Застрахователни неволи

  • 5 878
  • 58
# 30
В други държави застрахователите имат много по-големи правомощия.
Страничен пример:
У нас всеки проект за сграда трябва да бъде изработен по единна наредба за пожарна безопасност и съответно одобрен от пожарната.
В много европейски държави проектите (дори и за молове и големи сгради) изобщо нямат нищо общо с пожарната; там застрахователите определят условия, строителни системи, наличие на спринклери...
Виж целия пост
# 31
Red,  в закона за движение по пътищата изрично си пише кога органите на КАт задължително посещават мястото на ПТП и твоят случай не е сред тях.
Погледни си и общите условия, но е не могат да противоречат на закона. АКо имаш нужда от помощ - пиши на лични.
Виж целия пост
# 32
Да тръгнем от това що е то ПТП:

30. "Пътнотранспортно произшествие" е събитие, възникнало в процеса на
движението на пътно превозно средство и предизвикало нараняване или смърт на хора,
повреда на пътно превозно средство, път, пътно съоръжение, товар или други
материални щети.


Т.е в моя случай би следвало да е точно това, ама по догадки - аз все пак не съм видяла с очите си  Thinking

Ако е ПТП е трябвало да дойдат.

Иначе по смисъла на закона паркиране е друго нещо, обаче естествено никъде нищо не пише за ПТП с участник паркирано превозно средство.

Опасявам се обаче, че има някакви други наредби.

Както и да е - в случая още никой и дума не е обелил що не сме викали КАТ.

Иначе една съфорумка ми предложи помощ (благодаря за което) именно по казуса за (не)викането на КАТ.
Чакам как ще тръгнат да се развиват нещата в четвъртък и явно ще се действа в крачка.

Zigizagi,  и на теб благодаря.
Ако се наложи ще нищим закона.
Виж целия пост
# 33
Да споделя моя пресен опит Simple Smile. След повече от две десетилетия безпроблемно шофиране миналия месец  "подпрях" колата пред мен  Embarassed. Бях притеснена, защото не знаех въобще как се процедира в подобни ситуации. Оказа се, че за дребни произшествия КАТ не идва, а по телефона дава номера, под който регистрират ПТП–то и и интересува дали сме подписали двустранния протокол без възражения /за София става дума/, но чакаме да дойдат мобилните групи на застрахователите, които си описват щетите, правят снимки и т.н. После сервизът и застрахователят се разчитат помежду си.
Виж целия пост
# 34
Може и на ръка да ни дадат пари за щетите и без КАТ, без застрахователи.....Точно това ни се случи на 1.09. 2010г. Заминавахме за Гърция. Нямахме предимство и изчаквахме, за да навлезем в кръговото на 4-ти километър. Една дама незнайно как леко се удари отзад с нейния фолксваген и леко огъна задната броня. Добре, че беше само бронята, а не ламарината и счупване на стоповете. Щеше да се обърка почивката ни. Аз и се скарах, тя погледна бронята и пита колко струва. Казах:"Знам ли поне 30-40лв." Тя извади 50лв. и ми ги даде. Така всичко приключи бързо без КАТ и застрахователи. Имам нова броня, подариха ми и една стара миналата седмица и сега се колебая коя да сложа. На магазините дори липсват. Някога струваха 30лв. Не ми се мисли, ако щетите бяха по-сериозни и трябваше да се надявам да ми ги плаща застраховател. Колата ни е ВАЗ 21013 от 1986г.  и вече не я броят за нищо! А само новите и гуми "Мишлин"  и акумулаторът струват повече от 500лв. Запазена е, лъщи отвсякъде, няма ръжда и боята е оригиналната. На 118000км е. Но застрахователите гледат годините и нищо друго не ги интересува. Преди 20 и повече години бяха в другата крайност-след 5г. обезценка 50% и после все така. Някога карахме бракувана таксиметрова ВАЗ 2102 само на 4г., но  на 250000км и в безобразно състояние. Точно този пример давах на застрахователите, а те ми отговориха, че годините били обективната оценка, не километрите, не външния вид.
Виж целия пост
# 35
Може и на ръка да ни дадат пари за щетите и без КАТ, без застрахователи.....Точно това ни се случи на 1.09. 2010г. Заминавахме за Гърция. Нямахме предимство и изчаквахме, за да навлезем в кръговото на 4-ти километър. Една дама незнайно как леко се удари отзад с нейния фолксваген и леко огъна задната броня. Добре, че беше само бронята, а не ламарината и счупване на стоповете. Щеше да се обърка почивката ни. Аз и се скарах, тя погледна бронята и пита колко струва. Казах:"Знам ли поне 30-40лв." Тя извади 50лв. и ми ги даде. Така всичко приключи бързо без КАТ и застрахователи. Имам нова броня, подариха ми и една стара миналата седмица и сега се колебая коя да сложа. На магазините дори липсват. Някога струваха 30лв. Не ми се мисли, ако щетите бяха по-сериозни и трябваше да се надявам да ми ги плаща застраховател. Колата ни е ВАЗ 21013 от 1986г.  и вече не я броят за нищо! А само новите и гуми "Мишлин"  и акумулаторът струват повече от 500лв. Запазена е, лъщи отвсякъде, няма ръжда и боята е оригиналната. На 118000км е. Но застрахователите гледат годините и нищо друго не ги интересува. Преди 20 и повече години бяха в другата крайност-след 5г. обезценка 50% и после все така. Някога карахме бракувана таксиметрова ВАЗ 2102 само на 4г., но  на 250000км и в безобразно състояние. Точно този пример давах на застрахователите, а те ми отговориха, че годините били обективната оценка, не километрите, не външния вид.
 Странно ми е защо карате такава кола, и инвестирате в нея? Мислех,че 25 годишните коли вече не се срещат често. И разбирам застрахователите. Все пак какво очаквате-колата е на  25 години! Това си е антика.
Виж целия пост
# 36
Може и на ръка да ни дадат пари за щетите и без КАТ, без застрахователи.....Точно това ни се случи на 1.09. 2010г. Заминавахме за Гърция. Нямахме предимство и изчаквахме, за да навлезем в кръговото на 4-ти километър. Една дама незнайно как леко се удари отзад с нейния фолксваген и леко огъна задната броня. Добре, че беше само бронята, а не ламарината и счупване на стоповете. Щеше да се обърка почивката ни. Аз и се скарах, тя погледна бронята и пита колко струва. Казах:"Знам ли поне 30-40лв." Тя извади 50лв. и ми ги даде. Така всичко приключи бързо без КАТ и застрахователи. Имам нова броня, подариха ми и една стара миналата седмица и сега се колебая коя да сложа. На магазините дори липсват. Някога струваха 30лв. Не ми се мисли, ако щетите бяха по-сериозни и трябваше да се надявам да ми ги плаща застраховател. Колата ни е ВАЗ 21013 от 1986г.  и вече не я броят за нищо! А само новите и гуми "Мишлин"  и акумулаторът струват повече от 500лв. Запазена е, лъщи отвсякъде, няма ръжда и боята е оригиналната. На 118000км е. Но застрахователите гледат годините и нищо друго не ги интересува. Преди 20 и повече години бяха в другата крайност-след 5г. обезценка 50% и после все така. Някога карахме бракувана таксиметрова ВАЗ 2102 само на 4г., но  на 250000км и в безобразно състояние. Точно този пример давах на застрахователите, а те ми отговориха, че годините били обективната оценка, не километрите, не външния вид.
 Странно ми е защо карате такава кола, и инвестирате в нея? Мислех,че 25 годишните коли вече не се срещат често. И разбирам застрахователите. Все пак какво очаквате-колата е на  25 години! Това си е антика.

Поддръжката и е евтина, всичко по нея правя сам, не търся сервиз, частите не са скъпи. Върви добре, далече е от основен ремонт, не създава проблеми, никога не сме закъсвали с нея. Обиколили сме Европа пак с нея. Не е разпадаща се кошница, въпреки годините. Малко такива се срещат сега на тази възраст.  Всички и се възхищават. Защо трябва да бъдем по последната дума на техниката? Необходимо ли
 е? Освен това е скъпо удоволствие.
Виж целия пост
# 37

 Аз не съм шофьорка,само се возя  Wink Чувала съм обаче,че старите коли много харчат,а дори и да са поддържани ръждясват на определени места, и това не е поправимо.  В София рядко виждам Лади и подобните им автомобили,но за по-малките градове може и да не е така проблемно. зависи от трафика. Все пак тези коли може и да са опасни като се има предвид колко са стари. А не излъчват ли твърде много вредни емисии?
Виж целия пост
# 38

 Аз не съм шофьорка,само се возя  Wink Чувала съм обаче,че старите коли много харчат,а дори и да са поддържани ръждясват на определени места, и това не е поправимо.  В София рядко виждам Лади и подобните им автомобили,но за по-малките градове може и да не е така проблемно. зависи от трафика. Все пак тези коли може и да са опасни като се има предвид колко са стари. А не излъчват ли твърде много вредни емисии?

За цялата почивка в Гърция изгори 6,06 на сто. Обикновено гори толкова-около 6 на сто, а в града 10 на сто. Но ние въобще не я караме в града.  Засега се борим с ръждата успешно, какво ще бъде след още 10г. не зная. Не я караме през зимата. Защо да са опасни тези коли? Нали гледаме всичко да е в ред, минава преглед всяка година по редовния начин, а не по втория. Редовно преглеждам шарнири, спирачки, лагери, амортисьори и др. Не разчитам само на годишния преглед. Дори след един ремонт на спирачките отидох там, където правят прегледа и поисках да ми ги проверят, за да бъде всичко 100% сигурно. Вредните емисии са повече, вярно. Затова в доста градове от Западна Европа не ги допускат в центровете. Но там и без това е трудно за паркиране.
Една година се случи да сменям шарнири, които се разхлопаха точно на морето. Не чаках да се върнем и тогава да ги сменя.
Срещат се и коли от 60-те години. Например тук, в София видях "Опел"-Рекорд хубаво боядисан, точно оттогава. Виждат се и стари "Волги". Мога да нарека антики коли от 50-те и по-стари. Те се срещат наистина много рядко и обикновено ги виждаме на парадите на стари автомобили.
Виж целия пост
# 39
vl, точно теб не си те представях със съветско возило! Wink
Поизмести се темата, дано Red се включи с новини по нейната паркинг щета.
Виж целия пост
# 40

 Аз не съм шофьорка,само се возя  Wink Чувала съм обаче,че старите коли много харчат,а дори и да са поддържани ръждясват на определени места, и това не е поправимо.  В София рядко виждам Лади и подобните им автомобили,но за по-малките градове може и да не е така проблемно. зависи от трафика. Все пак тези коли може и да са опасни като се има предвид колко са стари. А не излъчват ли твърде много вредни емисии?

За цялата почивка в Гърция изгори 6,06 на сто. Обикновено гори толкова-около 6 на сто, а в града 10 на сто. Но ние въобще не я караме в града.  Засега се борим с ръждата успешно, какво ще бъде след още 10г. не зная. Не я караме през зимата. Защо да са опасни тези коли? Нали гледаме всичко да е в ред, минава преглед всяка година по редовния начин, а не по втория. Редовно преглеждам шарнири, спирачки, лагери, амортисьори и др. Не разчитам само на годишния преглед. Дори след един ремонт на спирачките отидох там, където правят прегледа и поисках да ми ги проверят, за да бъде всичко 100% сигурно. Вредните емисии са повече, вярно. Затова в доста градове от Западна Европа не ги допускат в центровете. Но там и без това е трудно за паркиране.
Една година се случи да сменям шарнири, които се разхлопаха точно на морето. Не чаках да се върнем и тогава да ги сменя.
Срещат се и коли от 60-те години. Например тук, в София видях "Опел"-Рекорд хубаво боядисан, точно оттогава. Виждат се и стари "Волги". Мога да нарека антики коли от 50-те и по-стари. Те се срещат наистина много рядко и обикновено ги виждаме на парадите на стари автомобили.
Романтично е Simple Smile Един приятел има гърбат вартбург от 48 година, много е готин.
Виж целия пост
# 41


Поддръжката и е евтина, всичко по нея правя сам, не търся сервиз, частите не са скъпи. Върви добре, далече е от основен ремонт, не създава проблеми, никога не сме закъсвали с нея. Обиколили сме Европа пак с нея. Не е разпадаща се кошница, въпреки годините. Малко такива се срещат сега на тази възраст.  Всички и се възхищават. Защо трябва да бъдем по последната дума на техниката? Необходимо ли
 е? Освен това е скъпо удоволствие.
Карала съм Лада (то аз и Трабант съм карала), но след нея и други автомобили. Е, разликата е огромна и в удобството и в лекотата на волана.
Но да защитя малко застрахователите. Често оценките не са им много точни, но за колко да ти оценят Ладата? Ти може да си инвестирал в нея, за колко пари можеш да я продадеш? Е, това и е цената, за колкото някой би я купил. Защото биха се намерили хора, които на драга цена биха се опитали да "продадат" стария си автомобил на застрахователите.
Виж целия пост
# 42
vl, точно теб не си те представях със съветско возило! Wink
Поизмести се темата, дано Red се включи с новини по нейната паркинг щета.

Колата вече е в сервиза.
Утре е вторият оглед от страна на застрахователя.
И тук ще пусна материал за застраховките от тази година:

http://www.dnevnik.bg/pazari/2010/09/22/964146_platenite_pari_za … ko_sa_namaleli_s/

Мисля, че е достатъчно красноречив.
Виж целия пост
# 43
vl, точно теб не си те представях със съветско возило! Wink


E, това е "Фиат 124", нали от него купиха лиценза през 1970г. Тоест много повече е италианска, отколкото съветска кола. За разлика от "Москвич", "ЗАЗ" и "Волга". Имали сме и "ЗАЗ 965А"-"Отмъщението на Хрушчов". Ужас!
Виж целия пост
# 44


Поддръжката и е евтина, всичко по нея правя сам, не търся сервиз, частите не са скъпи. Върви добре, далече е от основен ремонт, не създава проблеми, никога не сме закъсвали с нея. Обиколили сме Европа пак с нея. Не е разпадаща се кошница, въпреки годините. Малко такива се срещат сега на тази възраст.  Всички и се възхищават. Защо трябва да бъдем по последната дума на техниката? Необходимо ли
 е? Освен това е скъпо удоволствие.
Карала съм Лада (то аз и Трабант съм карала), но след нея и други автомобили. Е, разликата е огромна и в удобството и в лекотата на волана.
Но да защитя малко застрахователите. Често оценките не са им много точни, но за колко да ти оценят Ладата? Ти може да си инвестирал в нея, за колко пари можеш да я продадеш? Е, това и е цената, за колкото някой би я купил. Защото биха се намерили хора, които на драга цена биха се опитали да "продадат" стария си автомобил на застрахователите.

Не мисля да я  продавам, а да я използвам още доста години, ако е живот и здраве. Ако има как, докато съм жив. Моята жена като чуе това побеснява. Ако сега имаше такива на магазина, щях да мисля пак за същата след като тази остарее още и вече не става. Но за съжаление няма.
Имаше една тема "За застраховането" и там разглеждахме тези проблеми, описани тук. Някои недоумяваха защо нямам добро отношение към застрахователите. Могат да сравнят написаното там и тук в тази тема. Не ми се повтаря всичко отново.

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=465583.0
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия