как стимулирате първолака да пише

  • 4 822
  • 60
# 15
здравейте и от мен. подхванали сте болна за нас тема - писането. На моята дъщеря никак, ама никак не и се пише. Липсва и търпение и писането не и се получава много добре. Освен това от подготвителната група в детската няма никаква подготовка, защото се смениха седем учителки за една година. На всичко отгоре пише с лявята ръчичка. Та писането при нас се превръща в голям проблем. Иначе чете и смята доста добре, но писането... Приемам всякакви предложения за мотивиране на детето.
Виж целия пост
# 16
Днес обяснявах как скучното и доста неблагодарно писане се отблагодарява...
Вече смятат макар и до 3 и става интересно. Няма сравнение между лист 3 и 2 като цифри и смятането на макар и елементарни задачки.
Същото ще и с буквите като започнат да пишат думи.
Днес започнаха буквите и пълненето на кутиики с букви...
Виж целия пост
# 17
Основното нещо, според мен, на което трябва да се научи първолака е правенето на нещо, което не ти се прави, тогава когато не ти се прави  Wink.

Истината е, че в първи клас повечето деца не научават нищо ново, а домашните не са малко и са много досадни. НО трябва да се напишат и то качествено иии толкова. Постоянното писане и преписване, тренира ръката и детето става все по-добро и най-важното по-бързо.
Всеки си познава детето - при някои става с добро, при други с лошо  Simple Smile.
Виж целия пост
# 18
и при нас е трудно писането, но се справя. Домашните са им не повече от 1 страничка, но ги пише 2 часа  ooooh!
Виж целия пост
# 19
Казах й, че калиграфията е изкуство от древен Китай, че там изпитът по калиграфия е бил от най-важните изпити и хората са си окачали в къщите не само картини, а и красиво изписани букви.
Аз самата имам отскоро учебник по калиграфия и понякога го вадя да се упражнявам, докато тя пише.
Гледам да харесвам елементите и да не й казвам "това не става, изтрий го", а "ей това ти стана много хубаво, опитай сега да правиш другите като него".

Мисля да я помоля да ми изпише калиграфски някакви неща, да речем етикети за кутиите със солта и брашното, да надпише снимките в албумчето от предучилищната и т.н.
Отделно от това просто й става по-приятно, когато започва да се получава. Татко й я кара да пише повече, отколкото им искат за домашно, и макар да бях абсолютно против, трябва да призная, че с практиката идва умението, а с умението й става по-приятно.
Виж целия пост
# 20
здравейте отново. искам да споделя нещо с вас. днес моята дъщеря беше за първи път на занималня след училище. какичката от занималнята казала на баба и, че детето си е написало бързо и лесно домашното и нещата са се получили много добре. видях и вечерта тетрадките с домашните - много е хубаво. Та с две думи озадачих се - вкъщи пише грозно и с нежелание, в занималнята - бързо и красиво.
Виж целия пост
# 21
При нас в занималнята се получава грозно, а вкъщи бързо и хубаво.Беше два дни болна и за да навакса тези два дни ,такова писане падна ,че не е истина.Аз честно и госпожата и  си мислих ме ,че няма да се справи и ,че нещо ще остане да дописва.Обаче детето взе ,че изчатка всичко и то и се получиха нещата.Е, изтрих тук там по нещо,но като цяло съм доволна.Вчера понеже имах работа насам натам из града ,а влачих и нея,та се наложи да пишем и в едно кафе на вън.Много бързо и добре се справи детето.Даже не и и доскуча,както примерно в училище или у дома.На кафенцето имаше и детски кът и аз и казах пишеш два реда и отиваш 5мин.на люлките,после пак и така изкарах ме две страници.Не усети детето кога свърши.Така сега стигнах до извода ,че ще се пробвам да разнообразявам обстановката когато пише извън училище.Това явно я зарежда с положителни емоции и се справя по-добре.
Виж целия пост
# 22
Тази седмица моята взе, че влезе в релси. Понеже много искаше да продължи с плуването и казах, че съм взела телефони на госпожи и ще се обадя тогава, когато видя, че си изпълнява задълженията ( си пише домашните ) без да и се напомня по 100 пъти. И като видях, че желанието и за плуване я кара да пише хем бързо хем хубаво и без да питам "- Написа ли?" в петък вече се обадих и я записах, а сега се връщаме от тренировка. Много е щастлива, няма търпение до понеделник. Надявам се това да я амбицира и за напред.
Виж целия пост
# 23
У-щето не е мой ангажимент,неин личен е.Никого не карам да прави нищичко,от лятото говорим по темата с домашните,якетата,транспорта,обяда и пр. Обяснила съм причина-следствие не 1 път,изпита го на гърба си миналата седмица (забрави си книгата к четем,не можа да я върне,не и дадоха нова,резил  Whistling),да видите сега как дори и хрумна да си проверява раницата преди у-ще.Не трия,не поправям,не къса и не драскам-това е работа на учителката и,ако е безобразно  споделям неутрално мнение,хваля много по принцип.Не и седя на главата,подсещам само да си погледне календара на к пише кое кога трябва да предаде,оправя се сама насетне.
Виж целия пост
# 24
У-щето не е мой ангажимент,неин личен е.Никого не карам да прави нищичко,
Не трия,не поправям,не къса и не драскам-това е работа на учителката и,ако е безобразно  споделям неутрално мнение,хваля много по принцип.Не и седя на главата

Аз също. Намирам, че учителката й е достатъчно строга.
Не виждам смисъл никакъв да трия. Нали целта е червеното на класната да покаже къде не й се е получило и има нужда да наблегне като го упражнява повече, а не да е идеално написано за пред нея.

Чух за родители, които дори пишели домашното на детето. Чудно, защо?! Shocked 
Виж целия пост
# 25
Не съм чувала за родители които пишат домашните на децата си,но не трябва да сте толкова меки.Моята майка както казах беше МНОГО строга.Имало е нощи в които съм стояла до 2 часа да пиша домашни и да уча и на сутринта съм отивала на училище.В замяна на това станах отлична ученичка,на удостоверението ми за звършване пишеше 6.00,взимах първи места на олимпиади,пълна съм с грамоти за "Отличник на класа","Краснописец","Четец","Математик" и т.н. и се гордеех с това.Сега,когато поотраснах и майка не ме накарва насила да уча и пиша не съм отличничка и въпреки,че беше строга и тогава й се сърдех сега се моля отново да се върне онова време където ме накарваше да уча и където ме даваха за пример на всички и снимката ми стоеше на почетно място Heart Eyes Тъй,че майки дръжте децата си стегнато,после ще са ви благодарни за това. Peace
Виж целия пост
# 26
Е, това е малко прекалено! А аз се изказвам дипломатично Simple Smile
Как ли аз винаги съм имала над 5, 50 успех като майка ми не е знаела в кой клас съм....е,  сещаше се като се замисли Simple Smile

Аз трия. Не защото съм строга, а защото понякога не виждам правилно движение на ръката, виждам, че не е обяснено и на практика се учи да пише с мен. Целта на домашното е да се научи или донаучи материала и ако е пълна скръб, явно нищо не е научено. Следователно трябва да се научи. Вече са на букви обаче и не се налага да трия защото елементите ги научи.

Новолуние, ще ти кажа, защо не стоя вечно до главата на детето си и то вече го разбра - Няма да бъда с него нито на училище, нито в университета, нито на работното му място... На 7 е време да се справя само с неговите задължения.
Виж целия пост
# 27
Не трия, не бих скъсала страница, ако не е добре, бих предложила да напише малко повече, за да има един ред много хубави.
Целта на домашното е просто ръката да практикува, тетрадката няма да влиза за печат.
Друг е въпросът, че изобщо съм против домашните като метод.
Виж целия пост
# 28
Аз пък трия и стоя до него и обяснявам ли обяснявам  Embarassed
Разсеян е и се опитвам да му внуша, че ако се старае, то старанието му ще бъде възнаградено с добри резултати, които ще му помогнат по-бързо и успешно да се справя.
Съвсем в началото опитах да го оставя сам. Но това не е достатъчно без обясненията ми - трудно му е.
Иска ми се след като се приучи на последователност и отговорност, както и на усърдие и старание, постепенно да го оставя сам, за да се приучи и на самостоятелност.
Я кажете, не е ли твърде рано да учат гласни и съгласни?  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 29
Ами в предучилищната още ги учиха. И да делят на срички също, и видове изречения.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия