хиперактивно дете изгонено в първи клас от директорката на училището

  • 41 564
  • 126
# 90
Въпросът с интеграцията има и една обратна страна - криворазбрана интеграция, която вреди на детето и на останалите деца. В класа на дъщеря ми, която е първи клас, има детенце с драстични отклонения в поведението. Не съм компетентна и не мога да дефинирам проблема. Детето буйства, пищи, плаче, държи се агресивно, става в час, хвърля тетрадки и т.н. Не говори и не комуникира. Половината деца са стъписани и изплашени, другите му се подиграват и нито едно не може да се концентрира. Самата учителка прекарва голяма част от времето си в опити да го успокои.Детето няма придружител, няма и ресурсен учител, не знам защо. (все пак са минали само три учебни  дни) Видимо самото дете е много объркано и страда. Честно казано, направо ми се доплака като го гледах как изпада в паника. Според мен тази ситуация не е добра за никого. "Изгонване" от училището е напълно недопустимо, но според мен родителите трябва да се посъветват да премине на индивидуално обучение. Моля ви, поправете ме, ако греша. Редно ли е според вас да се поставя на такова изпитание детето, останалите деца и учителят?



Виж целия пост
# 91
Въпросът с интеграцията има и една обратна страна - криворазбрана интеграция, която вреди на детето и на останалите деца. В класа на дъщеря ми, която е първи клас, има детенце с драстични отклонения в поведението. Не съм компетентна и не мога да дефинирам проблема. Детето буйства, пищи, плаче, държи се агресивно, става в час, хвърля тетрадки и т.н. Не говори и не комуникира. Половината деца са стъписани и изплашени, другите му се подиграват и нито едно не може да се концентрира. Самата учителка прекарва голяма част от времето си в опити да го успокои.Детето няма придружител, няма и ресурсен учител, не знам защо. (все пак са минали само три учебни  дни) Видимо самото дете е много объркано и страда. Честно казано, направо ми се доплака като го гледах как изпада в паника. Според мен тази ситуация не е добра за никого. "Изгонване" от училището е напълно недопустимо, но според мен родителите трябва да се посъветват да премине на индивидуално обучение. Моля ви, поправете ме, ако греша. Редно ли е според вас да се поставя на такова изпитание детето, останалите деца и учителят?




Не, не е редно, но къде е все пак ресурсния учител на това дете, а психолога, а логопеда, директора на училището- къде са всички специалисти, които трябва да са до него за да го интегрират?!
Аз ще Ви кажа- при някое друго дете, защото в момента на един ресурсен учител има по 7 и нагоре брой деца, и за работа с всяко от тях му се падат по има няма 2-3ч седмично, логопеда и психолога пък са още по-голям лукс.
Казвате да премине на индивидуално обучение- това обучение е максимум 12 учебни часа седмично, дали са достатъчни как мислите, Вашето дете колко би научило, ако вместо 30ч седмично се обучава само 12ч?
Къде му е придружителя- ами няма го, някой явно е решил, че щом детенце е на крака няма нужда от асистент #Cussing out, а най-вероятно самотната му майка някъде бачка като хамава за да се издържат, защото всеки те гледа съжалително и си плюе в пазвата боже опази и те потупва поощрително за героизма, че все пак се грижиш за детето си с проблем вместо да го изоставиш, но нито съжалението, нито похвалата плащат сметките за терапии и битови нужди. Mr. Green
Къде е директора в цялата схема-ами и него го няма, не му пука, ще изчака да се пооплачете повечко народ и ще натири специалното дете да си седи у дома ooooh!
Извинете, ако Ви се струвам хаплива, но  детето със специални нужди има право на обучение толкова колкото и здраво дете и вместо да съветвате родителите да си приберат "извънземното" у дома, по-добре се съберете с другите родители и подкрепете родителите на това дете - запитайте директора какво и кога смята да стори за да има нормален учебен процес за целия клас, за всички деца, и когато всеки от посочените специалисти си свърши работата децата няма да са стреснати или подигравателно настроени, защото не детето със специални нужди  е виновно за неподходящата среда в училище Peace
Специалните ни деца не са невидими, не са необучаеми, не са тъпи или чудовища, а деца като вашите- дайте им шанс!
Ние родителите на специални деца се борим ежедневно с безумията на системата, но докато не застанете и вие до нас за да ни подкрепите нищо няма да се промени     bouquet
Виж целия пост
# 92
Djanni,

Според наредба 1 от 23 Януари 2009 г. за интеграцията на деца със специални образователни потребности, дете със специални потребности, се записва в специализирано училище, едва след като са изчерпани всички опити за интеграцията му в масовото. Това- първо, затова никой директор няма право да откаже и да запише детето в училище.
Второ, в същата Наредба е записано, че на детето трябва да се осигури подходяща "включваща" и "подкрепяща" среда в училище, т. е. не е достатъчно, дете със специални потребности просто да се запише и хвърли в масовия клас, а трябва да се "подпомогне" интеграцията му от човешки фактор- някой, който да изпълнява функцията на "подкрепяща" среда и да го "пдкрепя", когато детето изпадне в нервна криза или пристъп, или.., когато е "видимо объркано", като във вашите очи....

И на последно място, но не и по значение, симтомите, които описвате, говорят за аутистично поведение и е твърде вероятно, в епикризата на детето да е записано "Детски аутизъм", а за децата от аутистичния спектър, е абсолютно противопоказно "индивидуалното обучение", което предлагате, защото техния проблем е трудната социализация и некачествената комуникация и това единствено е общото между всички деца от аутистичния спектър, без значение колко високо функционират- като Стивън Спилбърг и Джим Кери или са на нивото на невербалното дете от класа на вашето. Така че, единствения шанс на детето да се "научи" на комуникация и частично се интегрира, е оставането му в масовото училище и клас, но с подходяща "подкрепа", в лицето поне на един ресурсен учител и поне една подадена ръка.

И Djanni,
Опитайте се да си представите, че страшилището, което описвате тук, като съученик на вашето дете, е вашето дете!
Моля Ви!

Какви мисли и чувства нахлуват във Вас?

Съветът ми към Вас е, вместо да се вайкате какви "страшилища" допускат в класа на детето ви, да поговорите с детето си и му обясните, че хората по света са различни и мозъците им са различни, значи има и различен начин на мислене и на поведение, и че вашето дете, би могло да подава ръка понякога на детето с трудна комуникация, защото мислите му са в други измерения!
Виж целия пост
# 93
много добре го казахте kezaja i pogar само че незнам дали ще ви разбере някой на който  нашите проблеми са му непознати
Виж целия пост
# 94
Точно по същия начин и родителите на деца с увреждания не могат да разберат гледната точка на останалите родители.  Истината е някъде посредата - нито "нормалните" деца трябва да страдат, нито децата със СОП. Все пак, съгласете се, че не може 30 деца по цял час да бъдат публика на опитите на преподавателя да се справи с детето, вместо да се концентрират в учебния материал и да се експериментира с нервите на учителите, които и без това са доста опънати, след като може и трябва да бъде осигурен ресурсен учител или придружител. 
Виж целия пост
# 95
vinagigotov изобщо не съм съгласна с теб. Родител съм на две деца. Едното е различно, а другото от така наречените деца в норма. Е познай проблемите ми къде са и от родители на какви деца са? Докато стриктно спазваме максимата "Не  гледам аз да съм добре, а на Вуте да му е зле" и липсва търпимост и толерантност към различно мислещите,изглеждащите и т.н все ще си тъпчем на едно място.
Извинявам се за спама Mr. Green
Виж целия пост
# 96
vinagigotov,

Разбира се, че не се съгласявам, че 30 деца трябва да са публика как учителят се опитва да се справи с едно. То и в наредба 1 е почоено "На дете със СОП се осигурява "включваща" и "подкрепяща" среда. Преведено- означава, че трябва да има "прикрепен" учител, наричан в европейските дъжрави "фасилитатор", който да ангажира вниманието на детето със СОП, така че да не се налага учителят на класа, да се занимава само с него.

И  vinagigotov,

Искрено Ви пожелавам да сте пряко ангажиран със случай на дете, на което се налага 30 деца от класа, да са публика!
Всеки получава своите уроци, а Вашите е видно, че предстоят!
Виж целия пост
# 97
Аз съм абсолютно некомпетента, така че мнението ми едва ли значи нещо, но мисля, че деца със СОП трябва задължително да са с придружител в часовете. Не само, за да не пречат на останалите и на учителя, но и самите те да усвояват нещо от материала. Друг е въпросът, дали ресурсните преподаватели наистина са на ниво, защото за тези деца трябват много, много добри хора, търпеливи и отдадени. Може би тази роля най-добре ще изиграе някой свободен роднина, защото, според мен, на децата им трябва повече внимание, отколкото някакви академични знания и "квалификация". Аз лично подкрепям опитите на нашето детенце в класа да  се интегрира, но виждам реалността - то едва ли ще напредне без специално внимание. Може би ще се постигне момент на частична адаптация, тоест другите да спрат да го забелязват, но не и на придобиване на знания, развиите.   
Успех ви желая на всички мами, знам че е трудно, аз и моето дете ще направим всичко, за да помогнем на нашето специално детенце в класа.

Виж целия пост
# 98
ИСКАМ ДА ВИ КАЖА ЧЕ ВЪПРОСНОТО ИЗГОНЕНО ДЕТЕ Е ВЕЧЕ ТРЕТИ КЛАС БЛАГОДАРЕНИЕ НА ВОЙНАТА КОЯТО ПРОВЕДОХ СРЕЩУ ДИРЕКТОРКАТА ,УЧИТЕЛКАТА И НЯКОИ РОДИТЕЛИ МИСЛЕЩТИ КАТО ГОСПОЖАТА С НОРМАЛНОТО ДЕТЕ ПО- НАГОРЕ В ЪВ ФОРУМА И ДАА ВИ КАЖА НЕЩАТА СА ДОСТА ПО РАЗЛИЧНИ . МОЯТА ВИКИ ВЕЧЕ Е МНОГО ,АМА МНОГО ПО РАЗЛИЧНА,ПОРАСНАЛА,ВЪЗДЪРЖАНА И ВСИЧКИ КАЗВАТ МНОГО СМЕ ДОВОЛНИ ОТ ВИКИ ЧЕ ТАКА СЕ ПРОМЕНИ ,ПОРАСНА И Е МНОГО ПО РАЗЛИЧНА ОТ ПРЕДИ ДВЕ ГОДИНИ ,КОГАТО СЪЩИТЕ ХОРА  Я ИЗГОНИХА ОТ ПЪРВИ КЛАС.ТАКА ЧЕ ТЪРПЕНИЕ МУ Е МАЙКАТА И ЧОВЕЩИНА НАЙ -ВЕЧЕ.БЛАГОДАРЯ НА МАЙКИТЕ СЪС СПЕЦИЯЛНИ ДЕЦА ЗА ПОДКРЕПАТА ДАЖЕ И ВЪВ ФОРУМА.
Виж целия пост
# 99
Днес бях помолена от учителките да взема детето си от детската защото го боли зъб.
Отидох и се оказа че хиперактивното дете в групата е бутнало зверски моето по стълбите и сега детето ми е с подута уста и счупени предни зъби.
Опитвам се да разбера тази майка и не мога, особено когато съм пратила детето с усмивка сутринта, а съм го взела приличащо на Франкенщайн.
Защо трябва все да злоупотребяват с интеграция, равнопоставеност и т.н. и всички останали деца да са потърпевши. Не става въпрос за физическо, а психическо увреждане и настояването да се обучава детето в нормален клас по нормална програма е нелогично, защо не се интегрират помежду си тези деца. Защо моето да е физически инвалид впоследствие заради психо в групата. Каквото искате това мислете , ясно ми е че с толерантността на родителите на обикновените деца е злоупотребена и Зле употребена в името на непроявените психо проблеми при родителите на такива деца.
БРАВО НА ДИРЕКТОРКАТА. - Време е да подкрепим педагозите които не могат да се противопоставят сами на тези издевателства от страна на родителите на такива деца.
И какво излиза 27 деца са в страх от особеното дете и растат НЕНОРМАЛНО с него. Явно това е целта на тези родители, като моето е такова дай сега и на другите деца да навреди и другите родители да страдат да не съм сам.
Едно искам да кажа на авторката на темата - Всеки сам носи кръста си. И може би много от родителите в класа на детето ви всяка вечер в къщи си пожелават да се запишете в друго училище.
Благодаря на всички тези родители благодарение на чиято борба за интеграция на децата им сега прегръщам беззъбата си дъщеричка. И се моля да не се наложи от 6 години да ьоди с изкуствени зъби.
Виж целия пост
# 100
Днес бях помолена от учителките да взема детето си от детската защото го боли зъб.
Отидох и се оказа че хиперактивното дете в групата е бутнало зверски моето по стълбите и сега детето ми е с подута уста и счупени предни зъби.
Опитвам се да разбера тази майка и не мога, особено когато съм пратила детето с усмивка сутринта, а съм го взела приличащо на Франкенщайн.
Защо трябва все да злоупотребяват с интеграция, равнопоставеност и т.н. и всички останали деца да са потърпевши. Не става въпрос за физическо, а психическо увреждане и настояването да се обучава детето в нормален клас по нормална програма е нелогично, защо не се интегрират помежду си тези деца. Защо моето да е физически инвалид впоследствие заради психо в групата. Каквото искате това мислете , ясно ми е че с толерантността на родителите на обикновените деца е злоупотребена и Зле употребена в името на непроявените психо проблеми при родителите на такива деца.
БРАВО НА ДИРЕКТОРКАТА. - Време е да подкрепим педагозите които не могат да се противопоставят сами на тези издевателства от страна на родителите на такива деца.
И какво излиза 27 деца са в страх от особеното дете и растат НЕНОРМАЛНО с него. Явно това е целта на тези родители, като моето е такова дай сега и на другите деца да навреди и другите родители да страдат да не съм сам.
Едно искам да кажа на авторката на темата - Всеки сам носи кръста си. И може би много от родителите в класа на детето ви всяка вечер в къщи си пожелават да се запишете в друго училище.
Благодаря на всички тези родители благодарение на чиято борба за интеграция на децата им сега прегръщам беззъбата си дъщеричка. И се моля да не се наложи от 6 години да ьоди с изкуствени зъби.

Като родител на дете с увреждане разбирам тревогата Ви и  пожелавам детенце бързо да се възстанови Hug, също така се надявам грозните Ви думи да са ефект от нея, но без извинение, защото нямам нито нерви , нито добро възпитание за толерантност като Вашата :
В качеството си на каква си позволявате квалификации от рода на ПСИХО за родители и деца и тяхото интегриране- психолог ли сте, специалист някакъв ли?!
 newsm78
Вместо да казвате БРАВО на директорката не Ви ли хрумна ДА И ПОТЪРСИТЕ ОТГОВОРНОСТ, И НА НЕЯ, И НА УЧИТЕЛКАТА за случилото се- те къде бяха?!
Ако детето Ви бе пострадало от действията на здраво дете, а не на специално щеше да има разлика, така ли- страшно сте ми толерантна!  ooooh!
Не ми благодарете, а мислете преди да дрънкате простотии!
Аз благодаря, че в класа на сина ми няма деца с подобни на Вас "толерантни"родители!
п.с.За протокола- синът ми който е тих и с физ. увреждане и нормален по Вашите критерии, бе ударен с МЕТАЛНА тръба по носа от здраво дете като Вашето.
Мислете, моля, мислете- всички сме родители и искаме най-доброто за децата си! Peace
Виж целия пост
# 101
moyra моля те да се извиниш на всички за чудовищното си отношение към , една огромна част от българските деца!
И се помоли горещо, МНОООООГО ГОРЕЩО при следващата  висока температура детето ти да не се окаже  на мястото на нашите!
Още по-горещо се помоли да не се окаже, че така, както е страхотно хлапе с наранено зъбче днес, след три-четири или повечко или по-малко години- е развило някое "черноблиско" заболяване, което да го изсуши като смукинка за още няколко години.

Пожелавам бързо оздравяване на детето ти и дано са по-малко еднодневно мислещите родители като теб! Това, че държавата ни не е осигурила възможност на децата със СОП да бъдат заедно в клас с обикновените, хм, деца, както е в нормалните държави- не сме виновни ние.
Ако искаш отвори благотворителна кампания за крематориум за деца, които пречат на "нормалността" на твоето чедо....
Виж целия пост
# 102
Всъщност, ако ти се случи нещо чернобилско, най-хубавото е, че тук има хиляди родители, които да те научат, че и изсушените смокини са прекрасни, но като не си ги вкусил, не го знаеш...
Виж целия пост
# 103
А! Право в целта ... много съм се размислила по тази тема напоследък

Тази година синът ми - ІІра група. Първа родителска среща. В края след драматична пауза госпожата ни съобщава, че Х ще бъде преместен от съседната група. Обясни се, че Х е дете със соп - вероятно хиперактивно. Ееееей не е за вярване какво настана ...три майки скочиха, една се разплака. Казаха се същите простотии,които чета по-нагоре в темата.
Слава богу, по-голямата част от родителите сме нормални хора, та се разбрахме ... госпожата разказа, как Х бил нарочен в другата група и стоял непрекъснато наказан на пейката. Аз отвърнах, че по принцип не съм хиперактивна, ама ако и мен ме държат цял ден изолирана, ще видят какво значи ужас ....
Детето има проблем, родителите му взимат всички възможни мерки, детето ходи на психолог, е какво повече да искаме ... да го изолират в гето и да носи знак на челото ...

Не ми е ясно, как агресията на родителите се насочва към едно 4 годишно дете, вместо към учителките ... Да, възможно е Х утре да цапардоса моя син - е той ли ще е виновен...

Да "отпишеш" едно дете, май за по-отвратително нещо не се сещам ...
Виж целия пост
# 104
А! Право в целта ... много съм се размислила по тази тема напоследък

Тази година синът ми - ІІра група. Първа родителска среща. В края след драматична пауза госпожата ни съобщава, че Х ще бъде преместен от съседната група. Обясни се, че Х е дете със соп - вероятно хиперактивно. Ееееей не е за вярване какво настана ...три майки скочиха, една се разплака. Казаха се същите простотии,които чета по-нагоре в темата.
Слава богу, по-голямата част от родителите сме нормални хора, та се разбрахме ... госпожата разказа, как Х бил нарочен в другата група и стоял непрекъснато наказан на пейката. Аз отвърнах, че по принцип не съм хиперактивна, ама ако и мен ме държат цял ден изолирана, ще видят какво значи ужас ....
Детето има проблем, родителите му взимат всички възможни мерки, детето ходи на психолог, е какво повече да искаме ... да го изолират в гето и да носи знак на челото ...

Не ми е ясно, как агресията на родителите се насочва към едно 4 годишно дете, вместо към учителките ... Да, възможно е Х утре да цапардоса моя син - е той ли ще е виновен...

Да "отпишеш" едно дете, май за по-отвратително нещо не се сещам ...

Aз не само се сещам, ами и го видях написано- да искаш това дете да бъде натикано в групичка за " специални" както е посъветвала директорката майка му, само защото не им се занимава с нашите деца.
С подобно мислене в домовете ги упояват с медикаменти или връзват по леглата, а когато "толерантните' ги видят по телевизията ронят крокодилски сълзи-аууу, горките деца Sick
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия