Помощ за една задачка..

  • 7 513
  • 68
# 15
От друга страна има " два пъти по-ниска температура", което в крайна сметка е 'по-студено". ...
Виж целия пост
# 16
Тук обсняват, че няма математическо решение, защото не е зададена величина по скала с това "по-студено".
Нещо като да кажеш: Супата е без телешко, но с два пъти повече карофи, с колко картофи е супата.   


Ако днес е 0 градуса, а утре е два пъти по-студено, колко градуса ще е утре?!
Виж целия пост
# 17
Щом нула градуса е студено, значи вчера е било по-топло.
Два-пъти по-студено ще е толкова градуса, колкото са били вчера, но под нулата.
0 градуса студено - това би прозвучало като виц за алясканци, чукчи, ненки, евенки, сибиряци и якути.
Виж целия пост
# 18
Единственият вариант ( ако има такъв) за решение е точно да се превърне
т.е 0, обръщаме във Farenheit (C+32), делим на 2 (F=16). И след това отново обръщаме в C --> C=(F-30)/2

"Въпреки че ако трябва да сме обстоятелствени и прецизни - "студено" е сетивно възприятие, а повечето от тях имат логаритмични зависимости от физичните величини"
/това е цитат от другъде/

Мерси много на всички:-) май изяснихме задачката..
Виж целия пост
# 19
Единственият вариант ( ако има такъв) за решение е точно да се превърне
т.е 0, обръщаме във Farenheit (C+32), делим на 2 (F=16). И след това отново обръщаме в C --> C=(F-30)/2

"Въпреки че ако трябва да сме обстоятелствени и прецизни - "студено" е сетивно възприятие, а повечето от тях имат логаритмични зависимости от физичните величини"
/това е цитат от другъде/

Мерси много на всички:-) май изяснихме задачката..
Това не е вариант, защото по същата логика може да превърнем в келвин, т.е. температурата е 273 К, половината е 136.5 К. Или -136.5 по целзий (а при превръщане във фаренхайт получаваме -8 C). Формулата за фаренхайт към целзий  е (Ф-32)5/9.

Понятието два пъти по-студено нищо не значи. Задачата е безсмислена, както вече написах. Откъде я намери и защо ти трябва? (надявам се не е в някой учебник)
Виж целия пост
# 20
Какво занчение има дали по Келвин или по Целзий, и преминаването от една скала в друга и обратно?
Това е абсолютно безсмислена еквилибристика.
Трябва да се знае при колко градуса на човек /ако става дума за човек/ не му е студено.
Да се знае по каква функция усеща различните температури и при каква температура усещането му за студ ще е два пъти по голямо от усещането му при 0 градуса.
Виж целия пост
# 21
Какво занчение има дали по Келвин или по Целзий, и преминаването от една скала в друга и обратно?
Това е абсолютно безсмислена еквилибристика.
Трябва да се знае при колко градуса на човек /ако става дума за човек/ не му е студено.
Да се знае по каква функция усеща различните температури и при каква температура усещането му за студ ще е два пъти по голямо от усещането му при 0 градуса.
Ами това казвам, че не може да превръщаме в различни скали и да делим някакви числа на 2. Примера с келвините е за да покажа колко е безсмислено превръщането във фаренхайт и че не е такъв отговора (защото веднъж по тази схема получаваме -8 C, веднъж -136.5 C).

За другото - как се мери усещането за студ като величина? Може да измерим реални физически промени които настъпват за единица време при дадена температура, но това е различно.
Виж целия пост
# 22
Лени Hug,майтапиш се,имаш време достатъчно за клюкарника ,,,,,,,,,,,или?

http://www.-spam060-/en/article/-1-1440106/1/20? newsm78



Виж целия пост
# 23

Голият човек започва да усеща студ, когато температурата се понижи под 25 градуса.
Сега остава да изровим логаритмичната функция, по която се променя усещането му за студ, като функция на температурата. Да видим колко е при 0 градуса, и при колко ще е два пъти по-силно.
Виж целия пост
# 24

Голият човек започва да усеща студ, когато температурата се понижи под 25 градуса.
Сега остава да изровим логаритмичната функция, по която се променя усещането му за студ, като функция на температурата. Да видим колко е при 0 градуса, и при колко ще е два пъти по-силно.
Ами да видим първо какви показатели ще включим във функцията....
Виж целия пост
# 25
Обаче израз 0 делено на число не може да се дефинира в математиката Confused

Обратното е - нула може да я делиш на което си число искаш и се получава нула. Правилото е, че на нула не се дели.
Виж целия пост
# 26
Ако е логаритмична функция и знаем колко му е студено днес, ще знаем при каква температура ще му е два пъти по-студено. 10 цента каза, че е логаритмична, да я каже.
Какво значи показатели, няма такъв термин във функциите.
Функцията има стойност, която зависи от аргумента. При известен аргумент може да се изчисли стойността на функцията, както и обратно.
Виж целия пост
# 27
Какво значи показатели, няма такъв термин във функциите.
Ами физически/телесни показатели по които определяме колко му е студено на човек - промяна в сърдечен ритъм, треперене, спад в телесната температура за единица време, усещане за болка и др., не съм медик. Не може функцията да отразява промяната само в един от тези показатели.
Виж целия пост
# 28
" - 2 градуса " е моят отговор. Всяко число умножено по нула е равно на нула, но няма как и днес, и утре да е нула градуса, а утре да е два пъти по-студено.
Виж целия пост
# 29
Ами ако означим усещането за студ със S
S=f(t).   Първо ще изчислим S1 с аргумент t1=0 градуса.
После ще изчислим при какъв аргумент t2 S2 ще има два пъти по-голяма стойност и това ще е отговора.
Щом S е логаритмична функция на t, то t ще е показателна на S.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия