Мама Седмокласник стяга и за здраве и успехи силно се надява!

  • 51 000
  • 738
# 720
Конкретно ние нямаме променливата местооложение като решаваща, засега ми се ще да си съставя някаква картинка за дрругите предимста на училищата - например, ако трябва да избирам между първа и втора английска коя е с по-добро име. 73-то е нещо като втора немска, така ли?
Задавам ги тези въпроси, защото не зная почти нищо за училищата тук.
Андариел, без въобще да коментирам училищата, ще ги упомена по видове.Разбира се, не всичките, а тези, които най-често се спрягат като елитни.Оттам насетне проучванията правите вие с детето, в замисимост най-вече от това какво му се учи.
Училища с математическа насоченост:
СМГ, НПМГ,125 СОУ
Училища с природо-математически профил:
НПМГ
Училища с активно изучаване на немски език:
91 НЕГ, 73 СОУ
Училища с активно изучаване на английски език:
1 АЕГ, 2 АЕГ
Училища с активно изучаване на испански  език:
164 ГПИЕ, 157 ГИЧЕ
Училища с активно изучаване на френски език:
9 ФЕГ
Училища с активно изучаване на италиански език :
НУКК
Училища с активно изучаване на източни езици-китайски, японски, арабски и персийски:
18 СОУ
Училища с икономически профил:
НФСГ, НТБГ,СПГТ
Училища с профилирано обучение в областта на   електрониката и компютърните технологии:
ТУЕС,СПГЕ
Училища с профилирано обучение в областта на история, древни езици, културология:
НГДЕК
Училища по изкуствата:
НУИИ, НГПИ, НМУ

 и т.н.
Виж целия пост
# 721
Между другото като си говорим за училища .... има ли зайки на деца, които искат да кандидатстват в ТУЕС? Доста странни и противоречиви мнения чувам напоследък за това училище. Така че моля да споделите, ако имате такива и тук!! Hug Hug
Виж целия пост
# 722
.... има ли зайки на деца, които искат да кандидатстват в ТУЕС?
Laughing
Надя, не се сърди, много смешно ми стана  Hug
Иначе нямам информация за ТУЕС.

Аз пък да попитам има ли и други деца, които обикновено ходят на
математически състезания, но имат и школа в събота?
И как съчетавате двете тази година?
Виж целия пост
# 723
eine in Rente gegangene Nixe , както винаги изчерпателна!  bouquet
А какво е СПГТ?
Carmela Biscuit, дъщеря ми не е в МГ, но до миналата година не пропускахме математическите турнири. Тази година все още нямаме участия, въпреки че уроците ни са в неделя, тъй като съботата е единственият й що-годе свободен ден.  Tired
Към момента давам приоритет на 7-класната подготовка, тъй като задачите от състезанията може да ги решава и в къщи /наясно съм, че не е същото  Simple Smile/.
Виж целия пост
# 724
eine in Rente gegangene Nixe , както винаги изчерпателна!  bouquet
А какво е СПГТ?

Софийска Професионална Гимназия по Туризъм или   познатият ни от едно време ТОХ -Техникум по Обществено Хранене. Някога това училище беше всичко друго, но не и елитно, а сега си има сериозна конкуренция за прием там. Mr. Green Причислих го към икономическите училища, тъй като ресторантьорството,  хотелиерството, кетърингът и екскурзоводското обслужване като специалности  най-много пасват там. Peace

Разбира се, към всичките групи могат да се добавят и още училища, но говорим за най-търсените от всеки вид.
Виж целия пост
# 725
  И на моя школата е в неделя, но сме отсвирили състезанията тази година. Когато има възможност, тогава ще ходи. Да не говорим, че СМТ беше в един ден с пробния му изпит по БЕЛ в школата.
  Naddya, и аз чета темата за ТУЕС и не знам какво да мисля. Имам приятелка, която живее в блок до училището и ми е казвала, че често вижда г-н Френски заедно с учениците на кафето до блока. Аз също го видях веднъж, когато и ходих на гости. Не обърнах внимание тогава, но като съм я питала ми е казвала, че никога не го е виждала пиян или неадекватен.
  eine in Rente gegangene Nixe, моят мъж работи наблизо и с колегите му често ходят на обяд в ресторанта на училището. Казва, че храната и обслужването са на много добро ниво  Mr. Green.
Виж целия пост
# 726
Много благодаря, eine in Rente gegangene Nixe (моля ти се, дай някакво по-кратко име)!

За ТУЕС съвсем нищо не зная, евентуално догодина ще го мислим за сина, обаче щерката хич не е затам, абсурд е да седне и да човърка код. Тази година ще се ограничим със списъка с езиковите гимназии и нпмг, евентуално, ама много евентуално търговско-банковата. Все се надявам да намери мястото си в някое от тези училища. На моменти доста ме гони шубето, явно провинциалната ми природа се обажда при мисълта, че в София кандидатстват хиляди деца за тези училища и конкуренцията е жестока. Детето се старае, не мога да се оплача, но все се питам колко ли са му възможностите и дали ще се справи добре на изпита. Сега все има тук-там някакви грешки - къде технически, къде не се сетила за някоя необходима подробност от решението, пък си викам, има време, годината едва започна, ще изчисти грешките.
Виж целия пост
# 727
Рейтинга на училищата лично аз го определям според статистиката на РИО  от матурите в 12клас. Защото иначе от ученици родители мненията са много субективни. Както се казва когато цифрите говорят и боговете мълчат.  Друг е въпроса сега дали най-доброто училище ще бъде най-добро за моето дете. В смисъл ако няма интерес към профила на паралелката /училището за него няма да е добро въпреки че, рейтинга на училището може да е в топ 10 .
Виж целия пост
# 728
Много благодаря, eine in Rente gegangene Nixe (моля ти се, дай някакво по-кратко име)!

За ТУЕС съвсем нищо не зная, евентуално догодина ще го мислим за сина, обаче щерката хич не е затам, абсурд е да седне и да човърка код. Тази година ще се ограничим със списъка с езиковите гимназии и нпмг, евентуално, ама много евентуално търговско-банковата. Все се надявам да намери мястото си в някое от тези училища. На моменти доста ме гони шубето, явно провинциалната ми природа се обажда при мисълта, че в София кандидатстват хиляди деца за тези училища и конкуренцията е жестока. Детето се старае, не мога да се оплача, но все се питам колко ли са му възможностите и дали ще се справи добре на изпита. Сега все има тук-там някакви грешки - къде технически, къде не се сетила за някоя необходима подробност от решението, пък си викам, има време, годината едва започна, ще изчисти грешките.
.
Това дългото означава пенсионирана русалка.Избери си някоя от двете думички,  и се обръщай я с Русалке, я с Пенсийо, както ти харесва Mr. Green
Шегата настрана. Шубето ги гони всички родители, с приближаването на изпитите малко или много подгонва и децата. Ще се повторя сигурно, но ще ви посъветвам, пускайте децата на пробни изпити. Колкото и да учат вкъщи, колкото и да се упражняват, изпитната обстановка е друго нещо. Работят за време, изграждат си стретегия как да подхождат към задачите и не на последно място  предоляват притесненията и стреса. Отделно, след излизането на резултатите, имат  относително  точен ориентир къде се намират като ниво в един по-общ план - нещо, което им е неясно както в школата, в която са в пряка надпревара с децата само в една група, така и на частните уроци, където пък конкуренцията с някого изцяло отсъства. PeaceВече чух,че пробните изпити в Междучасие са започнали. Има и други школи, които допускат до пробните си изпити и външни деца, необучаващи се по принцип  при тях.Например СМГ,ПЧМГ, Регалия, Милениум..Следите датите на интернет страниците им и готово.
mdonkova, да, матурите са относителен ориентир и все пак не съвсем точен. Нерядко отличните резултати на ученици са следствие не само от наученото в училище, а и в школи, и  на частни уроци.Особено пък по предмети с по-малко явили се ученици ориентацията се губи. Дори  среден успех от 5,90 по математика в някое нематематическо училище с 5 явили се ученика не значи нищо друго, освен че тези 5 деца конкретно са добре по математика, вероятно и с нея ще кандидатстват, поради което и се готвят допълнително.Тоест шестиците им не са плод на работата в училище или поне не само.но това не променя факта, че въпросното училище ще бъде в класацията преди СМГ, възпитанициете на която гарантирано са на светлинни години по-добри като цяло, но средният им резултат е от премирно 120 ученика.Най-точен показател остава БЕЛ, тъй като там се явява всеки  един дванадесетокласник.
Виж целия пост
# 729
В подкрепа на горното мнение ще добавя, че не могат да се сравняват резултатите от ДЗИ по БЕЛ на ученици от училища, чиито възпитаници предимно заминават да учат висше в чужбина /липса на входящи изпити, респ. значителна тежест на оценките от матурите => яко учене по предмета + голяма вероятност за частни уроци/ и тези, които остават да учат тук, наблягащи на специализираната подготовка и целящи нелоша оценка на ДЗИ.
В този случай можете ли да прецените в кое училище БЕЛ се преподава на по-високо ниво?
Виж целия пост
# 730
И аз за това се замислих. Не виждам как може по матурите да се прецени преподаването, защото отличниците или тези, които са на зор за високи оценки и се готвят за кандидатстване, по правило ходят на уроци или курсове. То, и със седми клас е същото - колкото повече деца ходят на уроци, толкова по-високи са средните оценки на седмите класове в училището. Не отхвърлям труда и кадърността на учителите в училището, а само отбелязвам, че отличниците не разчитат само и единствено на училищната подготовка по критичните предмети.
Виж целия пост
# 731
Ами аз не говоря за отделни ученици или клас , аз говоря за статистиката на РИО за целия випуск.
Разбира се че има ученици които ходят на частни уроци и курсове но тях ги има не само в елитните училища , има ги и в обикновените гимназии. Така че нещата се уравновесяват. Лично на мен добра представа за нивото на училището ми дава именно матурата в 12клас на випуска на училището . Говоря за обща статистика на випуска , не за отделни случаи.
Виж целия пост
# 732
Добре, ако 80% от зрелостниците в ЕГ ходят на уроци по БЕЛ за ДЗИ, защото им е важно /толкова примерно кандидатстват в специалности или държави, където всяка стотна от оценката на матурата е от значение/ и випускът изкара среден успех по БЕЛ 5.60, а примерно в строителния техникум, където се подготвят приоритетно за приемни изпити във ВУЗ с рисуване и МАТ, средният успех е 5.00 - в кое училище има по-добър преподавател по БЕЛ и кое е с по-добър рейтинг?
mdonkova, разбира се, че резултатите от ДЗИ са някакъв ориентир, но едва ли на тази база може да се прави що-годе обективен рейтинг. Видях, че си от Пловдив - вероятно броят на желаните гимназии позволява по-лесно отсяване по този критерий.
Виж целия пост
# 733
 За мен такова животно като рейтинг на училищата не може да съществува  Peace.
 Три години правих проучвания по въпроса и установих две неща:
 1. Много важно е какво иска да учи детето. Русалката го е написала , има МГ-та , ПМГ-та , ЕГ и ПГ. Важен е интереса на детето.
2 Всичко останало като първа , втора , трета ЕГ, и т.н. са нещо относително. Навсякъде има добри и лоши преподаватели, и е въпрос на късмет при кой ще попадне детето. И да не съм голословна ще дам пример. Детето на моя близка завърши пролетта ФГ. Е, няма такова разочарование за тях. Просто за 5 год. техният клас не попадна на преподавател по френски. Децата ходеха на курсове за да покрият минимума знания за преминаване в горен клас. Лош късмет, да , навсякъде може да се случи. Това не значи , че училището не е добро , просто лошо стечение на обстоятелствата.
 Вслушайте се в децата си и стискайте палци да попаднат на добър учителски колектив  Hug.
 
Виж целия пост
# 734
Специално за Пловдив давам информация за елитни училища и защо.
 ЕГ "Пловдив", ЕГ "Иван Вазов". Това са елитните училища, що се отнася до обща подготовка по всички предмети. Добра подготовка по математика - МГ. Защо така? Защото двете езикови гимназии обират най-добрите ученици от града и областта всяка година. Не че учителите им са най-добрите, не. Просто децата са амбициозни, умни и учителите искат или не, работят на пълни обороти. Ако се случи учител, който не си върши работата както трябва, децата наваксват загубите по друг начин -школа някаква или по-често частни уроци. Учениците правят нивото на едно училище или един клас, не толкова учителите. Борбата е за среда най-вече, тя осигурява достъпа до по-качествени знания. Когато болшинството не проявява нито желание, нито показва възможности, учителят сваля нивото на преподаване, за да може да бъде разбран и да има поне някакви резултати, макар и илюзорни. Борете се за двете езикови, ако искате на изхода да сте спокойни за децата. Езикът е допълнителен бонус към това, а не единствена придобивка.
Желаещите да се насочат към инженерни науки да се стягат за МГ.
Другото е..... Sick
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия