Майки на ПЕТОКЛАСНИЦИ сме се събрали и преговор на материала правим....!!

  • 24 558
  • 726
# 15
Това с изхитряването на системата е нормално, аз бих била по-притеснена, ако децата ми не се опитваха да го правят. Няма как, преминава се и през този период и според мен е много здравословно! Мен навремето не са ме оставили да го изпробвам успешно, и сега само губя от това, но какво да се прави, различни родители! Преди време аз се стягах за опитите за шмекеруване, ама колкото повече неща научавам, толкова повече разбирам, че повредата е в мен. В края на краищата, в живота нещата са на принципа "ако те хванат"!

Учителките са им едни и същи и на двамата, та ми е по-спокойно, защото зная как в общи линии ще протекат часовете. Това за християнството и митовете нашият го опозна още миналата година със сестра си, като на нея й обяснявах основната идея и кой кой е, та слуша нашият с половин ухо. Вече правиха преразказ на библейския вариант, дори някакво съчинение им пуснала, нещо като какво бих направил, ако бях на мястото на Господ. за мен е ОК, нека си развихрят фантазията!
Виж целия пост
# 16
Здравейте и от мен, благодаря на Птичка за чудесната нова тема - нека четем само хубави вести от нея - здраве на дечицата и семейството й.
Аз също ще се радвам ако впишете моето петокласниче - Цветан, 11.04.1999.
На всички празнуващи днес - хубав ден! Аз също имам един прекрасен Митко - това е малкия ми син ( с година по-малък от другия) - само мойто гледа Митко, само той може да ме разбере - по-трудно е и от гледане на мисирче  Laughing Laughing Laughing
Виж целия пост
# 17
По история много бегло беше засегнато християнството в два последователни урока, при нас се паднаха миналата седмица. Но до там си бяха и дискусиите на тази тема, госпожата не е имала подобни изисквания като при вас и честно казано и аз съм раздвоена относно искането й. От една страна - нека ги знаят децата 10- те божи заповеди, нека ги подискутират, лошо няма. Но в рамките на учебния материал. Всичко останало разтеглено като материя и тематика е леко дразнещо. А и би трябвало да си обсъжда в определен СИП или друга извънкласна форма.  
Сега като чета и Andariel какво споделя, изненадах се, честно казано. Нашата учителка въобще не е чак толкова задълбала по тази тема. Просто си минаха двата урока и бяха предупредени да се готвят за тест.
Виж целия пост
# 18
Разбрам идеята на нашата учителка и тя ми допада като философия - все пак исторически си имаме европейски корени като мироглед, твърде близо сме до Гърция, Рим и християнството. Ако децата сега не се докоснат до философските корени на културата си, някак безпристрастно, нещо ще им липсва в софтуера. Още повече, че точно чрез тези часове могат да поразсъждават изобщо върху нещата, без разни религиозни оцветявания, защото могат да сравнят различните митологии. Твърде много се поамериканчват децата на тема протестанство и англо-каксонски ценности чрез масовите детски продукции. Някак европейското се губи. Друг въпрос е, че материалът е доста тежък и може би е по-добре да е за шести клас, а не за пети.
Виж целия пост
# 19
Друг въпрос е, че материалът е доста тежък и може би е по-добре да е за шести клас, а не за пети.
Даже и по нагоре в класовете,лично мое мнение,но ми се струва,че не осъзнават изобщо християнската култура!!!!

Ако има и друге желаещи мами,да им бъдат добавени чаветата,да пишат,че после няма да мога да редактирам. Peace
Виж целия пост
# 20
Между другото онази вечер като помагах на Дани с урока и баткото като чу, че иде реч за християнството, какво проповядвал Христос и за гоненията на вярващите, се изненада и каза, че те в момента изучавали този материал. А той е 11-ти клас.
Е, разбира се ясно ми е, че при нас материала е силно синтензиран, но точно  тези два урока много затрудниха моето момче. В не толкова голям обем като информация, бяха преплетени много дати, събития и тъй като вековете бяха близки -5-ти век, 3-ти век, накрая на втория урок, беше истинска каша. Преговарял ги е сутринта рано на другият ден.
Виж целия пост
# 21
Културата не се осъзнава, ако си потопен в нея, а просто я попиваш. Но при положение, че принципно имаш малко знания за културата си и си постоянно атакуван от чужда култура, то е добре да мине малко и през съзнателна обработка.  Peace
Виж целия пост
# 22
Абсолютно те подкрепям в гореказаното Peace
Птичка, благодаря ти, че ни ,,качна,, на таблото на радостта Hug, за себе си така съм го кръстила.
Ще ви оставя, момичета, за малко, че отивам до аптеката и от там до личната ни лекарка ooooh!
Виж целия пост
# 23
Ако има и друге желаещи мами,да им бъдат добавени чаветата,да пишат,че после няма да мога да редактирам. Peace

Чудя се, как не съм включила Марина досега?
8 януари 1999 г.
Виж целия пост
# 24
По история по примера на каката си правим план-конспекти.Вече на два урока.Така май е по-лесно.Като работи с текста, без да иска научава това-онова.
Виж целия пост
# 25
Петя е на 15.10.1999г, забравих да кажа.
Виж целия пост
# 26
В тази връзка помните ли QVO VADIS на Сенкевич? - Хем увлекателна, хем по темата. По мои спомени съм я чела в началния курс( 5-8 клас). Ако синът ми имаше афинитет към такива четива християнските гонения нямаше да ги обяснявам допълнително.
Виж целия пост
# 27
Честито на именяците! От здраве и късмет да се не отърват и те, и близките им!  bouquet
Виж целия пост
# 28
E, от пети до осми клас има половин пубертет разлика! Аз на тази възраст четях всичките индиански, сигурно ако Хари Потър беше написана, и нея щях да прочета.
Виж целия пост
# 29
Така е, Andariel  - имаме късмет да принадлежим към четящо поколение. Дали обаче някое съвременно дете ще чете Сенкевич, па макар и в по-зряла възраст. При това го казвам  с ясното съзнание, че имам четящи деца. Само дето героите от моето детство им се струват прекалено архаични, нединамични и не им се четат.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия