитие и комуникативните умения, емоционалните, характеровите и поведенческите особености в съответствие с вида и степента на увреждането или нарушението  
1. Първо равнище: ... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
2. Второ равнище: ... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
3. Трето равнище: ... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
(екипът в детската градина/училището определя съответните равнища в съответствие с постигнатите резултати по разделите на индивидуалната образователна програма, като най-високо е трето равнище)  
IХ. Заключение на екипа в детската градина/училището  
(описание на постигнатите резултати от областите, определени в индивидуалната образователна програма)  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
Х. Предложения  
(на базата на резултатите да се опишат перспективите за развитие - видът и формата на обучение)  
... ... ...  
... ... ...  
... ... ...  
Забележка. Попълването на разделите на програмата се извършва съобразно индивидуалните потребности и потенциалните способности на всяко дете или ученик. В някои от случаите не е необходимо да се разработват всички раздели на програмата - на едни от тях може да се даде преимущество пред останалите, за да се отразят аспектите, които най-реално определят ситуацията.  
ХI. Членове на екипа, разработил индивидуалната образователна програма  
Председател: ... ..  
(... ... ... ... ... ... )  
Психолог: ... ..  
(... ... ... ... ... ... )  
Логопед: ... ..  
(... ... ... ... ... ... )  
Ресурсен учител: ... ..  
(... ... ... ... ... ... )  
Специален педагог: ... ..  
(... ... ... ... ... ... )  
Учител от детската  
градина, общообра-  
зователното или  
професионалното  
училище: ... ..  
(... ... ... ... ... ... )  
Възпитател: ... ..  
(... ... ... ... ... ... )  
Други:  
... ..  
(... ... ... ... ... ... )  
... ..  
(... ... ... ... ... ... )  
Дата: ... ..  
ХII. Мнение на родителя/настойника/попечителя или специалиста от специализираната институция за деца  
- приемам предложението на екипа  
- приемам частично предложението на екипа  
- не приемам предложението на екипа  
- предлагам следното:  
... ..  
... ..  
... ..  


      
Дата: ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..  Име и подпис на родителя/настойника/  
   попечителя или специалиста от  
   специализираната институция за деца:  
   ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...  
   (... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..)  
      


 
Виж целия пост
# 29
Току що чета "рамката" и съм в шок #Crazy,защото подобна програма изобщо не е стигала при мен за изминалата учебна година.Тогава най-меко казано ни гледаха сеира,и почти всяка сутрин имаше доброжелателни Crazyприказки от учители,които ме причакваха за да ми обясняват,че мястото на детето е в дневен дом,или в помощно училище,да не говорим,че от втория срок пък направо се възползваха от дългото отсъствие на детето от училище за да ни изтикат от клас и да минем на индивидуална работа.
Ех,направо ме е яд,не ами  #Cussing out защото съм похабила почти половината учебна година от изминалата в някакво тъпо помирение и доверие в преподавателския екип..... #2gunfire Sick
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия