Нормално ли е това? - режим на 10- годишно дете

  • 7 267
  • 99
# 15
 Ще се съглася с писалите преди мен  Peace!
 Ако е по желание на детето - не виждам проблем. Голмият ми син от 10 год. ходи на същите занимания , с тази разлика , че за събота беше само математиката. Другите дейности / плуване , език и шах/ посещава през седмицата.
 Ако обаче е под родителски натиск - не е правилно!Рано или късно детето се предава. Спира да се бори дори под натиск, или пък започва да дава лоши резултати , което обезмисля заниманията.
 На сила хубост не става - както е казал народа ! Ако обаче всичко е с желание - стават чудеса  Hug!
Виж целия пост
# 16
аз не виждам чак такова натоварване - щом ходи на език и математика това трябва да са интересите му. по скоро явно се измаря от безмислените щоротии в училище, с които претоварват децата. толкова неща могат изобщо да не се учат за сметка на груги по важни, които да се усвоят добре. лично за мен винаги ама винаги трябва да остава време за игра с приятели в квартала.
Виж целия пост
# 17
Всъщност не, че по принцип натоварването е непомерно, но авторката описа всичко това като концентрирано натоварване през уикенда.И едва ли не плътно запълнена програма от сутринта до вечерта. Това за мен е ненормалното, не заниманията. А уикендът, или поне единият ден, трябва да е "празен" за психическа и физическа отмора. Дори само да се мотае детето, да спи до късно, да играе на комп или даже да си бърка в носа, негова работа. Психиката се отморява от мисълта, че си свободен от планове и графици.
Виж целия пост
# 18
Аз също съм на мнение, че когато детето намира мотивация и желание да посещава въпросните занимания-нещата са ок.
Моят голям син/пак на10/ - 4 пъти в седмицата посещава спортни танци, 2 дни е на волейбол. Бях го записала и на курс по английски, но се застъпваха с тренировките и естествено отпадна. И събота и неделя са му заети дни. Сега решава и задачи по интензивно, защото се оказа че сме изпуснали инфо за кандидатстване. Има вероятност да тръгне на уроци или на курс. Понякога аз се уморявам само от това да го транспортирам. Случвало ми се е да кажа- хайде, мамо, тази вечер да пропуснем танците /от 19-21 ч/. Но не би.
И аз скоро си задавах този въпрос. Нормално ли е да изисквам от него да е отличен ученик, да няма пропуски по основната програма, да е отделя огромно внимание и времеви ресурс на математиката и да посещава толкова странични занимания, вкъщи да помага с домакинските задължения и... Само като се чета се уморих.  Sick
Виж целия пост
# 19
Темата за графика на децата много силно ме вълнува - синът ми в първи клас и се опитваме с баща му да му направим възможно най-леката програма, но засега ми се струва мисия невъзможна  Thinking Преди началото на учебната година "разтоварихме" всички допълнителни задължения, с идеята да ги "вмъкваме" отново постепенно, като преценим къде са "прозорците"... Един срок мина, а още нищо не сме "вмъкнали"...

Единственото сигурно нещо е, че уикендите ни са недосегаеми. Независимо дали сме в София или пътуваме някъде извън нея, събота и неделя са дни за почивка и "пълен разплох", по едно време в средата на първия срок решаваше задачи в събота, но решихме, че това нарушава дългогодишния ни стереотип за изкрарване на уикенда, и спряхме, въпреки, че инициативата си беше изцяло негова покрай Коледното математическо състезание.

Зависи и от детето (май?)... Някои "носят". Или поне родителите им така си мислят. И аз имам доста познати, чиито деца имат подобна програма. Затова искрено се надявам ефектът да е "всестранно развити личности", а не рано "прегоряли" деца  Peace
Виж целия пост
# 20
Много е относително, зависи.Може да е ОК, може и да не е.Така от страни няма как да се отсече.Голямата ходеше на плуване именно събота и неделя, но, за да освободя тези дни, а и с напредване на времето наистина в неделя може да се прави преговор на определени предмети.Отделно-спорта се увеличи, от 2 пъти седмично на 3-по нейно желание.Мой е натиска за език, поддадох се-той е два пъти седмично.Та-всичко се развива през делника.Събота има домашно по езика за понеделник, поправка ако има по математика/тези занимания отнемат малко време, стига детето да има навика изграден, или вродената възможност да се концентрира и да го направи бързо, в никакъв случай не отнема цял един ден/Ако зависи от нея-всеки ден ще е на спорт, само дето аз не деяна на натиска, защото и сестра и иска.Докато тя самата го търси-ок.Мен ако ме питате-уморена съм от водене и препускане след училище, но нямам право да и отказвам именно спорт, така и светят очите като е ден за тренировка, че сърце не ми дава да я спра.
Виж целия пост
# 21
Без да е ясно дали и останалите дни от седмицата са запълнени с подобни ангажименти и какви са желанията на самото дете, трудно може да се каже "Нормално ли е това".
Спортът, ако е по желание на детето, аз лично не го слагам към ангажиментите, а по - скоро към разтоварващите дейности.


...Преди началото на учебната година "разтоварихме" всички допълнителни задължения, с идеята да ги "вмъкваме" отново постепенно, като преценим къде са "прозорците"... Един срок мина, а още нищо не сме "вмъкнали"... ....

От какво го "разтоварихте"? Детето търси ли си тези занимания, липсват ли му?
Виж целия пост
# 22
Запълнени са, разбира се. Само един ден няма извънкласно мероприятие.  Въпроса ми беше за уикенда, който е предназначен за зареждане на батериите и при възрастните. 
Болните родителски амбиции за мен са нещо наистина страшно.
Виж целия пост
# 23
А детето с желание ли поема всички тези ангажименти?
Това не казваш.
Виж целия пост
# 24
     Извинете, но кога децата с такъв график играят навън? Много натоварен ми се вижда /изключвам спорта/.
     И аз имам амбиции, да накарам детето само да има амбиции. Но никога не бих го лишила от игра навън, за да учи език и решава задачи в събота. Е, сега е в 7 клас и се налага да е малко по-натоварен, но поне двете половини от съботния и неделния ден остават за игра.
     Предполагам, че в София въпросът с играта навън може да се реши като семеен уикенд с разходка в планината, ако не пускате децата си да излизат сами. Но релакс трябва да има.

     Допълвам - през седмицата детето посещава училище за език, и ходи на уроци по математика.
Виж целия пост
# 25
Откога спортът се смята за натоварване, което да се спести на детето през уикенда?!

Не мога да кажа дали е нормално, защото се отнася до непознато дете и не съм запозната с подробностти.
Имам познато дете много по-заето, но само си е избрало ангажиментите и видимо е щастилво, доволно и здраво.

Моя син например в събота до 14 часа изглежда адски зает. Отстрани може да изглежда жестоко от моя страна и няма да се учудя да ме изтипосат в някой форум, но истината е съвсем, съвсем друга. От 9 до 10 е на футбол. Аууу, как не оставяме детенцето да се наспинка през почивните дни, тц,тц!После обикновенно иска да остане да рита с приятели,час- два или колкото може, а след това бързаме към американския център където има английски. Но там не се учи английски, а се говори само, играе се, филмчета...децата са приятели и се забавляват.
Затова писах в началото, че синът ми Изглежда зает, защото отстрани съседите виждат как търчим сутрин рано, после пак за някъде, но истината е, че това са любими занимания на синът ми.
Виж целия пост
# 26
Представяте ли си какво ще стане с децата ни когато станат възрастни?Та, ние с амбициите да се реализираме чрез децата си ограбваме детството им.Кога ще играят?Когато станат бледи и анемични 20 годишни дядовци и баби.Всички деца без значение на каква възраст са трябва да играят свободно и по много.Всички курсове,уроци и подобни са полезни,но само до някъде.Трябва да се дава възможност на децата да посещават различни извън класни занимания,но не като ги натоварваме и задължаваме,а с цел да опознават себе си и да откриват в какво са най-добри.Моите дъщери ходят на танци,пеят,рисуват.Когато обаче тези занимания им досадят, спираме.След известно време те започват да им липсват и пак се тръгва.
Виж целия пост
# 27
Представяте ли си какво ще стане с децата ни когато станат възрастни?Та, ние с амбициите да се реализираме чрез децата си ограбваме детството им.Кога ще играят?Когато станат бледи и анемични 20 годишни дядовци и баби.Всички деца без значение на каква възраст са трябва да играят свободно и по много.Всички курсове,уроци и подобни са полезни,но само до някъде.Трябва да се дава възможност на децата да посещават различни извън класни занимания,но не като ги натоварваме и задължаваме,а с цел да опознават себе си и да откриват в какво са най-добри.Моите дъщери ходят на танци,пеят,рисуват.Когато обаче тези занимания им досадят, спираме.След известно време те започват да им липсват и пак се тръгва.

Сред познатите ми деца по-анемични и бледи са тези, които не спортуват в събота. Mr. Green

В събота от 9 до 21 ч.  са цели 12 часа.
Същото е и в неделя.
Общо 24 часа.
Дори и детето да отиде за 2 часа на това "ограбващо" детството му "задължение" като спорт или кръжок остават още 22 часа.
6 от тях да посвети на хранене, компютър и ТВ, пак ще му останат 16 часа за игра.

Стига сте драматизирали и преекспонирали нещата.

Сегашните платени курсове са  безплатните кръжоци от нашето детство.
Същите тези, които ни помагаха да се развиваме, да откриваме талантите си и да се забавляваме.

Такива безплатни кръжоци вече няма. Защо трябва да ощетявам детето си откъм странични интереси, след като мога да му осигуря платени такива.

ПП. А дали ако бяха безплатни кръжоци на някой ще му хрумне  да обсъжда колко са "вредни" те и колко са натоварени и ощетени децата ни?



Виж целия пост
# 28
...Преди началото на учебната година "разтоварихме" всички допълнителни задължения, с идеята да ги "вмъкваме" отново постепенно, като преценим къде са "прозорците"... Един срок мина, а още нищо не сме "вмъкнали"... ....

От какво го "разтоварихте"? Детето търси ли си тези занимания, липсват ли му?

От английски, латино танци и приложни изкуства.
Не му липсват самите занимания, а по-скоро отделни деца от съответните колективите, с които е създал по-близки отношения. Но се опитваме да поддържаме връзка с тях.
Иначе е достатъчно заинтригуван от новите ангажименти в училище, вече се наложи да сложа лимит на времето за решаване на задачи, толкова е привлечен  Confused

Най-важното според мен е да се познават децата и да се следят изкъсо за всички признаци на умора или преумора - цялостен вид, апетит, сън, тонус, настроение... Всяко състояние си има симптоми, просто трябва да се "хващат" навреме. Проблемът е, че повечето родители са склонни да си обясняват промените в децата с всякакви видове "периоди" и най-вече с вездесъщия пубертет...
Виж целия пост
# 29
За режим на 10- годишно дете ми е думата.  Учи в училище и с класна със сериозни изисквания, през седмицата е гърч. В събота, когато се предполага, че детето трябва да релаксира програмата е следната:
 8-9.30 - спорт, не всяка седмица, но 3 х в месеца, което е все тая..
10.30 - 11.30 - курс език,
13.00-15.00 курс математика,
17 - 19.00 задачи вкъщи.

Неделя - преговор и писане на домашни за понеделник. Демек няма свободен ден.
Какъв е вашият коментар?

Коментарът ми е следният: родителите ще се убедят сами след 15 години, че детето равни по резултати с онези, които имат почивен ден /дни/, а като социални контакти и възможност да се оправят сами и да решават проблемите си онези, с по- леката програма са дори напред. Пък пусто, последните, се оказват изключително важни.   Sunglasses
Спортът е едно, играта друго. И двете следва да присъстват в живота на децата. Играта- с предимство. И то истинската игра- навън, с други деца.
Много ми се ще един такъв родител да бъде заставен в почивните си дни да работи на второ място.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия