А за вниманието - предполагам, пак някакъв вид стимулиране... например да даваш лепенки на тези, които са били тихички по време на урока с ясното съзнание, че само 3-4 деца ще останат без лепенки. Има сравнително евтини лепенки на големи листи - лепят ги по тетрадки, дрехи и ръце. Имаше един момент, в който им слагаха и печатчета по ръцете - децата много се кефиха. Макар че като се замисля, не е свръхздравословно за кожата, но от време на време става. Абе няма ли някакво обучение за това? Това не е ли най-важното - как да задържиш вниманието на децата? Аз се замислих, че имам много да работя, за да се усетя като авторитетна личност - приемам ги като равни, по-скоро себе си като тях и това е причината да ми е трудно да се скарам на чуждо дете на улицата, ако прави нещо лошо, освен ако не е крайно опасно за него или за друго дете.
Вариант - дете отговаря, преди това другите са предупредени, че ще ги "изпитваш" (ще задаваш въпроси) по това, което е казало то? И награда за слушалите най-внимателно? Дали ще го разкажат, или ще повтарят думички, които са чули, колко пъти чухте думичката "коте", колко думи каза детето... нещо за насърчаване на концентрираното внимание.