Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 15

  • 89 395
  • 732
# 660
margita9, пожелавам на всички ви така да работите с детето, че след 2 години майка му да може да си пише по-безгрижно във форума и да си философства за божествената причина за аутизма. Доколкото разбирам вие работите по 1 път в седмицата с детето, защото то идва 2 пъти в градината в рамките на седмицата, най-вероятно единят път е при колежката ви. Също разбирам, че през няколкото часа, в който детето е на градина, то работи и с ресурсен или логопед, т.е вашите занимания с него са дори по-малко от половин ден на седмица. Дайте най-доброто от себе си за тези 2 часа, когато се занимаване с детето, защото следващите 2 години са от решаващо значение.    Praynig

Също считам, че родителите рядко грешат. От моят опит с 3 градини и дузина учители, аз съм спокойна в последната ни градина, явно учителите са ми показали резултати при детето. И много малко си говоря с тях.
Виж целия пост
# 661
Защо  и наистина ли е нужен специален режим на хранене при децата със СОП?

Има много информация, доста противоречива за този специален режим на хранене и диета...
При нас  в  ДГ, нашето дете няма такъв специален режим...яде това с което се хранят и останалите деца.
Определено има предпочитания към храните...но, те и другите имат, затова до сега не сме приели това за нещо необичайно.
Има храни, които един път яде с удоволствие и апетит, друг път ги отказва...но, това се наблюдава и при останалите деца.
Много често няма последователност при храненето на първото, основното и десерта.Опитваме се да  влияем на последователността , като му ги подаваме едно след друго...но, тогава той отказва да яде и ние за да не остане гладен се съгласяваме с предпочитанията му.И интересното е, че след това...изяжда всичко, само, че в неговата последователност.

Дали е правилно това?

Все пак не случайно супата е първо ястие...целта й е по-скоро да възбуди апетита, да подготви организма...хранителната й стойност не може да се сравнява с основното ястие.

И, въпроса с хляба...колко и какъв да е той?

В масовата ДГ възможностите за специален режим на хранене е много трудно постижим...но, ние и то в нашата група, преди години сме имали два случая на деца със специални потребности по отножение на храната, съставките й и начина на приготвяне...и се намери решение. мисля,че и сега, ако се наложи можем да опитаме да направим нешо по въпроса.
Виж целия пост
# 662
margita9 , храненето на детето е изключително и изцяло отговорност на родителте.В Детската градина има диетолог изготвящ меню за всички деца.Никой преподавател няма никакво право да определя диета за децата.Госпожо не се месете там, където не ви е работа.Изключително и само родителя ще вземе решение за храната на детето си.Ако детето има хранителни непоносимости или алергии то тогава мед. сестра ще е уведомена за това и ще ви е наредено как да храните детето и какви храни да давате или не.Може би бихте могли да попитате майката на детето за диетата му, а не чужди непознати майки във форум  Shocked
Виж целия пост
# 663
Аз искам да попитам майките, на които децата са ходили и в обикновенна детска градина и в детски център, не е ли по-лошо за децата?
Моето мнение го знаете, но моят син никога не е ходил смесено.
Въобще как оценяте тези неща? За мен като човек би ми било много по-трудно, да оставим въпроса, че с течение на времето децата започват да разбират и едно тук-там?
Виж целия пост
# 664
Много зависи Снежа от състоянието на детето.Принципно е наложително детето да общува със себеподобни за да ги копира и се учи от тях.Но трябва тези контакти да са съобразени с възможностите на детето да поеме това.Има деца в норма с повишена сетивност, които трудно се адаптират в ДГ, така както и децата с аутизъм имат още по повишена сетивност от останалите и още по трудно се адаптират.Понякога дори 10 мин. са трудни за децата със СОП, понякога и цял ден им е малко.Ако едно дете се държи насила в напрегната обстановка това би могло да го върне много назад.Ако обаче детето се чувства добре там - това би могло да го изстреля много напред.Както каза Таня обикновенно родителя знае най добре какво би било най добре за детето му.Нама универсален отговор на въпроса ти.Дете с аутизъм може да е на физическа възраст 8 год., а на реална 2 год. и тогава това 8 (2) годишно дете не би се чувствало добре при 8 годишните, а пък и не би се чувствало добре при двегодишните заради ръста си.Много е трудно да ти се отговори кратко на въпроса.Затрудняваш ме.
Знам, че в ДГ на моето дете той беше в специална грлупа в защитена капсула и го водеха  за интегриране в масова група тогава когато виждаха, че може да издържи.Първата година изобщо не го водеха- не беше в състояние, втората година веднъж два пъти седмично по няколко минутки, по късно по повече пъти за повече време.Но моето дете беше изключително труден и тежък случай.Повечето деца са по лесно адаптивни от него.Не мога да отговоря от името на другите.Имаше дете в групата на детето ми, което още от първата година седеше с часове в масова група - издържаше чувстваше се добре.Моето и минутки не можеше да бъде там.Не са виновни госпожите - няма виновни просто детето ми беше трудно.Аз и не исках от тях да го водят - виждах, че не е в състояние.
Но пък последната година в ДГ беше изцяло в масова група - чувстваше се добре.Беше вече готов за там.И тогава най много научи през годината в която беше сред деца в норма.
Виж целия пост
# 665
Аз мисля, че почти винаги има нужда от специална група за по-лесно адаптиране на детето. Моето дете тръгна в Пумпелина за около 2 месеца и определено имаше нужда. Писмото, че е прието в детска градина пристигна на деня, когато е кръстена, така че за мен беше знак, че има нужда и от масова градина. Хубавото на Пумпелина е, че подготвя децата за градина, режима е подобен - занимания, обяд, почивка /или занимание/, група от 10-тина деца. За мен добри са примерите като градината на Катина, специална група в градинат. Добър пример е и Тацитус. Детето, което представиха на конференцията е било 2 години при тях, но сега е адаптиран в масова градина и първите 2 седчмици специалист от Тацитус е ходил в масовата градината. Т.е за мен извода е, че специално място е добре, но към 5-тата година детето трябва да почва да се адаптира и към средата на градината.
Но зависи и от градината. Ще издиря профила на една много добра според мен учителка, познавам я само от форума, в тяхната градина има добро ресурно подпомагане и там може и да не е нужно. Нямам лични впечатления, с такива съм от писаното от потребителката.
Виж целия пост
# 666
Може би защото моят син, започна от 3 годишна възраст в масова детска градина и там се чувстваше добре и децата го възприемаха, а и персонала не ми правеше проблеми.
След това в Детския център нещата се обърнаха точно противоположно. Той не възприе децата, а може би основното персонала и оттам обратен рязък спад и промяна на поведението.
Мисля, че персонала е много важен за адаптиране на детето и разбира се характера на детето. Това ходене ту на едно, ту на друго място при случай, че детето се чувства добре и съответно децата в масовата градина? Допълните форми на обучение не могат ли да стават например след  обяд или преди обяд?
Някак ми е трудно да си представя едно дете с аутизъм днес тук, утре там като на гости.
Виж целия пост
# 667
Разбирам, че от тук нататък всичките ми опити да бъда просто потребител от другата страна на медала...не, госпожата, която ooooh!...ще е много трудно и ще е свързано с неприятни емоции и мисли,  както за вас така и за мен.
И тъй като има достатъчно неща, които ни нараняват и ни ограничават в избора да ги приемем или не...то,  това да пиша или не в темата е изцяло в полето на личният ми избор.
Това е последният път, когато се включвам с мнение...ще продължа само да чета.

Имаше въпрос ...как да ми помогнете,  с какво да ми бъдете полезни....направихте го, само от няколкото поста разбрах...предстои ми много дълъг път, предстоят ми много тежки и трудни срещи...ще ми е нужно много търпение и много неща да науча.
Мислех, че не съм подготвена за работа с дете със СОП, сега разбирам, че такава подготовка ми е нужна и за работата с родителите му.
Е, досега се самообразовах за въпросите свързани с аутизма...сега в този лабиринт ще включа и въпросите свързани с родителите на такова дете.
поли79, това, че виждаш, тълкуваш и представяш фактите по този начин, по начина,  който е удобен на теб...не променя същността и реалността им...
Затваряйки очи...не виждаме фактите...но,  те не са изчезнали, не са се променили...може да се промени само начина по който ги приемаме и тълкуваме...
Пожелавам го на себе си, пожелавам го и на теб...да намерим най-правилният начин за приемане и тълкуване на фактите... Peace

Благодаря,   bouquet  оставям с полезни за мен впечатления и поводи за размисъл...
Пожелавам ви повече радости и по-малко ситуации без избор и без изход!
Повече усмивки от и за вашите слънца- децата ви!

Приятен ден на всички!
Виж целия пост
# 668
Ако говорим за конкретното дете и на мен този режим ми направи впечатление. И мисля ,че не е удачен. Едно дете, което посещава 2 пъти градината ще е много по-малко адаптирано от друго, посещаващоо всеки ден. И смяната днес тук, утре там също обърква детето.
Поне моето дете го адаптираха всеки ден по-малко - днес 30 мин., след 2 дни вече по час и така за 3 седмици беше вече целодневно от 10 до 16 часа. Странно ми е, че адаптацията  в случая продължава 3 години. Конкретното дете цялата първа група е било на градина до обяд, значи издържа.
Ако се налага посещение в центъра, мое мнение е, че е по-добре да е в едната част от седмицата, за да може детето да се пренастой. Но най-добре е да е след обяд. Трудностите са, че детето  е малко, но към 5 години и половина моята дъщеря не спеше и имаше сили и за работа след обяд.

Но това е само мое мнение като неразбираща майка. Виж иначе държавата прави различни неща - ето осигурила е дневен център, издръжка в детската градина, ресурсен учител, логопед, но какво реално ползва детето и кой да се заеме с работата newsm78

Тук в София ни изгониха от държавният логопедичен център, защото нямало места, също ни казаха, че ако има места нямаме никакво право да избираме време, т.е най-вероятно щяхме да избираме логопед или градина, като ти дадат час в 11 часа, кога да отидеш на градина. Добре, че не ни огря с място
Виж целия пост
# 669
margita9, мой съвет е да приемете детето на целодневна градина при вас.
Не се безпокойте, въпреки, че нашите деца ги считат за асоциални, те са изключителни психолози.
Ако подходите като човек от самото дете може да научите много, както и то от вас.
Не е толкова сложно, при случай, че децата го възприемат и то възприема вас.
По-сложен би бил другия случай.
Моят син не даваше в началото никой да го докосне, не само, че не се хранеше, не пиеше, не вземаше нищо чуждое нито пък даваше нещо негово...
Първият ден го бяха успели да го вдигнат от ъгъла и да го сложат с обувките в леглото...
Виж целия пост
# 670
Снеже,
нещо не си ме разбрала, душице. Изобщо не става въпрос дечицата ни да са "жертва" за човечеството. Има една хипотеза, че човечеството се променя генетично, защото днешният човек се изродил и отдалечил от замисъла, вложен в него. В този смисъл разглеждат аутистичните деца като предтеча на новия човек. Разбира се, и на мен, както и на всички вас ми се иска да имам едно "нормално" посредствено дете, а не белязано с някаква гениалност, правеща го трудно приспособимо към нашия свят. Това е хипотеза, но лично за мен в нея има нещо окуражаващо. Щом ще се променяме, да се променяме.
И на теб, Танче, казвам, че не търся божествена причина в аутизма. Трябва да сме сериозни и отговорни към децата си, но не вреди от време на време да се пошегуваме - не с тях, със себе си, защото иначе ще се самовзривим. Може би си казвате, че е едно да си баба, а друго - майка. Ще ви кажа, че когато беше на 1,5 години нашето дете ми казваше "маба". Всъщност аз съм и двете, защото го отглеждам заедно с баща му от еднагодишната му възраст.
Виж целия пост
# 671
Снеже,
нещо не си ме разбрала, душице.
"маба". Всъщност аз съм и двете, защото го отглеждам заедно с баща му от еднагодишната му възраст.
Ох, разбрала съм те!
Тази дума трябва да влезе в речника!"маба".
Виж целия пост
# 672
Катина,
поправи ме, ако греша, но аз не срещнах никъде в разменените остри думи между учителката и майката нещо специално за храната на детето. Ти нападаш учителката (че е право на родителите да решават), а пък аз се питам, дали родителите подобно на много от вас, държащи на диетата, са занесли в ДГ храна. Всъщност в случая въпросът няма голям смисъл, щом детето ходи само един път седмично за по няколко часа, но иначе е принципен.
Както може би си спомняте, аз писах във форума, че при нашето дете не сме спазвали и не спазваме никаква диета (той е вече на 8,5 години). Да оставим основанията ни настрани. В ДГ, която той посещаваше за около 1,5 години, се опитваха да го хранят с храната за всички и ние никога не сме възразявали, въпреки че в повечето случаи си идваше неял нищо и си навксваше у дома. Така че, щом родителите не са поискали и не са доставили специална храна, то персоналълът на ДГ действа по общото правило. Нека не нищим отново конклетния случай. А Маргита, ако наистина иска да се учи и от нашия опит, със сигурност ще попадне в литературата на проблемите с храната от страна на децата аутисти. Невъзможно е да ги накараш да спазват "нашия" ред - 1,2,3. Те си имат свой ред. Нашето дете и досега си яде нещата в порядък, който му харесва и поотделно - например кюфтета с картофи - първо едното, после другото. Напоследък му влезе в главичката, че няма нищо лощо две неща да са заедно в устата - хлебче и още нещо. Но дали ние сме прави, базирайки се на това, което са ни научили нас в детството ни? Нали сега се изтъква като здравословно разделното хранене?
Виж целия пост
# 673
Цитат
а пък аз се питам, дали родителите подобно на много от вас, държащи на диетата, са занесли в ДГ храна.
Констанца,много пъти съм повдигала въпроса за храна в детската градина.Понеже специално в нашата в менюто присъстват много неща,които са вредни не само за нашите деца,но и за всички хора по-принцип:шоколадови/пакетирани пасти,вафли,меденки,корасани,шоколадови кремове,маргарин,пастет-консерва и т.н..
  Питала съм,дали не мога поне да оставям на детето по един банан или ябълка, да ги изяжда вместо някой пореден "боклук",било ми е отказано!  newsm34
  Стигнахме до компромис(колко ли е добър?), поредното "пакетче" да се замества с обикновена филийка хляб.

  В нашата градина се внасят само торти за рождени дни. Останалото се забранява!  Confused
  Това е със занасянето на храна в градината....
Виж целия пост
# 674

Поли - скъпа предполагам детето се води на обучение в тази детска градина.Държавата финансира дете със СОП многократно повече отколкото дете в норма.Тоест ДГ има интерес това дете да се води по документи че посещава ДГ.Директорката има интерес това дете да е там, защото има високо финансиране.Би трябвало директорката да обясни на госпожите, че тяхната работа е да си вършат работата обучавайки едно дете за да не загуби градината тази финансова инжекция, ако си отпишеш детето.
Може ли да поговориш с директорката  някак си да ти помогне за посещенията на детето.Бъди мила и се усмихвай.Не се карай - нищо няма да стане със скандали, но си знай правата.
Надявам се госпожите да започнат да си вършат работата такава за каквато им плащат.

Принципно храна отвън не се внася в детската.Ако се внесе нещо си е забранено и ХЕИ може да глоби съответната ДГ.Нека не обсъждаме тук какво носим в ДГ и какво може да носим.Нека не питаме дали можем да внесем нещо.И все пак ние майките сме (предполага се) неинформирани и можем да си питаме това онова, но педагога е длъжен да ни каже "не може да внасяте храна", и не може да обяснява по форумите, че биха приели внасяне на храна в градината.Това ме ядоса най много - нека стават тези разговори на 4 очи  Wink
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия