ТУЕС или СПГЕ "Джон Атанасов"

  • 43 686
  • 56
# 45
Здравейте, при нас става въпрос за следния казус- безспорно желанието на сина ми е СП, но ако не успее, а балът му стигне за КМ, дали компромисът все пак си струва в името на по- доброто училище, в случая  ТУЕС. И дали СП, изучавано в "Джон Атанасов" е на нужното ниво.  Simple Smile
Виж целия пост
# 46
Veronik_70, единственият начин да разбереш е да се запознаеш отблизо с учебните планове. Аз ги гледах - еднакви са с изключение на един час математика в повече в полза на ТУЕС. Друг е въпросът, обаче, доколко стриктно вървят по програмата, имат ли учители със съвременни познания или преподават наученото преди 15 до 30 гидини Simple Smile

Друго, което разбрах, четейки тук-там, е че ТУЕС е училище, в което много се разчита на желанието на детето и способността му за самоподготовка. Информацията по специалните предмети рядко се поднася на готово. Разчита се на децата да дефинират проблемите и да намерят решение за тях. Това не е лошо, но не е подходящо за всяко дете.

КМ не е лоша специалност, детето ще научи неща, които няма как да научи вкъщи сам или на школа. Стига да му харесва, де. Програмирането може да си го учи и сам, в школи, курсове. Ако я завърши и паралелно с това се занимава или продължи да учи програмиране ще е едни гърди напред Simple Smile
Виж целия пост
# 47
Елл, благодаря ти много, ще видим как ще се подредят нещата, но във всички случаи ще се съобразявам с желанията на младежа! Дано има късмет!  Simple Smile
Виж целия пост
# 48
здравейте аз съм 6клас и имам няколко въпроса
1.колко трябва да са ти оценките по мат бел ае и ит
2.те влизат ли към бала
3.къде да бъда в джон атанасов гледам че излизат по читави мерси за помощта Simple Smile
Виж целия пост
# 49
здравейте аз съм 6клас и имам няколко въпроса
1.колко трябва да са ти оценките по мат бел ае и ит
2.те влизат ли към бала
3.къде да бъда в джон атанасов гледам че излизат по читави мерси за помощта Simple Smile
1. Включват се годишните оценки по БЕЛ и МАТ(минимум 5 и 6 по БЕЛ и МАТ)
2.Да
3.В Джон Атанасов според мен е по-добре има много паралелки за програмиране (в смисъл различни за различните нужди) (в момента ставам 8 клас и отивам Джон Атанасов)
Виж целия пост
# 50
Преди няколко години ми се наложи да помисля къде ще продължа образованието си. Отрекох всички езикови, защото език, лично според мен, не се учи насила. Моята страст винаги са били компютрите и технологиите, всичко свързано с тях. Чудех се между ТУЕС и СПГЕ "Джон Атанасов". Както всички останали, които са се двоумили къде точно да кандидатстват, попаднах на няколко форума за сравнение между двете училища. Някак си повечето мнения клоняха към ТУЕС. Всички се опитаха да ме убедят да го пиша, но след като разбрах, че има приемен изпит по математика (май вече отпадна), се отказах, тъй като с математиката от 7 клас никак не се разбирахме. Пренебрегнах чуждите мнения и препоръки, бях повече от убеден, че Джонката Trollface, както се казва, е моето училище. И сега, три години по-късно мога да потвърдя, че не сгреших, когато не послушах другите.
Като цяло двете училища не могат да се сравняват. Защо? Защото в ТУЕС (имам познати, учещи там) всеки учител набляга изключително много на предмета си. Аз лично не смятам, че щом влизам в технологично училище, трябва да знам всяка една дата от учебника по история, всяко едно определение от учебника по биология и т.н. Не влизам нито в историческо, нито в езиково, нито в природо-математическо училище. Влизам с нагласата да науча неща, които ме вълнуват. И именно във връзка с това, не чакайте някой учител да дойде с дебел учебник и да ви налее материята в главата. Не положите ли сами труд, няма да се справите, без значение в кое училище сте.
Моят съвет е следният:
 - ако искате да се натоварвате с много материал, при това НЕНУЖЕН (пак казвам това си е лично мое мнение), изберете ТУЕС;
- ако искате да се фокусирате върху това, за което сте влезли, изберете Джонката Trollface;


В крайна сметка където и да се запишете, помнете, че една птичка пролет не прави, и избирайте мъдро, та да не си прецакате дипломата Grin.

Успех на всички кандидатстващи! Nature Full Moon With Face Tada
Виж целия пост
# 51
anonym28, когато някой не му се учи нещо, го обявява за ненужно.
Постът звучи по-скоро като антиререклама.
История, биология и т.н., които се учат в едно техн.у-ще/"стандартна" гимназия няма да направи никого нито биолог, нито историк. Това че се учи всичко позволява на тези, които им се учи, да сменят рязко насоката в живота си, когато наистина оценят какво искат да правят с живота си.
А ако наистина сте решили да се знимавате сериозно с компютъни науки,  ще трябва да научите това, което "не се учи насила", иначе не става  - и математиката, и българския, и АЕ
Виж целия пост
# 52
anonym28, когато някой не му се учи нещо, го обявява за ненужно.
Постът звучи по-скоро като антиререклама.
История, биология и т.н., които се учат в едно техн.у-ще/"стандартна" гимназия няма да направи никого нито биолог, нито историк. Това че се учи всичко позволява на тези, които им се учи, да сменят рязко насоката в живота си, когато наистина оценят какво искат да правят с живота си.
А ако наистина сте решили да се знимавате сериозно с компютъни науки,  ще трябва да научите това, което "не се учи насила", иначе не става  - и математиката, и българския, и АЕ

Така, определено не смятам, че трябва да уча толкова много по общообразователните предмети. Никой не е казал, че гимназията ще ме направи биолог или историк. Много си зависи от учителите: ако не ти натрапват предмета си като най-важен и те карат да учиш в нормални количества, умерено, значи няма проблем да се научат важните неща, които трябва да се знаят от обща култура. Въпросът е, че много учители се взимат твърде насериозно и стават проблемите. Ако някой се интересува от биология, история и т.н., има стотици начини да си обогати познанията в тази област.  И изобщо не е задължително да си адски добър по математика и английски. За да си добър програмист, не е необходимо да знаеш езика на ниво В2/С1, както и цялата висша математика. Защото сега напоследък, а и още повече в бъдеще, хората ще оценяват повече креативността и логиката, отколкото количеството математика, която е редно да знаеш. Това са основните неща, които ще те различават от конкуренцията Grin


А и все пак няма нужда да се ограничаваме само до английския. Има и други езици. Немският се слави като езика на техничарите. Въпреки наличието на много чуждестранни технически литератури, руската и немската са най-изчерпателните и най-разбираемите възможни Wink
Виж целия пост
# 53
В ТУЕС се учи руски език. За това, че наблягат на математиката е факт, но това не е случайно. При кандидатстване в специалности с програмиране в БГ университетите си трябва да си учил профилираната математика, а не ЗП. Дори и за изпита за УНСС има елементи от профила по мат (не че там е за програмисти, де). За който ученето на една или друга дисциплина е излишно, от догодина има избор - учи до 10 клас и марш на борсата на труда.
Виж целия пост
# 54
В ТУЕС се учи руски език. За това, че наблягат на математиката е факт, но това не е случайно. При кандидатстване в специалности с програмиране в БГ университетите си трябва да си учил профилираната математика, а не ЗП. Дори и за изпита за УНСС има елементи от профила по мат (не че там е за програмисти, де). За който ученето на една или друга дисциплина е излишно, от догодина има избор - учи до 10 клас и марш на борсата на труда.

Наясно съм, че се учи руски, просто исках да подчертая, че не е нужно да се ограничаваме само в английския и да го владеем идеално Simple Smile
Факт е, че в ТУЕС се учи повече математика и те подготвя за конкурсните изпити за университетите в България, но и ние си имаме така наречената "задължително избираема подготовка", където се учи доста по-разширено математика (стига да я изберем като предмет). Да не говорим, че много студенти избират да учат в чужбина. Респективно няма нужда да ходят на изпит по математика. Другото което е: Мисля, че достатъчно ясно се изразих, че не бива да се научават целите учебници и учителите по общообразователните предмети не бива да имат твърде големи изисквания към учениците (ако на някого още не му е станало ясно какво се опитах да кажа). НЯМА излишни дисциплини. Моля Ви да четете внимателно какво съм писал Grin
Виж целия пост
# 55
Колкото по-малко са изискванията, толкова по-малко се научава, като тая зависимост въобще не е правопропорционална и в полза на научаването. Ако при изискване от страна на учителя да се научи целия учебник, учениците научават средно да кажем 20% от материала (поради мързел, нежелание, неразбиране защо трябва да учат толкова, защото не го прилагат впоследствие и забравят останалите 80%, и т.н.), като се снижат изискванията, това което ще научат е една кръгла нула. Има си хора посветили се на това да развиват теориите за преподаване/учене и колкото и да не ни се вярва дори и в българското образование тези теории си имат своето място. С други думи, ако нещо се иска да се научи, какво и колко да е това въобще не е толкова случайна приумица на някой министър или зам. министър, колкото може би изглежда на непрофесионалистите.
Виж целия пост
# 56
Колкото по-малко са изискванията, толкова по-малко се научава, като тая зависимост въобще не е правопропорционална и в полза на научаването. Ако при изискване от страна на учителя да се научи целия учебник, учениците научават средно да кажем 20% от материала (поради мързел, нежелание, неразбиране защо трябва да учат толкова, защото не го прилагат впоследствие и забравят останалите 80%, и т.н.), като се снижат изискванията, това което ще научат е една кръгла нула. Има си хора посветили се на това да развиват теориите за преподаване/учене и колкото и да не ни се вярва дори и в българското образование тези теории си имат своето място. С други думи, ако нещо се иска да се научи, какво и колко да е това въобще не е толкова случайна приумица на някой министър или зам. министър, колкото може би изглежда на непрофесионалистите.

Не знам къде точно се водят тези статистики, но никак не съм съгласен. Има няколко типа ученици, да се спрем на старателните и на тези, които не смятат, че образованието е важно. Всеки учител си има собствен метод на обучение, някои предпочитат да преподадат урока с всичките му детайли + допълнения, но някои наблягат само на най-важното. Стигне ли се до изпитване обаче, първият тип учители не бива да бъдат твърде взискателни към учениците. Колкото повече неща се преподават, толкова повече старателните ученици ще учат, а мързеливите (така да ги наречем) няма да се трогнат, независимо от количеството материал. И какво става накрая? Старателните ученици, мъчейки се да огреят навсякъде, се разпиляват във всички посоки, което никак не е добре както за тях, така и за успеха им. Ученето не е пълноценно и дори от най-упоритите се забравя след известно време. А стане ли насилствено и вършено по задължение, нещата опират на камък, желанието се изпарява. Който ми каже, че може да учи системно, просто ще ме излъже. Ако трябва да учиш системно, то не бива да ставаш от бюрото в продължение на часове, а всички знаем, че най-оптималното учене (вкъщи) е около 60 - 90 мин. Останалото си е чисто зубрене в най-точния смисъл на думата.
А колкото до хората, които определят учебния материал и времето, за което той ще бъде взет (разните институции), определено са изключително некомпетентни. Не може от учителите да се изисква да преподадат както ВСВ, така и духовният свят и култура през еди-кой си век, за един и същ брой часове. Тези две урочни единици по абсолютно никакъв начин не могат да се сравнят, материята е с различна трудност и именно заради това не бива да се отделя еднакво време за всеки един от тях.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия