отмяната на приема в 5 клас на математическите гимназии- нов проектозакон на МНП

  • 146 961
  • 3 030
# 3 015
Може да не съм експерт, но поназнайвам доста неща за талантите и образователната система, включително какви са целите на приемите с конкурсен изпит. Само не разбрах за какво го разказа всичко това за сина си. Решил да ходи в СМГ -хубаво, ама това непременно означава ли, че няма по-добро училище от СМГ? Ето, точно за родители като теб говорех, които толкова се вживяват в хубостта на едно училище, та забравят, че съществуват и други, също добри училища! Доста високомерно.
Виж целия пост
# 3 016
Не, интеграция трябва да има (в противен случай какво става с порасналите необразовани хора?). Но трябва наистина да е интеграция, а не доминиране на нежелаещия да учи (все едно по каква причина). Трябва да има механизми за справяне с дисциплината. Ако това не може да стане в рамките на смесената паралелка, редно е да се намери друг начин.
Не може да има смесени паралелки поради прекомерните различия пораждащи нерешими конфликти.  

Другият официален начин е тестирането и изпращенето им в специални у-ща. За съжаление и там Европа се изромчи. Ще цитирам само част от решението на съда, който узнава че тестовете на основание на които ромите се изпращат в  специалните у-ща не били анализирани " във връзка със специфичните характеристики и съответните характерни особености на ромските деца учасващи в тестовете."
Не искам да пиша подробно по понятни причини, но това си е чисто издевателство над белите.

На основаное решението на съда, всичките държави членки на Съветът на Европа (СЕ) ще трябва да ревизират легислативата си така, че ромските деца да не бъдат дискриминирани в у-щата.

Въпросния синдром се наблюдава у всяка майка, да не кажа всеки родител. Затова никой или рядко родител понася да слуша как нечие чуждо дете е по-успешно от неговото собствено. Човещинка, присъща дори на списващите в тази тема, включително и на теб.
Тук си много права !!!  Мога да ти цитирам някои от присъстващи тук как реагираха, когато казах че детето ми е надарено. Все едно че в очите им бръкнах.  Laughing
Виж целия пост
# 3 017
Не може да има смесени паралелки поради прекомерните различия пораждащи нерешими конфликти.  
Темата е за нещо съвсем друго. Защо непрекъснато се намесва приобщаването на деца със СОП или такива, които са застрашени да отпаднат от училище? Имаше някъде тема, която дискутира закона по принцип, обсъждайте там въпросите, които не засягат отмяната на приема в МГ след 4 клас.
Виж целия пост
# 3 018
plamenhk, ако децата от ромски произход, твоето и тези със СОП /като моето/ имат еднакви интереси и успехи по математика, защо да не са в 1 клас?
Виж целия пост
# 3 019
Щот' неговото е в Щатите и не може значи да се меша с наш'те.  Mr. Green
ПП. Съдейки по непрестанните цитати от руски сайтове и часовия пояс, в който списва господинът, си мисля, че е по-близо до нас в географски аспект, отколкото си признава, но нейсе.  Grinning
Виж целия пост
# 3 020
plamenhk, ако децата от ромски произход, твоето и тези със СОП /като моето/ имат еднакви интереси и успехи по математика, защо да не са в 1 клас?
Четенето с разбиране създава традиционни проблеми на българите. Какво разбирате под цитираният от мен израз "прекомерни различия". Помислете в какво се изразяват те.  Като напътствие давам следната информация:
Детето ми учи с различни раси и националности и нито тo, нито аз имаме някакви проблеми.   Сега можете ли да направите правилен извод ?

Темата е за нещо съвсем друго. Защо непрекъснато се намесва приобщаването на деца със СОП или такива, които са застрашени да отпаднат от училище?
Аз отговарям на въпрос. Защо се обръщате към мен а не към питащият щом толкова ви интересува ?

Имаше една ваша колежка, която също като вас раздразнено питаше защо пиша за надарените деца  а пък темата била за МГ.  Имало връзка ама тя милата не могла да я схване въпреки моите подробни обясненията.  Така е , някои по бавно схващат.

Щот' неговото е в Щатите и не може значи да се меша с наш'те.  Mr. Green
Че какво пречи и вашето там да отиде ?
Жлъчката допринася за неутрализирането на киселия стомашен сок, но от киселоста на приказките ви следва че имате проблеми с нея.  Laughing
Виж целия пост
# 3 021
Щот' неговото е в Щатите и не може значи да се меша с наш'те.  Mr. Green
Че какво пречи и вашето там да отиде ?
Нищо. Просто мисля, че няма такова нещо като твое дете в Щатите. Мисля даже, че и ти здравословно си живуркаш в България, но се опитваш да ни убедиш в друго.

plamenhk, ако децата от ромски произход, твоето и тези със СОП /като моето/ имат еднакви интереси и успехи по математика, защо да не са в 1 клас?
Жлъчката допринася за неутрализирането на киселия стомашен сок, но от киселоста на приказките ви следва че имате проблеми с нея.  Laughing
От миналия септември нямам проблеми със жлъчката. Лапароскопските операции в едно село, което е близо до нашето са на много високо ниво.  Mr. Green
Виж целия пост
# 3 022
Просто мисля, че няма такова нещо като твое дете в Щатите. Мисля даже, че и ти здравословно си живуркаш в България, но се опитваш да ни убедиш в друго.
Демокрация означава преди всичко свобода, вкл свобода и на мисленето. Никой не ви отнема/ограничава това право. Само не мога да разбера защо трябва да убеждавам някого т.е. "какъв е кярът от тоз зарар ?" (c)
Дидева, пиши че съм от Габрово ако това те успокои.  Grinning

От миналия септември нямам проблеми със жлъчката.
Един мой познат така говореше и след 3 дена почина. Cry
Виж целия пост
# 3 023
Дидева, пиши ма от Габрово ако това те успокои.  Grinning
Тц. Габрово за мен е нещо чисто и свято.  Mr. Green
Ох. Трябва да съм много изморена, за да отговарям на откровен русофил, който претендира, че живее в една друга държава от години, но независимо от това е супер вещ в проблемите на България, като се почне от образованието и се стигне до шистовия газ.
Лека нощ и дано стенограмата от прословутото заседание на комисията да бъде публикувана преди обичайните 7-8 дни. Много ми се четат герберски мотиви.
Виж целия пост
# 3 024
                             Защо ?
                                                           
               Законът ще наруши конституционното право на образование
                                           
                                                http://www.duma.bg/duma/taxonomy/term/4/1?page=1


Виж целия пост
# 3 025
Може да не съм експерт, но поназнайвам доста неща за талантите и образователната система, включително какви са целите на приемите с конкурсен изпит. Само не разбрах за какво го разказа всичко това за сина си. Решил да ходи в СМГ -хубаво, ама това непременно означава ли, че няма по-добро училище от СМГ? Ето, точно за родители като теб говорех, които толкова се вживяват в хубостта на едно училище, та забравят, че съществуват и други, също добри училища! Доста високомерно.

Отново не четеш!!! Казах, че и двете ми деца са в квартално училище, т.е. не съм против тях. Едното поради интереса си към математиката - (сам тръгна на състезанията от 2 клас "Аз смятам" и т.н.) го приеха в СМГ. Не 'щото е талантлив, а защото получи необходимия брой точки (макар и на границата) - каквато е твоята теория. И точно това казвам, не подценявам и не пренебрегвам кварталните у-ща, но видях как се чувства на място, на което могат да си говорят за задачи и книги без да ги сметнат за луди.
Отново ме обвиняваш във вискомоерие. Да , определено съм човек със самочувствие, а пролетарските прокламации започнаха доста да ме уморяват.
Виж целия пост
# 3 026
Тъй като днес съм бяла и добра, няма да отговарям на претенциите ти за аристократизъм, които са си чиста парвенющина!
Виж целия пост
# 3 027
....не пренебрегвам кварталните у-ща, но видях как се чувства на място, на което могат да си говорят за задачи и книги без да ги сметнат за луди.


Много точно, и друг път е споменавано, но сега изпуснахме този аргумент.  smile3501
В кварталните училища децата, които печелят олимпиади, са подложени на различна степен на тормоз - от физическо малтретиране до социална изолация. Викат им зубъри и нърдове и нямат никакъв шанс да се почувстват успели и готини. Освен ако са 2 или 3 в едно (освен в науките да са и добри спортисти например). По тази причина много деца се явяват на състезания в СМГ, а не в собствените си училища, макар и това да не е гаранция за опазване на "срамната" тайна. Знам за детенце, което спечелило олимпиада (тайно естествено)  обаче от СМБ или от някъде другаде написали поздравително писмо до училището (дето иначе не можеш да го намериш никъде в никой списък на участници в олимпиади) и окрилената директорка нахлула в клас посред часа да поздрави детенцето пред целия клас. То пък от своя страна...се разплакало от страх, какъв ли тормоз го чака по-нататък. Знам и за група майки, които бяха забранили на децата си да играят с такова детенце. Ама забраната трая от ден до пладне, защото изолацията се оказа с неприятен за изолиращите ефект - вече нямаше на кого да се обаждат да питат за решенията на задачите и за домашните Twisted Evil

И изведнъж децата отиват в СМГ и, представете си, всичко това го няма. Могат да се отпуснат, могат да не се крият, могат да бъдат готини и "тартори" въпреки интелектуалните си постижения. Ми само това, да видиш как очичките на детето светят и как ходи с кеф на училище, е достатъчен аргумент всеки родител на СМГ-ейче да стане непоклатим фен на гимназията. Какво се чудите, че родителите защитават училището?
Виж целия пост
# 3 028
Глупости, няма такова нещо за тормоза, а ако го има, едва ли е в повечето училища, по-скоро е в отделни такива! Моите деца и техни съученици никога не са били тормозени и наричани зубъри! Напротив, в нашето квартално училище се ценят успехите на децата, както от ръководството, така и от другите деца! Може не всички деца да искат или да имат възможност да се явяват и да се класират добре на олимпиади, но се отнасят положително към успехите на съучениците си.
И, представи си, дори книги четат!
Виж целия пост
# 3 029
В кварталните училища децата, които печелят олимпиади, са подложени на различна степен на тормоз - от физическо малтретиране до социална изолация. Викат им зубъри и нърдове и нямат никакъв шанс да се почувстват успели и готини. Освен ако са 2 или 3 в едно (освен в науките да са и добри спортисти например).
...

Сравняваш двете крайности. СМГ и западнали училища пълни с хаймани в крайните квартали. Има достатъчно училища средна хубост, в които интелектуалните постижения са на почит сред децата. Е, не сред всички, както е в СМГ, но чак пък тормоз и сълзи заради спечелено състезание...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия