как стимулирате първолака да пише

  • 4 828
  • 60
# 45
Ами, не е до дълъг ден. Чета я тази тема от няколко дни и нямах никакво намерение да пиша, докато не се появиха постове на "строги" майки за писане на чернови, триене и прочее. Програмата така е направена, че в първи клас децата с нормално физическо развитие и интелект да могат да усвоят писането на ченгелчетата, буквите и елементарни диктовки. Без триене и чернови. Идеята на домашното е децата да се упражнят в писането на елементите, а не да се демонстрира упоритостта на майките да представят домашно по краснопис. Първи клас не е съревнование между родителите чрез децата.
Виж целия пост
# 46
И аз така мисля!

Само че за целта детето трябва да знае как се прави, а понякога това не го научава в клас. Никак не е сложно за разбиране, че тогава се налага да напише още - 7-8 или 12 ченгела.
Няма да се оправдавам, че за мен е нормално като е учен обърнат бастун, той да може да се пише, а не до се доизучава с буквите.
Виж целия пост
# 47
Ами, не е до дълъг ден. Чета я тази тема от няколко дни и нямах никакво намерение да пиша, докато не се появиха постове на "строги" майки за писане на чернови, триене и прочее. Програмата така е направена, че в първи клас децата с нормално физическо развитие и интелект да могат да усвоят писането на ченгелчетата, буквите и елементарни диктовки. Без триене и чернови. Идеята на домашното е децата да се упражнят в писането на елементите, а не да се демонстрира упоритостта на майките да представят домашно по краснопис. Първи клас не е съревнование между родителите чрез децата.

И както са направени програмите децата ще си излезнат неграмотни от училище, ако някой не им обърне внимание вкъщи. Примери много...... Благодаря от такова образование (за съжаление не мога да си позволя пансион в Швейцария) и затова правя корекция на образованието вкъщи.

Аз съм на мнение (пък и опитът ми го е доказал) - в началото е по-добре да правиш корекции, да караш бавно и славно, но всичко така да се автоматизира, че да не мислиш как пишеш, а какво пишеш. А това определено се постига с повторение. И не става въпрос само за писането, а за много неща (в тениса биеш сервис, докато не го автоматизираш до степен че след това да правиш каквото си искаш с него, при свиренето на инструмент се учиш как да свириш с повторения, за да може след това изпод пръстите ти да си дойде твоята мелодия, а не да се спъва в неумението на пръстите ти да се справят).
Виж целия пост
# 48
В първи клас няма как да са неграмотни, освен ако детето отказва да работи. За мен опасността детето да се отврати от писането заради прекомерни родителски изисквания и очаквания е по-голяма от това да са криви ченгелчетата. Като започне да изписва целите букви ще автоматизира писането, но веднъж създадени отрицателното отношение към писането и нервността са по-опасни и дълготрайни. Понякога се чудя колко родители са готови за себе си да предявяват подобни изисквания и да ги спазват. Ако вашите началници ви натоварят така, както вие товарите децата си ще откачите.
Виж целия пост
# 49
Имаше в началото няколко пъти, в които казваше, че не иска да пише, че й е досадно, но поговорихме и сега няма проблем.
Като се прибере, си почива малко и сяда да си подготви домашните. Подготвя не само по тези предмети, които ще има на следващия ден, а и тези, които са минали и ще има на по-следващия.

Напомням за домашното, казвам какво има, ако тя е забравила и тя сяда сама. Носи ми само резултата. Не седя с нея да пиша.Не трия, не късам страници. Хваля хубавото, не толкова хубавото тя сама си го вижда и ми го показва. Посочвам го и аз, но не прекалено строго. Явно има критерий за това кое става и кое - не, защото :
След като си напише ченгелите или буквите, или цифрите, продължава да седи и да си пише в някакви тефтерчета същите неща, които е имала, за да се "упражнява". И това, докато не я наритам да си играе.

Вчера се възпортивих на желанието да й купя "Сборник за упражнения по БЕЛ и Математика за 1-ви клас". Но, ако си мотивира добре желанието, може и да го взема.

Опитвам се да й създам навик като се прибере да си свърши домашните и после да й е свободен деня.
Явно успявам, защото вчера, след като я взех от английски, отидохме да взмемем по-малката й сестра от детската и им казах, че може да си поиграят на каквото си искат.
Марена каза : "Аааа, не. Първо ще си напиша домашното по английски" /а английски има чак в сряда/.

Виж целия пост
# 50
Аз също не настоявам да повтаря допълнително, нито трия. Домашните си ги пише в занималнята, каквото направи там, това е.
Затова пък с татко й измисляме поводи за писане, напр. да напише писма до бабите и дядовците, в които да им демонстрира новия си краснопис, да ми надпише кутиите за сол и захар и т.н. Вече видимо й харесва, след като започна да се справя по-добре и получи няколко похвали в училище. Казвам й, че краснописът й е помогнал да рисува по-добре, защото наистина виждам да вплита в рисунките си разни заврънкулки.
Извадих една книжка за писане на английски, много цветна и шарена, с плътни страници, които могат да се трият лесно. Започват в занималнята да учат азбуката на английски, та ще й е от полза.
Като цяло ми се вижда много по-мотивирана, всеки ден получавам рисунки с някакъв "краснописен" надпис. Иска да се учи да пише свързано, макар и още да не й се удава. На няколко пъти намирам учебника си по калиграфия изваден на бюрото й.
Виж целия пост
# 51
Andariel, кой говори за отрицателно отношение, тормоз и т.н?... Или че някой иска от детето си повече, отколкото иска от себе си?

И моето дете си пишете домашните само след училище, дори когато е втора смяна. Вече помагам само за цялостното изписване, което странно защо не учат / две малки сляти "у"-та ги карат да пишат с 4 движения, а то е едно/и за условия на задачи - диктовки примерно. Вчера писа повече домашно отколко тррябваше - защото така искало детето - било му хубаво Simple Smile

Мир?

Хубав ден от мен!
Виж целия пост
# 52
Здравейте. Аз също не смятам, че става дума за тормоз и издевателство над децата. Естествено че всяко дете с нормално физическо и интелектуално развитие може да се научи да чете, пише и смята. Но също така няма земна сила, която да ме убеди че едно такова дете ще предпочете да учи пред възможността да играе с приятелите си например. На нас самите дали толкова много ни се е учило навремето? И точно затова според мен в началото на образователния процес е нормално да се приложи натиск от страна на родителя. Като под натиск разбирам - убеждение, правилна мотивация или помощ. Всеки си го разбира и го прилага според собственото си дете. Да се научат че трябва да учат, да им се изгради навик за това.
Виж целия пост
# 53
да се запиша и ще следя темата,4е моето дете дори отказа да  пише! тъй като отказът е  4ист мързел и желание да си играе и да кръшка,сега  се опитвам да й покажа ,4е само с говорене на бг не става! тя предпо4ита математиката и стигнахме до 5 преди в бг да са стигнали до 3! 4енгели и лули, и букви без край не ще или наро4но ги пише зле!трием ,губим време, изнервя се положението и накрая трябва да тръгва за у4илище! тъй като това е домашно обу4ение, по желание да не губи езика и материала на бг деца, гледам д а съм гъвкава! в у4илище ходи с удоволствие и тъй като те по4ват на 6,(тя дори няма 6 още), не им дават все още домашни и може би, това й дава право да се бунтува! 4акам домашните на другия език, за да види,4е има необходимост о т писане  за всеки език, за да се нау4и!
Виж целия пост
# 54
Marsy, Нека рисува и оцветява, а после си поиграй да и нарисуваш нещо от цифри. В един учебник гледах мишле май беше от цифри - бутната на ляво петица беше тялото, трябва да погледна за подробности, но може да се импровизира - две огледални петици са ябълка и т.н. Така може и с буквите. чадър за бастунче, кука за обърнато иначе, двойна за ченгелче и т.н

После полека лека и останалото.
Виж целия пост
# 55
арт, мерси! не знам дали има зна4ение издателството, ние купихме вси4ко на просвета, макар,4е ни препоръ4аха  една авторка, с хубава система според на4алните у4ители,но не успяхме да си поръ4аме у4ебниците в бг, били в по4ивка в издателството!но тя например трябва да е свикнала от преду4илищната (местната),но с бг  елементи й е ску4но! ще проследя темата отна4ало, може някоя мама да има добър подход и да ми дойде добра идея! ooooh! за рисуване ,рисува в у4ебниците, оцветява, но иска да върви напред ,а така не става, без повторение и упражнения! Tired
Виж целия пост
# 56
Синът ми в момента е в 1 клас. Не вися и не трия, даже съм против когато той трие сгрешения елемент. Казвам му , че е хубаво щом е забелязал , че елемента не е добре изписан и да напише,ако иска още няколко вместо да трие.Нали това е целта на домашното. Да види и госпожата къде са пропуските и да му обясни и покаже.
Виж целия пост
# 57
Marsy,
дай й да върви напред. Системите се променят, децата си показват най-добре какво работи при тях.
Дай й да пише букви, покажи й как да ги свързва, да ти напише бележка, коронки с имената на куклите да направи и т.н., а после ще я учиш как да станат буквите й равни и равно наклонени.
Виж целия пост
# 58
анда, дадох малко споко, забавих темпото! стигнали сме до малко а! не знам вие ,в бг, докъде сте? обяснявам в момента сри4ките,как се делят! страхувам се да не я юркам или да й спускам материал без подход, пък и не знам какво и как то4но се преподава, вси4ко е доста по-разли4но дори от преди !онзи ден написа на коляно, докато беше сама в другата стая една страница, при това добре и без дори да ме кара да гледам всяка буква! това ми даде надежда, писах й 6 за стимул и се надявам да минем трудното!пък и още няма 6 г!  Thinking
Виж целия пост
# 59
Освен 6, можеш да й слегаш лепенка или печатче, когато се е старала. Не казвам, когато е написала нещата добре, а когато се е старала - защото желанието трябва да се стимулира, след него ще дойде и умението. Peace
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия